Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1,4 16V silnik AUA '00 - szarpie, traci moc.

MW1979 23 Lis 2009 16:12 15029 12
  • #1 23 Lis 2009 16:12
    MW1979
    Poziom 2  

    Witam. Mam problem z moim Polo. Świeciły się kontrolki Check i EPC, na diagnostyce komputerowej wykazało że nie działa sonda lambda i zawór recyrkulacji spalin. W serwisie VW wymieniono mi sondę, zawór, sprawdzono instal.elektr.od zaworu recylkul.do sterownika, oczyszczono przepustnicę, wymieniono przewody odpowietrzające skrzynie korbową, sprawdzono układ chłodzenia, kontrolki już się nie świecą ale auto nadal nie chodzi tak jak powinno. Odpala bez problemu ale w czasie jazdy jak się rozgrzeje często szarpie, traci moc, jest jakoś ogólnie zamulone. Ostatnio jadąc autem stracił moc bardzo i mrugnęła kontrolka Check i potem auto jechało ok.Auto nie zachowywało się tak jak była popsuta sonda. Myśleliśmy że to może paliwo ale chyba raczej nie, filtr wymieniony, zatankowane niby lepsze paliwo i nadal zachowuje się tak samo. Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem. Mam Polo 1,4 16V silnik AUA z 2000r.

    1 12
  • #2 23 Lis 2009 17:50
    mateo-salvadore
    Poziom 14  

    Czy to automatyczna skrzynia?

    Jeśli nie automat, to ja obstawiam przepływomierz powietrza.

    Komputer nie zawsze zgłasza błędy uszkodzonych części, może być tak, że jakiś podzespół niby działa, ale podaje błędne dane...

    Kiedyś miałem podobny problem z fordem w automacie...niestety do dziś nikt nie był w stanie znaleźć awarii... niby wszystko sprawne, ale nie ma mocy, żeby z miejsca ruszyć...

    1
  • #3 23 Lis 2009 19:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    Mnie to śmierdzi pompą paliwa , ciśnienie i wydajność.

    0
  • #4 24 Wrz 2010 22:51
    danielhp480
    Poziom 1  

    witam.mam podobny problem.obejzalem kata wyglada jak nowy wczesniej mechanik wymienil lambde, ta co jest pod samochodem w katalizatorze,stwierdzil ze to jes powod,sprawdzilem jeszcze pompe 3 bary,jeszcze sprawdze listwe,a jak jeszcze nie to,to juz sam nie wiem...prosze o kilka wskazowek.dzieki .pozdrawiam.

    0
  • #5 10 Lut 2011 21:41
    krzysztof4411
    Użytkownik obserwowany

    pompa paliwa sprawdz

    0
  • #6 28 Gru 2012 19:56
    AndrzejD61
    Poziom 2  

    Witam . Mam podobny problem z Polo 1.4 2003 benzyna czyli zapaliło się EPC i CHECK ale po wyłączeniu i ponownym zapaleniu silnika świeci tylko CHECK. Z tym , że zauważyłem taką prawidłowość że zapalają się jak silnik osiągnie wysoką temperaturę. Tydzień temu wykasowano w warsztacie błędy i przez ten tydzień żadna z kontrolek nie zaświeciła się . Dzisiaj po przejechaniu ok 15km trafiłem na korek , w którym przejechałem ok 3 km i wtedy zaświeciły się EPC i CHECK. Czyli według mnie sugerowało by że to ma związek ze wzrostem temperatury wody.Podobna sytuacja miała miejsce ok 2 tyg temu jak kupiłem to auto, przejechałem trasę ok 100km i po wjechaniu w miasto zaświeciły się te kontrolki Proszę o pomoc.

    3
  • #7 28 Gru 2012 20:05
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    AndrzejD61 napisał:
    Tydzień temu wykasowano w warsztacie błędy

    Kasowanie błędów, to ani naprawa, ani diagnostyka.

    1
  • #8 28 Gru 2012 20:13
    AndrzejD61
    Poziom 2  

    Wiem z tym że nie wykryto usterek jakiegokolwiek urządzenia tylko te błędy i to w 2-uch warsztatach, dlatego szukam co może być przyczyną po takich objawach.

    0
  • #9 28 Gru 2012 22:04
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Komputer.

    0
  • #10 28 Gru 2012 22:55
    max2030
    Poziom 11  

    Podpinam się pod temat,świeca mi te dwie kontrolki Check i Epc,Polo 1,4 Kat. 2000r skrzynia automatyczna,wydaje mi się ze auto jedzie ok ale dopiero je kupiłem.
    Jakieś informacje od czego zacząć.

    1
  • #11 28 Gru 2012 23:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Post wyżej masz napisane. A jak nie, to udaj się do jakiegoś szamana, może on wejdzie w trans i się skomunikuje z twoim autem i być może zdziała jakieś cuda...

    1
  • #12 22 Sty 2013 13:26
    max2030
    Poziom 11  

    Auto po diagnozie,sonda do wymiana pierwsza przed kat. jak się za to zabrać,wystarczy wymienić czy jest potrzebne programowanie po podłączeniu nowej ??

    2
  • #13 22 Sty 2013 18:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    max2030 napisał:
    Auto po diagnozie,sonda do wymiana pierwsza przed kat.


    Ta sonda to jest rodzynek, akurat w AUA. Ciekawe jak ją zmierzyli? Zresztą usterki tego napędu urosły już do miana '' powieści narodowej''.

    3