Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zmiana żarówek H4 na lepsze w Puncie I

krisiss 25 Lis 2009 11:14 4494 14
  • #1 25 Lis 2009 11:14
    krisiss
    Poziom 10  

    Witam,

    mam standardowe żarówki H4 w Puncie I, chciałbym coś mocniejszego lepsze i proszę o doradę aby nie wyrzucić kasy w błoto co kupić aby lepiej świecił ?? widziałem na allego żarówki przy których piszę +30% więcej albo nawet +50% więcej, czyli bedą one świciły o 50 % mocniej ??
    druga sprawa zauważyłem że niektóre żarówki mają niebieskia końcówkę ?? czy one dają światło niebieskie ?? i czy jest to dozwolone ??

    z góry dziękuję za odpowiedź

    0 14
  • #2 25 Lis 2009 11:31
    kred
    Poziom 19  

    krisiss napisał:
    Witam,

    mam standardowe żarówki H4 w Puncie I, chciałbym coś mocniejszego lepsze i proszę o doradę aby nie wyrzucić kasy w błoto co kupić aby lepiej świecił ?? widziałem na allego żarówki przy których piszę +30% więcej albo nawet +50% więcej, czyli bedą one świciły o 50 % mocniej ??
    druga sprawa zauważyłem że niektóre żarówki mają niebieskia końcówkę ?? czy one dają światło niebieskie ?? i czy jest to dozwolone ??

    z góry dziękuję za odpowiedź

    Może problemem jest to, że świecisz wiewiórkom w oczy? Sprawdzałeś czy masz dobrze ustawione światła?

    0
  • #3 25 Lis 2009 11:35
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 25 Lis 2009 11:52
    Karol Dziadek
    Poziom 2  

    Kolego 30 czy50% więcej to bujda sam spróbowałem i żadnej różnicy szkoda kasy sprawdź odblask w lampsch czy ci sie niezmatowił albo nieodpada zwróć uwage na szkła możesz zastosować większą moc żarówek coś koło 90w niepamiętam dokładnie najlepiej jak kolega wspomniał już ustaw światła


    Moderowany przez Błażej:

    Za udzielanie szkodliwych i niebezpiecznych rad, w tym przypadku doradzanie założenia żarówek 90W - ostrzeżenie - Regulamin pkt 12.
    A gwoli wyjaśnienia. Żarówki 90W - powodują przeciążenie instalacji - mogą spowodować usterki typu wypalenie, stopienie kostek, styków, przełączników, a nawet doprowadzić do pożaru instalacji. Wytwarzają zbyt wysoką temperaturę - powoduje to matowienie luster, a nawet pękanie kloszy, jeśli na zbyt mocno rozgrzane szkło kapnie woda. NIE SĄ DOPUSZCZONE DO UŻYTKU DROGOWEGO (na każdym pudełku jest nadruk - NOT FOR USE IN EUROPE lub NOT FOR USE ON PUBLIC ROADS).

    0
  • #7 25 Lis 2009 15:11
    Robert_99
    Poziom 10  

    A ja dodając coś od siebie...
    wkońcu zamontuję wiatrówkę i będę strzelał w nocy do "oślepiaczy" za te przeklęte żarówki
    Nic to nie daje użytkownikowi służy tylko oślepia i stwarza zagrożenie dla jadących z naprzeciwka...
    często jeżdzę w nocy i szlag mnie trafia kiedy taki dureń, (czytaj dalej UŁOM) mnie mija,
    chyba wiecie o co mi chodzi światła mijania są do mijania a nie ślepienia!
    jak chce się zobaczyć więcej powinno się uzywać drogowych!
    Apeluję do was o pomyślunek i rozwagę w stosowaniu tego badziewia!
    Mam nadzieję że to kwestia czasu kiedy ktoś się za to nie weźmie...
    Policja powinna zabierać za te kombinacje dowody rejestracyjne!!!! a samochód powinien wogóle nie przejść przeglądu, tak jak za zachodzie...
    do tego surowe kary!! bez dwóch zdań!!

    Dodano po 18 [minuty]:

    Karol Dziadek napisał:
    Kolego 30 czy50% więcej to bujda sam spróbowałem i żadnej różnicy szkoda kasy sprawdź odblask w lampsch czy ci sie niezmatowił albo nieodpada zwróć uwage na szkła możesz zastosować większą moc żarówek coś koło 90w niepamiętam dokładnie najlepiej jak kolega wspomniał już ustaw światła

    witaj,
    odnośnie do Twojej propozycji, proponowałbym się zastanowić,
    jeżeli zwiększasz moc może już zabraknąć mocy w alternatorze, co może skutkować jego przepalaniem, lub nie doładowywaniem aku.
    zmieniając z 55w na 90 dowalamy dodatkowe (przy dwóch zarówkach) 70w do układu elektrycznego,
    nie myśl że nie ma to wpływu,
    przewody mogą tego nie wytrzymać, (za duże obciążenie)
    instalacja (przekroje są skrupulatnie obliczone przez producentów samochodów, z maxymalnie 10% zapasem ze względu oszczędności, a my tu dowalimy prawie 65% do obwodu świateł mijania)
    w nowych samochodach z inteligentną instalacją (kompy idą tylko do przodu..)
    fachowcy są w stanie stwierdzić nawet po powrocie do słabych żarówek, że było coś nie tak. a to jest dla nich podstawa aby odebrać wam gwarancje na instalację elektryczną...
    wyższa moc = wyższa temperatura, reflektory, lustra plastikowe obudowy, wtyczki też mogą tego nie wytrzymać
    pozatym te dodatkowe 70w musi się z kądś wziąć...
    zazwyczaj nikt się nad tym nie zastanawia, ale silnik zużywa więcej paliwa, właściwie spalanie jest niezauważalnie większe, największy problem to to że alternator dostaje po d... jednym słowem same minusy..

    0
  • #8 25 Lis 2009 18:52
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 25 Lis 2009 19:19
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szczerze polecam żarówki H4 firmy Tesla, oznaczone "Blue". Uprzedzając zapytania, od razu napiszę, że nie dają światła niebieskawego, lecz bardzo zbliżone do białego. Żarówki wykonane bardzo dobrze, nie jest to chińszczyzna o złej geometrii, lecz dobry jakościowo produkt.

    0
  • #10 25 Lis 2009 21:41
    Stary1952
    Poziom 33  

    krisiss napisał:
    ale z nazwy wynika że są to żarówki niebieskie, czy są one dozwolone ?? abym nie miał problemów przy kontroli ??

    Witam .
    Kilka miesięcy kupiłem te żarówki na znanej nam aukcji , zapłaciłem 32 zł. za komplet plus bodajże 6 zł. za przesyłkę .Powiem tyle - zdecydowanie lepsze światło w stosunku do standardowych H4 , co do żywotności to nie wiem , po prostu mam je za krótko . Nawet gdyby miały krótszy okres użytkowania to i tak warto , obecnie obowiązuje całodzienne używanie świateł a przecież normalne H4 też trzeba co dwa trzy lata wymienić bo się zużywają i świecą coraz słabiej . :?:
    Osobiście polecam - będziesz zadowolony . :D
    Pozdrawiam .

    0
  • #11 25 Lis 2009 22:19
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam. Myślę ,że sprawdzenie spadków napięcia w instalacji i zredukowanie ich do minimum da lepszy efekt niż kombinacja z żarówkami. Włącz światła i zmierz napięcie na żarówkach i akumulatorze. Zobacz jaka jest różnica. Jak nie masz miernika to połącz dodatkowym przewodem żarówkę z akumulatorem i zobacz czy przy odłączaniu jest różnica w jasności. Masy i kostki przy zarówkach mam nadzieję, że sprawdziłes. Pozdrawiam.

    0
  • #12 25 Lis 2009 22:22
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 25 Lis 2009 22:48
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. Motronic podałem tylko ogólną metode jak sprawdzić. Nie mam takiej pamięci jak Ty może to już z racji wieku. Pozdrawiam.

    0
  • #14 25 Lis 2009 22:55
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 26 Lis 2009 22:29
    tom_3000
    Poziom 2  

    Polecam jak kolega MakroSerwis żaróweczki TESLA bardzo dobra jakość wykonania i super cena.

    0