Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cewka układu zapłonowego w golfie jetta mk1.

25 Lis 2009 10:18 4274 10
  • Poziom 9  
    Witam!

    Z książki ,,sam naprawiam - vw golf/jetta mk1" wyczytałem, że cewka klasycznego układu zapłonowego (przerywacz) w vw golfie mk1 z 79 roku musi mieć stałe zasilanie 9v.

    1. Czy tak samo jest w układzie z czujnikiem halla, że cewka pod niego zasilana jest 9 V czy może ma być zasilana napięciem 12V bez żadnego opornika (patrz poniżej)?

    Kolejną bardzo ważną rzeczą jest przewód ,,oporowy" czy jak to się zwie o długości 1280 mm stosowany w klasycznym układzie zapłonowym.

    2. Co on ma takiego w sobie , że zmienia napięcie z 11,5 V na 9,5 V ? To jakiś specjalny przewód czy co?

    3. Czy zamieniając ten kabel na zwykły (np taki jak do świateł idzie) napięcie nie będzie już spadało i będzie na poziomie 11,5 V ?

    Byłbym bardzo wdzięczny za jak najszybszą odpowiedź gdyż mam dość klasycznego układu zapłonowego i zmieniam na ten z golfa mk2 czyli na tranzystorowy.

    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    dawno temu przerobiłem taki układ w starej audi nie było żadnych problemów
  • Poziom 9  
    Cewka układu zapłonowego w golfie jetta mk1.
    syczylyjczyk tak to rozrysowałem na podstawie tego co posiadam w pudełku w domu...będzie to działało?
  • Poziom 15  
    scuzi dokładnie nie pamiętam chyba tak to szło spróbuj robiłem to z dziesięć lat temu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak trudno zassać schemat i porównać? Nalewam punkty do ściągania.
  • Poziom 9  
    Pawel wawa ale gdzie ten schemat pobrać? z kąd?

    Jestem cienki z elektryki i dlatego na tym forum dałem to żeby ktoś to zprawdził i stwierdził czy jest dobrze czy źle.
  • Poziom 9  
    Pawel wawa dzięki ale nie doszukałem się jakoś dokładnie tego czego chciałem.

    Korzystając z tego co wyżej przedstawiłem - sam to narysowałem i wg tego pospinałem u siebie w aucie.

    Całość jest jak najbardziej poprawna - iskra jest na każdym baniaku, auta de facto nie odpaliłem bo nie wiem jeszcze jak ustawić wałek i resztę żeby odpowiednio włożyć cały przerywacz ale iskra jest ;)



    Nadal nie wiem niestety czy do cewki ma dochodzić + 11,5 V czy +9,5 V.
    W klasycznym układzie zapłonowym (z przerywaczem mechanicznym czyli tzw. platynką) dochodzi +11,5 V z akumulatora poprzez centralną skrzynkę elektryczną - ale od niej do cewki prąd ,,idzie" przewodem z jakiegoś specjalnie skręcanego drutu o długości 1280 mm, który stanowi rezystor , który to zmniejsza napięcie o 2 V przez co do cewki dochodzi tylko 9,5 V.

    W tej chwili mam cewkę i cały zapłon na czujniku halla,jak mówiłem iskra jest ale połączenie między centralną skrzynką elektryczną a cewką (jest ta z zapłonu z czujnikiem halla bo ta z klasycznego zapłonu jest ponoć inna) pozostało takie jak w klasycznym układzie zapłonowym czyli połączenie kablem który stanowi rezystor.

    Jeśli cewka zapłonu tranzystorowego ma chodzić na 11,5 V to ja doprowadzając do niej napięcie 9,5 V zmniejszam generowane przez nią napięce co wpływa na pewno dość znacząco na jakość iskry na świecach.

    Jutro jak obczaje temat jak włożyć odpowiednio przerywacz i zautko odpale i da się jeździć to napiszę dokładną instrukcję co i jak :)

    Pozdrawiam - Maciek (bandyta)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wywal ten przewód oporowy.
  • Poziom 9  
    Czyli cewka układu tranzystorowego ma być zasilana prądem 11,5 V,tak?
  • Moderator Samochody
    W klasycznym, przerywaczowym układzie zapłonowym uzwojenie pierwotne cewki wn ma rezystancję kilkanaście ohm, w układzie tci ok 0,4Ω, pomyśl, co się będzie działo z przewodem rezystancyjnym