Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

piczczy wyje wytrzymać nie można

04 Sty 2003 23:25 4290 28
  • Poziom 26  
    podłączyłem sobie w Huindayu pony wzmacniacz pioneera do radyjka sony. podczas gdy silnik jest wyłączony działa ok , dźwięk jest czysty, ale podcas jazdy słychać piski w miarę dodawania gazu, włączania wycieraczek lub dmuchawy. Co powinienem zrobić dać lepsze kable, a może pomoże jakiśkondensator tłumiący. Jak tak to gdzie go podłączyć i o jakićh wartościach?
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 15  
    Jest kilka zasad, NIE prowadz przewodów sygnałowych obok innych, zwłaszcza zasilania wzmacniecza i głównych przewodów instalacji auta, przewód powinien kosztować min. 40 zł, reszta to szmelc (najlepiej z dobrym podwójnym ekranem), niektóre lepsze przewody mają kierunek, może nie zwruciłeś uwagi, nie dawaj max. wzmocnienia na wzmacniaczu. Jak to nie pomoże to spróbuj sprawdzić na innym radiu, ono może siać. A stosowanie kond. na zasilaniu ma na celu skondensowanie dużej ilości prądu przy wzmacniaczu, żeby przy basie nie zmiękł.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Przewody zasilania jak najkrótsze - zgodze się ale oba podłączone bezpośrednio do akumulatora. Masa podłączona do karoserii przy takim natężeniu prądu wykazuje straty co obniża parametry. Sprawdź zasilanie samego radia, poniewaz to ono może pyć przyczyną.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 18  
    przyczyna może też tkwić w samym alternatorze np,kończące się szczotki lub też w układzie zapłonu np przebicia na przewodach wysokiego lub uszkodzony aparat zapłonowy nie koniecznie winne są przewody zasilające można też zrobić sobie taki filterek --najprostrzy
  • Poziom 29  
    Jakiej mocy jest wzmacniacz ?
    Jaki przekrój mają przewody zasilające, masa i +12v ?
    Często piszczą przetwornice we wzmacniaczu z powodu strat na przewodach, maksymalny prąd na 1mm2 przewodu to 5 Amper, zalecane do 3 A.
    Jeżeli masz wzmacniacz 2 x 100W to pobór prądu dochodzi do 17A, plus moc strat wzmacniacza, około 20% to razem 20 Amper, czyli zalecana powierzchnia przewodu wynosi 6,8 mm2 ,przy takim prądzie to lepiej ciągnąć zasilanie +/- z akumulatora.
    Wszelkie inne przewody powinny być z dala od przewodów do wzmacniacza.
  • Poziom 26  
    Chyba poprostu to wina przewodów puszczonych za blisko siebie. przekrój przewodów to co najmniej 4mm kwadratowe więc to raczej nie to. Mam tylko prośbę o podanie orientacyjnych wartości kondensatora i diody zastosownej do tego układu. Ponieważ jest niedziela to będę walczył z tym od poniedziałku.
    Za wszystkie sugestie dziękuję. Pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 19  
    Moze wyjde na totalnego ignoranta, ale nie wiem czemu wszyscy tak uwzieli sie na te kable.
    Rozumiem, ze kable po 20gr/m nie beda dzialaly dobrze - takie kable po oskubaniu wygladaja jakby zamiast ekranu dokladnie oplatajacego kabel mialy kolejna zyle polozona obok.
    Tak w ogole w madrych ksiazkach pisza, zeby ekran podlaczony byl tylko z jednej strony kabla, a masa prowadzona dodatkowa zyla kabla.
    Ale z drugiej strony nie popadajmy w przesade. Po co komu super,hiper kable z miedzi jakiejstam z pozlacanymi 24 karatowym zlotem koncowkami po 100zl/m.
    Moim zdaniem wystarczy dobry kabel max.2.5zl/m, a przedewszystkim porzadne wyfiltrowanie zaklocen pochodzacych z alternatora lub z dmuchawy (tam mamy przeciez regulator impulsowy - zazwyczaj), czy czegos tam jeszcze innego.
    Oprocz elektrolita mozna by jeszcze sprobowac wladowac cewke i jakis mniejszy kondensator (w nF).
  • Poziom 15  
    Ja zawodowo zajmuję sie nagłaśnianiem aut i miałem już okazję setki razy doświedczyć takich sytuacji, zwłaszcza w BMW czy Mercedesie, położenie tam kiepskich kabli takich poniże 100 zł to gwarancja że wszystko trzeba bedzie od mowa rozbierać. I nie jest to rzecz którą należy ignorowac, owszem kabelki za parę złotych są dobre ale jak położymy zdala od pozostałych instalacji, a w niektórych samochodach nie da sie tak ominąć wszystkiego. I nie przesadzajmy z kabelkami za 2 zł/m, mno chyba że wzmacniacz kosztuje 10 zł.
  • Poziom 26  
    Kaktycznie kable sygnalowe które kupiłem nie były drogie bo za 30 zł, ale mo kolega w peugeot 306 ma identyczne i u nie nic się nie dzieje.
    więc z tymi kablami to chyba lekka przesada, bo skoro wzmacniacz pioneer 2* 75 watt kosztuje około 100 zł to niebędę kupował kabli za 200zł. To napewno dużo by pomogło, ale myślałem że może będzie do tego jakiś prosty filtr, którey choć troszkę zmniejszy te zakłócenia.
    Dziękuję wszystkim za pomoc i rady, będę próbował.
    A do DIODA5 to może mógłbyś mi przybliżyć coś na temat podtrzymania pamięci w radiu samochodowym , bo to też chciał bym zrobić radia: pioneer keh 635r i sony cd 4900
  • Poziom 15  
    Ten temat to śliska sprawa, nie wiem ile jest miejsca w tym radiu i jaką bat. można tam umieścić, ale trzeba się wpiąć z zasilaniem pod pin do którego przychodzi zółty przewód przy kości ISO, jeśli taką masz (standart). Warto najpierw zmierzyć prąd jaki pobiera radio na tym pinie w spoczynku, jak większy niż kilka mA to wtedy potrzeba sie zagłębić w radio i zasilić samą pamięć, bo inne układy też moga czuwać na tym przewodzie. Ale tu juz Ci nie pomogę bo nie znam radia. Chyba że masz schemat, to wtedy tak. Poszukaj niewielkiej kośc na płytce z opisem typy 24Cxx albo coś podobnego, to będzie pamięć, w większości radii jest taka. Ale to tylko przypuszczenia.

    Życzę udanych prób. :D
  • Poziom 13  
    Najlepiej jest pozłocić cały sprzęt z autem a potem na szrot. A teraz poważnie:
    - źródłem zakłóceń jest przeważnie instalacja elektr pojazdu, a głównie układ zapłonowy świece bez rezystorów przeciwzakł. niesprawny kondensator w ukł. zapł..// Kondensatory można kupić w sklepach motoryzacyjnych to typowe wyroby i nie powinno być kłopotu. Warto też odkłócić alternator.
    - druga prawda to sposób prowadzenia kabli i ich jakość też jest ważna
    -po trzecie podany na forum filtrbym zmienił na typowy Pi-filtr czyli dwa kondensatory i cewka. Stosowano takie w starych radiach samochod. Cewka powinna być dostosowana do poboru prądu. Na razie tyle

    powodzenia
  • Poziom 18  
    ten filtr jest tylko przykładowy proszę się nie śmiać- nie miałem czasu dorysowywać cewek itp...takie filterki są w ogólnej sprzedaży ładnie obudowane nawt nie opłaca się ich robić

    pozdrawiam
  • Poziom 13  
    cześć

    Obet ma racje można coś takiego kupić a didka zabezpieczy przed zmianą biegunowości zasilania

    narka
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o wzmacniacze to te nawet nie najlepsze mają wbudowane filtry a 99% zakłuceń przychodzi od m.cz. Więc na zasilanie wzmacniaczy nie ma sensu stosować jakiś filtrów.
  • Poziom 18  
    zgoda filtrów nie ma sensu stosować lecz zasilanie jakiegokolwiek sprzętu audio w samochodzie jest bardzo istotne pamiętam że kiedyś miałem taki problem u klijenta po przejechaniu kilkuset metrów dawało się słyszeć silne zakłucenia okazało się że alternator przeładowywał baterję ładowanie dochodziło do ponad 16 wolt nie pomagały filtry trzeba było naprawić alternator co pomogło zresztą też całej reszcie pojazdu

    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    owszem jak alternator jest padnięty, ma kiepskie szczotki, wybite tuleje itp. to szystko wpływan na jakośc prądu jaką produkuje, ale jak jest dobry to tylko przewody i mnustwo elektroniki sieje zakłucenia.
  • Poziom 18  
    no tak ale sprawdzić na początek nie zaszkodzi a dopiero potem szukać wad w okablowaniu czy też we wzmacniaczu zresztą w samochodach sprzęt audio pracuje w w arunkach raczej spartańskich na przemian zimno - gorąco .wilgoć - susz a do tego wszelakie wstrząsy itd...
  • Poziom 15  
    no tak, nie ważne jak, aby działało !!!
  • Poziom 13  
    Cześć

    To wszystko to jedna prowda. A druga to to że fabrycznie bryka powinna być odkłócona, wystarczy że zastosuje się inne świeca np Bosh WD... zamiast WR... dla silnika bez różnicy a dla zakłóceń może być różnie, tak samo z kondensatorami wyglądają ok a swej roboty nie robią.
  • Poziom 12  
    miałem to samo musisz założyc filtr i po sprawje
  • Poziom 20  
    miałem podobny problem w moim przypadku okazało się że uszkodzone byłoradio.
  • Poziom 20  
    Witam
    Już gdzieś to ostatnio pisałem ale powtórzę.
    1. Porządne kable sygnałowe nie koniecznie za 100pln/m ale firmowe !!! nie placówka.
    2. Jeśli kabel sygnałowy jest kierunkowy to sprawdzić czy nie jest odwrotnie położony
    3. Sprawdzić czy masa czinczy z radia nie jest odpalona.
    4. Kable zasilające lewym progiem (tutaj zazwyczaj idzie cała wiązka oryginalnego okablowania) a sygnałowe prawym lub najlepiej środkiem auta ale tutaj o już walka.
    5. Wszelakie dodatkowe filtry to ściema, mogą coś załagodzić ale nigdy nie usuwają powodu przydźwięku a często pogarszają warunki zasilania wzmacniacza np zbyt cienki drut na cewce lub pomysł z szeregową diodą to strata rzędu 5% na zasilaniu.
  • Poziom 21  
    A może instalacja zasilająca do radia jest kijowa i występuje różnica potencjałów pomiędzy masami sygnałowymi wzmacniacza i radia. Jeżeli tak jest to konieczny jest separator na kablu sygnałowym. Zobacz czy jak na włączonym zasilaniu radia i wzmacniacza oraz zapalonym silniku odepniesz czincze od radia nie przestanie piszczeć. Jeżeli przestanie to na 99% jest to co opisałem wyżej.
  • Poziom 12  
    Dokładnie to co kolega podpowiedział podłącz mierniczek pomiedzy mase wzmacniacza i radiia jak bedziesz miał jakąs rezystancje to już wiesz. Innym dośc typowym uszklodzeniem jest uszkodzenie wejscia wzmacniacza tzn. przez przypadek do masy wejścia zostało podane 12V i ścieżki znikają, to samo dotyczy radiia
    pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Panowie jaki pomiar rezystancji pomiędzy masami radia a wzmacniacza ?!
    Przecież każdy "normalny" wzmacniacz ma separowaną masę sygnału wejściowego od masy zasilania.
    Co do odpalonej masy w radiu to już pisałem.
  • Poziom 12  
    Sprawa dość prosta orginalne złącza w samochodzie zasilanie radia i okazuje się że pomiędzy (-) Akumulatora, a (-) instalacji do radia występuje rezystancja kilka-kilkanaście om i wystarczy
  • Poziom 20  
    Co do solidnego podłączenia mas zasilania radia i wzmacniacza to oczywiste.