Wykonalne, ale nie na sprzęcie ze skle... czy innego alle.... Trzeba jednak zauważyć że w nocy zasięg na falach średnich jest znacznie większy, i jednocześnie odstęp sygnału do zakłóceń jest też lepszy zwykle lepszy (mniej źródeł zakłóceń).
1. Żadnych nibyanten na przyssawki, lusterka, magnesy itd. Anteny mocowane do otworów w głównej części metalowej karoserii pojazdu, daleko od siebie i innych wystających elementów metalowych.
2. Potrzebne odkłócenie elektronicznych i elektromechanicznych elementów samochodu (kłania się -> EMC).
3. Potrzebne zwrotnice (ew. przeróbka - rozdzielenie torów antenowych w radioodbiorniku i osobne wejścia antenowe na Dł/Śr i UKF), oraz osobne anteny.
Wystarczy jeszcze jedna zwrotnica i przy okazji będzie można założyć radiotelefon CB 27MHz.
Antena na niskie częstotliwości (ok. 1MHz...) będzie mniej zła od obecnej "bajeranckiej" - fabrycznej np. w postaci anteny CB o długości min. 1.5m zasilanej przez cewkę wydłużającą bez odczepu (np. AT1500, AT1700). Trzeba dorobić odprowadzanie ładunków elektrostatycznych (np. rezystor 5...50kohm, i wymienić kabel koncentryczny na znacznie lepszy z ekranem z dwóch warstw miedzi bez aluminium - w w/w/ antenach na szczęście to się da zrobić, pisałem nie raz co i jak). Kabel koncentryczny powinien być jak najkrótszy ze względu na pojemność (pF/m);
Jeżeli antena ma służyć również do CB to będzie potrzebna jeszcze jedna zwrotnica i kable 50ohm (S544, RG223), a jeżeli nie to można ją jeszcze lepiej przystosować do odbioru na falach długich/średnich - poprzez zastąpienie uzwojenia cewki wydłużającej antenę do (1/4 fali na) 27MHz nowym, o znacznie większej indukcyjności , nawiniętej znacznie cieńszym drutem (trzeba eksperymentować gdyż pojemność między zwojami wielowarstwowej cewki może zniweczyć nasze starania, a dostępna długość i średnica obudowy cewki też jest ograniczona (cewka no anteny skróconej na 27MHz ma indukcyjność kilka uH, a do anteny na 1.8MHz musi mieć kilkaset uH); kabel też powinien być jak najkrótszy i o jak najmniejszej pojemności np. H125CuPE (piankowy gazowany 75ohm, ok. 55pF/m, min. promień zgięcia 10cm, całkowicie bez aluminium). Impedancja kabla jest tu mało istotna bo przy długości fali ponad 200m odcinek nawet kilku metrów to ok. 1/100 długości fali - ważne jest ekranowanie i pojemność.
Są/były robione fabrycznie wykonywane (dla... piratów tam nadających, głównie we Włoszech) anteny samochodowe na pasmo ~6.7MHz wyglądające jak anteny CB (mają tylko inną cewkę w obudowie).
Antena skrócona na tak niską częstotliwość będzie miała bardzo małą impedancję i wąskie pasmo pracy, ale do odbioru nie musisz się tak bardzo tym przejmować. Do prób (na postoju !) można wykorzystać antenę CB z "pustą" (rozłączoną) cewką u podstawy i dołączane np. obejmami, krokodylkami różne cewki powietrzne (np. od styczników), dławiki o indukcyjności powyżej kilkuset uH.
Zwrotnice są do zrobienia, nie są powszechnie dostępne z powodu znikomego zapotrzebowania (nawet zwrotnicy CB/radio samochodowe do kompromisowego korzystania z anteny CB w Polsce nie bardzo się kupi z tego powodu).
Zwrotnice i ich impedancja... delikatna sprawa. W przypadku użycia CB tor CB powinien być projektowany i wykonany dla 50ohm a pozostałe jako 75ohm, choć w dobrych antenach radiofonicznych samochodowych stosuje się kabel 150ohm (o pojemności rzędu 30pF/m i oczywiście żyle tak cienkiej że o sztukowaniu nie ma mowy)
Zwrotnica 1: 87...108MHz / 0.1...2 (9)MHz (jeżeli mamy szczęście i odbiornik z częścią zakresu KF)
Zwrotnica 2: 26.5...27.5MHz / 0.1...2 (9)MHz (opcjonalna gdy ma być CB)
Zwrotnice są połączone torem 0.1...2 (9)MHz bardzo krótkim kablem koncentrycznym a mogą też być wykonane we wspólnej obudowie.
Więcej o antenach samochodowych na niskie częstotliwości można znaleźć wpisując w wyszukiwarki np:
160m mobile antenna
1.8MHz mobile antenna
top band mobile antenna
(1.8MHz czyli 160m to pasmo łączności amatorskiej rzadko wykorzystywane z powodu dużych wymiarów anten (dipol półfalowy ma ok. 75m) i dużej ilości zakłóceń w miastach, ale niektórzy jednak próbują łączności nawet z bardzo skróconych anten w samochodach).
Anteny na 0.6MHz wymagać będą przy tej samej długości znacznie większej indukcyjności cewki wydłużającej niż dla 1.8MHz...