Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mój Commodore 64 po tuningu

luzik1980 21 Lis 2009 17:55 34444 47
  • Mój Commodore 64 po tuningu

    Witam pragnę przedstawić Wam konstrukcje jakie wykonałem do C64

    Pomysł narodził się z rok temu późną wiosną chcąc pograć na emulatorach w trochę gierek do C64 , przekonałem się jednak że emulator C64 na pc to jedynie namiastka starych dobrych czasów, wtedy przypomniałem sobie o moim staruszku który kupiłem od kuzyna w 94 roku , po komunii a który zapomniany leżał na strychu od 99 r czyli od czasu gdy przesiadłem się na pc (było to jeszcze wcześniej może z rok, no w każdym razie pod koniec użytkowania nie zawiele kaset działało z powodu latek i rozmagnesowania ), znosząc zimne temperatury w zimie i gorące w lecie, nie sądziłem w roku reaktywacji czyi 2008 że będzie działał jednak po podłączeniu wszystkiego okazało się że nic mu nie jest i wszytko chodzi jak złoto poza stacją 1541II która nie czytała dyskietki (jak się okazało wystarczyło sformatowanie jednej dyskietki żeby przywróciło głowice stacji na właściwe tory ), powstało pytanie jak przenosić dużo danych szybko i wygodnie do C64, zastanawiałem się nad kupnem magnetofonu i cardlige (ale byłem zbyt leniwy żeby nagrywać gry na kasety hehhe) , lepszym rozwiązaniem był kabel XE 1541 łączący stację 154 1II z pc i przenoszenie gier na 3 dyskietki które miałem (jednak to rozwiązanie też nie było wspaniałe ponieważ na dyskietce zmieszczę jedną większą gierkę a mając 3 dyskietki to nieporozumienie )
    Zacząłem zatem szukać w internecie konstrukcji mogących pomieścić dużo danych
    myślałem o http://www.1541ultimate.net/content/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=20 ale cena kosmiczna , potem iCE/CF (bodajże) ale słabiutkie parametry i zasilanie z ATX mi się nie śniło i potem zobaczyłem mmc2iec i wiedziałem że muszę je mieć w swoim C64, to może tyle słowem wstępu :D


    Przejdźmy do tego co każdy chciałby widzieć czyli do środka :D

    Mój Commodore 64 po tuningu

    1. MMC2IEC - był już opisywany na elektrodzie jednak ta wersja ma ATMEGA 644 zamiast Atmega 32 co daje większe możliwości , urządzenie obsługuje pliki D.64, PRG , P00, inne (te które wymieniłem są najpopularniejsze), sygnalizowanie diodami stanu gotowości, pobiera mało prądu i może być zasilane z portu magnetofonu , kable sygnałowe biegną z portu serial jak widać u mnie kable zasilające i sygnałowe są wlutowane na piny portów, do mmc2iec zrobiłem mniejszą płytkę dodałem parę części SMD, i spokojnie zamontowałem pod klawiaturą nie zasłaniając nawet kratki wlotowej powietrza i wycinając otwór z boku (swoją drogą można wiele pod klawiaturą C64 umieścić ) , mmc2iec ma jedną wadę bo nie obsługuje Fastloaderów, czyli niektóre gry wymagające ich "stają w gardle mmc2iec" , jednak przeważająca większość gier na nim elegancko działa, (mmc2iec z tego co czytałem posiada jakiś fastloader ale dość mało ich jest, plus jest taki że co jakiś czas wychodzi nowe poprawiane oprogramowanie), instalacja nowego oprogramowania jest bardzo prosta wsadzasz kartę SD z plikiem, diody mrugają i jest ok (jeżeli do ATmegi wgra się wcześniej bootloader) co do szybkości mmc2iec opiszę to w następnym punkcie a teraz zdjęcie





    Mój Commodore 64 po tuninguMój Commodore 64 po tuningu

    2 Kernal Rom - oryginalna kość została (wymontowana zamiast nie jest wlutowana podstawka przy niej miałem kłopot, a mianowicie po instalacji podstawki wszystko się wieszało i były pasy na ekranie, sprawdzałem 100 razy czy niema zwarć a za 101 okazało się że nóżka przy 13 pinie była minimalnie niedolutowana, po dobrym lucie wszystko gra cudnie) zastąpiona EPROM-em 2C7256 i posiada 2 romy :
    BASIC ROM - raczej dla sentymentu, bo co to za C64 bez BASIC ROM ?
    EXOS V3- używam go bo daje "kopa" MMC2IEC pod nim ładowanie gry zajmuje 6 sek (w przeciwieństwie do BASIC do zajmuje powyżej minuty, oczywiście wracając jeszcze do przyśpieszeń mmc2iec to "kopa daje też" JiffyDOS , cartridge jak Action Replay, Final Cartlige III) Oczywiście W Exos (tym co mam) zostały dopisane komendy jak OPEN1,8,15,"CD: i "CLOSE15 pod skrótami klawiszowymi co ogranicza praktycznie wpisywanie komend jedynie do nazwy pliku w celu otwarcia pliku .D64. na kości EPROM widać rezystor i 2 kable , zwarcie 2 kabelków powoduje przerzucenie romu.

    Mój Commodore 64 po tuningu

    Swinsid - konstrukcja bardzo ciekawa konstrukcja emulująca prawdziwego SID-a , jest wpięta oczywiście w podstawkę gdzie znajduje się sid, jeżeli chodzi o odwzorowanie dźwięku to jak sam autor mi zaznaczył że 95% dźwięku w aplikacja chodzi jak najbardziej poprawnie , zrobiłem go ponieważ jak się okazało miałem od dawien dawna uszkodzonego oryginalnego SID-a (z tym się wiąże ciekawa historia, bo wcale o tym nie wiedziałem hehe ), i postanowiłem zrobić coś emulującego (mam jeszcze 2 sidy sprawne i 2xC64 ale na łatwiznę nie idę ), problem jaki spotkałem to było oprogramowanie błąd wynikał z tego że zamiast przetwornika TDA 1543 użyłem 1543A gdy projektant zmodyfikował oprogramowanie TDA1543A działa elegancko, swinsid na zdjęciu jest odwrócony do góry i wpięty jeśli ktoś chce zobaczyć jak wygląda zmontowany to zapraszam do linków na końcu (moja wersja jest wersją mono bez SID-a istnieje też inny projekt z SID-em i dwoma ATmegami co zapewnia dźwięk stereo )

    Mój Commodore 64 po tuningu

    tutaj jeszcze dopiszę iż zbudowałem prosty przedwzmacniacz z regulacja tonów niskich i wysokich, niewiele miejsca zajmuje i dość ciekawie można się pobawić tonami przy słuchaniu dźwięków , czy muzyczki plików sid, jednak nie jestem aż takim melomanem (innym pewnie by się spodobało) i ostatecznie nie umieściłem tego w projekcie,

    Z wierzchu:

    Mój Commodore 64 po tuningu

    zaczynając od prawej strony :
    reset mmc2iec ,

    dysk - , powoduje zmianę dysku na niższy (potrzebne gdy gramy w grę wymagającą 2 i więcej części )

    dioda led niebieska i zielona - sygnalizują pracę mmc2iec

    dysk + , powoduje zmianę dysku na wyższy (potrzebne gdy gramy w grę wymagającą 2 i więcej części )

    reset soft - restartuje C64 bez przerwania zasilania (dokładnie jest to USER PORT )

    Przełącznik 2 pozycyjny, jest połączony z Kernal Rom , do zmiany Exos V3 na Basic

    Dioda Power oryginalna została zastąpiona poprzez super jasną pomarańczową led 5mm (oczywiście spiłowana i wypolerowana)

    Mój Commodore 64 po tuningu

    i gniazda CINCH zamontowałem je ponieważ dają lepszy obraz i dźwięk niż kabel antenowy, jak zajdzie potrzeba to dam S-VIDEO, co do gniazd ; środkowe nie jest używane ale może kiedyś się przyda ,
    czarne audio połączone ze Swinsidem, czerwone to Video

    Przydatne linki :

    odnośnie mmc2iec http://www.pitsch.de/stuff/mmc2iec/index.htm
    wymiana kernal rom http://www.geneb.org/jiffydos/
    do swinsid http://www.swinkels.tvtom.pl/swinsid/
    do przedwzmacniacza z regulacja tonów http://mirley.firlej.org/przedwzm_reg_tonow (nie dawałem ostatecznie ale efekt ciekawy nawet)

    Szczególne podziękowania dla :

    11111olo - za pomoc wniesioną i zaprogramowanie kości
    Antabaka z Niemiec - za pomoc w budowie mmc2iec
    Swinkels-owi - za dostosowanie oprogramowania do TDA1543A

    A publikę proszę o ocenę


    Fajne!
  • #3 21 Lis 2009 20:22
    Przem188
    Specjalista EDA

    Ech, łezka w oku się kręci. Teraz żałuje, że oddałem mojego wypasionego Commodorca jakimś dzieciom, aby miały w co grac. Dostały ode mnie komputer, dwie 1541II, magentofon, Final3, BlaX Box 8, system Geos i sporo softu, Teraz to wszystko pewnie juz dawno leży zapomniane lub co gorsze wylądowało na śmietniku.

  • #4 21 Lis 2009 20:36
    luzik1980
    Poziom 19  

    hehehe proszę bardzo do usług :D, czyżbym wywołał fale powrotu C64 hehe

  • #5 21 Lis 2009 20:45
    Pacek36
    Poziom 11  

    Dawne czasy ale wciaż nie da się zapomnieć. Pamietam jak z kolesiemi non stop męczylismy c-64 podłączone do Tv Rubin w pewnym momencie się zapalił :)

  • #7 21 Lis 2009 21:17
    dir3ctor
    Poziom 27  

    Powiem Ci ze ogladajac Twojego C64 prawie sie poplakalem ze wzruszenia :) To byl moj pierwszy komputer, ktorego niestety sprzedalem w imie wyzszego dobra - doslownie (jako czesc funduszy na PC). Gratuluje checi osiagniecia czegos wiecej na kilku(nasto)letnim sprzecie! Stacji dyskietek co prawda sie nie dorobilem, ale dobrze pamietam te kilkuminutowe wyczekiwania na bezdechu, az gra zaladuje sie z kasety :D A jak ktos tupnal noga to myslalem ze zabije.... dla mnie to cos nieprawdopodobnego ze mozna teraz ladowac gry na C64 w ciagu kilku sekund! No ale coz... to bylo *nascie lat temu :-)

    Swoja droga... popatrzcie ile mozna wycisnac z procka 1 MHz! (dzis kalkulatory maja wiecej).

  • #8 21 Lis 2009 22:10
    Arek K.
    Poziom 21  

    Ja moje C64 wyciągnąłem niedawno ze strychu i pogrywam sobie na nim :D Potrzebuję jedynie stacji FDD, bo magnetofon jest dość wolnym urządzeniem. Gratuluję wytrwałości w projekcie. Nakłoniło mnie to do refleksji nad 2 życiem dla mojej "mydelniczki"

    W końcu moc obliczeniowa 2x C64 wysłała statek w kosmos, a bez 2 GHz nie można odpalić płynnie Visty :D

  • #9 21 Lis 2009 22:10
    luzik1980
    Poziom 19  

    dokładnie cię rozumiem kolego, magnetofon to była męka (jak nie miałeś cartridge do niego)ładowało się TURBO ROM lub TURBO ABC (załamka totalna jak ono niechciało się załadować) a jak jednak i wyskoczył komunikat LOAD ERROR to miałeś ochotę pobić C64 i wszytko od nowa robić hehhehe ale umie to nie magnetofon, głowica była w porządku tylko kasety padały z czasem (co wiem bo ostatnio zgrywałem wyciągałem gry z kaset z lat 80/90 programem w pc ), wiedzę że buntu maszyn nie zrobię jednym C64 ale wspomnienia są bezcenne i jutro postaram cię filmik zrobić z działania C64 , a swoją drogą to zdziwiłem się ile softu jest do tego "personal computer" (więc może to jest właśnie PC ) jak odpaliłem program graficzny to myślałem że to coś gorszego od painta pod Windows a tu wymiata !

  • #10 21 Lis 2009 22:11
    Tomekddd
    Poziom 23  

    ja też ma C64 :P i myśle ze sporo osób go ma
    ciekawy temacik i ciekawe pzreróbki choć dawno nie uzywałem tej konsoli to teraz az mi się zachciało :D

  • #11 21 Lis 2009 22:46
    Ronin64
    Poziom 35  

    Fajnie Ci to wyszło ;) Ale jak fan muzyki tworzonej na Commodore 64 to jednak tej podróbki SID'a nie trawię :evil: A tak ogólnie to ok ;) W moim Commodore 64 tej jest "mała" plątanina kabelków ;)

  • #12 21 Lis 2009 23:08
    luzik1980
    Poziom 19  

    hm....... no jeśli wielbisz tak bardzo muzykę z C64 to pewnie różnicę byś wyczuł, ja powiem że jak mnie ktoś by pościł gierkę lub sida na oryginalnym sid a potem na swinsid to myślę że miałbym nie lada kłopot z rozróżnieniem oryginału a swinsida (poza tym on przy włączeniu wydaje swój dźwięk kontrolny, powiem że przyjemny ), co do kabli hm........ no jest ich trochę (puszczone na długość żeby można było łatwo dostać się do środka bez wyrwania ich) ale jednak nie przeszkadzają one w niczym :wink: , ale masz rację można by je trochę spiąć opaską zaciskową, aha łączenie przycisków na obudowie czyli dysk +,- restet i 2 diody połączyłem taśmą z dysku twardego (na odpowiednią długość i aby nie robić bałaganu kablami,też aby łatwo to zdemontować górną pokrywę ) do klawiatury są tam piny przykręcone 2 śrubami co widać na jednym zdjęciu (któreś z pierwszych )

  • #13 22 Lis 2009 00:39
    Robert446
    Poziom 14  

    Jak już mowa o muzyce to może zna ktoś jakieś linki z muzyką z C64. Lubiłem gry, ale jeszcze bardziej muzykę w tych grach.

  • #14 22 Lis 2009 00:55
    kamil_93
    Poziom 10  

    Robert446 napisał:
    Jak już mowa o muzyce to może zna ktoś jakieś linki z muzyką z C64. Lubiłem gry, ale jeszcze bardziej muzykę w tych grach.


    Największą muzyki "starych" komputerów jest serwer MODLAND.
    ftp://ftp.modland.com/pub/modules/

    Na tym ftp znajdziesz też odpowiednie playery.

  • #16 22 Lis 2009 12:02
    Piko
    Poziom 18  

    Witam. Jestem pełen podziwu dla Was. A.. i łezka się zakręciła w oku, a i serce mocniej też zabiło. Jejku C-64... Mój pierwszy to był VIC 20. Aż 3.5kB pamięci roboczej. A jakie gry wtedy były.. Ho ho.. A później setki nieprzespanych nocek przed nowoczesną już klawiaturą "Personal Computer-a" C-64 magnetofonami (bo nawet dwoma) oraz 1541II . Jeszcze kilka lat temu kiedy przewracałem stare kartony na regale w poszukiwaniu czegoś tam.. Zauważyłem owe cuda.. Leżą dalej czekając nie wiem na co? Kiedyś się zbiorę w sobie i faktycznie coś może też wymyślę. Szczytem moich dawnych możliwości był programator I2C napisany w assemblerze którego potrzeba posiadania wynikła z zapotrzebowania programowania pamięci do TV i samochodowych radioodbiorników. Ech życie ... Kiedy to było? Rubin czy Elektron ... w każdym razie "cwietnyj pryjomnik" Szał.. Obraz i ta muzyka !!!!
    Miło się wspomina i chwali się Wam że chcecie, że potraficie, że wracacie. Dziękuję ;)
    Pozdrawiam Piko.

  • #17 22 Lis 2009 14:27
    listwarski
    Poziom 9  

    Tego typu projekty szczególne przyciągają moją uwagę. Sam mam sentyment do Atari XE i profilaktycznie nigdy nie pozbyłem się swojego szaraka (niestety z szaraka przechowywanego przez kilka lat na szafie bezpośrednio pod lampą zrobił się żółtek:). Takie projekty to źródło inspiracji co mógłbym z nim w przyszłości zrobić. Oceniając sam projekt to 5/6. Duży plus za wydobycie C 64 i pracę nad nim, osiągnąłeś to co chciałeś, a lekki minus za te przełączniki nad klawiaturą - trochę mi nie pasują do obudowy.

  • #18 22 Lis 2009 15:53
    Jacek31
    Warunkowo odblokowany

    Fajne. ja też mam zamiar ożywić mojego starego C64, ale mam do niego tylko magnetofon :cry: no i bardzo by mnie interesowała właśnie karta MMC/SD jako nośnik danych. Natomiast wolałbym uniknąć wiercenia w obudowie dziur pod dodatkowe przyciski (chciałbym jednak zachować oryginalność wyglądu kompa) ale jak chodzi to pod portem szeregowym to pewnie układ da się zrobić tak jakby to była zewnętrzna stacja. Programator EPROM masz ci ktoś te kości programował :?: No i ja chciałbym moje C64 puścić na 2MHz. wg. schematu powinno się dać, tylko parę układów trzeba w podstawki wsadzić, i dorobić osobny dzielnik zegara.
    Powracając jednak do przeróbek C64, ja osobiście nie bardzo np. rozumiem sens projektów klasy Dual SID czy jak tu kolega ma SwinSID który tak defakto jest dla mnie próbą upchnięcia układu ala SB16 w C64, co moim zdaniem i tak się mija z celem w komputerze który nie ma sterownika DMA na płycie i dociąża to tylko CPU, a dla paru tam dem czy programów na to zrobionych nie wiem czy warto :?: choć na stronie źródłowej SwinSIDa rozwaliła mnie wersja DuoCore AVR.

  • #19 22 Lis 2009 20:12
    Ronin64
    Poziom 35  

    Obawiam się,że nic z tego nie będzie (2MHz zegar) :| System faktycznie przyśpieszy ale stracisz obraz bo VIC (który też przy okazji odświeża DRAM) będzie taktowany innymi częstotliwościami i się posypie obraz. Układ generujący wszystkie niezbędne częstotliwości dla systemu ma możliwość przełączania w tryb PAL/NTSC co daje pewnie przyśpieszenie. Można wraz ze zmianą trybu zmieniać kwarc na właściwy dla NTSC co pozwala uzyskać stabilny obraz ale bez kolorów. Dema się wieszają niestety :(

  • #20 22 Lis 2009 20:58
    Jacek31
    Warunkowo odblokowany

    Tylko że ja nie chcę zmieniać taktowania układu VIC, tylko powielić częstotliwość z jego wyjścia &Q OUT czyli końcówki 17 razy 2, lub podzielić przez 4 sygnał DOT Clock z jego wejścia &IN (pin 22) i multipleksować cyfrowo na pin oryginalnie przypisany do końcówki 17. Ale muszę jeszcze przeanalizować sygnały z VIC, aby się nie okazało że odświeżanie RAMu nie nachodzi na cykle magistrali szybszego 2x CPU.

  • #21 22 Lis 2009 21:56
    luzik1980
    Poziom 19  

    EPROM zaprogramował 11111olo , nie opłacało by mi się budowanie programatora tych kości tylko w tym celu, co do przycisków na obudowie hm...... różne gusta są .... , ty kolego pisałeś mi o oryginalności ja przyznam że chciałem zrobić C64 czymś różniący się od innych C64 nie tylko wnętrzem ale też wyglądem

  • #22 23 Lis 2009 14:45
    sundayman
    Poziom 24  

    Eh, wy commodorowcy, co wy wiecie o czekaniu "na bezdechu" na wgranie gry z magnetofonu :) Na Atari to dopiero był hardcore - dobra gra się ładowała do 20 minut.
    O ile wcześniej oczywiście się nie wywaliła. W porównaniu z Atari, system taśmowy Commodore był super-hiper-szybki :)

    Długo trzeba było czekać, aż sie pojawiły jakieś przeróbki do magnetofonu atari, a i tak to było chyba na poziomie szybkości normalnego magnetofonu Commodore...
    No, ale za to Atari miało procesor do obrazu, więc można było trochę więcej zrobić niż w Commodore. Z drugiej strony POKEY Atari przy SID-dzie Commodore był cienki jak pupa węża... :)

  • #23 23 Lis 2009 15:54
    luzik1980
    Poziom 19  

    Z godnie z moja zapowiedzią wstawiam filmik http://rapidshare.com/files/311085980/commodore.avi.html , no właśnie niestety tylko na rapidzie bo nie wiem co jest ale na YouTube ciągle wyskakuje mi błąd przy przesłaniu bezpośrednio do elektrody wiesza się, (jest on w formacie AVI na Xvid) więc może ktoś zainteresowany ściągnie przerobi i wstawi ten filmik bo ja skapitulowałem



    Poprawiłem.
    (joy_pl)


    Dzięki wielkie za pomoc w wstawieniu filmu. Pierwsza gra jaką widzicie to klasyk CABAL, potem troszkę sidów, ostatnio je uwielbiam, i na koniec może mniej znana gierka UNTOUCHABLES ale bardzo fajna , obraz jest slaby ale zależało mi na pokazaniu głównie szybkości ładowania , łatwiźny i dostępności i danych na jednym nośniku , na początku zawsze ładuje skrótami przeglądarkę SD2BRWSE (niebieskie tło, czarny panel i biały kolor napisów), dzięki niej można łatwo przechodzić między katalogami , (mała rzecz a cieszy), jest jeszcze FIBR (też przeglądarka) bardziej zaawansowana ale wolniejsza.

  • #24 24 Lis 2009 02:03
    ul1111
    Poziom 22  

    Pamiętacie blackboxa v8,jak to potrafiło gadać i śpiewać przy tak słabym procesorze.Było na nim demo, śpiewał płynie wisła płynie.Wpisywało się komendę say i czytał tekst znajdujący się po komendzie :).

  • #25 24 Lis 2009 09:16
    Dave_Masters
    Poziom 13  

    Heh, to się nazywa sentyment ;)
    Bo jaki jest inny sens rozszerzania oryginalnego procesora ATmegą (która jest kilkunastokrotnie wydajniejsza :P )
    Pamiętam te czasy gdy pisałem soft do rozwiązywania układów równań na C64...
    Ale prawdziwy szał to był komunikator dla 2 Commodore - komunikacja przez 3 linie ;)
    Gratulacje wytrwałości!

  • #26 24 Lis 2009 10:03
    82921
    Usunięty  
  • #27 24 Lis 2009 20:12
    luzik1980
    Poziom 19  

    dziękuje wszystkim za opinie naprawdę nie myślałem że pierwszy mój zbiór konstrukcji wykonany w całości do C64 przywoła aż tyle wspomnień, z dawnych lat rzeczywiście odpalając C64 niekiedy można przypomnieć sobie zachód słońca , wieczór, wygląd członków rodziny, znajomych jacy wtedy przesiadywali przed tym super komputerem, co to wytrwałości hm.......... powiem wam że jak 1 rok temu zaczynałem budowę mmc2iec to zupełnie nie znałem się na elektronice teraz wiem do czego służy kondensator, rezystor, co to GND , VCC+ i - wielka zasługa w tym 1111olo i pomocy Antabaki Niemiec którzy bardzo dużo okazali zrozumienia chociaż byłem topornym uczniem, gdy się podszkoliłem się w stopniu dostatecznym zainspirowała mnie konstrukcja https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic312816.html okazało się ze też można zrobić mmc2iec w C64 , wiec zacząłem kombinować z wnętrzem C64 i ładnie to wyszło jak napisaliście, oczywiście sam mam sentyment to starych czasów i niewykożystanych możliwości więc sam zachęcam nie tylko do przeróbek Commodore ale tez Atari i innych sprzętów starszej daty, niech nigdy nie idą w zapomnienie :D

  • #28 24 Lis 2009 23:47
    Fredw
    Poziom 20  

    sundayman napisał:
    Eh, wy commodorowcy, co wy wiecie o czekaniu "na bezdechu" na wgranie gry z magnetofonu :) Na Atari to dopiero był hardcore - dobra gra się ładowała do 20 minut.

    Identycznie jak na Commodore, tam standardowa prędkość transmisji też była na poziomie żółwia. Przewaga było to, że turbo działało bez przeróbek magnetofonu jak w przypadku Atari (jak np. najpopularniejsze chyba u nas Turbo 2000 i odmiany).

    Nieporozumieniem to była stacja Commodore, która prędkością transmisji wiele nie wyprzedzała magnetofonu. Chwała za Final 3 i podobne dopałki.


    Gratulacje za przeróbkę, aczkolwiek przyczepię się do przycisków. Szkoda, że nie dałeś ich w innym miejscu (tylna ścianka) lub jakichś bardziej pasujących.

  • #29 25 Lis 2009 15:59
    Sewa2007
    Poziom 13  

    Witam,

    Gratuluję pomysłowości i udanej przeróbki.
    Jak patrzę na tego typu sprzęt i to jeszcze działajacym to wracają stare wspomnienia i łza się kręci na oku.

    Mam pytanie, czy w Twoim C64 nie miałeś problemów z zamymi klawiszami?
    Wszystkie nadal działają mimo tylu lat?

    Pozdrawiam

  • #30 25 Lis 2009 16:04
    luzik1980
    Poziom 19  

    no nie miałem jak dotąd kłopotów z ani jednym klawiszem, dziwne to jest trochę ale z mojego doświadczenia jeżeli chodzi o naciskanie klawiszy w niektórych klawiaturach było to bardziej miękko a w niektórych twardziej o wiele zależy po prostu od klawiatury jaka się trafi.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME