Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 2.0 2000 wtryskiwacz nr 2

saly 20 Lis 2009 12:03 6993 18
  • #1 20 Lis 2009 12:03
    saly
    Poziom 32  

    Witam auto jak w temacie, nie chodzi jeden wtryskiwacz, podstawiłem komputer i to samo, przewody wtryskiwaczy przeryte przedzwonione prądowo, nie mam już pojęcia co to, myślałem że komp bo wszystko na to wskazywało ale po podstawieniu sterownika i tak cylinder nr 2 martwy, brak impulsów na wtryskiwacz. Czy może się zdarzyć taka sytuacja że komp samochodowy wyłącza ten cylinder z uwagi na jakieś nieprawidłowości w osprzęcie silnika. Diagnostyka nic nie wykazuje.
    Iskra kompresja jest taka sama jak na pozostałych garach.

    0 18
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 20 Lis 2009 12:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #4 20 Lis 2009 14:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #5 20 Lis 2009 15:47
    saly
    Poziom 32  

    Sprawdzałem zarówką 1W na złączce wtrskiwacza, sprawdzałem żarówką 1W i oscyloskopem na kabelkach wychodzących bezpośrednio przy kompie a także na ścieżkach wewnątrz kompa, porównywłem przebiegi 2 cylindra z pozostałymi garami, ten komp steruje każdym wtrsykiwaczem osobno, wspólny jest tylko przewód biało niebieski ale to zasilanie na wtryski.
    Sprawdzałem impulsy z załączonym wtryskiwaczem i bez wtryskiwacza i nic.

    Sprawdzałem wcześniej na pierwszym kompie oscyloskopem i przebieg na drugi wtryskiwacz nie wychodzi nawet z tego dużego procka wewnątrz kompa, sygnału nie było już przed samym driverem w kompie, driver podstawiłem i nic, stwierdziłem że to wina procka załatwiłem drugi komp i lipa też nie pali na drugi gar.
    Podmieniałem wtryskiwacze, jak podam sterowanie na drugi wtrysk z 4 to gar pali.

    1
  • Pomocny post
    #6 20 Lis 2009 15:54
    robokop
    Moderator Samochody

    Co prawda nie wiem jaki tam jest układ zapłonu, ale myślę że może coś być nie tak z iskrą na tym cylindrze - trzeba by sprawdzić przebieg impulsu WN i porównać z pozostałymi - z reguły wtryskiwacz jest odcinany w celu zapobieżenia zatruciu katalizatora po stwierdzeniu wypadania zapłonów.

    0
  • Pomocny post
    #7 20 Lis 2009 16:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #8 20 Lis 2009 18:39
    emeryt2
    Poziom 42  

    Widzę na papudze ,że nie DIS , sterowanie bezpośrednio z ECU.
    Pomyślałeś o zwartym lub zapieczonym wtryskiwaczu?

    0
  • #9 20 Lis 2009 18:53
    janusz2008
    Poziom 33  

    Myślę,że myślenie Robo. może być prawdziwe.

    0
  • #10 20 Lis 2009 19:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Pokażcie mi schemat tego wynalazku ?

    0
  • #11 20 Lis 2009 19:03
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ja nie mogę , mam na laptopie , który nie jest w śieci.

    0
  • Pomocny post
    #12 20 Lis 2009 19:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #13 20 Lis 2009 19:31
    janusz2008
    Poziom 33  

    Miałem ,,lenia,, żeby patrzeć w auto date, ale teraz widzę że sterowanie jest 1,3 i 2,4 więc jest problem. Saly czy postarałeś się?.

    0
  • #14 20 Lis 2009 21:28
    saly
    Poziom 32  

    Tam jest komp forda, który dodatkowo obsługuje skrzynie automatyczną.
    Check engine się nie świecie, auto było na diagnostyce i nie było żadnych błedów.
    Nie wiem gdzie znaleść oznaczenie silnika na pokrywie głowicy jest tylko DOHC 16 velve.
    Też myślałem o stukowym i wypadaniu zapłonów, odłączałem stukowy i nic, a po drugie powinien choć na chwile podać wtrysk żeby stwierdzić wypadanie zapłonów.
    Do tego auto bardzo kiepsko pali jak już zatrybi to dymi jak smok, ale może dlatego że stało u kumpla w sadzie 2 lata. Jutro odpale go jeszcze raz i obadam dokładnie jeszcze raz wszystko od początku i opisze spostrzeżenia.
    Pin kompa od drugiego wtryskiwacza był zagięty i początkowo myśłałem że uszkodził się driver, ale to był błędny trop.
    Kompa mam z identynego auta też automata ale ma inne oznaczenia.
    Auto miało kiedyś gaz teraz ma wywalony została kupa kabli, ale wywaliłem przewody od emulacji wtryskiwaczy żeby nie wprowadzały w błąd.
    Teraz już dokładnie nie pamiętam z jakiego wtrysku zapiołem złączkę na drugi wtrysk, ale palił koślawo bo koślawo, wtryskiwacz nie zapieczony był zamieniany. Ciśnienie na garach coś koło 11 wszystkie gary podobnie.

    0
  • #15 20 Lis 2009 21:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 22 Lis 2009 07:46
    saly
    Poziom 32  

    Sprawdziłem wszystko jeszcze raz dokładnie, podstawilem też nowe przewody do wtrysków i nie jest to problem zapieczonego wtryskiwacza, zamieniając z innego gara słychać róznice w pracy silnika i kolektor cylindr nr2 odrazu zaczyna się nagrzewać. Zresztą jak pisałem wcześniej wtryskiwacz był zamieniany.
    Stan iskry jest ok bo jest to cewka podwójna i iskra jest taka sama jak na 3 garze. Zamieniałem strony cewek przewody, po drugie myśle że jeśli z jakiegoś powodu odciął by ten gar to musi pojawić się kilka impulsów na nim.
    Myślałem też o takim dziwnym przypadku o którym kiedyś tylko słyszałem, wywłamany ząb na kole fonicznym, ale wtedy nie było by iskry kiedy 2 cylinder rozpoczyna prace czyli zaraz po impulsie wtrsyku, a iskra jest.

    Jest to sterowanie 1,3,2,4

    Porównywałem impulsy wtrysku trzech cyllindrów są takie same, zauważyłem że przy rozruchu zanim pojawi się właściwy impuls wcześniej sterownik podaje dwa wczesniejsze mniejsze impulsy na wtrsykiwacz, ale to może dawka rozruchowa,bynajmniej na 2 garku tego też nie ma.
    Impuls na trzeci garnek nie wychodzi nawet bezpośrednio z drivera.
    Wczoraj trochę pomęczyłem tą mazdę i po jeździe zapalił się check więc są jakieś błedy, nie zdążyłem wywołać kodów błyskowych ale jak to zrobie opisze jakie są. Tylko to pewnie błędy nie związane z problemem bo po rozruchu przed nagrzaniem ich nie bylo.

    Mam pytanie do kolegi "owik" masz może opis do tego schamatu, mam schemat do tego silnika ale po 2002 i nie wszystko się zgadza a twój schemat jest ok.

    0
  • Pomocny post
    #17 22 Lis 2009 09:29
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 22 Lis 2009 15:50
    saly
    Poziom 32  

    Nie sprawdzilem jeszcze jednej ważnej rzeczy, czyli mas komputera na pinach 24,51,76,77,103. Jest to komp ford a pamiętam z fordów uszkodzenia że jak brakowało jakiejś masy to nie ma iskry.
    Jak mam schemat objaśnieniami sprawdzę impulsy z czujnika wał czy coś nie jest wycięte.

    Miałem kiedyś corse X10XE i nie było sterowania na jeden garnek na cewkomoduł. Auto i tak nie paliło, ale sterowania nie było, poskładany był źle rozrząd i tłoczek pukał o zawór i impuls na ten jeden garnek na cewke ginął po ustawieniu rorządu wszystko wróciło, ale to silnik trzycylindrowy więc to trochę inne sterowania.

    0
  • #19 24 Lis 2009 20:24
    saly
    Poziom 32  

    Sprawdziłem impulsy z koła fonicznego oraz samo koło jest ok.
    Sprawdziełem wszytskiem masy sterownika są ok.
    Sprawdziłe kody błyskowe okazało się że po rozgrzaniu ma problem z sondą, być może dlatego że ma dziure w spalinach (brak spalania 2 garu)
    Odłączałem stukowy od razu notje jego błąd.
    Przeryłem insstalacje jeszcze raz i nic nie mam pojęcia co to może być.
    Z uwagi na długi czas postoju auta właściciel zdecydował się na serwis mazdy.
    Ja myśle że to komp, okazuje się że nie ma stu procent pewności że był sprawny, dziwny zbieg okoliczności ale możliwy.
    Myśle że porządna diagnostyka sterownika też co nie co mogła by wyjaśnić, np czasy wtrsyków, czy wogóle wtrysk nr 2 ma jakiś czas czy sterownik nie widzi żadnych problemów z nim związanych. Ale nie mam do niego urządznia.
    Jak serwis coś zdział poinformuje i zamkne temat.

    0