Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpaleniem citroena jumpera 2.2 HDi

24 Lis 2009 21:31 12889 12
  • Poziom 9  
    Witam
    Wczoraj miałem nie miłą sytuacje,jechałem na prostej drodze i nagle zgasiło mi auto i od tej pory nie mogę go odpalić, sprawdziłem mechanike,dopływy wszystko jest jak ma być,silnik kręci.Przypominam że to jest citroen jumper 2.2hdi z 2006r firmowy który ma przejechane 480000km.
    Prosze o pomoc :cry:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    to częsty przypadek w tych silnikach, zacierały sie pompy wtryskowe. ale jak kolega sugeruje najpierw diagnostyka
  • Poziom 32  
    Pompa wtryskowa? A jest tam taka? Ja myślę że jest to CR i siedzi tam pompa wysokiego ciśnienia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    W HDI z reguły lecą wtryskiwacze. Sprawdził bym przelewy wtrysków czy nie leje się z nich za dużo i ewentualnie z plaka prubował bym odpalić. W parametrach na skanerze odczytał bym ciśnienie wtrysku w momencie kręcenia. Ok 300 bar musi być. Jak dużo mniej to nie zatrybi
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    owik napisał:
    Nie o to samo, jak zrozumiesz różnicę między pompą wtryskową a pompą wysokiego ciśnienia, to napisz. Już powoli rozumiem, skąd te durne błędy są tu podawane. Na zasadzie: nie łączy się, to weź inną wybierz, przecież to Diesel. Gdyby się "zacierała" jak mówisz, to już dawno by nie dawała ciśnienia. Tak już całkiem na marginesie, tam się nie ma co "zatrzeć".


    obie nazwy są prawidłowe nie czepiaj się szczegółów, dla przykładu masz np. w toyocie jak nazywa się pompa wys.ciśnienia (tak na marginesie nie ma tu pompy niskiego ciśnienia w baku :D) http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_TOYOTA_AVENSIS_CDT250L-AEMEYW_2202.html

    jeśli chodzi o "zacieranie" jest to proces łuszczenia się wewnetrznego elementów i w efekcie zapychania zaworów sterujących i padania wtryskiwaczy
  • Poziom 9  
    A więc dla pewności sprawdze jeszcze wtryski ,i może czujnik na kole jak nie to będę musiał go na kompe rzucić :|

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    A mam jeszcze jedno pytanie,czy ktoś wie gdzie się znajduje pompka paliwowa w tym modelu ?
  • Poziom 2  
    maluch93 napisał:
    A więc dla pewności sprawdze jeszcze wtryski ,i może czujnik na kole jak nie to będę musiał go na kompe rzucić :|

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    A mam jeszcze jedno pytanie,czy ktoś wie gdzie się znajduje pompka paliwowa w tym modelu ?

    miedzy siedzeniem kierowcy a pasazera jest taka kwadratowa zaslepka jak ja wyjmiesz zobaczysz nastepna okrogla przykrecona na 3 srobki i podnia znajduje sie elektryczna pompka. Jak chcesz wyjac ja "na stol" musisz odkrecic plywak z baku (ta pompka jest zanuzoa w baku)
    w citroenie jest 2.2 jtd a nie hdi:)
    Moderowany przez Rycho T:

    Nie dość że bzdury, to jeszcze z błędami. Ostrzeżenie.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Przepraszam za brak polskich znaków. A co do mojej wypowiedzi to w Citroenie Jumper 3 tak się to robi. Miałem podobny przypadek na warsztacie tylko rocznik 2007 i z przebiegiem 210 tys. CDIF\2 nic nie pokazał. Uszkodzony był zawór na listwie (część ciśnienia z listwy uciekało do przelewki) Po wymianie wtryski i pompa wczytała się bez problemów i autko jeździ do dzisiaj