Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zamontować dodatkową nagrzewnicę w busie?

24 Lis 2009 20:29 6619 11
  • Poziom 9  
    Witam szanownych forumowiczów. Pytanie jak w tytule, a konkretnie chodzi mi o to jak się włączyć w układ chłodzenia w samochodzie. Na pewno trzeba wejść w układ nagrzewnicy samochodowej. Tylko czy lepiej będzie włączyć się w układ równolegle stosując trójniki czy szeregowo. Dodam że węże gumowe łączące z dodatkową nagrzewnicą mają długość 2,5m. Mechanik który to będzie mi montował twierdzi że równolegle i będzie cacy. A może ktoś się orientuje jak to wygląda np. w VW t4 lub np. w Galaxie? Za wszelkie info serdecznie dziękuje.
  • Poziom 20  
    Mechanik dobrze mówi,równolegle.
    Do tego możesz dodać jakiś zawór żeby w lato nie szło ciepło na drugą nagrzewnicę
  • Poziom 17  
    Miałem SEATA ALHAMBRE , tam jest dodatkowe ogrzewanie wpiete równolegle ponieważ posiada dwie niezależne regulacje temperatury. W MERCEDESACH STAREGO TYPU można wpinać się w szereg bo mają zawór wodny do regulacji temperatury( mechaniczny)
  • Poziom 25  
    Witam. Myślę, że otrzymałeś należyte odpowiedzi od kolegów, ale dodam, że zakładanie dodatkowej nagrzewnicy o większej mocy może spowodować przy niskich temperaturach zewnętrznych niedogrzanie silnika, co przyspiesza jego zużycie i zwiększa zużycie paliwa.
  • Poziom 25  
    Nie będzie tego problemu jeśli silnik wyposażony jest w dogrzewacz.... oczywiście sprawny.
  • Poziom 9  
    skylark napisał:
    Nie będzie tego problemu jeśli silnik wyposażony jest w dogrzewacz.... oczywiście sprawny.

    Dzięki za odpowiedzi. Też właśnie brałem pod uwagę czy dołożenie dodatkowej nagrzewnicy nie będzie miało wpływu na niedogrzanie silnika. Ale myślę że będzie ok biorąc pod uwagę fakt że nie będzie ona zamontowana zbyt daleko od głównej nagrzewnicy. Samochód to Renault Master 2.5Dci, i nie wiem czy ma dogrzewanie...
  • Poziom 17  
    MASTER ma dogrzewanie 4-ma świecami żarowymi podgrzewające płyn chłodniczy(grzałka wodna ) . Można spoko wpinać się wszereg z układem ogrzewania kabiny. będzie dłużej się nagrzewał przy mrozach , ale będzie OK. Powodzenia.
  • Poziom 25  
    Pisałem dogrzewacz mając na myśli dogrzewacz typu Webasto o mocy 3-5kW. Grzałka elektryczna generuje pewnie moc ok 10 razy mniejszą... to nie to samo.
  • Poziom 17  
    Kolega skylark ma rację. Moc 10-krotnie mniejsza , ale koszty zamontowania Webasta 10-krotnie wyższe od zwykłej nagrzewnicy z dmuchawą.
  • Poziom 9  
    skylark napisał:
    Pisałem dogrzewacz mając na myśli dogrzewacz typu Webasto o mocy 3-5kW. Grzałka elektryczna generuje pewnie moc ok 10 razy mniejszą... to nie to samo.

    A tak przy okazji mam pytanko. W traficu mam zamontowane takie webasto, załacza się przy niskich temperaturach, najczęsciej przy rozruchu zimnego silnika ale również także podczas juz dłuższej jazdy. I czy ono podgrzewa układ chłodzenia czy układ paliwowy?
  • Poziom 25  
    Dogrzewa jedynie układ chłodzenia silnika.
  • Poziom 9  
    Rozumiem. W każdym razie nagrzewnica jest już w masterze zamontowana i wszystko ok. W montowana jest równolegle tak jak mechanik sugerował.
    Dziękuję za wszelkie pomocne informacje.
    Pozdrawiam
    Piotr