Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Listwa wtryskowa MATRIX naprawa lub wymiana na Magic Jet

lary79 20 Lis 2009 20:51 22795 17
  • #1 20 Lis 2009 20:51
    lary79
    Poziom 9  

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Mam problem, a w związku z tym prośbę do znawców tego fachu. Moje auto to ford modeno 2l 16v, instal gazowa: listwa wtryskowa MATRIX XJ.544.18, komputer KME Diego 4-cyl, założona przy przebiegu 120 tyś. km (aktualny przebieg 194 tyś).

    Listwa wtryskowa MATRIX naprawa lub wymiana na Magic Jet
    Listwa wtryskowa MATRIX naprawa lub wymiana na Magic Jet
    Listwa wtryskowa MATRIX naprawa lub wymiana na Magic Jet

    Dwa lata po zamontowaniu inst.gaz .uszkodziła się listwa wtryskowa (przebieg ok.145 tyś.) regeneracja na gwarancji. Przy przebiegu ok. 192 tyś. Problem się ponowił, zmuszony byłem kupić używkę za 200 zł wytrzymała 2 tyś. Zaznaczam że listwę wymieniłem tylko przez fizyczne podmienienie starej na nową (bez ingerencji w soft). Po tym zabiegu silnik sprawował się super, równo pracował, zyskał na mocy- średnie spalanie wzrosło o 1 litr (z 9 na 10). Fakt że na oko listwa ta miała większe średnice wszystkich otworów.
    Ogólnie rzecz biorąc problemy z listwami MATRIX pojawiają się zimą, przy przełączaniu z Pb na LPG, auto jakby się dusiło przez ok. 3s, po tym wszystko wraca do normy. No i te wtryskiwacze zepsuły mi się zimą. (ktoś na forum opisywał że matrix’y są wrażliwe na zimno i przy takiej temp coś tam wytrąca się z gazu- być może to jest przyczyna).

    Teraz problem się ponowił, auto pracuje na trzech cylindrach (zamiast 4). Ściskałem przewody gumowe (te do poszczególnych cylindrów) i ewidentnie po ściśnięciu jednego z nich silnik nie zmienia rytmu pracy. Przy pomiarze miernikiem (końcówki wkładałem do wtyczki z listwy wtryskowej na jednym z cylindrów jest 11, a na pozostałych trzech 6). Wg mnie świadczy to o padniętej cewce.
    Teraz mam dwie listwy, a w każdej zepsuta jedna cewka i tu moje pytanie:
    1. Czy da się z dwóch listew wtryskowych MATRIX’a zrobić jedną działającą (wiem że cewki są w nich zalane, ale może ktoś coś wymyśli)?
    2. Czy ściskanie gumowych przewodów i pomiar miernikiem wystarczy by ocenić że cewka jest padnięta, może wystarczy ją przeczyścić?
    3. Czytałem na forum, że można zamienić listwę MATRIX’a na Magic Jet’a-tylko jak i czy będzie pasowała do mojego kompa???

    Nie mogę znaleźć parametrów listwy MATRIX’a, by porównać do Magic Jet’a, może będziecie mi w stanie doradzić?
    Z mojej listwy wystaje jeden przewód z wtyczką którą łączę bezpośrednio z kompem. W Magic Jet jest to zupełnie inne. Każda cewka ma osobne przewody, jak to połączyć?
    Jeszcze kwestia czujnika temp. tu mam na wylocie gazu wlutowany w śrubę, a tam co zrobić?

    Prawdopodobnie będę musiał przeprogramować komp. doradźcie jaki kabel kupić by z tym kompem połączyć?

    Wiem że sprawa nie jest prosta, ale mam odpowiednią motywację po tym jak np. jadę do gaziarza a ten mówi że "nowa listwa 1000 zł podpięcie do instalacji 100 zł i jeszcze konfiguracja ale to się dogadamy". Sądzę że jeśli będą odpowiednie odpowiedzi to niejeden czytający skorzysta z tego tematu.
    Z góry dzięki.

    0 17
  • #2 20 Lis 2009 21:16
    mirben
    Poziom 22  

    Wszystko wskazuje na elektryczne uszkodzenie jednej z cewek. Niestety nie ma możliwości naprawy, zalane wspólnie, dlatego w nowych matrixach cewki zaczęli robić separowane pojedyńczo. W sklepie zestaw cewek to 180 PLN - Megapol.
    Chłopskim sposobem to zadaj dwie listwy, wybierz sprawne wtryski, zaślep uszkodzone i hulaj. Radzę jednak przeczyścic bo brudne właśnie łatwiej ulegają uszkodzeniom - nie zamknięty do końca obwód magnetyczny co równa się zwiększeniu prądu cewki.
    Jak chcesz byc elegancki to zamień na listwę magic z czujnikiem temperatury (wbudowanym). Oczywiście wtyki trzeba prze-lutować, lub kupić pojedyńcze do każdego wtrysku, są w TME.
    Diego powinien obsłużyc magici ustawione jako Matrix jeśli nie ma dedykowanych ustawień, bo tego nie wiem, nie znam dobrze tego sterownika. Charakterystyka wtrysków bardzo podobna. O sofcie i programowaniu, czy jak kto woli kalibracji tego sterownika jest na forum dużo tematów bo to popularny jest sterownik, nie będziemy tu powielać ich treści. Na stronie producenta też jest niemal wszystko.

    1
  • #3 21 Lis 2009 18:14
    dariusz105
    Poziom 26  

    tak jak wyżej podpiąć dwie listwy z sprawnymi cewkami.MJ są jeszcze czulsze na zabrudzenia od MATRIXA.sposobem na zabrudzenie może być podgrzewacz + dobry filtr np. MATRIX XF 301.jeśli wymieniać listwę na nową to na nowy typ HD 344 po lekkim zwiększeniu ciśnienia obskoczy ten silnik.ustawienia i fejsy były omawiane wiele razy.

    0
  • #4 21 Lis 2009 18:40
    lary79
    Poziom 9  

    OK rozumie ze najtanszym wyjsciem jest polaczenie 2 listew.
    Czy to poprawne rozumowanie, musze:

    1. rozdzielic dojscie gazu za filtrem fazy lotnej i podpiac do listew,
    2. nieuzywane dysze zaslepic,
    3. podlaczyc odpowiedni przewod z listwy w ktorej bedzie uzywana 1 cewka do wtyczki w kompie (tam gdzie beda pozostale 3)

    Powiedzcie czy da sie przeczyscic matrix'a? wlac benzyny na dolocie i podlaczyc niech przedmucha?, czy odkrecic dysze i wyczyscic co sie da?
    Czy listwa wtryskowa mogla pasc bo nie ustawialem kompa-pomimio ze silnik sprawowal sie wysmienicie?

    1
  • #5 21 Lis 2009 19:47
    pawelek234
    Poziom 9  

    Do czyszczenia należy odkręcić dysze.
    U mnie miałem podobne problemy ,na gwarancji wymiana bez problemu ale potem za listwę nową zapłaciłem ok 700zł,też padła .Teraz mam zaślepioną spaloną cewkę a przewód podłączony do działającej.Dodam ,że mało się rzuca w oczy bo jest v6,do jednej listwy są cztery cyl. do drugiej dwa.

    1
  • #6 22 Lis 2009 13:39
    lary79
    Poziom 9  

    lary79 napisał:
    OK rozumie ze najtanszym wyjsciem jest polaczenie 2 listew.
    Czy to poprawne rozumowanie, musze:

    1. rozdzielic dojscie gazu za filtrem fazy lotnej i podpiac do listew,
    2. nieuzywane dysze zaslepic,
    3. podlaczyc odpowiedni przewod z listwy w ktorej bedzie uzywana 1 cewka do wtyczki w kompie (tam gdzie beda pozostale 3)


    :idea: Niezła samoróbka, czy to ma szanse ruszyć :?:
    i pewnie pasowało by jeszcze kompa zsynchronizować z tym :| :?:

    Listwa wtryskowa MATRIX naprawa lub wymiana na Magic Jet

    0
  • #7 23 Lis 2009 20:52
    dariusz105
    Poziom 26  

    będzie śmigać.jaka wersja sterownika?

    0
  • #8 23 Lis 2009 22:42
    lary79
    Poziom 9  

    dariusz105 napisał:
    będzie śmigać.jaka wersja sterownika?


    Nie mam pojecia jaki sterownik, instalacja byla zakladana pod koniec 2005 r. moze to cos powie o wersji sterownika. Konieczne jest ustawienie kompa ? bo bede musial kupic kabel.
    Czy mozna uzyc takiego trojnika, otwor w srodku srednica 8 lub wiekszy. pytam bo na allegro podaja ze to cieczy chlodzacej "Stosowane w układach zasilania LPG, do doprowadzenia poprzez węże gumowe płynu chłodniczego do reduktora ." Do gazu sa miedziane z barylkami i nakretkami. Do takiego celu jak tu nie znalazlem.

    Listwa wtryskowa MATRIX naprawa lub wymiana na Magic Jet

    0
  • #9 24 Lis 2009 12:08
    maszan
    Poziom 23  

    Bedzie ok byleby srednica przelotow byla zblizona do srednicy wejscia listwy.

    0
  • #10 25 Lis 2009 22:12
    dariusz105
    Poziom 26  

    tylko metalowe plastik radze sobie odpuścić.

    0
  • #11 27 Lis 2009 23:50
    lary79
    Poziom 9  

    Z uwagi na to ze moje matrixy mają już swój przebieg zdecydowałem się na kupno listwy wtryskowej magic jet'a (na listwie podobnie jak miałem w matrixach) w komplecie oczywiście kabel do kompa i filtr-f.lotnej.

    1. Wiem że to dość idiotyczne pytanie, ale o co chodzi z tymi dyszami :?: w cewki są wkręcone dysze a na ich końcu nakrętka i otworek w niej, a w komplecie dostałem cztery inne stożkowe z dużo większą średnicą (podobne jak mam w matrixach) -co mam z tym zrobić :?:

    2. Czy to normalne że te cewki na listwie mają luz (ruszają się w prawo i lewo o jakieś 20 stopni) ?
    3. Jak instalacje podłącze do kompa to musze zmieniać coś w związku z tym że magic'i mają inny opór niż matrixy

    proszę o w miarę szybką odpowiedz - jutro chce to zamontować

    0
  • #12 28 Lis 2009 08:05
    manio123
    Poziom 34  

    1. dostałeś widocznie drugi komplet dysz. Dysze trzeba rozwiercić zgodnie z karteczką, któą dostałeś w komplecie
    2. tak to prawidłowe
    3. nie , dla magków wybieramy matrix

    0
  • #13 28 Lis 2009 08:13
    dariusz105
    Poziom 26  

    luz jest normalny.dysze musisz rozwiercić pod swój silnik i na nowo zaprogramować kompa LPG (opisywane setki razy).jeśli zmienisz czujnik temperatury wybierz odpowiedni w programie.lepiej było pozostać przy MATRIXACH

    1
  • #14 17 Sty 2010 14:28
    lary79
    Poziom 9  

    Witam ponownie, przepraszam za tak długą przerwę ale sami wiecie święta urlop wyjazdy i jakoś zaszło. Do listwy matrixa zmontowałem wtyczkę:

    Listwa wtryskowa MATRIX naprawa lub wymiana na Magic Jet

    Listwa wtryskowa MATRIX naprawa lub wymiana na Magic Jet

    ... to wszystko podłączyłem do silnika, podłączyłem pod komputer i włączyłem autokalibrację (po rozgrzaniu silnika i utrzymywaniu obrotów ok.2500). Parametr MULT wyszedł w normie. Niestety nie jestem w stanie zebrać mapy w czasie jazdy bo nie wiem jak dołączyć czujnik kalibracyjny. Powinno to wyglądać tak:

    "Krótszy przewód rozgałęźnika wpinamy w istniejący czujnik, a dłuższy odcinek do
    dodatkowego czujnika kalibracyjnego. Czujnik kalibracyjny podłączamy tylko do
    podciśnienia (z kolektora ssącego). Drugą dyszę (od ciśnienia) pozostawiamy
    niepodłączoną. Gdy zestaw kalibracyjny podłączony jest poprawnie na zakładce Kalibracja/Mapa widoczne są odczyty podciśnienia."

    Nie mam pojęcia co gdzie podłączać, gdzie jest- Krótszy przewód rozgałęźnika, -istniejący czujnik, -dodatkowego czujnika kalibracyjny itd. Jakby ktoś mi to fajnie zaznaczył np na załączonych wyżej zdjęciach.

    Na razie jeżdżę tylko po autokalibracji auto 1l więcej pali i jest słabsze. Muszę jeszcze skrócić przewody gumowe do kolektora i ustawić wtryskiwacze w pionie.

    0
  • #15 18 Sty 2010 01:04
    kubata
    Poziom 10  

    witam
    sorry że się wtrącam ale najprawdopodobniej problem i tak się powtóży,znam kme i wiem że jak raz spali cewke to z reguły bedzie palił
    daj do elektronika sterownik niech tam zajrzy czy wszystko ok
    możesz tez sprawdzić cewke na reduktorze jak masz reduktor silver starego typu to się nie zastanawiaj tylko wyrzuć z niego tą felerną cewkę i wyciągnij trzpień
    w zamian zamiast przelotki z filtrem zamontuj sobie nowy elektrozawór gazu obojętnie jakiej firmy dużo razy już miałem ten przypadek
    http://www.autogaz.tychy.pl/

    0
  • #16 14 Lut 2010 07:35
    dino777
    Poziom 25  

    ale na zdjęciach to raczej nie matrixy tylko magiki

    0
  • #17 16 Mar 2010 22:14
    slaydog2
    Poziom 10  

    Witam wszystkich, mam pewien problem z instalacją gazową SIROCCO/DIEGO, listwa wtryskowa MATRIX XJ544. A mianowicie w pewnym momencie poczułem spadek mocy i nierówną prace silnika jakby na trzech garach. Typ padł na wtryskiwacze i był trafiony na jednym cylindrze oporność 10 ohm zamiast 5. Kupiłem zestaw naprawczy wymieniłem ale niestety problem nie został rozwiązany, dalej mała moc nierówna praca. Próbowałem przeprowadzić autokalibracje ale pod koniec wyświetla mi komunikat kalibracja przerwana. Proszę o radę gdzie szukać problemu. Pozdrawiam

    1
  • #18 25 Paź 2010 13:49
    claypton
    Poziom 12  

    slaydog2 za mało info podaleś,zeby coś pomyśleć nad Twoim problemem.

    0