Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problemy z obrotami w Renault Megane 1,4 8v

kluseczny8 26 Nov 2009 02:51 5214 11
  • #1
    kluseczny8
    Level 2  
    Witam Serdecznie!!
    Moj problem wiaze sie z obrotami podczas jazdy na biegu jalowym.
    Sytuacja wyglada nastepujaco: auto pali normalnie bez najmniejszych problemow, na dzien dobry zalacza sie ssanie i obroty silnika oscyluja w granicach 1100/1200 czyli norma. Problem pojawia sie gdy temperatura na wskazniku temp. sie podniesie czyli po ok 30 min gdy autko jest cieple(90 stopni), gdy wrzucam na luz badz juz przy naciskaniu sprzegla przy zmianie bieg(np z 3 na 2) obroty zaczynaja wariowac i skacza pomiedzy 800 a 500 a niekiedy auto gasnie. Obroty skacza pomiedzy ww wartosciami i po pewnym czasie sie unormuja, ruszam dalej i gdy chce sie zatrzymywac przy nastepnych swiatlach rzecz sie powtarza i tak juz do konca mojej jazdy.

    Prosze o pomoc!!!Wpakowalem ostatnio w to auto tyle pieniedzy ze juz nerwowo nie wytrzymuje gdy kolejne usterki sie pojawiaja, wiec tym bardziej zwracam sie z POMOCA DO WAS.
    Z gory Dziekuje.
  • #2
    greorgg
    Level 12  
    to co zwykle w takich przypadkach: do sprawdzenia silniczek krokowy, przepustnica, swiece zaplonowe, przewody WN, cewka (moduł zapłonowy), filtry, podciśnieniowe przewody. Proponuje zacząć od wyczyszczenia silniczka krokoweg i przepustnicy.
  • #3
    tomrom1985
    Level 30  
    Hmm... czy w silniku 1,4 8v ( 55kw) jest silnik krokowy? Kurcze wydaje mi się, że w nim tego nie ma
  • #4
    greorgg
    Level 12  
    skoro kolega tak mowi za pewne tak jest, wiec jak tam jest rozwiązane sterownie wolnymi obrotami? bo tam pewnie tkwi problme
  • #5
    tomrom1985
    Level 30  
    Za regulację wolnych obrotów odpowiada zwykły pozycjoner przepustnicy.Proponuję wyczyścić układ zasilania począwszy od filtru powietrza poprzez przepustnicę.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego stanowi mikrosilnik elektryczny zamocowany w obudowie zespołu wtryskowego ( E7J ) wraz ze stycznikiem swobodnego położenia pedału przyspieszenia, albo silnik krokowy zamocowany na obudowie przepustnicy ( K7M)
    Cytat z książki wkił
  • #6
    milejow
    Level 43  
    tomekromanik wrote:
    Hmm... czy w silniku 1,4 8v ( 55kw) jest silnik krokowy? Kurcze wydaje mi się, że w nim tego nie ma

    Jak już wielopunkt to jest.
  • #7
    tomrom1985
    Level 30  
    Milejow to jest monowtrysk
  • #8
    tomrom1985
    Level 30  
    Kolego kluseczny8 nie ładnie tak milczeć. Sprawdziłeś coś, coś ustalone?
  • #9
    kluseczny8
    Level 2  
    Witam!!
    I z gory przepraszam milczenie do tej pory brakowalo czasu zeby zajzec,ale ustosunkowujac sie do wczesniejszych odpowiedzi to tak jak kolega napisal u mnie w megance jest regulator predkosci obrotowej biegu jalowego a nie krokowiec jutro zabieram sie do roboty i jak dokonam przelom to napisze niezwlocznie. Na front robot wysylam przepustnice i ten regulator myslalem tez ze moze byc cos z czujnikiem polozenia przepustnicy. Na poczatek przeczyszcze i posprawdzam poloczenia przewodow.
    Pytanie mam odnosnie czyszczenia przepustnicy i regulatora-Czy nie spowoduje usterki w komputerza wyciagajac te elementy bez wlaczania zaplonu??
  • #10
    tomrom1985
    Level 30  
    Możesz kolego odłączyć akumulator, ale jeśli kluczyk stacyjce będzie na 0 czyli wyłączony o nic nie powinno się stać
  • #11
    kluseczny8
    Level 2  
    Witam!!
    Przeczyscilem regulator i przeputnice i narazie jest ok!!!!
    Serdecznie dziekuje!!!
  • #12
    kluseczny8
    Level 2  
    tomekromanik wrote:
    Za regulację wolnych obrotów odpowiada zwykły pozycjoner przepustnicy.Proponuję wyczyścić układ zasilania począwszy od filtru powietrza poprzez przepustnicę.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego stanowi mikrosilnik elektryczny zamocowany w obudowie zespołu wtryskowego ( E7J ) wraz ze stycznikiem swobodnego położenia pedału przyspieszenia, albo silnik krokowy zamocowany na obudowie przepustnicy ( K7M)
    Cytat z książki wkił


    Bardzo Dziekuje Panie Tomku za kluczowa wskazowke w rozwiazaniu mojego problemu, pozdrawiam kluseczny8