Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 1998 AFN brak dynamiki

cfo 25 Lis 2009 09:50 4235 11
  • #1 25 Lis 2009 09:50
    cfo
    Poziom 21  

    Witam
    Jak w temacie, jestem posiadaczem takiego to autka. Jestem bardzo zadowolony jednak ostatnio jechałem autkiem mojej szefowej. Ta sama buda też kombi tyle że z silnikiem 90 konnym i powiem tak auto jest strasznie dynamiczne delikatne dotkniecie gazu ze tak powiem wyrywa auto do jazdy u mnie nie ma czegoś takiego mimo ze posiadam 110 konna wersje a powiem nawet jest dużo słabsze niż szefowej gorzej się zbiera podłączyłem go pod vaga zero błędów w silniku, katalizator wyrzuciłem ostatnio, podmiana przepływki tez nic nie zmienia turbina działa, zawór egr tez czyściłem i dolot, bez zmian zrobiłem logi jednak nie wiele z nich rozumie i mam prośbę czy ktoś może mi po tych logach coś powiedzieć gdzie mogę szukać

    http://rtnet.pl/vaglog/cfo_3931.html
    http://rtnet.pl/vaglog/cfo_3932.html

    0 11
  • #2 25 Lis 2009 12:05
    yaaro
    Poziom 33  

    Można rszyć troszke dawką, i sprawdz kąt wtrysku.

    0
  • #3 25 Lis 2009 12:41
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Auto szefowej może być "zawirusowane". Pomyślałeś o tym?

    0
  • #4 26 Lis 2009 10:43
    cfo
    Poziom 21  

    Witam

    Wczoraj w nocy rozebrałem dwa zaworki n18, n75 wyczyściłem je oraz przesmarowałem n75 był strasznie zabrudzony ciężko pracował teraz jest ok do tego wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe. W n18 ktoś kombinował i pokleił jeden wężyk do zaworu bo urwał jeden odczep, dostałem za darmo inny n18 który miał uszkodzone mocowania i zamieniłem uszkodzoną główkę na sprawną po tych zabiegach jest może minimalnie lepiej ale to nie jest to co ta 90tka mojej szefowej nie wiem myśle czepić się jeszcze dawki paliwa ale nigdzie nie ma podanej dokładnej wartości jaką mam ustawić wiem ze kolumna 4 w grupie 000 u mnie aktualnie jest tam wartość 23 nie wiem czy jest prawidłowa bo zakres to miedzy 15 a 45 co odpowiada 3 do 9mg/obj może ktoś napisać jaka powinna być tam ustawiona fabryczna wartość co do kąta wtrysku ustawiłem na 52-53 tak sie wacha mniej więcej a wiec jest ok z paleniem nie mam żadnego problemu tylko brak tej dynamiki co u szefowej i naprawdę nie wiem dlaczego jest taka spora różnica i co może ją powodować


    I pytanie czy logi które umieściłem są raczej ok czy coś jest nie tak ???

    0
  • #5 26 Lis 2009 12:32
    janusz2008
    Poziom 33  

    Jest za póżny kąt.

    0
  • #6 26 Lis 2009 12:44
    cfo
    Poziom 21  

    Witam z tego co wiem ma być między 49 a 51 a mam 52 53 a więc dlaczego jest za późny ??

    0
  • #7 26 Lis 2009 13:59
    janusz2008
    Poziom 33  

    W blokach 004 masz podany w stopniach dla AFN jest 2-4.

    0
  • #8 26 Lis 2009 14:46
    cfo
    Poziom 21  

    Faktycznie jest tam 1.3 do 1.5 na biegu jałowym mam pytanie w jaki sposób mogę to przestawić tez za pomocą przesuwania pompy w prawo i w lewo czy w inny sposób sie ten parametr przestawia ?

    0
  • #9 26 Lis 2009 22:26
    endriu.kom
    Poziom 24  

    Nic nie ruszaj niby wszystko masz OK. Proponuję porównanie jeszcze z innym bo faktycznie szefowa może lubi pocisnąć i go zawirusowała.

    1
  • #10 26 Lis 2009 23:50
    rh.rally
    Poziom 18  

    Wg mnie również jest ok i stawiałbym na zachipowanego Passata. Pojedź autem szefowej na hamownie, albo przejedź się inną 90siątką dla porównania.

    Kąt pownien być 2 st. po GMP do 4 st. przed GMP dla AFN (od 2 do -4) dla biegu jałowego, czyli masz dobrze...

    1
  • #11 27 Lis 2009 13:33
    cfo
    Poziom 21  

    Witam

    Odnośnie auta szefowej to raczej na 100 procent nie jest "zawirusowane" i chipowane, auto jest strasznie zaniedbywane i nikt nie przykłada wagi do detali w tym aucie ma jechać i tyle i to mnie zastanawia dlaczego tak wymiata, faktycznie było w naprawie i na początku było bardzo przymulone okazało sie że był zatkany kat i od tego czasu to nie te auto reakcja na pedał gazu jest prawie jak w benzyniaku też sie zastanawiam czy na warsztacie czegoś nie zrobili ale chip na pewno odpada. Odnośnie mojego autka, czy może ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi z tym kątem dynamicznym nie bardzo to rozumie i w logu jest °BTDC zakres od 2 do -3 a u mnie jest ciągle 1.3 a więc coś tam za mało co to jest i w jaki sposób mogę to zmienić ?


    i jeszcze jedno co to za parametry? "Kąt pownien być 2 st. po GMP do 4 st. przed GMP dla AFN (od 2 do -4) dla biegu jałowego, czyli masz dobrze..." z czego to jest odczytane z logu ?? jeśli tak to z jakiej pozycji ?

    0
  • #12 27 Lis 2009 17:04
    rh.rally
    Poziom 18  

    Może wcześniej go ktoś "zawirusował", czyli zachipował :P, był zaniedbany, zmulowny, coś może nie pracowało prawidłowo, to na zachipowanym też będzie źle.
    Chyba, że Twoja szefowa go ma od nowości.

    Kąt statyczny to na biegu jałowym, dynamiczny podczas jazdy.
    2 stopnie po Górnym Martwym Punkcie (zwrotem zewnętrznym) do 4 stopnie przed Górnym Martwym Punktem (zwrocie zewnętrznym). Masz to podane w bloku 004.
    U Ciebie jest ok. 1,5 czyli mieści się we wspomnianym zakresie (od 2 do -4).

    0
  Szukaj w 5mln produktów