Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujniki dodatkowe w autoalarmie

30 Cze 2004 18:57 2204 17
  • Poziom 11  
    Witam,
    Mam pytanie odnosnie czujnikow dodatkowych (udarowych, dzwiekowych itp) otoz dochodza do nich trzy przewody z alarmu, 12+,
    masa i trzeci.
    Co to jest ten trzeci przewod tzn,
    pewnie jest to sygnal z czujnika tylko czy to jest "-" czy moze "+" i jak dlugo trwa?

    dzieki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Masz racje, że to +, masa i wyzwalanie. Zazwyczaj na tym trzecim pojawia sie minus podczas wzbudzenia i podlancza sie go pod przwod od czujnikow drzwi, najlepiej jeszcze odseparowac go dioda. Jesli nie jestes pewien czy to plus czy minus to sprawdz to kontrola, jesli jej nie masz to podlacz zarowke 12V np. jeden styk do plusa, a drugi do wyscia z tego urzadzonka, jesli w momencie wzbudzenia zaswieci sie to masz '-' na wyjsciu z tego urzadzonka, jesli nie to wychodzi '+'.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    czyli jezeli mam alarm bez mozliwosci podlaczenia dodatkowych czujnikow to moge te czujniki ( wyzwolenie) podpiac pod przewod z krancowek w drzwiach???
  • Spec od Mercedesów
    Raczej nie.....
    Dodatkowe czujniki mają obciążenie ok. 300 mA max., jeżeli go podłączysz bezpośrednio pod drzwiowe to pojawi się tam sygnał masy (po zadziałaniu czujnika), czyli żarówka powinna zaświecić, a bierze ona najczęściej więcej jak 1 A, czyli wniosek prosty - czujnik się spali :cry:
    A więc konieczna jest separacja (diodowa)
  • Poziom 11  
    tzn jaka diode musze tam wstawic?? jakie parametry?
  • Poziom 12  
    Chyba w pierwszym poscie cos zagmatwalem. Ta zarowka byla na probe (nie przemyslana) i kolega ma pewnie racje, ze bylaby zaduzym obciazeniem bo rzeczywiscie te wyjscia maja obciazalnosc 100-300mA, to proponuje diode LED z rezystorem szeregowo 1k i wtedy sprawdzic tak jak pisalem.

    A nawet jesli alarm nie ma wyjscia na moduly dodatkowe to zazwyczaj nie ma problemu by podlaczyc zasialanie na stale do modulu (ultradzwiekow itp), jedyny minus to taki, ze beda dzialac nawet przy wylaczonym alarmie, tzn nie bedzie sie wlanczala syrena, ale jesli np. w ultradzwiekach jest przekaznik to bedzie ciagle sie przelanczal przy ruchu w kabinie.

    I tak jesli np. do modulu ultradzwiekow dochodza 3 przewody to 2 to zasilanie(i teraz zaleznie co wychodzi z alarmu na zasilanie modulow to podlanczas + lub - z alarmu a drugi na stale, jesli nie ma takiego wyjscia to musisz oba podlaczyc na stale) , a trzeci tak jak pisalem wczesniej mozna podlaczyc przez diode separacyjna do przewou od masowek drzwiowych.
  • Poziom 12  
    Moze to jeszcze troche rozjasni. To czy podlanczas mase czy +12V do modulu zalezy od tego czy na przewodzie z alarmu do zasilania modulow masz +12V czy mase. Dioda separacyjna w zasadzie obojetnie jaka 1Nxxxx. Ta dioda LED co wczesniej pisalem musisz najpierw sprawdzic co jest na wysciu z alarmu na zasilanie modulow. Czasami sie zdarza, ze ta dioda co jest gdzies na desce w samochodzie jest wlasnie podlaczona pod ten przewod.
  • Poziom 11  
    OK wielki dzieki.
    wspomniales tez ze te czujniki beda chodzic non stop, no dobra a jak bym podlaczyl je tak ze + bym dal na stale a mase podlaczyl pod wyjscie diody albo pod wyjscie masy na centrralny zamek to wtedy czyjnik wlaczal by sie jedynie gdy uruchamial bym alarm? Tak mi sie przynajmniej wydaje
  • Spec od Mercedesów
    Witam!
    Najpierw sprawdź, czy Twój alarm ma tzw. "załączaną masę" do zasilania czujników dodatkowych. Układ do sprawdzenia wg. rys., żarówka powinna zaświecić po uzbrojeniu alarmu.
  • Poziom 11  
    elo
    Wczesniej wspominalem ze niemam wyjscia na czujniki dodatkowe dlatego chce cos wykombinowac zeby je dolozyc do tego alarmu :)
  • Poziom 12  
    Gerri pokazal uklad do sprawdzania czy na przewodzie do zasilania modulow dodatkowych pokazuje sie masa, moj jest do sprawdzenia czy na tym przewodzie pojawia sie +. Jesli nie masz kontrolki mozesz podlaczyc tak jak wczesniej pisalem diode LED z rezystorem 1K tylko wtedy musisz pamietac o biegunowosci.
    Ten plus czy masa na przewodzie do zasilania modulow moze pokazac sie od razu po zalaczeniu, a nie dopiero po uzbrojeniu.

    Co do podlanczania sie pod diode LED na desce rozdzielczej samochodu to tez musisz sprawdzic jakim jest sterowana przewodem + czy masa. Musisz jescze sprawdzic czy to jest staly + czy stala masa na tym przewodzie, czasami jest tak ze sa pulsacyjne (aby dioda mrugala). Czasami sa jednak diody samomrugajace (napiecie jest stale) i wtedy mozna sie bez problemu podlaczyc jednym przewodem od zasilania pod ten przewod.

    Co do podlanczania sie pod zamek to nie wiem bo nigdy tak nie robilem.

    W razie problemow pisz.
  • Poziom 11  
    wiec tak
    dida napewno ma staly + a - jest sterowana a to czy pulsuje to jeszcze tego niesprawdzalem.mysle jednak ze jak niewypali podlaczenie do diody to sprobuje do zamka.
    aha i jesz cze jedno :) juz chyba ze dwa razy wspominalem ze na alarmie niema wyjscia na dodatkowe moduly :)
  • Spec od Mercedesów
    juz chyba ze dwa razy wspominalem ze na alarmie niema wyjscia na dodatkowe moduly :)

    Wspominałeś. Po prostu po raz pierwszy udało mi sie dołączyć obrazek do wiadomości i jestem bardzo z siebie dumny. :wink:
    Nie bardzo wyobrażam sobie to podłączenie do centralu, tam przecież napiecie wyjsciowe jest impulsowe, w momencie uruchamiania siłownika. Lepiej by chyba było podłączyć go na stałe, to jest pare mA w czuwaniu, jeżeli moduł ultradźwięku nie ma w środku przekaźnika, który cały czas by stukał w czasie ruchu w kabinie, to takie wyjście jest najrozsądniejsze.
    Pzdr.
  • Poziom 12  
    Zgadzam sie z Gerrim, ze nie bardzo wiem jak chcesz to podlaczyc pod zamek. Sprobuj z dioda. Napisz co wymysliles.
  • Poziom 11  
    ok narazie big big dzieki!!! pokombinuje troche i napisze co z tego wyszlo
  • Poziom 11  
    Witam ponownie.
    zbudowalem uklad przekaznikowy ktory mial wlaczac czujniki, ale to przedstawie pozniej razem ze schematem.
    Teraz mam problem z ta czujka bo sytuacja wyglada tak ze jak polacze wyjscie czujki i przewod masy z krancowek to alarm sie niezalacza , natomiast jezeli sama mase z czujki podlacze to wszystko dziala.
    Probowalem takze z dioda w/g schematu bart_a kilka postow wczesniej ale to niestety tez niezadzialalo. Niewiem moze diode zla urzylem albo w zlym miejscu?
    To zapewne ma zwiazek z tymi zarowkami bo przy zamknietych drzwiach na tym przewodzie pojawia sie + ktory powoduje ze czujnik niepodaje masy.
    Prosze o pomoc
    Pozniej przesle schemat tych przekaznikow to podpowiecie co jest nietak.
  • Poziom 1  
    Witam -

    Ja mam pytanie z trochę innej beczki: w którym miejscu najlepiej jest zainstalować ("przykręcić") w aucie czujnik udarowy?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Ten schemat narysowany przez kolegę nie jest poprawny, ponieważ prąd żarówki oświetlenia popłynie przez diodę i uszkodzi czujnik. Pozwoliłem sobie poprawić ten schemat i przedstawiam go poniżej.
    Pozdrawiam