Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania 124l 400 kod błędu 13

rafier 21 Lis 2009 16:57 4717 9
  • #1 21 Lis 2009 16:57
    rafier
    Poziom 9  

    witam czy wie ktoś co z tym zrobić wiem że jest to kod rezerwowego czujnika prędkości obrotowej objawy są takie , że gdzieś w granicach 1600 obrotów zapala się ten błąd i silnik traci moc nie chce ciągnąć prosze o pomoc :cry:

  • #2 21 Lis 2009 20:23
    daamiann
    Poziom 10  

    Witam, nie mam dokładniejszego poglądu na twój problem ale może być związany z turbiną porostu nie włącza się, może to być czujnik podciśnienia który steruje turbiną, najlepiej podpiąć konia pod pod komputer

  • #3 21 Lis 2009 23:40
    rafier
    Poziom 9  

    turbina raczej nie gdyż słychać ją normalnie i zanim wywala ten błąd powyżej 1600 obrotów to silnik ładnie ciągnie nawet zjeżdżając z górki gdy hamuje silnikiem a zostaną osiągnięte te obroty to też wywala błąd

  • #4 15 Gru 2009 15:07
    sztajner rudolf
    Poziom 11  

    Wtam. Sprawdz oporność, wtyczki, łączki,zamien. Rozkręceni przewodów powyżej 10 cm -błąd

  • #5 11 Sty 2010 10:58
    ptargosz
    Poziom 2  

    Kod błędu 13 :

    13 Auxiliary engine-speed sensor

    czujnik obrotów wału korbowego

    www.kt2000.pl

  • #6 28 Lis 2012 23:12
    szczesniak2
    Poziom 8  

    Witam też mam problem ze Scania 124 400KM 2000r. na wolnych obrotach jest wszystko OK a po dodaniu gazu i po przekroczeniu ok 700 obrotów/min zapala się kontrolna EDC, podczas jazdu czuć ze auto nie ma mocy i troche trzęsie silnikiem. Jenyny błąd jaki jest zarejestrowany to błąd na 13 czyli nieprawidłowe wskazanie dodatkowego czujnika prędkości obrotowej silnika. Gdzie mam szukać ten czujnik? Wydaje mi się ze jest tam tylko jeden (główny czujnik predkosci obrotowej) ten w korpusie silnika sczytujący prędkość z wieńca zębatego koła zamachowego. Moze ktoś podpowie jak sprawdzić tan czujnik? Jaką powinien mieć oporność?

  • #7 28 Lis 2012 23:58
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Witam...kod usterki jest wtedy gdy sygnał jest nieregularny

    główny czujnik prędkości obrotowej silnika
    silnik 14 litrowy 485 – 595 OHM
    silnik 12 litrowy 900 – 1100 OHM
    znajduje się w obudowie koła zamachowego w kole zamachowym znajduje się kilka otworów, które są odczytywane przez czujnik podczas obrotu koła

    pomocniczy czujnik prędkości obrotowej silnika
    485 – 595 OHM
    znajduje się w obudowie koła zamachowego rejestruje on zęby podczas obrotu koła zamachowego

    zmierz oporność jeśli jest ok wyjmij czujnik... wyczyść, zobacz czy nie jest uszkodzony częsty przypadek..... za duża szczelina.

  • Pomocny post
    #8 29 Lis 2012 08:28
    rafier
    Poziom 9  

    kolego u mnie powodem tego błędu był wieniec zębaty lekko wyłamane dwa zęby i przez to błędne odczyty z czujnika

  • #9 29 Lis 2012 08:41
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    rafier napisał:
    kolego u mnie powodem tego błędu był wieniec zębaty lekko wyłamane dwa zęby i przez to błędne odczyty z czujnika

    Taka ewentualność jest jak najbardziej też możliwa.

  • #10 01 Gru 2012 17:41
    szczesniak2
    Poziom 8  

    rafier napisał:
    kolego u mnie powodem tego błędu był wieniec zębaty lekko wyłamane dwa zęby i przez to błędne odczyty z czujnika

    Witam u mnie było dokładnie to samo - dwa sąsiednie zęby w połowie uszczerbane, założyłem nowy wieniec i jest juz wszystko ok - błąd znikł auto odzyskało moc, silnik pracuje równiutko i bez drgań - bardzo dziekuję za podpowiedź pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo