Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.4i nierównomierna praca biegu jałowego

KrzysiekKurpiewski 22 Lis 2009 18:17 12468 6
  • #1 22 Lis 2009 18:17
    KrzysiekKurpiewski
    Poziom 9  

    Mam problem z nierówną pracą biegu jałowego ford focus 1.4 benzyna 1999 rok, ale tylko na rozgrzanym silniku, obroty falują ±100 obr/min (widoczne na obrotomierzu). Sprawdziłem prąd ładowania przy załączonych odbiornikach jest ok - 14,6 V. Sprawdziłem świece i też wszystko w porządku, wymieniłem filtr powietrza i nadal bez zmian. Odłączyłem kostkę na przepływomierzu powietrza (ten nagrzewający się drucik, który daje sygnał do kompa o ilości powietrza) po odłączeniu silnik zaczął pracować jeszcze bardziej nie stabilnie i obroty skakały coraz więcej. Po ponownym podłączeniu kostki nic się nie zmieniło i obroty skaczą ±200 obr/min. Muszę uruchomić silnik ponownie żeby wszystko wróciło do normy ale ustala się tylko na ok 2 minuty i obroty na nowo zaczynają falować. Silnik odpala bez żadnych problemów. Zmieniłem paliwo na 98 Pb ale bez zmian.
    Czy ktoś może mi cos doradzić w tej sprawie, z góry dziękuję za każdą dobrą podpowiedź.

    0 6
  • #2 23 Lis 2009 10:31
    rengers
    Poziom 12  

    Witam jest to typowy objaw dla uszkodzonego silniczka krokowego.
    Proponował bym go zmienić: jeszcze nie padł, ale wygląda to na jego powolną agonię.
    Z pozdrowieniami rengers.

    Moderowany przez robokop:

    Nie ma tam czegoś takiego pod nazwą "silniczek krokowy"

    0
  • #3 23 Lis 2009 11:05
    robokop
    Moderator Samochody

    A z DTC co wynika?

    0
  • #4 23 Lis 2009 13:41
    KrzysiekKurpiewski
    Poziom 9  

    Jak na razie się nie podłączałem ale widzę że bez tego się nie obejdzie. Jak już będę wiedział co i jak to dam znać.

    0
  • #5 23 Lis 2009 18:11
    mateo-salvadore
    Poziom 14  

    Nie znam silnika z tego auta, ale mogę powiedzieć o ogólnych, najbardziej prawdopodobnych możliwościach:

    -zawór EGR
    -Sonda lambda
    -Przepływomierz powietrza
    -silnik krokowy

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega daje rade z czytaniem, kilka postów wyżej moderator jasno napisał, ze nie ma tam silniczka krokowego. Następnym razem będzie ostrzeżenie!

    0
  • #6 27 Lis 2009 17:54
    KrzysiekKurpiewski
    Poziom 9  

    Podłączyłem sie do interfejsu: zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna na pierwszym układzie, alarm skasowałem. Sprawdziłem cały kolektor ssący i wszystko ok.
    Dzisiaj jeździłem ponad 40 km i jak na razie troszkę się uspokoiło ale czasami i tak trochę obroty powariują. Zauważyłem także, że w czasie falowania obrotów wartości z przepustnicy skaczą od 4 do 0,6 gr/sek wydaje mi się że ta wartość 4 jest za duża ponieważ przy 4000 obr wskazania są mniejsze niż 3 g/s. Całkiem możliwe że ten przepływomierz daję ciała, jutro to sprawdzę dam znać.

    1
  • #7 20 Maj 2010 10:57
    KrzysiekKurpiewski
    Poziom 9  

    Witam
    Dawno mnie nie było ale powiem jaki był problem. Po pierwsze znalazłem pęknięcie na wężyku odpowietrzenia skrzyni korbowej. Z kompa wyszło , że dodatkowo świece dają ciała zwłaszcza na pierwszym układzie dlatego ta niewłaściwa mieszanka paliwowo powietrzna. Świece trzeba wymienić tylko na oryginalne motorcraft bo ponoć fordowskie silniki nie lubią innych ja miałem iskry, zmieniłem na NGK ale teraz zmienie na motorcrafty bo silnik nadal troszeczkę przerywa ale po wymianie pękniętego wężyka jest i tak o niebooooo lepiej w końcu się nie wkurzam jak stoję i "faluję" na czerwonym świetle.

    2
  Szukaj w 5mln produktów