Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto Thermo Top Z/C- dziwne działanie

kemyz 22 Lis 2009 19:53 4225 19
  • #1 22 Lis 2009 19:53
    kemyz
    Poziom 10  

    Witam,
    Posiadam zamontowane w aucie Webasto( Thermo Top Z/C analog.). Niby wszystko działa ale.......
    Po uruchomieniu, piecyk rozpala się - działa pompa cieczy, nagrzewa sie mały obieg, wentylator nadmuchu działa--- lecz po ok. 5-6 minutach wyłącza się i koniec.
    Ciecz jest tylko troche nagrzana, powietrza leci lekko ciepławe.
    Wg. specyfikacji - przejście w tryb oszczedny powinno nastapić przy temp cieczy ok. 70 st. A tu następuje całkowie wyłaczenie!!!!
    Wieloktotnie je resetowałem, sprawdzałem pompę cieczy, sprawdzałem drożnoć nagrzewnicy- wszystko OK.

    Czy ktoś z forumowiczów może coś poradzić????

    0 19
  • #2 22 Lis 2009 19:57
    glosny83
    Poziom 28  

    A sprawdzałeś drożność pieca.

    0
  • #3 22 Lis 2009 20:13
    kemyz
    Poziom 10  

    Oczywiście, cały układ chłodzenia sprawdzony. Płyn wymieniony, odpowietrzone. I tak samo!!!!

    0
  • #4 22 Lis 2009 20:22
    glosny83
    Poziom 28  

    być może mała wydajność pompki i piec się przegrzewa spróbuj na odpalonym silniku czy będzie się wyłączało.

    0
  • #5 22 Lis 2009 20:28
    kemyz
    Poziom 10  

    jak silnik pochodzi trochę i sie podgrzeje troche to webasto działa normalnie. Po wyłaczeniu silnika grzeje, wchodzi w tryb oszczedny , wyłaczy się.
    Pompka- niby czemu ma mieć mniejsza wydajność??? - nie jest przytkana, zaglądałem do łopatek - nie oblepione niczym.
    Doprawdy już nie mam pomysłów.

    0
  • #6 23 Lis 2009 00:20
    letky
    Poziom 13  

    Sprawdz czujnik plomienia

    0
  • #7 02 Gru 2009 19:53
    autosajewski
    Poziom 9  

    a spróbuj na prostowniku może spada napięcie i się wyłącza.3 rzeczy wyłączaja urzadzenie podczas pracy spadek napięcia zgaśnięcie płomienia lub przegrzanie.na prostowniku sprawdzisz 1 błąd .2 to trzeba słuchać jak urządzenie pracuje mo ze jest powietrze w układzie paliwowym lub zawalony palnik i jak ogrzewanie schodzi to przygasa płomien i wykrywa to sterownik.a 3 to jak sie wyłącza złap za ogrzewanie jak się oparzysz to masz walniętą pompe wody one czesto są napędzane magnesami i się rozkleja turbinka od magnesu.no chyba ze masz walnięty czujnik płomienia i nie widzi płomienia ale to wtedy byś miał 2 próby startu czyli caly cykl odpali przedmuch znów odpali popracuje z 1 min i znów przedmuch i stanie.a nie mruga kontrolka od grzania na wyświetlaczu?? policz długie błyski 5 krutkich nie licz tylko długie.pozdrawiam

    0
  • #8 03 Gru 2009 18:18
    kemyz
    Poziom 10  

    Pkt1- odpada, akumulator nowy, żadnych spadów napięcia
    pkt.2,3 też odpada- płomień nie gaśnie, jak autko chwilę pochodzi( wystarczy 5-6 min), webasto pracuje jak należy, rozgrzewa układ, potem wchodzi w tryb oszczędny, a potem w czuwanie, jak temperatura cieczy spadnie, znów się załacza. Swiadczy to o ty że pompa tez jest OK. Problem jest tylko rano, kiedy układ jest wychłodzony.

    0
  • #9 04 Gru 2009 08:59
    skylark
    Poziom 25  

    Jaką temperaturę ma sam wymiennik Webasto w momencie wyłączenia i w jakim tempie spada. Jak się zmienia temperatura nadmuchu?

    0
  • #10 04 Gru 2009 14:09
    kemyz
    Poziom 10  

    Dokładnie nie mierzyłem ale około 60 st.
    Przewody wodne zasilajacy i odprowadzjacy też są mocno ciepłe.
    Z nadmuchu leci lekko ciepłe ciepłe powietrze.

    0
  • Pomocny post
    #11 04 Gru 2009 15:03
    skylark
    Poziom 25  

    Jeśli obieg byłby w porządku to tylko wyjście miałbyś gorące po takim czasie pracy, na wejściu byłaby temperatura silnika. Wniosek: brak obiegu.

    0
  • #12 04 Gru 2009 23:20
    kemyz
    Poziom 10  

    Co do obiegu to też to wydedukowałem.

    Jak jednak wytłumaczyć fakt, że jak najpierw rano uruchomię silnik, nawet na 2-3 minuty a potem go wyłacze i włączę webasto, to działa jak należy ?????
    Pompa obiegowa chodzi( jest zreszta nowa Bosch- 6 miesięcy ma).
    Jak sie podczas pracy webasta odkęci korek od chłodnicy to płyn wypływa. - więc pompa tłoczy !!!

    0
  • #13 20 Gru 2009 00:02
    hildziu
    Poziom 9  

    Witam, czy problem się rozwiązał ? W moim webasto dzieje się coś podobnego wymieniałem akumulator, czujnik temperatury, świecę żarową i nic.

    0
  • #14 20 Gru 2009 09:25
    kemyz
    Poziom 10  

    Niestety, w dalszym ciagu to samo. Przejrzałem cała instalację, sprawdziłem samo webasto, pompę. i gó..

    Problem jest ewidentnie z przepływem cieczy chłodzącej. Nawet węże układałem tak aby nie tworzyły się korki powietrzne.
    Nie wiem -co dalej z tym robić???

    0
  • #15 25 Gru 2009 05:45
    kolo_18
    Poziom 11  

    1. wywala jakiś błąd na wyświetlaczu? F--
    2. może czujnik temperatury (termistor) na kasecie jest uszkodzony, ktoś na forum pisał, że raz stykał raz nie..
    3. niedrożność pieca...?

    0
  • #16 25 Gru 2009 09:24
    kemyz
    Poziom 10  

    kolo_18 napisał:
    1. wywala jakiś błąd na wyświetlaczu? F--
    2. może czujnik temperatury (termistor) na kasecie jest uszkodzony, ktoś na forum pisał, że raz stykał raz nie..
    3. niedrożność pieca...?


    1- nie wywala
    2.sprawny, jak silnik troszke pochodzi to webasto działa normalnie
    3. piec, cały układ drozny

    Zastanawiam sie , czy powodem nie jest poziome ułozenie pompki.
    Webasto mam zamontowane pionowo( wejścia / wyjścia od góry) i pompka jest w poziomie. Może łopatki niewystarczająco wymuszja przepływ cieczy i układ sie przegrzewa???

    0
  • #17 31 Gru 2009 13:57
    robert0707
    Poziom 2  

    witam
    ja mam tak samo
    po nagrzaniu samochodu webasto dziala przez ok 10-12min po czym sie wylacza
    przy zimnym silniku wlaczy sie na min moze 2 i tez sie wylacza

    wydaje mi sie ze chodzi o obieg cieczy, bo po wylaczeniu jest gorace jak cholera

    PS jak slychac pompke? tzn u mnie jak pracuje plyn po,powany jest jakby partiami z odstepem co 1s. tzn . nie mowie ze pompka sie wlacza i wylacza, ale ze plyn tak w wezu cyrkuluje.

    co mam sprawdzic?? jesli cos z obegiem to jak wytlumaczyc ze ogrzewanie z sinlnika dziala idealnie

    pozdrawiam

    0
  • #18 31 Gru 2009 16:45
    tomekiewa
    Poziom 14  

    ja stawiam na pompę cieczy chłodzącej (właśnie wczoraj naprawiałem podobny defekt)pompa wody nie pracuje prawidłowo sprawdź napięcie na pompie, lub jeśli się da wymontuj ją i podłącz do akumulatora możliwe że zaśniedział silnik (norma) i nie kręci lub kręci się zbyt wolno a to skutkuje przegrzaniem pieca i wyłączeniem układu

    0
  • #19 08 Sty 2010 21:32
    kemyz
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany. Po sprawdzeniu pod ciśnieniem układu chłodzenia objawiła się nieszczelność O-ringu na połaczemiu z nagrzewnicą.
    Nie kapała ciecz chłodząca ale było uszkodzenie powodujace zapowietrzamie.Problem rozwiązany.

    0
  • #20 09 Maj 2012 18:26
    robertsz3
    Poziom 10  

    Witam!!!
    Mam podobny problem, ale mam wymienioną już pompę wody od webasto.
    Jak mam rozgrzany samochód to działa, a za pierwszym razem nie chce działać.
    Tylko niewiem co mam powymieniać???

    0