Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LPG a pompa paliwa

serek 23 Lip 2004 14:13 49945 85
  • #31 23 Lip 2004 14:13
    maciekw48
    Poziom 13  

    Witam.
    Mam zrobione odcięcie pompy paliwowej przez podłączenie przekaźnika pod zawór gazu. Samochód mam na pełnym wtrysku. Jak tylko przełączy mi na gaz auromatycznie odłącza mi obydwie pompy paliwowe. Jedną mam w zbiorniku, drugą za zbiornikie. Nigdu nie miałem problemów z tym, że jak przełącze w czasie jazdy na bęzymne żeby cokolwiek szarpnęlo. Jak jest sprawny regulator ciśnienia nie możliwości żeby nie było paliwa w szynie zasilającej wtryskiwacze od razu po przełączeniu na bęzyne. A wtryskiwacze nie mogą się zatrzeć jeśli jest sprawny emulator. Myśle że odłączanie pomp paliwa przy jeździe na gazie jest dobrym rozwiązaniem bo można oszczędzić pare złoty na wymianie pompu, która z czasem by się zużyła, a tak zawsze pochodzi jeszcze pare lat.

  • #32 23 Lip 2004 23:18
    sigi
    Spec od samochodów

    Bardzo ciekawi mnie twoje auto - co to za marka itp.CO do odcinania pompy paliwa przy gazie, przy wielopunkcie i wtryskiem centralnym jest niedopuszczalne.Dziwi mnie. że ELEKTRIT na białe mówi czarne.

  • #33 24 Lip 2004 09:57
    krzemo
    Poziom 14  

    Witam
    A co z zaworem podciśnieniowym jak jedziemy szybko na gazie to podciśnienie z dolotu zamyka zawór by było odpowiednie ciśnienie na wtryskach (tak mi się wydaje) i pompa pompuje a paliwo jest blokowane przez zawór no i przez wyłączone wtryskiwacze.
    Mam instalke Lpg w lanosie 110 tysięcy zrobionych na gazie pompa jeszcze działa ale zaczyna kuleć a zawsze było paliwo i teraz mam okazie zmienić pompe na nową za free i zastanawiam się nad zamontowaniem przekaźnika

  • #34 24 Lip 2004 12:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #35 24 Lip 2004 19:49
    sigi
    Spec od samochodów

    Naprawdę nie wiedziałem, że w w/w autach są dwie pompy paliwa.
    Moim zdaniem wtryskiwacze muszą być chłodzone paliwem, a zawór ciśnienia paliwa nie utrzyma cały czas ciśnienia w szynie.

    Pozdrawiam.

  • #36 24 Lip 2004 21:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #37 24 Lip 2004 22:36
    sigi
    Spec od samochodów

    Miałem na myśli wtryskiwacze elektryczne a nie mechaniczne.Chłdzone są ciągłym przepływem benzyny- to wszysko doskonale Wiesz, ale TRWASZ
    NA SWOIM.

    Pozdrawiam.

  • #38 24 Lip 2004 22:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #39 24 Lip 2004 22:57
    voytec909
    Poziom 11  

    Ostanio w moim aucie po dystansie 850km prawie ciągłej jazdy na LPG /3 przerwy ok 20 minutowe/ spalił się bezpiecznik od pompy paliwa. Po założeniu nowego pompa pracuje normalnie ale przecież paliwo krążące w układzie cały czas się nagrzewa, więc pompa na pewno też się lekko przegrzała. Jestem więc za odłączaniem pompy i w najbliższej przyszłości instaluję przekaźnik. A wtryskiwacze jak się mają zatrzeć to i tak się zatrą. Pozdrawiam

  • #40 25 Lip 2004 07:53
    filu
    Poziom 16  

    Dołożę swój głos o pompie paliwa w polonezie. Pompa pracuje przez cały czas. Na samym początku użytkowania auta poszła nam pompa. Okazało sie ,że jeździliśmy bez paliwa. Od tamtej pory zawsze mamy przynajmniej pół zbiornika paliwa.

  • #41 25 Lip 2004 11:59
    0__0
    Poziom 30  

    tak tyle ze dlugotrwala jazda z tym samym paliwem
    w zbiorniku tez moze byc zrodlem problemow - obecnie benzyna jest "wzbogacona" roznymi substancjami i po pewnym czasie a takze pod wplywem wilgoci z powietrza traci swoje parametry

  • #42 26 Lip 2004 11:34
    maciekw48
    Poziom 13  

    Witam.
    Mam Seata Ibize 1,2 System Porshe na pełnym wtrysku. Gaz mam Landirenzo LCS coś tam. Przekaźnik sam wstawiłem, żeby pompa nie chodziła podczas jazdy na gazie.
    Pomyślałem o tym jak mi padł emulator wtryskiwaczy. 100 km przejechałem jednocześnie na bęzynie i na gazie. Wyjełem bezpiecznik od pompy i wyjełem wtyk z emulatora wtryskiwaczy. Przejechałem tak 1500 km nie zużywając ani kropli bęzyny. Paliłem wymuszając na gazie. Jeżdże z zamontowanym przekaźnikiem już 4 miesiące.
    Przy przyśpieszaniu moge sobie przełączyć na bęzyne i nawet nie poczuje szrpnięcia i nie ma mowy o tym, że jest zamałe ciśnienie paliwa. Pompa trzyma ciśnienie i zawór też trzyma. Jak ktoś na te żeczy niesprawne to inna sprawa.
    Pozdrawiam.

  • #43 26 Lip 2004 13:43
    ::NokermaN::
    Poziom 12  

    0__0 napisał:
    tak tyle ze dlugotrwala jazda z tym samym paliwem
    w zbiorniku tez moze byc zrodlem problemow - obecnie benzyna jest "wzbogacona" roznymi substancjami i po pewnym czasie a takze pod wplywem wilgoci z powietrza traci swoje parametry


    nie chodzi tu o oszczędzanie aż do granic wytrzymałości :!: :!: Przy instalce z komputerem nie ma takiej możliwości żebyś nawet został na letnim paliwie do zimy (nochyba że kttoś zawalił cały zbiornik) ale myśle że to byłoby bez sensu.

    Z moich obliczeń jakie prowadze w eksploatacji auta (silnik 2,5l wtrysk) to wychodzi mi że oprócz spalania gazu na każde 100km spala dodatkowo od 0,85 do 2 ltr. benzynki w zależności lato czy zima, w zimie więcej bo musi się nagrzać do odpowiedniej temperatury i dopiero przerzuca sie na LPG. Noi oczywiście w zależności czy jeździsz w dłuuugie trasy czy pomykanie po mieście :wink:
    czyli wychodzi że po jakieś 7 000 - 8 000 normalnej jazdy moge wydoić zbiornik 60 ltr do dna

    a samo odcięcie pompy po to żebby nie młuciła na darmo tego drogocennego płynu 8) :D

    Pozdro

  • #44 26 Lip 2004 23:54
    janusz27
    Poziom 30  

    co do pompy ja w swoim nissanie primerze 2.0 silnik 16V monowtrysk odciętą pompe i wtryskiwacze przy jeździe na gaz (przełączanie przy 3000tys obr.) 0 problemów na początek kiedy silnik jest zimny przejeżdżam ok 700metrów na benzynce potem kiedy silnik się troszke rozgrzeje daję 3000tys. obr. i na gaz dodam że cała instalka podpięta jest pod kompa. raz czy dwa razy na miesiąc cały dzień na benzynce żeby wszystko było ok

  • #45 27 Lip 2004 00:03
    sigi
    Spec od samochodów

    Wszyskto OK. Ale kto robi większy błąd, czy ten kto ma odciętą pompę czy nie.

    Pozdrawiam.

  • #46 29 Lip 2004 22:48
    sobi2004
    Poziom 12  

    Najlpiej zrobić sobie odłączenie pompy paliwa na czas pracy na gazie ja tak mam u siebie w furce!!! 8O

  • #47 04 Sie 2004 16:03
    m4341
    Poziom 14  

    w przypadku jazdy na gazie do paliwa dolewac 1% oleju to dla tych co staruja na gazie

  • #48 04 Sie 2004 22:27
    juchaskisylwia
    Poziom 11  

    trzeba mieć zawsze troszkę paliwka w baku bo pompa musi być cały czas zalana żeby się nie uszkodziły membrany poza tym polecam ranne palenie na benzynce pozdrawiam!!!

  • #49 05 Sie 2004 07:50
    ::NokermaN::
    Poziom 12  

    a jak ktoś zaczyna jazde w południe lub niedajboże po południu to jusz nie musi palić na benzynce??

    he he he he

  • #50 08 Sie 2004 21:28
    ultragraf
    Poziom 16  

    W czasie jazdy na gazie pompa musi być wyłączona. Mały poziom paliwa w zbiorniku spowoduje zatarcie się pompy. Kto jeżdżąc na LPG ma dużo benzyny w zbiorniku, ja nie mam.

  • #51 09 Sie 2004 16:04
    dl
    Poziom 11  

    najważniejsze w tym wszystkim to bezpieczeństwo. Sprawna pompa to obowiazkowo benzyna w zbiorniku. Paliwo w zbiorniku i sprawna pompa to alternatywne żródło zasilania pojazdu. Padł mi układ zasilania LPG akurat na przejeździe kolejowym. bardzo szerokim przejeździe. dobrze, że miałem w pełni sprawą i godową do pracy instalację benzynową.

  • #52 20 Sie 2004 10:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #53 20 Sie 2004 13:16
    urkotrebor
    Poziom 15  

    Ktoś kiedyś powiedział , że „mechanizmy zużywają się najbardziej gdy nie pracują” , ale trzeba pamiętać „praca powoduje wytwarzanie ciepła” więc paliwo musi być w baku bo to one chłodzi pompę .

  • #54 20 Sie 2004 21:55
    SIMONCBR
    Poziom 11  

    Witam moim skromnym zdaniem pompa paliwa pracuje zawsze lecz paliwo wraca do zbiornika więc mala rada by było przynajmniej 1/4 zbiornika paliwa zatankowana bo pompa pójdzie na inny swiat. POZDRR

  • #55 23 Sie 2004 08:59
    Dar_bob
    Poziom 14  

    MAJSTEROS napisał:
    A ja wam napiszę tak - pracując w autoryzowanym serwisie jednej z marek, oczywiście zajmując się montażami instalcji LPG stwierdzam z praktyki (4 lata z LPG) pompę jest dobrze odłączyć bo jest dużo klientów którzy nie przestrzegają zasadużytkowania tj. odpal na benzynie, poczekaj aż osiegniesz odpowiednią temperaturę i przełącz na LPG - pompa wytrzymuje około 40 tys. i się zaciera nie daje znamionowego ciśnienia (brak normalnej pracy na benzynie)
    A wtryskiwacze zawsze się zacierają i czasami nawet 50km na benzynie nie wystarza do poprawnej ich pracy


    Własnie mam w tym temacie pytanie..
    Co jest przyczyną ze po 3 miesiacach jazdy tylko na gazie , prawidłowym cisnieniu pompy, wtrysk paliwa z wtryskiwacza do kolektora jest jakis taki "sikowaty" hm... czy prawidłowy wtrysk to ledwo zauwazalna "mgiełka" czy tez jest to dokładnie widoczny wtrysk pojedynczego strumienia, podobnie jak z pompki pzryspieszenmia w gaznikowcach?
    mam ten problem juz od jakiegos czasu i nie bardzo wiem jak odpalic moje auto na benzynie. Szukac przyczyny w uszkodzonym wtryskiwaczu czy tez gdzie indziej?
    I jeszcze jedno, kiedy wtrysne paliwo np strzykawka to auto zapala ale natychmiast gasnie jakby... było zalewane, paliwem z wtryskiwacza.. (przełacznik gazu - na stałe benzyna)
    Sam juz nie wiem.... Poradzcie.

  • #56 23 Sie 2004 10:02
    genewa
    Poziom 12  

    Witam,

    powinna być mgiełka, jak sika to do śmietnika z nim ;-)

    Co do odcinania pompy paliwa to jestem ZA.
    Ja w swoim autku (silnik C16NZ - monowtrysk) po kilku dniach od założenia instalacji LPG zamontowałem sobie przekaźniczek do wyłączania pompy paliwa. Przejechałem już ponad 60 kkm z takim układem i nie ma żadnego problemu z jazdą na benzynie.
    Argumenty, że psuje się wtedy pompa lub wtryskiwacze są niedorzeczne.
    Jeśli zaś chodzi o ponowne przejście z LPG na PB, to u mnie pewnego razu jak nie dochodził sygnał z cewki do kompa LPG przy gwałtownym skręcie w lewo (ach te wrocławskie drogi) to nie odczuwałem kiedy auto przełączało się na benzynę, mając przejechane ponad 200 km ciągłej jazdy.

    Pozdrawiam tych z przekaźnikami pompy i bez
    Marek

  • #57 25 Sie 2004 12:17
    pepe2002
    Poziom 2  

    Pompa paliwowa musi chodzić podczas jazdy na gazie. Jeśli nie bedzie pracować to ulegnie zniszczeniu.

  • #58 25 Sie 2004 13:05
    genewa
    Poziom 12  

    pepe2002 napisał:
    Jeśli nie bedzie pracować to ulegnie zniszczeniu.


    Witam,

    możesz rozwinąć dalej swoją myśl, bo mi do głowy nie przychodzi żaden argument (dowód) na to że gdy pompa niepracuje to może ulec zniszczeniu.

    Pozdrawiam
    Marek

  • #59 21 Wrz 2004 01:16
    Tomekob
    Poziom 14  

    Mam Poloneza 1.6 GLI i właśnie straciłem pompę. Zrobiłem nim ponad 80 tyś na gazie i nigdy nie myślałem nawet o pompie aż tu nagle przestał jeździć na paliwie. Mechanik stwierdził, że pompa nie daje ciśnienia. Cały czas chodziła bez żadnych kombinacji z wyłącznikiem więc raczej skłaniam się ku wyłanczaniu pompy przy jeżdzie na LPG.

  • #60 21 Wrz 2004 07:19
    mariusz

    Poziom 15  

    Czy zastanawialiście się dlaczego pomimo wystarczającej ilości benzyny w baku pompa paliwa potrafi się spalić przy jeżdzie na gazie?
    Jeśli nie, to porównajcie sobie tylko średnice przewodów paliwowych zasilających i odprowadzających paliwo do zbiornika.
    W/g mnie konkluzje są dwie:
    Primo - pompa paliwa musi być wyłącznona przy jeździe na gazie
    Secundo - zawsze trzeba samochód odpalać i zagrzać przynajmniej do temp. ok. 40 st. Cels. na benzynie. (chodzi oczzywiście o codzienne poranne odpalanie)
    Spełniając te dwa warunki daję Wam 100% pewności, że pompa paliwa nie ulegnie uszkodzeniu ze wzglądu na zamontowany gaz, wtryski się nie zapieką.
    Pozdrawiam.[/code]