Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.8 16v 99r. problem z pracą silnika

ojciec_87 24 Lis 2009 18:56 22255 33
  • #1 24 Lis 2009 18:56
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Witam.
    Może ktoś spotkał się z podobnym problemem co ja a mianowicie:
    w veci paliła się kontrolka silnika, po podłączeniu do komputera okazało się, że to przepływomierz, wymieniłem, ale jest bez zmian po ponownym podłączeniu znów komputer pokazuje błąd przepływomierza, za wysokie napięcie w nim oraz temperaturę powietrza wlotowego 15 stopni(tak również pokazywał przed wymianą). Po wymianie samochód przestał jeździć w ogóle. Jednak po odłączeniu przepływomierza check się świeci ale samochód w miarę jeździ. Najgorzej jest rano po całej nocy-szarpie i nie może wejść na obroty(dusi się). Proszę o pomoc, może wie ktoś czym to może być spowodowane???Czy może to być uszkodzenie komputera silnika albo przepustnicy???

    0 29
  • SterControl
  • #2 25 Lis 2009 20:56
    Jerzy49
    Poziom 14  

    ojciec_87 napisał:
    po podłączeniu do komputera okazało się, że to przepływomierz, wymieniłem, ale jest bez zmian po ponownym podłączeniu znów komputer pokazuje błąd przepływomierza

    Postaraj się w 100% upewnić, co do tego nowego przepływomierza. Istniejąca na rynku duża ilość "nie w pełni zamiennych zamienników" nakazuje ostrożność...

    1
  • #3 25 Lis 2009 21:20
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Jutro lub pojutrze umówiłem się z mechanikiem na podmiankę przepływomierza z innej vectry. Zobaczymy może to rzeczywiście jest wada tego nowego. Jeżeli majster zlokalizuje usterkę w razie gdyby to nie był przepływomierz napiszę o tym. Dzięki bardzo za radę.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Popraw szybciutko temat na zgodny z regulaminem!

    0
  • #4 25 Lis 2009 22:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Lis 2009 08:12
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Wydaje mi się, że jest zasilany ponieważ kiedy wyjmie się z niego kostkę to samochód działa w miarę normalnie natomiast gdy się ją podłączy to samochód tak jakby dostał za dużo powietrza zadławi się i zgaśnie. Gdy kostka jest odłączona silnik pracuje ale na zimnym wariują obroty i nie ma siły na nie wejść np. ruszając ze świateł trzeba go rozkręcić do około 2,5 tys. obr. bo na mniejszych to zachowuje się tak jakby miał zaraz zgasnąć.

    1
  • SterControl
  • #6 01 Gru 2009 14:05
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Po wizycie u mechanika okazało się, że rzeczywiście przepływomierz jest uszkodzony ale po podmienieniu drugiego sprawnego nic się nie zmieniło :cry: Okazało się również że to chyba jest wina komputera. Teraz mam dylemat czy kupić kompletny używany z imobilajzerem i pastylką z kluczyka czy oddać swój do naprawy.

    0
  • #7 01 Gru 2009 14:15
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 01 Gru 2009 15:07
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Przepływomierz był oryginalny SIEMENSA- w drugim samochodzie komp nie pokazywał żadnych błędów. Tylko, który na przepływomierzu to masa? Wiem tylko, że na trzecim przewozie pokazuje napięcie 11,5 a w schematach od vectry maksymalnie 5.

    Dodano po 35 [minuty]:

    Według mnie to jest tak jakby sterownik "pchał" za dużo prądu do przepływomierza. Ale czy można to jakoś obejść? Czy ten nowy przewód masowy powinien pomóc?

    1
  • #9 01 Gru 2009 15:22
    Michu10
    Poziom 32  

    Jeśli nie wiesz w czym problem, mimo otrzymanej porady to radzę to zostawić w spokoju

    0
  • #10 02 Gru 2009 09:07
    ojciec_87
    Poziom 8  

    A może ktoś wie, kto naprawia sterowniki???Możecie kogoś polecić???

    0
  • #11 02 Gru 2009 09:27
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ja naprawiam, ale dostałeś już radę, pomogło?

    2
  • #12 02 Gru 2009 09:33
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Jeżeli chodzi o zrobienie nowej masy to niestety nic nie pomogło. Przepływomierz jest tylko zasilany a w żadnym schemacie nie ma masy. W pozostałych kabelkach sygnał idzie do przepływomierza i wraca tą samą drogą. A tak swoją drogą to ile kosztuje naprawa u ciebie???

    1
  • #13 02 Gru 2009 09:45
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Dobra, dajcie spokój, nie macie pojęcia. A co się zepsuło? Bo wcale nie powiedziane, że komputer.

    0
  • #14 02 Gru 2009 09:50
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Po podłączeniu do komputera pokazuje się błąd"Za wysokie napięcie w przepływomierzu". Zakładałem drugi sprawny na 100%(mój jest uszkodzony) i działo się to samo. Po wpięciu- kostki w przepływomierz gaśnie check i samochód również. Instalacja sprawdzona- jest w porządku. Poza tym pali jak smok, szarpie na niskich obrotach a czasami nie może się na nie w ogóle wkręcić.

    2
  • #15 02 Gru 2009 09:53
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Masz napisane co zrobić, a że za cholerę nie potrafisz...

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Motronic napisał : "Wykonajcie nowy przewód masowy do przepływomierza i przyłączcie go do jakiegokolwiek elementu metalowego, np śruba na głowicy, te sterowniki uszkadzały się tak, że nie zapinały masy na przepływomierz."

    0
  • #16 02 Gru 2009 10:37
    ojciec_87
    Poziom 8  

    tylko, że przepływomierz jako takiej nie ma masy.

    0
  • #17 02 Gru 2009 10:42
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    A powinien mieć, podstawianą przez komputer.

    0
  • #18 02 Gru 2009 10:52
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Kiedy podłączałem probówkę do masy i do przewodu od komputera do przepływomierza(teoretycznie masę) to obwód się zamykał. To ja już nie wiem mam normalnie wciąć się w ten przewód kablem i do masy go??

    0
  • #19 02 Gru 2009 11:12
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wtyk 4 pinowy. Patrząc od góry pierwszy z lewej masa trzeci zasilanie. Nie wiem co gdzie podłączałeś.

    Dodano po 3 [minuty]:

    4 pin = pin 14 ECU
    2 pin = pin 33 ECU

    0
  • #20 02 Gru 2009 11:12
    ojciec_87
    Poziom 8  

    Owszem wtyk 4 pinowy jajowaty. Pierwszy z lewej zasilanie-iskrzy przy próbie podłączenia do masy. Trzeci od lewej patrząc (według schematu masa) podłączałem ale nic się nie działo-nie było żadnej poprawy.

    0
  • #21 02 Gru 2009 11:16
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Patrz po numerach pinów we wtyczce.

    Dodano po 3 [minuty]:

    To było pisać, że jajo. Pierwszy z lewej (4 pin) zasilanie

    0
  • #22 02 Gru 2009 11:18
    ojciec_87
    Poziom 8  

    4 zasilanie a 2 niby powinna być masa; 3 odpowiedzialna chyba za masę wpływającego powietrza(jak podłączę do masy to ilość powietrza rośnie gwałtownie do koło 400 kg i samochód gaśnie) a jedynka nie wiem od czego chyba od temperatury

    0
  • #23 02 Gru 2009 11:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Drugi z prawej ma być masa z komputera,

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Tak, pierwszy to temperatura

    0
  • #24 02 Gru 2009 11:21
    ojciec_87
    Poziom 8  

    mam się wciąć w przewód i do masy go???

    0
  • #25 02 Gru 2009 11:23
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Podłącz masę jak napisałem, zrób test drogowy.

    Dodano po 29 [sekundy]:

    dokładnie tak.

    1
  • #26 02 Gru 2009 12:13
    ojciec_87
    Poziom 8  

    zrobię tak i napiszę jak poszło.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Dopiero jak wymienię przepływkę to napisze czy pomogło bo w tej chwili moja jest uszkodzona i nie mogę dokładnie sprawdzić. Ale mam jeszcze jedno pytanie czy jeżeli przepływka jest padnięta to po podłączeniu do niej kostki samochód powinien zgasnąć???

    0
  • #28 02 Gru 2009 13:03
    ojciec_87
    Poziom 8  

    A gaśnie i nie chce zapalić.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Natomiast kiedy wypnę kostkę to zapala normalnie.

    0
  • #29 02 Gru 2009 13:06
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 02 Gru 2009 13:10
    ojciec_87
    Poziom 8  

    ale niestety tak nie jest

    Dodano po 2 [minuty]:

    np tak było wczoraj:przepływomierz wpięty(pali się check) jadę i nagle gaśnie check a razem z nim gaśnie samochód; wypiąłem kostkę -samochód zapalił normalnie

    0