Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

co kupic vito, T4 czy tranzit

19 Lis 2009 22:01 10838 13
  • Poziom 14  
    proszę o podpowiedzi odnośnie co korzystniej kupic vito, t4 czy tranzit?
    wartośc ok 18000zł, 5 osób
    jakie wersje silnikowe są najlepsze, jakie spalanie, jakie w kosztach eksploatacji??
    Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzięki
  • Poziom 13  
    vito drogie w naprawie i mało czesci zamiennych, tranzit dość awaryjny.... stawiam na t4, duzo cześi bezawaryjny i wytrzymały....
  • Poziom 10  
    Jak trafisz na dobry egzemplarz, a warto poszukać to tylko T4 wytrzymały samochód i rdza go tak nie zżera jak Vito czy Forda.
  • Poziom 10  
    tranzit odpada według mnie, duże spalanie, słaba blacha i w ogóle jakoś nie pasuje.
    T4 co innego:)1.9tdi spalanie 7-8litórw części dużo i w miarę tanio, mało awaryjny
    Vito za to ładne też według mnie dobra produkcja mało awaryjna ale jak sie zepsuje to koszty troszkę droższe, chociaż części zamienne już są bez problemu w większym stopniu, spalanie 2.2też około 8litrów
    jeszcze co to vito to bez problemu znajdziesz z klimą,vebasto i elektryką
  • Poziom 16  
    przemo166 napisał:
    proszę o podpowiedzi odnośnie co korzystniej kupic vito, t4 czy tranzit?
    wartośc ok 18000zł, 5 osób
    jakie wersje silnikowe są najlepsze, jakie spalanie, jakie w kosztach eksploatacji??
    Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzięki


    T4 albo Vito, transit odpada. Miałem przyjemność objeżdżać transity i to nie jednego, blacha tragiczna, spalanie też nie rewelacyjne a i głośne są piekielnie, jeśli to auto ma służyć jako auto rodzinne to zdecydowanie Vito albo T4 + wygłuszenie.
  • Poziom 2  
    Oglądnąłem Vito i prawie go kupiłem. ALe poszperałem jeszcze i znalazłem T4. Mogę z całą odowiedzialnością polecic Ci VW. Jest znacznie solidniej wykonany niz Vito zarówno pod względem machanicznym jak i blacharskim.
    Poza tym zobacz ile jeździ tego a taego. Brat chciał Vito i zaczęliśmy liczyć ile czego jeździ po ulicach. On Vita a ja T4. Przy stanie 15:4 dla mnie przestaliśmy:D
    Silnik 2,5 TDI (88kM)
  • Poziom 9  
    W żadnym wypadku nie ładuj się w Vito. W tej klasie jedno z najbardziej nieudanych aut. Strasznie awaryjne. Piszę to z własnego doświadczenia. W trakcie gwarancji alternator wymieniany 4-krotnie!! Informacja z serwisu: alternator jest źle umieszczony, tuż za nadkolem i cały czas dostaje się do niego woda. Kolejna sprawa to poduszka pasażera. Cały czas się... odkręca. Kolejne wyprawy do serwisu i panowie ją dokręcają, mówiąc mi oficjalnie, że to wada fabryczna, ale niestety, żeby nie stracić gwarancji nie mogą tego zmienić (wystarczy podkładka i śruba z lewym gwintem). Oczywiście po upływie gwarancji będzie to pierwsza rzecz, którą powinienem zrobić, co też oferują mi w serwisie MB. Powtórzę, jeśli chodzi o Vito, to szczerze odradzam!! Znajomy ma od roku Transita i jest z niego jak najbardziej zadowolony, wcześniej jeździł T4 i również nie było problemów. W T4 na pewno lepsze blachy i więcej części zamiennych.
    Pozdrawiam
    Tomek
  • Poziom 2  
    Polecam VW t4 2,5TDI 102PS, dobra blacha, dużo części, prawie nie do zajechania.
  • Poziom 22  
    Mój ojciec ma Vito już 6 lat i jedyne co robił to wymieniał oleje tarcze itp..
    A vito jest awaryjne jeżeli weźmiesz z silnikiem 2,2 CDi bo 2,3 D jest bezawaryjny..
  • Poziom 10  
    Kolego ja mam t4 2,5tdi 88KM z 1999roku. Sprowadziłem go z Holandi w 2005r przy stanie licznika 80tys km(+książka serwisowa). Wcześniej miałem transita 2,5d bez turba 60Km (nówka z salonu kupiona w 97). T4 bije na głowe pod każdym względem transita!!!! Transit był niemiłosierny muł, palił około 9 litrów, blacha zaczęła rdzewieć po około pół roku od zakupu auta (przypominam że była to nówka z salonu), przy stanie licznika 30tys km musiałem wymienić 2 łożyska z przodu. Najewiększy horror z transitem zaczął się w zimę- były niesamowite problemy z odpalaniem- nic nie pomagała świeca żarowa, jedyny sposób na uruchomienie silnika to było nawinięcie szmaty na pogrzebacz, umaczanie jej w ropie, podpalenie i przyłożenie do zdemontowanego przewodu doprowadzającego powietrze do silnika. Silnik zassał troszke ciepłego powietrza i wtedy zapalał. Po oddaniu forda do serwisu (z powodu ciężkiego palenia w zimę), panowie serwisanci stwierdzili że jest źle wyregulowany rozrząd. Po "naprawie" w serwisie w Krakowie na Makuszyńskiego silnik zaczął bardzo głośno pracować, pojechałem do innego serwisu w Krakowie i po zdjęciu głowicy okazało się że został przestawiony rozrząd i tłoki uderzyły w zawory i silnik nadaje się do kapitalnego remontu.... Byłem w sądzie itp itd....

    Jeśli chodzi o T4 to inna muzyka: pali około 7-8litrów (wożę artykuły spożywcze i czasami mam załadunek aż po sufit), w zimę (po dogrzaniu świecą żarową) zapala w 2-3 sekundy (nawet na mrozie -20st). Nie ma problemu z korozją bo auto jest ocynkowane (nie jestem pewien czy całe, ale na 100% do wysokości szyb), jeździ się bardzo komfortowo, a mimo że silnik ma tylko 88KM to ciągnie na prawdę wspaniale. Przez okres użytkowania 4lat i przejechaniu 90tys km wymieniłem jedynie sworzeń w wahaczu i 2 gałki i łączniki stabilizatora oraz oczywiście płyny eksploatacyjne. Wymieniam olej co 15tys km i w tym czasie nie dolewam nic (choć z miarki ubywa w tym czasie około 0,5-0,7cm). Transporterem się jeździ bardzo przyzwoicie, nie czuć tego że jest to duże auto. Na prawdę jestem bardzo zadowolony z T4.
    Jeśli chodzi o Vito to nie miałem do czynienia nigdy z tym autem, ale tak z opowieści kolegów myślę że Vito na pewno będzie lepsze od Transita.

    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów a szczególnie użytkowników T4!
  • Poziom 18  
    t4 bo żadko się psuje, oszczędny

    vito szybko rdzewieje, dogie części zameinne, najwygodniejszy ze wszystkich i ma najciekawsze wnetrze, mniejszy od t4 i transita

    transit - awaryjny, szybko rdewieje, neiktóre cześci w ksomicznych cnach, jednak jest największy, tj duży wybór wersji nadwozia

    jeżeli t4 jest za mały to transit

    jeżelima by to auto do firmy t transporter, jezeli auto na codzien i nieraz potrzeba cos przewiezc to vito
  • Użytkownik obserwowany
    T4 BEZAWARYJNY OSZCZEDNY
  • Poziom 21  
    Foro1 napisał:
    tranzit odpada według mnie, duże spalanie, słaba blacha i w ogóle jakoś nie pasuje.
    T4 co innego:)1.9tdi spalanie 7-8litórw części dużo i w miarę tanio, mało awaryjny
    Vito za to ładne też według mnie dobra produkcja mało awaryjna ale jak sie zepsuje to koszty troszkę droższe, chociaż części zamienne już są bez problemu w większym stopniu, spalanie 2.2też około 8litrów
    jeszcze co to vito to bez problemu znajdziesz z klimą,vebasto i elektryką


    Pewnie pali 7-8 litrów- fantasta z tym silnikiem vw caddy pali mi 8-9 jazda bez obciążenia i do 120. Dostałem w pracy nową T5 ma dopiero 3 dni więc nie napiszę ile pali, tranzol 10 letni pali 10- 90koni a crafter 170 koni 12. na 180000 km caddy mial robiona tylko turbine 1,9 sa bardzo mało awaryjne. bierz jakiegos vw jeżdżę w serwisie i spotykam dużo ludzi, którzy mają jakieś cytryny itd. i plują w sobie w twarz. tranzol to porażka tylne mosty siadają dużo rdzy. pewnie palą wam mało bo jeździcie 80 na godzinkę.
  • Poziom 9  
    Podłączam się do tematu bo potrzebuje auto do dowozu ludzi do pracy.
    Najlepiej 9 miejsc więc proszę o rade jaki model i jaki silnik najlepszy w tych autach?
    Może benzyna+gaz?