Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 2.0DI 16v spadek mocy przy 3 tyś obrotów

Shaggee 20 Lis 2009 07:19 6678 7
  • #1 20 Lis 2009 07:19
    Shaggee
    Poziom 14  

    Witam mam mały problem. Gdy jadę normalną spokojną jazdą (do 2500 obrotów) wszystko jest ok. Problem zaczyna się gdy dłużej przytrzymam autko na ok 3tys obrotów. Zapala się lampka serwisowa i samochód momentalnie słabnie. Czy przyczyną może być wadliwa turbina? Jak to leczyć i sprawdzić?

    0 7
  • #2 20 Lis 2009 07:55
    mig29_1979
    Poziom 19  

    Odczytaj błędy z sterownika. Ja bym obstawiał przepływkę , to częsty przypadek w Vectrach.

    2
  • #3 20 Lis 2009 08:52
    amm212
    Poziom 17  

    musisz podpiąć jakis tester zaby miec punkt zaczepienia
    strzelac sie nie da

    0
  • #4 20 Lis 2009 23:30
    Shaggee
    Poziom 14  

    jak odczytać ten kod błędu? czytałem że to jakiś kod błyskowy ale nie moge znalesc jak to odczytac

    ok już wszystko wiem co i gdzie lecz brakuje mi pinu nr6. próbowałem już też metodą gaz-hamulec i nie miga :-(

    chciałbym włożyć nowy przepływomierz, ale co gdy to nie będzie to? przyjmą zwrot?

    0
  • #5 22 Lis 2009 10:23
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Kodów błyskowych tu nie sczytasz. Zanim zaczniesz wymieniać "na ślepo" podjedź do kogoś kto ma tester (TECH2 lub choćby OpelScanner). Błędów skutkujących trybem awaryjnym jest sporo i nie musi to być przepływka. Może to być choćby zawór podciśnienia sterujący upustem turbiny. Wzrastają obroty, ciśnienie doładowania przekracza założoną wartość => spadek mocy i kopci jak Batory. Bez diagnostyki nie da rady.

    2
  • #6 22 Lis 2009 13:26
    samuraj997
    Poziom 12  

    poszukaj na forum forum.vectraklub.pl - tam jest taki temat miałem w swojej Astrze G 2.0 DTL (ten sam motor maja vectry) ten sam problem samochód rozpedzał sie normalnie do 4 biegu pózniej na 4 lub po wrzuceniu 5-go biegu przy predkońci ok 130km/h wyrzucało bład odcinało TURBINE, po zgaszeniu było OK po czym problem wystepował. Wymyłem elektrozawór który steruje turbina w ropie i jest ok.

    0
  • #7 22 Lis 2009 13:32
    darek640
    Poziom 13  

    Prawdopodobnie recyrkulacja podłączyć pod kompa nawet kts.

    0
  • #8 23 Lis 2009 00:15
    Shaggee
    Poziom 14  

    byłem na teście. mechanik nie miał czasu ale sczytał mi tylko błąd- ".... ładowania czy doładowania" nie pamiętam początku ale grzebał w takich wężykach cienkich. Powiedział żebym zostawił samochód lecz mnie się spieszyło. Aha zapomniałem dodać że trochę dymi na czarno na wysokich obrotach. Co to może być?

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega sobie z nas kpi? Nawet nie zapamiętać numeru błędu albo dokładnie czego on dotyczył? Bo mi się spieszy... A mi się nie chce, widząc takie podejście.

    0