Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwarcie? Opel Astra F c16se, rozladowujący sie akumulator.

23 Lis 2009 18:36 5107 11
  • Poziom 9  
    Witam.
    Przeglądam elektrodę od czasu do czasu -i nawet kilka razy udało mi się znaleźć rozwiązanie moich problemów przy Waszej pomocy.
    Dziś jednak postanowiłem napisać mój pierwszy post. Od dłuższego czasu mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Wymieniłem go na nowy ale usterka nie ustąpiła. Dziś dokonałem prostego pomiaru i wynik mnie zaskoczył. Otóż podłączyłem woltomierz do zacisku + baterii i do masy pojazdu, odłączając równocześnie zacisk - od masy pojazdu. Rożnica potencjałów wynosiła 0V. Później zmieniłem kolejność i podłączyłem woltomierz do zacisku - baterii i do masy pojazdu przy odłączonej masie od zacisku -. Rożnica potencjałów wynosiła 12V. Jeśli miedzy zaciskiem - baterii a masa pojazdu występuje różnica potencjałów to znaczy ze masa pojazdu pozostaje pod napięciem ??? Niech mi to ktoś wytłumaczy proszę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamknął Ci się obwód i miałeś 12V. :) Powinieneś włączyć amperomierz między plus akumulatora a dodatnią klemę, dopiero te wskazania powiedzą jaki prąd płynie w spoczynku auta. Jeśli chcesz zmierzyć różnicę potencjałów, wykluczyć źle kontaktujące np masy to woltomierzem i przy PODŁĄCZONEJ klemie jeden przewód woltomierza do minusa akumulatora a drugi do masy samochodu lub silnika.
  • Poziom 9  
    Spokojnie bo nie rozumiem. Podlaczylem rownierz tak: amperomierz do zacisku minus baterii i do masy pojazdu -przy odlaczonej masie od zacisku minus. Czyli wpialem moj amperomierz w szereg miedy mase a zacisk minus baterii -zamykajac tym samym obwod. Zero jakichkolwiek wskazan. Pewnie jest to wynik tego ze amperomierz (digital) na stalym ma zakres do 20mA. Wpialem tak samo drugi digital z zakresem do 10A i tez brak wyniku.
  • Poziom 15  
    Poczytaj moje posty na stronie
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1481264
    Może masz problem z ładowaniem i akumulator jest nie doładowany. Pomiar z prądem robiłeś dobrze i należy go robić amperomierzem na zakresie 10A i jeśli nic nie wskazuje to wtedy na mniejszych zakresach, bo inaczej można uszkodzić przyrząd.
  • Poziom 9  
    Alternator przestal ladowac chyba rok tutemu jakos przed latem -zmienilem na uzywany ale sprawny.Na wolnych obrotach juz kiedys mierzylem napiecie i bylo powyzej 13,5V. Zakladam ze ta strona jest ok. Nie wiem jak ze zmianom rezystancji przy niskich temperaturach. Moze dlatego problem jest bardziej odczowalny w zimie. Generalnie byl problem z rozrusznikiem. Raz sie zawiesil nawet tak ze nie moglem auta uruchomic w zaden sposob. Teraz przy starcie wydaje bardzo dziwaczny odglos. Kreci wiec nie wymieniam. Ale jest tak ze czasem zaskoczy od razu a czasem musze pokrecic. Moze byc problem z wyrobionymi tulejkami i przez to rozrusznik robi zwarcie. Tak sobie mysle.
    W normalnych warunkach jesli auto jest zamkniete to powinno byc podtrzymanie radia i zegarek. Reszt obwodow ma wlaczniki. Wiec musze sprawdzic czy faktycznie miernik zamknal obwod. Przewody w mierniku wytrzymuja smialo 10A wiec jesli jest zamkniety obwod to zegarek powinien zadzialac.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie będzie działał jak mierzysz woltomierzem, amperomierzem będzie działał. Poczytaj o podstawach miernictwa. Wydaje się, że Twój amperomierz ma za dużą skalę, kup miernik uniwersalny ale taki za min 50 zł.
  • Poziom 9  
    Zakres 10A, 20mA, 2mA, i chyba jest jeszcze jeden w mikro ale z glowy nie pamietam. W sumie dwa digitale takie za 50zlotych jak wolisz? Dalem za kazdy po okolo 20 euro. Pierwszy kupilem bez brzeczyka ale za to z zakresem 10A a drugi ma mniejszy zakres ale sprawdzam nim ciaglosc obwodu. W sumie te funkcje plus wskazanie napiecia wykorzystuje najczesciej przy budowie lub naprawie instalacji. Pytam bo nie jestem elektrykim tylko przysposobilem sie do tego zawodu. Mam papiery SEPowskie do 1kV i dlatego pracuje czasem jako elektryk (mam firme budowlana). Dlatego pytam jak to zrobic w aucie zeby wyszla jasna i logiczna odpowiedz -co mam przekazac na surowce wtorne:)
  • spec od auto-elektro
    Więc problem widocznie leży w niedoładowanym akumulatorze skoro poboru brak i nie napisałeś czy akumulator jest rozładowany za dzień tydzień czy miesiąc.P
  • Poziom 9  
    W zimie potrafi pasc w max 48 godzin. W lato potrafi byc nie odpalany 4-7 dni i jeszcze zakreci. W zimie podlaczam do prostownika na 15 minut i to juz styka. A prostownik zwykly -domowy.
  • Poziom 15  
    Na twoim miejscu nie czekałbym z tym rozrusznikiem, długo on ci nie wytrzyma. Pomierz jakie masz ładowanie pod obciążeniem (włączone światła, dmuchawa na ful). Powinno być w granicy około 13,5V, a bez obciążenia blisko 14V.
  • spec od auto-elektro
    AdamG123 napisał:
    Powinno być w granicy około 13,5V, a bez obciążenia blisko 14V.


    Nie 13.5V to za mało dla obecnych akumulatorów pod obciążeniem nie powinno spadać poniżej 14V.P
  • Poziom 1  
    To nie rozrusznik ci sie zawiesza lecz cewka przy rozruszniku i prawdopodobnie tak jak to było w mojej astrze 1.7 dti powoduje rozładowanie akumulatora ,ktory jest pewnie sprawny . Mechanik wyciągał mi juz 2 razy rozrusznik i po pewnym czasie znów się zawiesiła cewka wiec kolega podpowiedział mi żeby delikatnie nawiercić metalową obudowe cewki aż do tej blaszki ktora jest w cwece lecz jej nie przewiercając i zrobić w miejscu nawiercenie delikatny spaw półautomatem . Od tego momentu wszystko jest ok akumulator wpełni sprawny i rozrusznik kręci jak głupiu