Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odłączenie podtrzymania komputera jetronic 2.2

21 Lis 2009 23:08 2592 15
  • Poziom 15  
    Witam
    Mam następujący problem: Chciałbym odciąć podtrzymania zasilania komputera w samochodzie peugeot 205 1,4i typ silnika kdy, system wtryskowy bosch mono jetronic a 2,2 (auto ma gaz). Na elektrodzie udało mi się znaleźć rozpiskę pinów tego komputera, ale niestety mam problem z jej rozczytaniem.
    Odłączenie podtrzymania komputera jetronic 2.2
    Proszę więc o informacje który z pinów na przedstawionym schemacie to „stałe +12v” a które to „+12v po zapłonie” oraz gdzie szukać masy. Zastanawiam się także czy mogę „stałe +12v” przy wejściu do komputera odłączyć i podpiąć pod „+12v po zapłonie”, i czy instalacja (bezpieczniki) to wytrzyma. W polonezie caro na jednopunktowym wtrysku boscha miałem ten sam problem (łapał błędy na gazie) i pomogło wyciągnięcie bezpiecznika od podtrzymania komputera.
    Pozdrawiam !!!
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 17  
    Dejmij wtyczkę z kompa i sprawdź miernikiem , czy dochodzi zasilanie bez stacyjki. Nie jestem pewien, ale czy sądzisz, że jak odetniesz zasilanie to zrobisz reset komputera i błędy znikną? Nie bardzo rozumiem powód odcięcia tego zasilania.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    +12V stałe to pin 4.
    Do odcięcia najlepiej użyć dodatkowego przekaźnika.
  • Poziom 15  
    Witam, wydaje mi się że komputer łapie jakieś błędy ponieważ zauważyłem taką zależność że po pewnym czasie jazdy bez odłączania akumulatora silnik ma problemy z odpaleniem na benzynie (przez pewien czas po uruchomieniu szarpie, nie chce wchodzić na obroty – nie ważne czy ciepły czy zimny). Dopiero po przejściu na gaz wszystko wraca do normy. Natomiast jak odłączę na jakiś czas akumulator to z uruchomieniem na benzynie nie ma problemu.
    Do matimon22
    Wiesz może który z pinów dostaje napięcie po zapłonie a który to masa?
    Komputer w 205 jest umieszczony pod schowkiem naprzeciwko pasażera. Rozumiem że zasilanie przekaźnika podłączyć pod „po zapłonie” i masę (przy komputerze) natomiast styki NO przekaźnika wpiąć w „stałe +12v”
    Pozdrawiam!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Witam
    Jaka więc może być przyczyna moich problemów? Zrobiłem taki mały eksperyment. Zostawiłem na noc odłączony akumulator i dziś cały dzień jeździłem na benzynie- 0 problemów z zapalaniem, wszystko ok. Po południu odczytałem błędy z kodów błyskowych i nic. Kolego rbiesiada sugerujesz że problem leży w regulacji instalacji lpg? Gaz zakładałem kilka miesięcy temu, został on wtedy także wyregulowany (przy użyciu takiej sondy -nie wiem jaka jest tego poprawna nazwa). Od tamtej pory przy instalacji nic nie było ruszane. Instalacja jaką posiadam to ta najprostsza bez silnika krokowego czy emulatora sondy.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik obserwowany
    jan24 napisał:
    Witam
    .. Instalacja jaką posiadam to ta najprostsza bez silnika krokowego czy emulatora sondy.
    Pozdrawiam


    Dobre na dobranoc :) a co masz: pozłacany register, czy silikonowe podświetlane węże gazu?
    A może BRC na Keihinach?
  • Poziom 11  
    jan24 napisał:
    ... Zrobiłem taki mały eksperyment. ...

    Ten eksperyment potwierdza, że ECU benzyny adaptuje się do pracy silnika na lpg - albo masz źle ustawioną emulację sondy lambda albo jakieś błędy przy montażu instalacji lpg.

    Dodano po 3 [minuty]:

    rbiesiada napisał:
    ...Proponuje udać się na początek do gazownika na regulacje instalacji gazowej. ...

    Jeżeli ECU benzyny adaptuje się do pracy na lpg i potem nie chce odpalać, to najczęściej problemem nie jest regulacja, a emulacja sondy lambda.
    W przypadku instalacji I gen. stosuje się tzw. reset ECU benzyny w celu skasowania autoadaptacji ECU benzynowego - jest to mało elegancka metoda, ale bardzo skuteczna. Czasami gazownicy zamiast podawać emulację sondy odłączają ECU benzyny podczas pracy silnika na lpg - bo nie jest potrzebny i na pewno jego ustawienia nie zaadaptują się do pracy na lpg ...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Motronic napisał:
    Chcesz bana za pisanie bzdur? W tym sterowniku nie ma ani jednego procesora i ani jednej pamięci. Jest 2 czy 3 wzmacniacze operacyjne, i tyle samo zwykłych komparatorów napięcia. Zwykły, analogowy sterownik, co tam się może rozprogramowywać?


    Czy na pewno ten sterownik nie ma map i "wskaźnika" do uch wyboru?
    No to jak sterownik adaptuje się do danych z sondy lambda i np. spalanie potrafi być 25l/100km?
    Dlaczego po jeździe na lpg i późniejszym odłączeniu zasilania silnik pracuje normalnie na benzynie, a jak się zasilana nie odłączy to gaśnie i praca jest nierówna? - To jest przykład adaptacji, która musi być gdzieś zapisana.
    Wyjaśnij mi to proszę, bo nie wiem co o tym myśleć ...
  • Użytkownik obserwowany
    tomto odgrzewasz kotleta czy to twoje prywatne autko z podobnymi objawami
    ?
  • Poziom 11  
    romoo napisał:
    tomto odgrzewasz kotleta czy to twoje prywatne autko z podobnymi objawami?

    Jedno i drugie - pierwsze z powodu wtrysku - A2.2, drugie - bo tak mam - po prostu potwierdzam to co napisał jan24.
    Objawy pogorszenia kultury pracy na benzynie po jeździe na lpg miałem zawsze i zawsze pomagało odpięcie aku na chwilę - po takim zabiegu silnik na benzynie pracował prawidłowo.
    Teraz mam problemy także z benzyną - z tego co doszedłem to ECU benzyny (BOSCH A2.2) zachowuje się tak jakby nie otrzymywał informacji o prędkości obrotowej silnika - na gazie było ok. bo sterownik gazu regulował skład mieszanki na podstawie odczytów z lambdy. ECU benzyny nie trzyma wolnych obrotów i nie odcina paliwa podczas hamowania silnikiem ...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Motronic napisał:
    Aaa, ten sterownik. Mam pamięc, ale EPROM, i prościutki procesor ( MABxxxx) więc nie wiem jak proc może tam coś sobie zapisywać.
    Masz problem gdzie indziej, prawdopodobnie sterownik źle widzi pozycję przepustnicy.

    Błędów nie rejestruje.
    W międzyczasie wymieniłem kable (jeden skorodował w środku) i cewkę (miała przebicie do masy). Potem jeszcze sondę lambda, bo nie oscylowała. Teraz jest ok., ale błędów i tak nie ma ...
    Zastanawia mnie dlaczego nie odcina paliwa przy hamowaniu silnikiem i nie trzyma wolnych obrotów - jedyne co przychodzi mi do głowy, to brak informacji o obrotach, bo jakby nie miał sygnału z przełącznika biegu jałowego, to wywaliłby błąd (jak go odpiąłem - błąd był).
    Czy ten BOSCH A2.2 bierze sygnał o obrotach z cewki (pin 1 sterownika z obrazka na początku wątku)?
    Czy dobrze widzę, że przewód idący ze sterownika jest ekranowany?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Motronic napisał:
    Tak, z cewki, z kluczowanego zacisku.


    Sprawdzone - sygnał jest brany z cewki.
    Doszedłem także dlaczego nie ma wolnych obrotów - sprawdziłem wszystkie piny w ECU benzyny - brakowało sygnału z przełącznika wolnych obrotów - przewód we wtyczce przełącznika się urwał - jak sprawdzałem go przed wymianą sondy to wszystkie kable siedziały mocno i pewnie, a wczoraj okazało się, że jednak jeden w międzyczasie się urwał.
    Dzięki za pomoc - sprawa braku wolnych obrotów rozwiązana!