Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zabezpieczenie hodowli ryb - prośba o dodatkowe pomysły.

vacq 25 Nov 2009 15:04 1485 4
Optex
    vacq
    Level 10  
    witam
    Z zabezpieczeniami zewnętrznymi dużych powierzchni nie mam zbyt dużego doświadczenia stąd temat-prośba o rady.

Do zabezpieczenia mam teren hodowli ryb. O ile z budynkami i placem między nimi sobie poradzę, to problem stanowi dla mnie sam teren hodowli na tyłach zakładu zaznaczony na rysunku żółtym prostokątem.

Klient został okradziony już kilka razy z żywca, dlatego też teren ma być zabezpieczony skutecznie (na miarę możliwości). Chciałbym zastosować czujki zewn. Risco Watchout, ale:
    1. obszar jest spory i aby dobrze go pokryć trzeba by zastosować ich znaczną ilość (do 15m łapią powiedzmy).
    2. na środku placu hodowli znajduje się 8 zbiorników z ruchomą (bulgoczącą) wodą. Nie wiem jak zareaguje na to czujnik MW w tych czujkach.

Jeśli okaże się, że ta woda przeszkadza i MW nie będzie w stanie pracować, to z czujek zrobią się tylko 2x PIR. W takim przypadku już wolałbym zastosować Watchouty bezprzewodowe, które nie posiadają MW, ale nie trzeba ciągnąć kabli. Myślałem również o zastosowaniu barier aktywnych @OpenDocument.htm" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc" data-caption="" title="http://www.visonic.com.pl/www.visonic.com/visonic/visonichomepage.nsf/sysFamilyActiveByName/C9C47C230597F6CEC2256C150049210F@OpenDocument.htm" class="postlink ">Visonic VMX-450D, mam je w dość dobrej cenie. Zakładając zasięg do 75m wystarczyłoby 6, aby szczelnie "ogrodzić" teren tak, żeby odległość między nimi nie była większa niż 45m. Chociaż Satelowskie bariery mają 10m zasięgu na zewnątrz... czy te 75m to ściema?