Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda ocavia 1.9 tdi 90 km AGR 99r brak mocy

lukas22 24 Lis 2009 19:42 12219 25
  • #1 24 Lis 2009 19:42
    lukas22
    Poziom 9  

    witam. mam problem z autem a dokładnie skoda octavia 1.9 tdi 90 km typ silnika AGR. jest po wymianie turbo, i nadal nie chodzi jak powinna, na kompie stwierdzono że trzyma go przepływomierz , podmieniliśmy na nowy, oryginał, to samo, identyczne wartości co na starym, podejrzewali że może to być zatkany wydech podmieniony i nić. zaworek regulacji turbo wymieniony, wężyki też, pomocy !!!!!!
    przy powolnym dodawaniu gazu nawet jakoś ciągnie. przy gwałtownym nie. raz chodzi lepiej raz gorzej

    0 25
  • Relpol
  • #2 24 Lis 2009 21:50
    greorgg
    Poziom 12  

    a czy sprawdzony został zawór egr oraz kolektor dolotowy tam potrafi sie nazbierac tyle sadzy ze prawie nie ma przelotu, u mnie na tym samym silniku tyle syfu przy egr sie nazbieralo, ze zablokowalo klapke sluzaca do gaszenia silnika, i nie moglem odpalic, z zaciagu rowniez, silnik krecil bardzo slabo nawet na naladowanym w pelni akumulatorze, juz myslalem ze wal albo panewki do roboty, a tu taka prosta przyczyna, poza tym mam do sprzednia zaprogramowane kosci podnoszace oc w silniku tdi agr na okolo 115 KM

    0
  • #3 25 Lis 2009 09:03
    lukas22
    Poziom 9  

    mechanik stwierdził że sprawdzał wszystko no ale wspomnę mu o tym może i to go męczy

    1
  • Relpol
  • #4 25 Lis 2009 10:37
    greorgg
    Poziom 12  

    jeszcze przychodzi mi na mysl moze jakis problem z pompą, ale najpierw niech sprawdzą kolektor

    0
  • #5 25 Lis 2009 11:56
    romusela
    Poziom 2  

    Sprawdź dokładnie przy zaworku sterowania turbo (N75) czy jest i jakie podciśnienie. Do EGR też bym obejżał dokładnie jak pisali przedmówcy

    0
  • #6 25 Lis 2009 14:05
    Sztomel
    Poziom 34  

    romusela napisał:
    Sprawdź dokładnie przy zaworku sterowania turbo (N75) czy jest i jakie podciśnienie.


    Gwarantuję, że nie będzie żadnego podciśnienia bo nie ma prawa go tam być.
    Jeśli coś mamy wnioskować to przydałyby się logi dynamiczne grup 003,008 i 011 - wskażą jak mierzy przepływka, jak pracuje EGR i jakie ciśnienie doładowania daje turbina.

    0
  • #7 25 Lis 2009 19:00
    lukas22
    Poziom 9  

    rozmawiałem z mechanikiem, powiedział że to sprawdzał było ok. powiedział że zauważył trochę oleju w kolektorze, będzie demontował turbo, ono było podmienione miało być dobre a okazało się że nie jest. no i ciekawe czy to będzie to czy może jeszcze coś innego :(

    Dodano po 6 [minuty]:

    jak sprawdzał turbo w czasie jazdy to nie mogło jakby trafić w optymalny tok pracy, po przyspieszeniu i osiągnięciu chcianej prędkości turbo na wykresie nadal szaleje, nie doładowuje, przeładowuje, raz jest lepiej raz gorzej:( mechanik powiedział ze musi sprawdzić jakieś luzy osiowe w turbinie czy coś takiego :(

    0
  • #8 25 Lis 2009 19:04
    brandy-p
    Poziom 31  

    lukas22 napisał:
    rozmawiałem z mechanikiem, powiedział że to sprawdzał było ok. powiedział że zauważył trochę oleju w kolektorze, będzie demontował turbo, ono było podmienione miało być dobre a okazało się że nie jest. no i ciekawe czy to będzie to czy może jeszcze coś innego :(

    Dobrze rozumiem? Zobaczył trochę oleju w kolektorze i rwie turbinę?

    0
  • #9 25 Lis 2009 19:32
    lukas22
    Poziom 9  

    powiedział że jest go trochę za dużo

    0
  • #10 25 Lis 2009 22:23
    rh.rally
    Poziom 18  

    To ładnie...
    Czemu tak się przyjęło, że jak auto zmulone to zawsze wina turbiny...

    Jeszcze ten olej - trochę tzn. trochę dużo.
    Jak jeden zobaczy trochę krwi to mdleje, a drugi może operować i krew chlapie mu po twarzy, dlatego nie każdy może być chirurgiem :D
    Trochę mnie fantazja za bardzo poniosła :D przepraszam :D

    0
  • #11 25 Lis 2009 23:36
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Taakie są skutki jak się jedno zużyte turbo zmienia na drugie używane.

    -1
  • #12 28 Lis 2009 08:05
    greorgg
    Poziom 12  

    czy moze cos wiadomo w tej sprawie?

    0
  • #13 29 Lis 2009 09:28
    lukas22
    Poziom 9  

    jeszcze nie, jak coś to dam znać prawdopodobnie jutro

    0
  • #14 01 Gru 2009 11:36
    lukas22
    Poziom 9  

    i jednak turbo było lipne , wymienił i wszystko ok :)

    0
  • #15 12 Gru 2009 14:57
    lukas22
    Poziom 9  

    a jednak nie :( nie mam pojęcia co jest? raz lepiej raz gorzej ,jak gorzej ciągnie to aż czuć na drążku zmiany biegów drgania, jakby silnik chodził całkiem inaczej , już sam nie wiem może jakiś przekaźnik czy co? jak odbierałem auto od mechanika mówił że ciśnienie doładowania jest ok, pomocy

    0
  • #16 13 Gru 2009 10:52
    greorgg
    Poziom 12  

    Ja jeszcze sprawdziłbym nastawnik, tzn, profilaktycznie go wyczyścił, robota dość precyzyjna i nie każdy mechanik sobie z tym poradzi. Najlepiej spróbuj udać się do specjalisty od pomp wtryskowych. Problem może też robić pompa, może to być trudne do zdiagnozowania samym komputerem. Polecam jak już nic nie pomoże warsztat tuningowy typu Masters, Diagtronik lub Compsport, oni aby wygrywać w zawodach na 1/4 mili technikę TDI musieli opanować do perfekcji.

    2
  • #17 13 Gru 2009 14:33
    lukas22
    Poziom 9  

    gdzie dokładnie znajduje się ten nastawnik ?

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    jutro jadę ma badanie komputerowe, na co powinienem zwrócić uwagę, co powinienem pospisywać, wyniki chciałby opisać na forum, może ktoś wreszcie będzie wiedział co jest :(

    0
  • #18 13 Gru 2009 14:47
    Sztomel
    Poziom 34  

    Nie daj nikomu grzebać w nastawniku dopóki sterownik nie zanotuje żadnego związanego z nim błędu, jeśli jedziesz na diagnostykę to weź ze sobą pendrive'a i niech gościu Ci zgra wszystkie logi statyczne oraz dynamiczne - "jeśli wie o co chodzi", ponadto niech zwróci uwagę na pracę klapy gaszącej wewnątrz obudowy zaworu EGR i niech wykona test elementów wykonawczych - "jeśli wie o co chodzi". Zanim pojedziesz na tę diagnostykę to proponuję zapoznać się z tematem logów statycznych i dynamicznych - wpisz sobie te hasła w wyszukiwarkę google a dowiesz się o co biega i jakie grupy należy diagnozować Vagiem i niech kolejny fachman nie proponuje Ci znowu wymiany turbiny bo z torbami pójdziesz a problemu nie usuniesz.

    0
  • #19 13 Gru 2009 18:43
    greorgg
    Poziom 12  

    chodzi o to aby sprawdzili Ci ronwniez auto w czasie jazdy tzn. przy podlączonym komputerze jedziesz na 4 biegu, zaczynasz od obrotow okolo 1500, vagcom juz przelonczony w tryb zapisywania wynikow w postaci logu, grupy do zczytania 003, 008, 011,wciskasz gaz do deski i jedziesz tak nie puszczajac do 4400 obrotow, to da prawidlowe logi dynamiczne,które możesz wkleic nam tu na forum, jesli komputer wykazuje jakies bledy zapisz to, jesli mechanik nie bedzie wiedzial o co Ci chodzi najlepiej jedz po to samo do innego

    0
  • #20 14 Gru 2009 14:42
    lukas22
    Poziom 9  

    dzięki wam za podpowiedz, na badanie jadę dopiero w czwartek odezwę sie

    0
  • #21 15 Gru 2009 23:07
    rox1
    Poziom 18  

    do wymiany jest czujnik zasysanego powietrza i temperatury znajduje sie na chlodnicy powietrza wymien go i po problemie!!!!!

    1
  • #22 16 Gru 2009 01:09
    Sztomel
    Poziom 34  

    rox1 jesteś kolego Nostradamusem chyba, że tak zdecydowanie i pewnie stawiasz taką diagnozę, na jakiej podstawie tak stwierdzasz, widziałeś jakie podaje wartości ?

    0
  • #23 16 Gru 2009 10:51
    rox1
    Poziom 18  

    walczylem tydzien z taka skoda robila mnie jak chciala ,az wreszcie wymienilismy ten czujnik i awaria usunieta .....warto sprobowac!!!!!

    1
  • #24 17 Gru 2009 16:08
    lukas22
    Poziom 9  

    byłem u mechanika ale nie dało rady go przebadać drogo zasypane. wspominał coś jeszcze o sterowniku że to może być jego wina mam się zgłosić 4. 01. powiedział że nic nie będę płacił . mówiłem o tym czujniku zasysanego powietrza powiedział że podmieniał. odezwę się jak już coś będę wiedział, jak będę miał logi dzięki za wszystko wesołych świąt

    0
  • #25 16 Kwi 2010 20:31
    tomkar46
    Poziom 1  

    witam mam podobny problem i chciałem się spytać czy już rozwiązałeś swój problem. U mnie problem pojawił się po wymianie turbo, stare już trochę luzu miało i włożyłem regenerowane z firmy zajmującej się regeneracją turbin we Wrocławiu. Auto było podłączone pod VAGa i wszystko jest ok, tylko ciśnienie doładowania jak by trochę małe bo tylko 1,7 nie wiem w jakich to jednostkach ale tak mi mechanik powiedział. Czy macie jakiś pomysł na mój problem. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam.

    0
  • #26 12 Maj 2010 10:21
    lukas22
    Poziom 9  

    wiesz co ja do końca jeszcze nie rozwiązałem tego problemu, ale teraz jest dużo lepiej włożyli 2 turbo i goni , jeszcze jest jakiś problem że nieraz turbo za późno wstaje, w poniedziałek mam jechać na wyśmiane jakiegoś zaworu w turbo są podejrzenia ze się przycina. w przyszłym tygodniu będę miał logi i więcej wiadomości

    0