Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1,9 TD 98 R -szarpiący silnik

20 Lis 2009 19:10 5138 8
  • Poziom 9  
    Witam,

    wciąż mam ten sam problem i nikt nie wie co to jest.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6437232&highlight=#6437232

    Dziś byłem na komputerze we fiacie i wykazał kilka błędów : wtryski/osprzet wtrysków, przepływomierz.

    A teraz cos na temat objawów: silnik na wolnych obrotach zaczyna szarpać i terkotać jak traktor. Zdarza się to parę razy na dzień jak stoje na światłach... Kiedyś zaobserwowałem ze podczas tego jak szarpie to z pod silnika wylatują spaliny i z rury kopci na biało. Szarpie tylko na rozgrzanym silniku nie włączają się żadne kontrolki. Silnik od kwietnia nie wziął prawie nic oleju, filtry wymienione. Jeden warsztat podobno badał wtryski i są ok... Pan z ASO powiedział, że wtryski mogą byc ok ale kable,centralki itp mogą szwankować. Odkąd tak silnik zaczął robić zauważyłem większe spalanie 8l/100km. Aha na początku jak dopiero zaczął silnik sie tak zachowywać wystarczyło go przegazować i kilka dni był spokój, później znowu wróciło znajomy polecił wlać MIXOL S i znowu pomogło na 2 miesiące teraz już nic nie pomaga:(

    Czytałem na forum, że takie objawy ma zapchany zawór EGR - ale fachowcy z ASO wykluczyli to twierdząc iż komputer by to pokazał.

    Dziś z kolei przeczytałem, dokładnie takie same objawy może wywoływać wadliwy przepływomierz.

    Proszę o pomoc, nie mam za bardzo kasy teraz, a boję się że w warsztacie zaczną wszystko wymieniać nie licząc się z kieszenią klienta.
  • MetalWork
  • Moderator Samochody
    Coś Ci kąt wtrysku mimowolnie przestawia w przypadkowy sposób.
    Zresztą skoro to trwa od kwietnia i kolega nie ma "kasy" to naprawa chyba będzie niemożliwa.
  • Poziom 9  
    zależy jakiego rzędu kwota będzie za naprawę. Chodzi mi o to, że chce mieć usunięta usterkę, a nie wymienionych połowę rzeczy pod maską a dalej będzie to samo
  • MetalWork
  • Poziom 9  
    dziś samochód wrócił znowu z warsztatu zapłaciłem 600zł - wymienili jakąś centralkę kąta wtrysku i sprawdzono oraz uszczelniono wtryski. Po rozgrzaniu silnika dalej te same objawy. pomocy!!!
  • Poziom 18  
    Może ciśnienie w pomie kuleje?
    Może tłokorozdzielacz już nie pompuje tyle ile trzeba.
    Tam jest pompa z nastawnikiem?
    może nastawnik zabrudzony.
    Kolega miał podobnie na pompie mechanicznej Boscha, falujące oboty i kopcenie na biało, założone nowe wtryski, jednak kiepskiej jakości.
    Wtryski przy sprawdzaniu na maszynce raz lały raz nie...
    Samochód po przygazowaniu przestawał falować i kopcić na biało na chwile...
  • Poziom 18  
    fachowcy z aso mają komputer pokazujący wadliwie działający zawór EGR???? zdawało mi sie że to nie możliwe. jeśli zaciął sie w położeniu półotwarty to tylko pośrednio można strierdzić ze to egr nawalił....
  • Poziom 2  
    Nie wiem jaki silnik jest e tej Bravie .Jeśli 75 to nie jest on sterowany komputerem.
    Jeśli TD 100 lub JTD to te mają sterowanie z komputera

    Na początek proponuje sprawdzić stan złączek na zaworze EGR i wszelkie połączenia do czujników i pompy paliwa jeśli jest to TD 100 lub JTD,dalej wymienić filtr paliwa i filtr powietrza.Oba kosztują ok.50 PLN.Można to bardzo łatwo zrobić samemu.Po zamontowaniu nowego filtra, trzeba go napełnić paliwem, żeby nie czekać zbyt długo aż pompa zaciągnie paliwo,no i zaoszczędzi się trochę akumulator.
  • Poziom 17  
    Witam mam małe pytanie posiadam Bravę 1,9TD 75 z tego co widziałem ze zdjęć z internetu to jest tam pompa Bosch gdzie w tej pompie jest zawór STOP. Załączam zdjęcie w którym zaznaczyłem strzałką coś co mi wygląda na ten właśnie zawór. Jeśli to jest właśnie ten zawór czy po podaniu napięcia na niego zrobi cyk czy porostu jest tak cichy ze nie słychać kiedy jest otwarty a kiedy zamknięty z góry dziękuje za informacje. https://obrazki.elektroda.pl/5487069100_1329420734.jpg
  • Poziom 31  
    To nie ten. Widać go na końcu pompy, od góry w czarnej głowicy. Słychać cykanie, ale słabo.