Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne wskazania przy sprawdzaniu ładowania Matiz

aron20000 27 Lis 2009 00:08 5065 36
  • #31
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie Kolego, moje rozumowanie nie jest pozbawione logiki, przewody(wykonane z plastiku z bardzo cieniutkim drucikiem w środku, ogólnie fatalnej jakości) mogą w środku nie kontaktować, drżenie samochodu przenosi się na te przewody i miernik pokazuje to w sposób ewidentny. Na drugim filmie przewody i miernik leżą nieruchomo, stąd stabilny pomiar. Ustaw sam miernik na pozycję badania ciągłości obwodu (symbol diody lub piszczyka), zewrzyj końcówki przewodów i poruszaj nimi. Opisz wynik to będzie jasne.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #32
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #33
    sigi
    Spec od samochodów
    Pawel wawa napisał:
    Dobrze, Panowie na filmie widać wyraźnie, uszkodzone przewody w mierniku lub zły styk, każdy kto widział pomiary z zakłóceniami się ze mną zgodzi. Ewidentny brak kontaktu na pierwszym filmie (miernik ruchomy w ręku). Tam gdzie miernik leży stabilnie na ziemi wszystko jest ok. Czyli akumulator jes sprawny.



    Jeszcze raz powtarzam, że to sprawa VN. I nie bij piany bo to nie kabelki...

    Pozdrawiam.
  • #34
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego sigi, z całym WIELKIM szacunkiem dla Twojej wiedzy ośmielam się polemizować. Jeden tylko argument. W żadnej chwili miernik nie pokazuje wyższego napięcia niż jest w rzeczywistości. W przypadku zakłóceń o których myślisz miernik zawyża i zaniża pokazywane napięcia. Z poważaniem. Paweł.
    Do Autora tematu: Kolego , Tobie nikt niczego nie zarzuca, ot wywołał się problem teoretyczny, Ty możesz cieszyć się, że akumulatora nie musisz kupić drugiego.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #35
    aron20000
    Poziom 22  
    owik mistrzu, posługiwanie się miernikiem w tym przypadku nie jest jakoś szczególnie skomplikowane, żeby ustawić odpowiedni zakres i przyłożyć końcówki pomiarowe do akumulatora tak, żeby był styk. Na 10 prób zawsze wskazania były identyczne i zawsze starałem się wykonywać pomiar dokładnie. Poza tym sprawdzając w Passacie B4 (o którym wspominałem) 1.9TDI te wibracje silnika są dużo większe niż w Matizie, a wskazania były prawidłowe, a mowa przecież o tym samym mierniku. Więc panowie z całym szacunkiem do Waszej osoby, ale w tym przypadku nie macie racji. Pozdrawiam
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #37
    robokop
    Moderator Samochody
    Panowie, kilka istotnych szczegółów;
    - przy przerwie w akumulatorze samochód nie miałby prawa zapalić,
    - sprawny akumulator robi za tłumik, niwelujący swoją pojemnością i małą
    rezystancją wewnętrzną wszelkie szpilki,
    - tanie multimetry, oparte n ICL706 mają tendencję do pokazywania bzdur w sposób losowy, zależny od jakości wykonania przewodów, kondycji baterii zasilającej, stopnia zabrudzenia przełącznika zakresów itd.
    Wystarczy że jedna końcówka pomiarowa będzie miała zły styk i miernik będzie pokazywał bzdury "z powietrza" nijak mające się do stanu faktycznego. Dalej - niemożliwe jest uzyskanie napięcia rzędu 30V przy podłączonym akumulatorze - dym z alternatora i eksplozja baterii. Tak samo z napięciem 2V . W związku z dyskusją zmierzającą w nieodpowiednią stronę, wątek zamykam.