Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,4 16v 2002 r -bardzo dziwnie wypadające zapłony

autkom 22 Lis 2009 01:42 7430 19
  • #1 22 Lis 2009 01:42
    autkom

    Poziom 17  

    Witam pięknie. Byłbym wdzięczny za opinię i podpowiedź.
    Auto jak w temacie.
    Przy temp. ok 5 stopni występuje objaw wypadania zapłonów ( P0300, P0301). Jest tak cały czas do osiągnięcia temp silnika w okolicy 80 stopni. Na gorącym silniku praca jest równa i błędy nie występują.
    Dziwne jest też , że nie występują przy wyższej temp. otoczenia, powiedzmy 10 stopni.
    Proszę i jakieś pomysły, bo moje się skończyły.
    Wymienione: cewka, świece, fitry, olej, komputer.

    0 19
  • #2 22 Lis 2009 02:44
    narasta
    Poziom 21  

    Sprawdź moduł zapłonowy - znajduje się koło cewki wysokiego napięcia lub w rozdzielaczu zapłonu.

    0
  • #3 22 Lis 2009 08:26
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 22 Lis 2009 10:00
    autkom

    Poziom 17  

    Tam jest zespół cewek ze sterowaniem bezpośrednim sterowaniem z ecm. Połączenie na przejście sprawdziłem pod obciążeniem. Proszę o inne sugestie.

    0
  • #5 22 Lis 2009 10:34
    matimon22
    Poziom 25  

    Sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym silniku

    0
  • #6 22 Lis 2009 11:01
    adam7009
    Poziom 38  

    jescze wtryskiwacz może byc odpowiedzialny,zakładając że te nowe świece ok. bo różnie bywa.

    0
  • #7 22 Lis 2009 19:29
    autkom

    Poziom 17  

    Ciśnienie sprawdzałem między cylindrami 1 i 4 oraz 1 i 3. Wynosi ono 13,5 bara do atmosferycznego i różnice między wymienionymi max 0,5 bara. Bez wskazania na szczególne osłabienie pierwszego cylindra.
    Świece wymienione na 2 komplet. Wtryskiwacze sprawdzone na stole i zamienione miejscami. Usterka zostaje na cylindrze, a nie idzie za wtryskiwaczem.
    Jestem albo głupi, albo coś mi umknęło.
    Dziwi fakt, że od wiosny do jesieni to niedomaganie nie występuje wogóle.
    Dzięki za udział w dyskusji i proszę o jeszcze.
    Mam jeszcze taki pomysł, że być może popychacz hydrauliczny na 1 cylindrze. Jeśli olej zimny to podpiera zawór wydechowy. Gorący olej płynie lepiej i się coś odtyka. Olej też wymieniony przez poprzedni zakład , który się poddał.

    1
  • #8 23 Lis 2009 09:10
    leinadzs
    Poziom 27  

    Spróbuj zamienić miejscami te krótkie przewody WN między cewką a swiecą

    0
  • #9 23 Lis 2009 09:14
    autkom

    Poziom 17  

    Te osłonki wymienione razem z cewką. Ale oczywiście zrobię wg sugestii kolegi.

    0
  • #10 26 Lis 2009 00:46
    ciepaczek
    Poziom 11  

    Witam miałem podobny problem z opelkiem wypadanie zapłonu .Cewki zapłonowe często padają po wymianie świec zapłonowych w astrze i corsie te zintegrowane .Sprawdz czujnik wału korbowego lubi szwankować .No a pompa paliwka ciśnienie ?

    0
  • #11 26 Lis 2009 01:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 26 Lis 2009 08:48
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 26 Lis 2009 09:18
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sprawdził bym jeszcze raz czujnik temp. chłodziwa na zimnym silniki , jaką ma oporność.

    Tak na marginesie; nasz Szanowny Moderator ma ople opanowane , w małym palcu!

    0
  • #14 26 Lis 2009 20:45
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. Proponuję sprawdzić przewód sterujący od cewki do sterownika między zaciskiem C cewki a B33 sterownika i ewntualnie przewód sterujący pierwszym wtryskiem B57 przy sterowniku. Kiedyś mialem taki problem w Skodzie Octavii. Pozdrawiam.

    0
  • #15 08 Sty 2010 23:21
    autkom

    Poziom 17  

    Niestety to nie jest wina kabelków. Wszystko bardzo dokładnie sprawdziłem. Wiem, że klient zlecał remont głowicy. Niestety nie wiem nic o rzetelności przeprowadzonej naprawy. Należy założyć, że zrobione to było dobrze ( sugerowałem osłabienie sprężyny zaworowej ). Miałem jeszcze teorię o zmianie stanu skupienia paliwa , ale to bardzo naciągana historia i może się wydarzyć tylko na łamach czasopism akademickich.

    1
  • #16 08 Sty 2010 23:31
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Piszesz ze wymieniłeś sterownik silnika? A cewka jest oryginalna?

    wyglada to na nieszczelne zawory

    0
  • #17 09 Sty 2010 00:44
    autkom

    Poziom 17  

    Cewka wymieniona 2x na nową i oryginalną.

    0
  • #18 09 Sty 2010 01:24
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Ja bym wyciagną DIS na zewnątrz podłaczył go na jakiś starych przewodach ze swiecami i obserwował iskrę na tych garach na których ci błędy wyskakują(może być słaba iskra) DIS kupiłeś w oryginale czy jakaś podróbka ?

    0
  • #19 09 Sty 2010 01:47
    autkom

    Poziom 17  

    Oryginał. Wiem, że była informacja serwisowa na ten dokładnie temat w aso. Teraz o to chodzi, żeby ktoś z aso się wysypał na ten temat.

    0
  • #20 17 Sty 2012 13:14
    autkom

    Poziom 17  

    Ok, bo to już wiele czasu opłynęło i kilka następnych opli. Ta usterka to błąd oprogramowania silnika. Ot taki feler programu. Należy przeprogramować komputer.

    0