Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1,4 16V silnik AUA '00 - szarpie, traci moc.

23 Lis 2009 16:12 16208 12
  • Poziom 1  
    Witam. Mam problem z moim Polo. Świeciły się kontrolki Check i EPC, na diagnostyce komputerowej wykazało że nie działa sonda lambda i zawór recyrkulacji spalin. W serwisie VW wymieniono mi sondę, zawór, sprawdzono instal.elektr.od zaworu recylkul.do sterownika, oczyszczono przepustnicę, wymieniono przewody odpowietrzające skrzynie korbową, sprawdzono układ chłodzenia, kontrolki już się nie świecą ale auto nadal nie chodzi tak jak powinno. Odpala bez problemu ale w czasie jazdy jak się rozgrzeje często szarpie, traci moc, jest jakoś ogólnie zamulone. Ostatnio jadąc autem stracił moc bardzo i mrugnęła kontrolka Check i potem auto jechało ok.Auto nie zachowywało się tak jak była popsuta sonda. Myśleliśmy że to może paliwo ale chyba raczej nie, filtr wymieniony, zatankowane niby lepsze paliwo i nadal zachowuje się tak samo. Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem. Mam Polo 1,4 16V silnik AUA z 2000r.
  • Poziom 14  
    Czy to automatyczna skrzynia?

    Jeśli nie automat, to ja obstawiam przepływomierz powietrza.

    Komputer nie zawsze zgłasza błędy uszkodzonych części, może być tak, że jakiś podzespół niby działa, ale podaje błędne dane...

    Kiedyś miałem podobny problem z fordem w automacie...niestety do dziś nikt nie był w stanie znaleźć awarii... niby wszystko sprawne, ale nie ma mocy, żeby z miejsca ruszyć...
  • Poziom 42  
    Mnie to śmierdzi pompą paliwa , ciśnienie i wydajność.
  • Poziom 1  
    witam.mam podobny problem.obejzalem kata wyglada jak nowy wczesniej mechanik wymienil lambde, ta co jest pod samochodem w katalizatorze,stwierdzil ze to jes powod,sprawdzilem jeszcze pompe 3 bary,jeszcze sprawdze listwe,a jak jeszcze nie to,to juz sam nie wiem...prosze o kilka wskazowek.dzieki .pozdrawiam.
  • Użytkownik obserwowany
    pompa paliwa sprawdz
  • Poziom 2  
    Witam . Mam podobny problem z Polo 1.4 2003 benzyna czyli zapaliło się EPC i CHECK ale po wyłączeniu i ponownym zapaleniu silnika świeci tylko CHECK. Z tym , że zauważyłem taką prawidłowość że zapalają się jak silnik osiągnie wysoką temperaturę. Tydzień temu wykasowano w warsztacie błędy i przez ten tydzień żadna z kontrolek nie zaświeciła się . Dzisiaj po przejechaniu ok 15km trafiłem na korek , w którym przejechałem ok 3 km i wtedy zaświeciły się EPC i CHECK. Czyli według mnie sugerowało by że to ma związek ze wzrostem temperatury wody.Podobna sytuacja miała miejsce ok 2 tyg temu jak kupiłem to auto, przejechałem trasę ok 100km i po wjechaniu w miasto zaświeciły się te kontrolki Proszę o pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    AndrzejD61 napisał:
    Tydzień temu wykasowano w warsztacie błędy

    Kasowanie błędów, to ani naprawa, ani diagnostyka.
  • Poziom 2  
    Wiem z tym że nie wykryto usterek jakiegokolwiek urządzenia tylko te błędy i to w 2-uch warsztatach, dlatego szukam co może być przyczyną po takich objawach.
  • Poziom 11  
    Podpinam się pod temat,świeca mi te dwie kontrolki Check i Epc,Polo 1,4 Kat. 2000r skrzynia automatyczna,wydaje mi się ze auto jedzie ok ale dopiero je kupiłem.
    Jakieś informacje od czego zacząć.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Post wyżej masz napisane. A jak nie, to udaj się do jakiegoś szamana, może on wejdzie w trans i się skomunikuje z twoim autem i być może zdziała jakieś cuda...
  • Poziom 11  
    Auto po diagnozie,sonda do wymiana pierwsza przed kat. jak się za to zabrać,wystarczy wymienić czy jest potrzebne programowanie po podłączeniu nowej ??