Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b3 1991 benzyna problem z abs-em i obrotami

krzysiekimp 25 Lis 2009 16:53 2139 8
  • #1 25 Lis 2009 16:53
    krzysiekimp
    Poziom 11  

    Witam.
    Mam Passata b3 rocznik 1991 1.8 benzyna z gazem. Problem zaczął się od rozładowania kompletnego akumulatora. Po zamianie jak podłączałem klemy to zaiskrzyła mi plusowa i włączyła się pompa abs (pod zbiornikiem hamulcowym). Zauważyłem że ona się w ogóle nie wyłącza i prawdopodobnie to ona była przyczyną rozładowanie aku. Jak autko odpaliłem to wróciłem ze starym akumulatorem. Jak się naładował to teraz pali ok, ale odłączyłem kostkę od pompy. Niestety jak to zrobiłem to straciłem wspomaganie hamulca ( nie ma serva). Po podłączeniu jej z powrotem hamulce są ok, pompa się wyłącza jakąś minutę po wyłączeniu auta, ale mam stracha czy nie wywinie mi takiego numeru jeszcze raz :( Moja prośba jak ktoś wie co mogło być przyczyną niewyłączenia się tej pompki to proszę o pomoc :) Byłem u paru mechaników ale nie bardzo się orientują :(. Drugim problemem są obroty silnika. Po tym rozładowaniu zaczęły mi strasznie skakać tj. 3000-5000 obr. Jak się trochę zagrzeje to wtedy jest w miarę dobrze 1000-1200 obrotów. Czyściłem styki na mono wtrysku ale to nie pomogło. Za rady dziękuję - pozdrawiam

  • #2 25 Lis 2009 19:55
    Jerzy49
    Poziom 14  

    Czy operację przekładki akumulatora nie zrobiłeś przypadkiem z włączoną stacyjką? Zamiany (nawet chwilowej) biegunów nie biorę pod uwagę...

  • #3 25 Lis 2009 20:39
    krzysiekimp
    Poziom 11  

    Nie stacyjka napewno była wyłączona. Oczywiście zamiana biegunów niw wchodzi w grę. Aktualnie pompa od Abs działa dobrze tzn. włącza się parę sekund po wyłączeniu silnika, ale obroty nadal skaczą jak auto jest zimne.

  • #4 27 Lis 2009 13:11
    andiRT
    Poziom 17  

    Cytat:"Byłem u paru mechaników ale nie bardzo się orientują ".Odnośnie czego się nie orientują?ABS-u (przecież działa) czy obrotów silnika?A kody błędów chociaż migowe odczytane?

  • #5 27 Lis 2009 14:49
    Jerzy49
    Poziom 14  

    krzysiekimp napisał:
    ...mam stracha czy nie wywinie mi takego numeru jeszcze raz :( Moja prośba jak ktoś wie co mogło być przyczyną...

    W zasadzie wymagasz od nas możliwości nieco cudotwórczych... Wygląda na to, że przede wszystkim powinieneś wykluczyć związek czasowy z pojawieniem się niestabilności obrotów i zakłóceń w ABS-ie, ...albo go zdecydowanie potwierdzić.
    Rób jakieś próby i pisz o nowych spostrzeżeniach - bo te dotychczasowe są niewystarczające do postawienia diagnozy.

  • #6 27 Lis 2009 15:42
    krzysiekimp
    Poziom 11  

    Jeżeli chodzi o kody migowe to nie jestem w stanie sprawdzić bo poprzednik założyła atrapę zamiast kontrolki abs :(. Przeczyściłem styki na pompie ABS i zaczęła działać, ale zdarzy się, że po zgaszeniu samochodu pompa jeszcze pracuje. Jak zapalę auto jeszcze raz i zgaszę to pompa się wyłącza. Jeżeli chodzi o skaczące obroty to pojawiło się po tym jak został rozładowany akumulator do cna tzn. miał 0,3 V. A pisząc o mechanikach to miałem na myśli to, że nie bardzo wiedzą co może być z tą pompą Abs.

  • #7 27 Lis 2009 16:17
    Jerzy49
    Poziom 14  

    I co, ABS działa (na koła!) z odłączoną kontrolką?!
    Musisz zacząć działać systematycznie:
    - Wstaw kontrolkę ABS
    - Podłącz się do pierwszego lepszego VAG-a i odczytaj kody
    ...zobaczymy co dalej.

  • #8 03 Gru 2009 22:56
    krzysiekimp
    Poziom 11  

    autko trafiło do warsztatu. Jak narazie to uszkodzona jest uszczelka pod głowicą.

  • #9 07 Gru 2009 16:38
    krzysiekimp
    Poziom 11  

    Witam.
    Auto odebrane od mechanika, uszczelka pod głowicą wymieniona jak i również wszystkie uszczelniacze. Autko teraz chodzi bardzo dobrze ( od czasu kiedy go mam nie chodził tak równo i stabilnie :)). Wniosek- wszystkie problemy z nierówną pracą i skakaniem obrotów spowodowane było uszczelką. Jeżeli chodzi o problemy z pompą abs to jak na dzień dzisiejszy pracuje prawidłowo. Prawdopodobnie jej problem z wyłączeniem się miał związek z porzegrzewaniem się silnika i gotowaniem płynu w układzie chłodzenia co za tym idzie wyciek płynu na pompę, która jest umiejscowiona poniżej zbiorniczka z płynem chłodniczym.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME