Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros MP II-czujnik zadymienia

LPG 20 Lis 2009 18:14 3303 7
  • #1 20 Lis 2009 18:14
    LPG
    Poziom 9  

    Witam.
    Od roku jeżdżę Mercedesem i mam następujący problem:
    błąd HZR układ ogrzewania i klimatyzacji E01 a 0 13 03 oraz E02 a 002 03, serwisanci wspomnieli tylko o jednym z błędów: uszkodzenie czujnika zadymienia przed filtrem kabinowym. Aktualnie czujnik ten rozłączyłem, ponieważ latem zdarzało się, że samochód grzał pomimo ustawienia regulatora temperatury na chłodzenie. Teraz w okresie jesiennym, co jakiś czas, średnio raz w tygodniu, nie działa ogrzewanie, dmucha tylko zimne powietrze, a rozwiązaniem problemu jest wyłączenie silnika na około 15min.
    Kolejny błąd jest w głównej pamięci danych ZDS: E01 a E3 09, ten błąd również zasygnalizowali serwisanci, ale nie wiedzą jak się za niego zabrać.
    Ostatnia rzecz, która nie działa to asystent pasa ruchu.
    Samochód gdy został zakupiony, był ogołocony z głośników w drzwiach.
    Głośniki zostały zamontowane zgodnie z numerem VIN, błędy wykasowane przez serwis, a asystent nadal nie działa.
    Dioda na przycisku świeci się, włączając zapłon słychać odgłos z głośników, chcąc wyłączyć asystenta, przyciśnięcie klawisza nie powoduje zgaśnięcia diody, a na desce cały czas świeci się kontrolka sygnalizująca trudność z rozpoznaniem pasów. Najprawdopodobniej była zmieniona szyba przednia w wyżej wymienionym aucie. 2 serwisy nie potrafiły sobie poradzić z tymi błędami i odsyłają mnie do "niemieckich kolegów". Komputer serwisowy nie wychwycił błędów tego układu, na tej samej drodze, inny actros wychwytywał i sygnalizował zmiany pasów ruchu, a mój nie. Zamieniłem przyciski pomiędzy tymi samochodami na desce, ale nic to nie dało. Może ktoś z Was mi pomoże?

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 21 Lis 2009 01:25
    Rolandos
    Poziom 18  

    Jeśli chodzi o czujnik "zadymienia" chociaż takim nie jest to nie ma ON wpływu na regulację temp. tylko na obieg zewnętrzny lub wew. powietrza. ZDS czyli pamięć centralna nie ma wpływu na jazdę a problem polega na tym iż któraś z elektronik nie ma zrobionego upgrade softu w ZDS. Jeśli chodzi o asystenta to możliwe że jest źle ostawiony, nie zachowane kąty. Każdy serwis w Polsce nie powinien mieć problemu. Jeśli jednak będzie inaczej to zapraszam do serwisu we Wrocławiu

  • Fibaro
  • #3 21 Lis 2009 19:42
    LPG
    Poziom 9  

    Co do czujnika zadymienia, to zgodzę się, że ma on mały wpływ na ogrzewanie, ale pracownicy serwisów, na pytanie o dziwne zachowanie się ogrzewania zwalają winę na ten czujnik. Prawdą jest, że mam mały przeciek płynu na zaworze sterującym pracą nagrzewnicy. Mam ten zawór nowy, ale czekam z wymianą do wymiany płynu chłodzącego, aby za jednym razem zrobić 2 rzeczy. Przednia szyba prawdopodobnie była wymieniona, jest to szyba z ogrzewaniem, z ustawieniem czujnika 2 najbliższe mi serwisy nie potrafiły sobie poradzić. Kiedyś znalazłem informację, że czujnik pasów można ustawić na specjalnym stanowisku z wymalowanymi pasami. kilka razy zdarzyło mi się, że "myszkując po autostradzie" kontrolka na desce gasła. Problemem, o którym nie wspomniałem jest wyświetlający sie po uruchomieniu błąd "BS kontrola stabilności jazdy nie działa", jeśli po zapaleniu silnika ruszę jest wszystko ok. Natomiast, gdy silnik trochę chodzi na wolnych obrotach, wyświetla się ten błąd.
    Niestety, rzadko jeżdżę do Wrocławia, ale postaram się zorganizować wyjazd i odwiedzić serwis. Dziękuję za zainteresowanie ww. problemem.

  • #4 22 Lis 2009 20:13
    Rolandos
    Poziom 18  

    podaj nr błędu z BS

  • #5 22 Lis 2009 20:36
    LPG
    Poziom 9  

    Dzisiejsze błędy to:
    BS E01 a 0 90 10
    HZR E01 a 0 13 03
    E02 a 0 02 03
    MSF E01 a 1 23 14
    ZDS E01 a 0 E3 09

  • Fibaro
  • #6 23 Lis 2009 12:48
    LPG
    Poziom 9  

    Przyjrzałem się kamerze asystenta pasa ruchu.
    Szyba jest podgrzewana i na środku jest zrobiony odstęp pomiędzy drucikami grzejnymi. Niestety środek kamery nie przebiega przez to miejsce, tylko przesunięty jest o około 8 mm w prawo. Czy to może mieć wpływ na brak odczytu pasów ruchu?

  • #7 23 Lis 2009 22:18
    Rolandos
    Poziom 18  

    niekoniecznie, bardziej chodzi o kąt pochylenia, jutro sprawdzę błędy

  • #8 27 Lis 2009 22:28
    gucio~1
    Poziom 21  

    Witam.
    Myślę, że mogę cos podpowiedzieć w BS - ach. Notka wg WABCO po angielsku.
    "Code 90.10 ESC module / Internal message
    - Check transverse tilt and fastening of the dynamic drive control unit and correct if necessary. Then execute teaching process following the separate instructions provided in the diagnosis manual (observe indications at the instrument).
    - Electrically connect a new ESC control unit for test purposes and renew if necessary (observe installation position!)."

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo