Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik Halla, Audi 80 B4 1,6.

bodzio.c 22 Lis 2009 09:21 6437 11
  • #1 22 Lis 2009 09:21
    bodzio.c
    Poziom 13  

    Witam.
    Zauważyłem że w moim Audi 80 B4 1,6 ADA, silnik pracuje z wypiętą wtyczką do aparatu zapłonowego. Gdzie znajduje się Hallotron.Teoretycznie nie powinno być iskry. Silnik pracuje tak samo z podłączonym i wypiętym hallotronem. Dlaczego?

    Pozdrawiam.

    0 11
  • #2 22 Lis 2009 09:50
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 22 Lis 2009 10:26
    bodzio.c
    Poziom 13  

    Widzę że kolega jest biegły w temacie,więc zadam jeszcze kilka pytań:

    - jeżeli silnik pracuje tak samo z podłączonym hallem i bez to znaczy że czujnik halla jest niesprawny?( przy ok.3000obrotów silnik się dławi i przerywa,ale powyżej 4000 jest OK )

    - czy jest możliwość sprawdzenia halla( miernikiem ),biorąc pod uwagę że mam wypiętą wtyczką z aparatu zapłonowego podczas pracy silnika?

    pozdrawiam.

    0
  • #5 22 Lis 2009 19:02
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 23 Lis 2009 08:31
    Bunny82
    Poziom 16  

    Odpowiedzią na twoje pierwsze pytanie jest oscyloskop w ręke i sprawdż czy jest sygnał .miałem taki sam problem z bmw i te same objawy że silnik w zakresie wyższych obrotów zaczął nierówno pracować i okazało się że to czujnik chala był walnięty .

    0
  • #7 21 Cze 2010 11:19
    bodzio.c
    Poziom 13  

    Bunny82 napisał:
    sprawdź czy na stykach krańcowych jest 5V .


    Na stykach krańcowych jest napięcie 12V,a na środkowym 5V. Czyli coś jest nie tak.
    Moderowany przez carrot:

    Kolega od 8 miesięcy naprawia samochód ?

    0
  • #8 22 Cze 2010 08:35
    bodzio.c
    Poziom 13  

    Ponieważ jest to nietypowy silnik i nie ma fachowców( nawet na "elektrodzie"),którzy się na tym silniku znają.Większość twierdzi-" ten typ tak ma". Auto jeździ,ale nie tak jak powinno.

    0
  • #9 22 Cze 2010 09:13
    carrot
    Moderator Samochody

    Przy nie działającym czujniku halla sterownik nie może określić położenia gmp 1 cyl i w związku z tym kluczuje wtryskiwacze grupowo a nie sekwencyjnie. Ale jaki problem podpiąć vag-a i to sprawdzić, a jak nie masz to do kontroli czujnika halla wystarczy zwykła próbówka z diodą świecącą

    0
  • #10 22 Cze 2010 10:41
    bodzio.c
    Poziom 13  

    Ale już na odłączonej wtyczce do aparatu jest problem,bo zasilanie mam 12V( a powinno być prawdopodobnie 5V ), a na styku środkowym jest stałe 5V,a powinno być 0. Na diagnostyce byłem 2 x. Raz stwierdzono że jest wszystko OK. Drugim razem że czujnik Halla ma zwarcie do plusa, przy czym Pan stwierdził że nie zna tego silnika,a ja czytałem że przy niepracującym silniku to jest normalny komunikat.

    1
  • #11 22 Cze 2010 11:48
    carrot
    Moderator Samochody

    Czujnik halla ma na wyjściu tranzystor w układzie OC, na odłączonej wtyczce będzie napięcie odniesienia ze sterownika, trzeba sprawdzić czy czujnik zwiera je do masy.
    Błąd G40 wywala zawsze przy nie pracującym silniku, ale jak robi to na odpalonym to czujnik jest uszkodzony

    0
  • #12 22 Cze 2010 13:00
    ociz
    Moderator Samochody

    bodzio.c napisał:
    Ale już na odłączonej wtyczce do aparatu jest problem,bo zasilanie mam 12V

    Ma być 12V.

    0