Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1.3 diesel Multijet 2005r.- problemy z odpalaniem

psooya 20 Lis 2009 10:21 6787 11
  • #1 20 Lis 2009 10:21
    psooya
    Poziom 37  

    Witam
    Mam problem z samochodem kolegi. Różni mechesi już się zabierali i nic to nie dało. Problem polega na tym, że auto po dłuższej jeździe (teoretycznie jak się dobrze zagrzeje) nie chce zapalić. Przekręcenie kluczyka uruchamia rozrusznik i silnik zapala na sekundę lub kilka z nierównymi obrotami i głośną pracą tak jakby coś się w nim tłukło. W czasie takiej pracy nie reaguje na pedał gazu. Czasem zapali po 4 razach a czasem po 4 godzinach. Mechanicy sprawdzili pompowtryski, zmienili czujnik położenia wału, sprawdzili czujnik temperatury. Na diagnostyce pod KTSem 540 (mogłem być świadkiem diagnostyki) nie wykryto żadnych błędów. Jedyne co zauważyliśmy (bo oczywiście auto musiało działać gdy szukaliśmy usterki) to że czasem gdy zapalał z lekkim trudem ale za pierwszym razem zawsze to to iż rozłączała się komunikacja z KTSem co trochę mnie zaniepokoiło ale nie wiem czy to przypadek czy problem z zasilaniem ECU. Próbowaliśmy też odłączyć akumulator celem resetu ECU ale jak nie palił tak nie palił. W aucie jest alarm który odcina dopływ paliwa tzn odłącza pompę najprawdopodobniej. Blokadę na czas testów ominąłem. Panowie co się z nim dzieje to pierwsze pytanie a drugie to czym po taniości mogę go diagnozować (chodzi mi tylko o ta komunikację przy zapalaniu). Mam interface na MAX232 jedna linia diagnostyczna i opel tech 2 ale on nie obsługuje tego auta. Jest jakiś nowszy soft do tego ? Żebym miał chociaż schemat instalacji bym mógł sprawdzić czy stacyjka działa prawidłowo bo ktoś już w niej coś majstrował. Dodam tyle, że auto jak pali to jeździ cały czas i nie gaśnie. Aha filterek paliwa wymieniony też został.

    0 11
  • TermoPasty.pl
  • #2 20 Lis 2009 10:39
    Michu10
    Poziom 32  

    Tam nie PD tylko piezo, jak mechanicy je sprawdzali, wygląda trochę na winę po stronie właśnie jednego z nich , czy spradziłeś sygnał w tym czasie z potencjometru gazu AD/C 1 I AD/C 2? Piszesz że tłucze w silniku , tylko właśnie w tym momencie jak nie pali?

    0
  • #3 20 Lis 2009 10:53
    psooya
    Poziom 37  

    Tak tłucze tylko jak nie pali potem jest wszystko dobrze. Ponieważ nie jestem specem od samochodów ale dużo rozumiem i nie znam wszystkich skrótów czy mógłbym prosić o rozwiniecie ich? Napisałem to co wiem od kolegi co sprawdzili w serwisie. W tym czasie co nie pali gubi przy zapalaniu komunikację z ECU i nie da się za wiele sprawdzić. Wież że sprawdzali tyk KTSem też ciśnienie (nie wiem gdzie może sprężania) które miało wynosić 26MPas. Żebym znał pinout pedału gazu i jak on jest podłączony bym mógł tam zmierzyć napięcia albo zamontować jakaś ledę sygnalizująca zasilanie potencjometru.
    Pozdrawiam

    0
  • TermoPasty.pl
  • #4 20 Lis 2009 11:24
    Michu10
    Poziom 32  

    Słuchaj nie musisz pchać tam żadnej diody aby sprawdzić pedał gazu, to wszystko ma wyjść przy próbie diagnozy w łatwy sposób można to prześledzić, co do skrótów AD/C 1 i 2 to właśnie pedał gazu wyposażony w dwa zintegrowane potencjometry które przesyłają sygnał do ecu. Co do gubienia komunikacji, to czy koledzy sprawdzili zasilanie i masy na sterownik, również z przekaznika głównego?

    0
  • #5 20 Lis 2009 12:08
    psooya
    Poziom 37  

    Nie sprawdzili. Jedynie co to zasililiśmy KTS z zewnętrznego zasilania by mieć pewność że to nie wina odłączania +12V na złączu OBD2. Diodę chciałem dać ponieważ auto jeździ i można by zauważyć czy świeci jak nie chce zapalić. Co do przekaźnika to są jakieś dwa łączniki sterowane ze stacyjki i jedynie co sprawdziliśmy to przez OBD2 czy się przełączają. Trudno jest mi to sprawdzać nie mając pojęcia na jakich pinach jest zasilany sterownik i przez co idzie. Jeśli złącze OBD2 ma to samo zasilanie co sterownik to tam można wpiąć miernik i zobaczyć ale pewnie tak nie jest. A ponieważ teraz nie mam dostępu do KTSa trudno mi cokolwiek diagnozować. Myślałem że opel tech 2 da rade a się okazuje że nie :-/. Poza tym dziwne jest to że jak zapali to już działa i wyklucza to raczej niestykanie instalacji chyba że jakiś przekaźnik puszcza jak spada napięcie akumulatora przy kręceniu rozrusznika. Akumulator ma w dobrym stanie. Kolejnym faktem jest to że niema błędów co by świadczyło o zaniku zasilania ECU podczas zapłonu i nie możliwości rejestrowania ich. Żebym tylko wiedział gdzie wpiąć miernik na pewno bym coś tam wymyślił (myślałem o ledach na stałe żeby jeżdżąc widział co się dzieje jak nie zapala bo on sobie nie zmierzy nic)

    0
  • #6 20 Lis 2009 12:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #7 20 Lis 2009 13:02
    Michu10
    Poziom 32  

    Styk 23 i 50 konektor A zasilanie po zapłonie na ecu, styk 1,2,3 masa na ecu, styk 80 masa z ecu do przekażnika wtrysku , styk 4, 5,6 konektor A zasilanie z przekażnika wtrysku. teraz mała uwaga pinologia według 1.3 Mjet Marelli 6FC, myślę z dużym prawdopodobieństwem że będzie to samo , schematu do Opla typowego nie mam, ale może się przyda zobacz. Co do potencjometru gazu to oczywiście nie ma on nic wspólnego z odpaleniem Twojego pojazdu.

    0
  • #8 20 Lis 2009 15:57
    psooya
    Poziom 37  

    owik napisał:
    To, że KTS się rozłączał w trakcie zapalania to normalne.

    Tego właśnie nie jestem pewnie bo jak zapala poprawnie to się nie rozłącza. Przez to że się rozłącza nie można zobaczyć czego mu brakuje podczas zapalania.
    owik napisał:
    Czujnik pedału przyspieszenia na czas uruchamiania jest pomijany.

    Tak też myślałem ale nie oto mi chodziło. Chodzi oto, że jak pracuje np nierówno 10 sekund i gaśnie to w tym czasie nie reaguje na gaz - czyli niby jest zapalony ale źle i komp myśli że dalej jest zapalany dlatego pomija potencjometr pedału gazu?
    owik napisał:
    Zanik zasilania na ECU błędów nie skasuje.

    Przecież to oczywiste jest ale chyba nie przeczytałeś tego co napisałem uważnie. Sterownik nigdy nie zarejestrował żadnego błędu a auto zapalić nie może.
    owik napisał:
    Jedź na prawdziwego Techa, podgląd wartości rzeczywistych może coś wyjaśnić. tak to po "taniości" rozgrzebiesz pół auta i dalej nic nie będziesz wiedział.

    Mówiłem, że auto było już u nie jednego i jak pali to wszystkie wartości są w normie a jak nie zapala to i tak się nic nie podglądnie bo się rozłącza i wątpię by inny interface nawet oplowski się nie rozłączał.

    Michu10 napisał:
    Styk 23 i 50 konektor A zasilanie po zapłonie na ecu, styk 1,2,3 masa na ecu, styk 80 masa z ecu do przekażnika wtrysku , styk 4, 5,6 konektor A zasilanie z przekażnika wtrysku.

    Ooo wreszcie mam coś co mogę sprawdzić. Dzięki wielkie za pomoc dam znać czy to ten sterownik i co z tymi napięciami tam. Możliwe że przekaźnik wtrysków szwankuje. Miało by to sens chyba.

    Dodano po 51 [minuty]:

    Dzwoniłem właśnie do tego kumpla i mówił że od kiedy mu zablokowałem odcięcie paliwa (mowa o alarmie z 1 postu) tak zapala bez stukotu za każdym razem od już chyba 2 tygodni za to jest inny problem. Czasem jak go zapala to nie kręci rozrusznikiem i nie wyłącza się radio ani nie przygasają światła i za którąś próbą jak zakręci to już zapala. Ciekawa sprawa. Może kostka stacyjki powoduje problem. Będę wszystko sprawdzał we wtorek bo odstawi mi autko. A może możecie polecić jakiś prosty tester OBD2 w rozsądnych pieniądzach (taki podręczny z LCD) którym bym mógł choćby tylko z ECU pogadać i z różnymi markami pojazdów bo bez tego się nie da pracować.
    Pozdrawiam

    0
  • #9 20 Lis 2009 16:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 20 Lis 2009 19:46
    psooya
    Poziom 37  

    Kolego Owik nie robię z ciebie drunia. Nie chcesz - nie wypowiadaj się - nikt cie nie zmusza. Reset miał polegać na tym że ECU mógł się zawiesić np. przy spadku napięcia przy zapalaniu a nie celem skasowania błędów i jak czytam to co napisałem to nie widzę tam nic o kasowaniu błędów przez odłączenie zasilania. Jeśli KTS się od tego rozłącza to możliwe że tak jest nie twierdzę że nie i też to wziąłem pod uwagę. Wiem co alarm odcina! Paliwo tylko nie wiem czy odłącza zasilanie pompy czy jest jakiś elektrozawór w każdym razie w centralce alarmowej jest przekaźnik który przerywa obwód jak alarm jest uzbrojony więc wnioskuję że odcina zasilanie pompy i na razie tam nie będę zaglądał bo paliwo dostaje. Plakiem to co najwyżej można załatwić silnik przy nadmiernej ilości i na pewno mu to nie pomoże. Auto jak pojeździ długi czas i jest nagrzane to najczęściej wtedy w ogóle nie odpala a jedynie słychać stukot. Dam znać jak sobie posprawdzam co trzeba.
    Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #11 14 Sty 2010 20:28
    jackis
    Poziom 10  

    to ,ze KTS sie rozłącza podczas uruchomienia jest normalną sprawą , jesli nie ma zapisanych błędów w pamięci sterownika to ja bym tu bardziej widział ,ze któryś z wtryskiwaczy daje w przelew . najprościej sprawdzić to zdejmując przewody nadmiarowe podłączając w ich miejsce menzurki pomiarowe . Jeśli nie posiadasz takowych możesz za miast nich wykorzystać strzykawki ( najlepiej 20 ) . Pomiar przeprowadzasz w ten sposób ,że kręcisz rozrusznikiem przez 20s i obserwujesz ile nagromadziło się paliwa w nich . Jeśli któryś z nich znacząco odbiega od pozostałych będzie on powodem niezapalania . W menzurkach nie powinno się zgromadzić więcej niż 0,5 do 1,0 cm3

    0
  • #12 14 Sty 2010 21:49
    psooya
    Poziom 37  

    Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź i w pełni zrozumiałą odpowiedź. Miałem grzebać w tym aucie dalej ale jakoś kumpel nie miał czasu potem zimno się zrobiło a garażu nie było i jakoś on nim jeździ choć dalej ma problemy (rzekomo mniejsze). Najciekawsze z tego wszystkiego było jego stwierdzenie, że zawsze jak pojechał na stacje paliw zgasił auto i zatankował do pełna to odpalał od kopa. Jak tylko będzie chętny na dalsze poszukiwania (czyli zrobi się pewnie cieplej albo mu zdechnie auto) to na pewno to sprawdzę i na pewno jak problem się rozwiąże to powiem co było przyczyną.
    Dziękuję i pozdrawiam

    0