Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yaris d-4d 2003 problem z falujacymi obrotami na biegu jalow

bluefou 21 Nov 2009 17:38 10431 27
  • #1
    bluefou
    Level 10  
    Jezeli to niewalsciwy temat, prosze o przenisienie. Zakupilem Yarisa kilka dni temu, auto ma na liczniku niecale 120 tys., Roznie to bywa ale po przejechaniu pewnego dystansu i gdzie poczatkowo mam obroty jalowe 600 obr/min gdy zatrzymam sie na swiatlach skacze do okolo 1200 obr/min. czym to moze byc spodowane i czy ewentualnie ktos sie nie spotkal z takim problemem ? Moje pytanie co powinienem zmienic na dzien dobry w dieslu, chcialbym tym autem pojezdzic i pozmieniac wsio, bo pewnie od nowosci nic nie bylo robione, wiec, olej, filtry, olej w skrzyni, filtr paliwa ? itp.co jeszcze ...

    pozdrawiam
  • #2
    sylwester1801
    Level 10  
    witm
    ja na pierwszym miejscu wymienil bym pasek rozadu
    Moderated By Pawel wawa:

    Porada bezsensowna. Pisownia skandaliczna. Ostrzeżenie.

  • #3
    mtworus
    Level 11  
    co do falowania obrotów upewnić się czy połączenia są szczelne...może gdzieś lewe powietrze łapać....
    jeśli mechanicznie OK i szczelne to wtedy próbować odłączyć przepływomierz i jesli to nie pomoże podpiąć pod jakiś komputer.....
  • #4
    kbadi
    Level 13  
    ja bym nie wymieniał paska rozrządu bo go nie ma . W d4d jest łancuch . Co masz na mysli falowanie obrotów ? to ze zwiekszy obroty na 1200 czy to ze cały czas pływa miedzy 600 a 1200 ? jezeli po prostu zwiększy obroty to moze akurat się włącza kompresor a/c i to by był normalny objaw .
    Co wymienić - poza tym co piszesz to płyn hamulcowy i chłodniczy - co 30tys
  • #5
    bluefou
    Level 10  
    zgadza sie w d4d rozrzad to lancuch i rzekomo przy 300 tys jest planowana jego wymiana. Co do podniesienia obrotow dzieje sie to teraz kiedy jest zimno, wiec a/c odpada bo nie jest uzywane ... Samochodem pojezdze chwile i kiedy ma na jalowych obrotach 600 obr/min i tak pracuje potrafi skoczyc na luzie z niczego do 1200 ... auto jest jeszcze przed zmiana filtrow, mam je dopiero tydzien, wiec poznaje co i jak. Filtry kwalifikuja sie do zmiany i mam nadzieje, ze to one sa przyczyna tej usterki i po ich zmianie bedzie ok. Podpiecie do komputera nie pokazalo zadnych usterek, poki co zostal zmieniony filtr paliwa.
  • #6
    kbadi
    Level 13  
    "Podpiecie do komputera nie pokazalo zadnych usterek" ale trzeba by jeszcze sprawdzić jaką pokazuje temperature bo w tych silnikach leciały wiązki z czujnika , tylko ze wtedy dosłownie falowały obroty
  • #7
    bluefou
    Level 10  
    no i zmienilem wszystkie mozliwe filtry, jest nowy olej ... przykladowo wczoraj pojezdzilem troche, zgasla kontrolka grzania silnika, obroty jalowe 600 obr/min, podjezdzam pod blok parkuje ... i mi podskoczyly obroty do 1200 ... moze tak ma byc faktycznie ... no nie wiem juz sam ...
  • #8
    GALILEO
    Level 18  
    sprwadź linkę czy niejst poszarpana i nie blokuje się na przepustnicy, jak to nie to na bank silniczek krokowy wolnych obrotów, zabrudzony , wykręcić przeczyścić gnizdo i ma grać
    Moderated By Pawel wawa:

    Porada bezsensowna. Pisownia skandaliczna. Ostrzeżenie.

  • #9
    cordoba_2004
    Level 27  
    i poobmacywać wszystkie możliwe węże czy gdzieś nie ssie lewego powietrza
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    rh.rally
    Level 18  
    GALILEO wrote:
    sprwadź linkę czy niejst poszarpana i nie blokuje się na przepustnicy, jak to nie to na bank silniczek krokowy wolnych obrotów, zabrudzony , wykręcić przeczyścić gnizdo i ma grać


    Może nakierujesz kolege jak ma to sprawdzić w tym d-4d :D

    cordoba_2004 wrote:
    i poobmacywać wszystkie możliwe węże czy gdzieś nie ssie lewego powietrza


    i co jeszcze?...
  • #13
    bluefou
    Level 10  
    wiecie co, nie wiem czy to jest normalne czy nie ... jak pisalem auto poznaje i zauwazylem ciekawa zaleznosc ... mam 600 ob/min, zatrzymam sie na swiatlach i obroty skacza mi do 1200 obr/min (ogrzewanie mam w czerwonym polu), skrecam na pol zimne pol cieple lub w zimne pole i obroty wracaja do wlasciwych obrotow ! ... Wiec czy to zupelnie normalne ze silnik sie nagrzewa i wzrastaja obroty, czy tez cos dziala niewlasciwie ....

    ps. jeżeli piszę o pierdołach to sory ...
  • #14
    kbadi
    Level 13  
    jakieś czary mary . Te obroty tak nagle spadają ? masz w ogóle prawidłowy stan płynu chłodniczego ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    hmmmmmmm ale czy to ma jakieś znaczenie !? a jaką pokazuje Ci temperaturę silnika ?
  • #15
    bluefou
    Level 10  
    tak, dokladnie obroty spadaja chwile po tym jak skrece ogrzewanie z cieplego ... wymienioem tez akumulator bo byl slaby, ale bez zmian z borotami, plyn do chlodnicy jest dolany i stan jest ok ... Pozostaje chyba alternator ...
  • #16
    lestac
    Level 2  
    mam to samo z obrotami, jednak to nie jest problemem

    prawdziwy prolem jest taki, ze yaris sie nie nagrzewa - a wlasciwie nagrzewa sie bardzo wolno

    te dwie powyzsze kwestie sa polaczone - tak dlugo jak auto sie nie nagrzewa, tak dlugo podwyzsza sobie obroty (jesli pokretlo jest ustawione na max)

    wyczytalem, ze to moze byc problem termostatu lub dmuchajacej uszczelki pod glowica

    boje sie ze u mnie to jest to drugie, bo mi spalinami wali kiedy wacham plyn chlodniczy - i zawsze jest on pod duzym cisnieniem
  • #17
    waldek500
    Level 11  
    tak w nich jest to nie jest wada!!! klima sie załącza jeszcze do tego:)
    a jak wali spalinami płyn to głowiczkę w górę. ma taką na warsztacie i nie mogę jej odpalić. juz słabo sypiam.
  • #18
    yarisverso
    Level 2  
    Jestem posiadaczem yaris verso 1.4D4D. Jest tam ten sam silnik co w zwykłym yarisie.
    Otóż problem ze wzrastającymi obrotami silnika to normalka ale tylko wtedy gdy jest włączony nawiew. Jest to normalne nie żadna wada, wystarczy zmniejszyć lub wyłączyć nawiew i obroty spadaja. Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą to przy przebiegu ok 130000 trzeba ją wymienić. Jest z tym trochę roboty bo trzeba też zdemontować łańcuch rozrządu. U mni poszła uszczelka przy przebiegu 126000 problem polegał na tym że węże były dośc twarde nawet przy zimnym płynie chłodniczym, po odkęceniu korka ciśnieniowego widać bło bąbelki i wydobywająca się pianę. Mój mechanik miał specjalne urządzenie do mierzenia spalin w płynie chłodniczym, wynik był pozytywny. Kosztowało mnie to 1100 zł. części, planowanie, robocizna. Po wymianie uszczelki przejechałem już 15000 km i wszystko jest ok.
  • #19
    waldek500
    Level 11  
    1100pln bo miałeś duuuużo szczęścia.
    Ja niedawno to robiłem kolesiowi i:
    nie dało sie odkręcić ani jednej świecy żarowej. wszystkie zostały rozwiercone po 100pln sztuka x4 =400
    trzy dni wyciągałem wtryskiwacze (specjalnym profesjonalnym przyrządem) niestety z pierwszego cylindra był tak zapieczony, ze musiałem go potraktować ostrzej 400 używka ze sprawdzeniem + sprawdzenie pozostałych 150 = 550
    uszczelka pod głowicę 90pln. uszczelka pod pokrywę 50. uszczelki pod: kolektor wydechowy, turbo-rura wydechowa, smarowanie turbiny, egr, przepustnica tylko oryginał (nie ma zamienników) metalowe, 500 w serwisie po wielkich rabatach, bo ja sobie może i bym założył stare ale klientowi nie wolno, bo co będzie jak będzie przedmuch?? naprawię to na własny koszt w ramach reklamacji. uszczelniacz przedni na wale korbowym 30pln. robocizna 400pln i to za mało bo trzeba dosłownie cały silnik rozebrać. teraz powiedziałbym za to 800 i wyciągnął silnik bo jak siedzi w ramie to robota nie jest wykonana fachowo. planowanie głowicy, rozwiercanie świec, docieranie zaworów, uszczelniacze zaworowe 330pln.
    razem wychodzi 2350, plus olej, filtr i płyn chłodniczy ale tego juz nie liczę bo i tak sie wymienia.
    reasumując silni 1,4 d4d to jest po prostu chłam. do tego bardzo drogi podczas naprawy.
    pozdrawiam.
    ps. na co dzień naprawiam tylko mercedesy i jest o wiele taniej i szybciej. hehe.
  • #20
    bluefou
    Level 10  
    do yarisverso

    wiesz co, faktycznie dlawik sam sobie podnosi obroty, tyle, ze mi wzrastaja obroty nawet przy wylaczonym wentylatorze a przy ogrzewaniu w polu cieple ! lipa troche, widac juz wtedy ma za wysokie obciazenie i podnosi sobie obroty ...
  • #21
    waldek500
    Level 11  
    związane to jest z tym, ze prawdopodobnie na wolnych obrotach się studzi lub ma zbyt mały obieg wody, zeby ogrzewanie dobrze działało. W mercedesach jest dodatkowa pompka obiegowa płynu i dogrzewacz elektryczny lub typu webasto po to zeby nie było tego efektu.
  • #22
    yarisverso
    Level 2  
    Totota yaris 1.4 D4D 2003r. Problemem w moim samochodzie od jakiegoś czasu jest nierówna praca zimnego silnika. Po odpaleniu silnik pracuje równo ale po kilkunastu czsami kilkudziesięciu sek. obroty zaczynają falować. Jest to dość częsty problem poruszany na forach, nawet na you tube jest filmik przedstawiający ten problem. Zauważyłem że w czasie kiedy falują obroty porusza się jedna z części przepłustnicy. Do tej części podłączona jest mała puszka koloru złotego a do niej wężyk z podciśnieniem. Po zdjęciu wężyka problem zanika. Problem też znika po nagrzaniu sie silnika. Z góry dziekuję za pomoc. ten problem widać na filmiku- http://www.youtube.com/watch?v=by2rzSkkPuM
  • #23
    bluefou
    Level 10  
    nie no takich akcji to nie mam, Tobie naprawde faluja obroty. Ja zaczynam sie uczyc nawykow mojej yarisy i ... to chyba normalny objaw, tzn jesli mam ogrzewanie w polu cieplym i wentylator na zero obroty 600 obr/min, jesli wlacze wentylator w pozycje 1,2 to obroty automatycznie rosna do 1200 obr/min ... to raczej normalny objaw, tak mowia ... po prostu silniczek jest maly i jakiekolwiek obciazenie powoduje wzrost obrotow ... Troche to denerwujace, ale coz ... zobacze jak zrobie konkretna trase i jak bedzie to wygladalo z obrotami ..

    pzdr
  • #24
    bluefou
    Level 10  
    no i zrobilem trase na Warszawe, 600 km takze auto sie konkretnie nagrzalo, ale obroty sie podnosza. W serwisie powiedzieli, ze ... tak moze ... i ma byc :] coz ...
  • #25
    web69
    Level 32  
    Ech... Nowsze diesle mają bardzo wysoką sprawność energetyczną i w chłodne dni z ogrzewaniem kiepsko. A jak włączesz ogrzewanie na max. dodatkowo włącza się dogrzewanie wody (na wężu do nagrzewnicy są świece żarowe) i po prostu zaczyna brakować prądu, ecu wymusza podniesienie obrotów. Działa to automatycznie i tak samo jest w rav4 i innych d4d. Jak nie chcesz aby podnosiły się obroty, po prostu nie ustawiaj ogrzewania na max. i już...
  • #26
    bluefou
    Level 10  
    spoko, jezeli tak ma byc to okej, niemniej jednak podnoszenie sie obrotow juz na 1 poziomie wentylatora, nie na ogrzewaniu na max. !!! i podnoszenie sie obrotow w tej pozycji to w/g mnie konstrukcyjna porazka ...
  • #27
    lestac
    Level 2  
    Obroty powinny sie podnosic przez pewien czas po rozruchu oraz kiedy silnik ma problem z 'dogrzaniem sie'.
    Ten silnik czesto ma problem z dogrzaniem sie kiedy zapowietrzony jest uklad chlodzenia.
    Najczestszym powodem zapowietrzenia sie ukladu chlodzenia jest tu przedmuch na uszczelce pod glowica.
  • #28
    bluefou
    Level 10  
    przejechanie lacznie 600 km, ponad 5h ciaglej jazdy w 1 strone i ponad 5 w druga nie spodowalo 'dogrzania sie', o ktorym piszesz ... Uszczelka byla ruszana i najprawdopodobniej wymieniona, to jednak nie pomoglo w ustaniu podnoszenia sie obrotow ... rzekomo z tym podnoszeniem sie obrotow tak ma byc ... lipnie troche ...