Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 900 - trudne odpalanie na średnio zimnym silniku

21 Lis 2009 17:15 3492 3
  • Poziom 2  
    Witam.

    Być może rozwiązanie mojego problemu jest banalne, dlatego też proszę o wypisywanie wszelkich możliwych wskazówek.

    OPIS SAMOCHODU

    Posiadam fiata cinquecento 900 (899 cm3) z 1995 roku, aktualny przebieg to ok. 115.000 km. Nie posiadam w nim instalacji gazowej i nigdy takowej w nim nie było. Auto ma gaźnik Weber. Akumulator mam raczej dobry, a jakiś miesiąc temu był ładowany. Dwa tygodnie temu wymieniłem w nim kable wysokiego napięcia, świece (Iskra), filtr powietrza, olej w silniku, układ wydechowy (dwa tłumiki + rura kolektorowa) oraz wyregulowałem gaźnik (wszystkie części montowane w moim aucie były nowe, a wymiany te i regulacje wykonane zostały w serwisie). Po tych wymianach auto zaczęło pracować znacznie lepiej i nabrało mocy. Przed tymi wymianami auto lekko dławiło się przy mocniejszym dodawaniu gazu oraz miało problemy z odpalaniem.

    OPIS PROBLEMU

    Teraz (po tych wymianach) auto lekko dławi się tylko wtedy gdy nie jest jeszcze rozgrzane i dam mu za mało ssania - czy to normalne nawet przy temperaturze 50-60 stopni?

    Głównym problemem jest jednak dalej trudne odpalanie (mimo że po w/w wymianach i regulacjach trochę się to poprawiło). Gdy auto jest zimne (np. po całej nocy) odpala prawie bez zarzutu, jednak gdy silnik jest średnio-zimny (zbliżony do temp. 50 stopni) pojawia się problem: auto długo "rozkręca się" przy odpalaniu tzn. zajmuje to chwilę zanim obroty wzrosną i trzeba w tym czasie "pompować" pedałem gazu, czyli szybko go naciskać i puszczać...

    Sam raczej nie wykonam potrzebnych napraw, ale proszę o wskazówki co to może być, żebym wiedział chociaż do jakiego fachowca się z tym udać i ile może kosztować naprawa.

    Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    Regulacja gaźnika się kłania. Zły skład mieszanki paliwowo- powietrznej. Za mało benzyny za dużo powietrza.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Dzięki za wskazówkę. Powiedz mi tylko czy dotyczy to odpalania czy dławienia się? Czy może obu tych problemów? Dziwna sprawa z tą regulacją, w sumie regulowali mi ten gaźnik 2 tygodnie temu w dość dobrym serwisie :-) No ale w takim razie wybiorę się gdzie indziej jeszcze.

    Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
  • Poziom 34  
    Za uboga mieszanka.Zła relacja powietrza do benzyny. Za dużo powietrza.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Zwróć uwagę czy papierowa zbrojona rura jest założona od obudowy filtra powietrza jest założona na osłonę kolektora wydechowego.Znajdujący się w filtrze powietrza termostat woskowy w zimowych warunkach zamyka dopływ zimnego powietrza do filtra powodując zasilanie ciepłym powietrzem z pod kolektora wydechowego celem przygotowania właściwej mieszanki.Brak tej rury lub jej zły stan powoduje zwiększone zużycie paliwa.Dotyczy to wszystkich modeli CC oraz Sejczenta.