Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterownik wtrysku wyzwalany z WN

oress 26 Lis 2009 08:07 1400 5
  • #1 26 Lis 2009 08:07
    oress
    Poziom 9  

    Witam,

    wiem że podobne tematy były już omawiane, ale nie znalazłem potrzebnych mi informacji.

    Poszukuję pomysłu na to jak pozyskać sygnał z przewodów WN podłączonych do świec zapłonowych (lub innego miejsca instalacji) w celu sterowania wtryskiem LPG. Mowa o silniku Mercedesa typ m103 , 6 cylindrów , wtrysk KE-Jetronic. Sterownik instalacji LPG ma możliwość wprowadzania odpowiednich opóźnień (zmiennych w zależności od obrotów) do wysterowania wtryskiwaczy względem pojawiającej się iskry.

    Jakieś pomysły ?

  • #2 26 Lis 2009 08:45
    ziras
    Poziom 16  

    Najprościej będzie użyć przekładnika (cewka z kilku-kilkunastu zwojów na przewodzie od WN świec) tak jak stroboskopach do ustawiania zapłonu.

    Nie znam tego silnika, jeżeli sterowanie cewkami jest elektroniczne to elegancko i na dłuższa metę pewniej, można się podłączyć pod sygnały sterujące cewkami - zależy od modelu komputerka sterującego niektóre nie tolerują takiego podłączenia - a tam są niskie napięcia i wystarczy drobna modyfikacja wtyczki na kablu komputerek-cewki.

    Jeżeli mechaniczne to pozostaje tylko przekładnik.

  • #3 26 Lis 2009 09:04
    oress
    Poziom 9  

    gdyby było elektroniczne sterowanie zapłonem to nie zakładał bym tego tematu, w tym silniku jest kopułka i palec rozdzielacza na wałku rozrządu. Wtrysk mechaniczny KE-Jetronic, więc nie ma informacji o momentach wtrysku paliwa i potrzebuję skądś je zdobyć.

    przydało by mi się więcej informacji na temat tego przekładnika. Nawijam cewkę na przewody, ile zwojów , itp? i co z tym dalej zrobić aby uzyskać jakiś sensowny sygnał do sterowania. Trzeba coś też wymyślić aby przy wymianie przewodów WN nie mordować się z nawijaniem np. setek zwojów na przewodach. może nawinąć te cewki raz na jakieś tulejki przez nie przeprowadzić przewody WN.

  • #5 26 Lis 2009 09:46
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz okrągłe gniazdo na lewym nadkolu , tam jest sygnał TD , jest też , na pewno , moduł zapłonowy tranzystorowy , cewka zwykła , z pinu 1 cewki przez inwertor i będziesz miał sygnał dla wtrysku LPG. Zespolonym przekażnikiem dla pompy paliwa steruje sygnał z cewki czy TD?
    Może się mylę , podaj co to za rocznik.

  • #6 26 Lis 2009 10:04
    oress
    Poziom 9  

    zastanawia mnie jedno: czy gdy nawinę te kilka zwojów na 6 przewodów idących do każdej świecy , czy nie będą na wzajem się zakłócać. Ewentualnie jak najlepiej to zrobić aby się nie zakłócały. Pytanie czy układ będzie na tyle szybki aby zdołał generować poprawnie impulsy przy dużych prędkościach obrotowych silnika (około 6500 obr/min) ?

    emeryt2 napisał:
    Masz okrągłe gniazdo na lewym nadkolu , tam jest sygnał TD , jest też , na pewno , moduł zapłonowy tranzystorowy , cewka zwykła , z pinu 1 cewki przez inwertor i będziesz miał sygnał dla wtrysku LPG. Zespolonym przekażnikiem dla pompy paliwa steruje sygnał z cewki czy TD?
    Może się mylę , podaj co to za rocznik.


    silnik typ m103 3,0L , 6 cyl, rocznik 88.
    jest sterownik zapłonu, sterownik wtrysku KE, okrągłe gniazdo "pseudo-diagnostyczne" na lewym nadkolu do którego idzie przewód z czujnika położenia wału (ale nie hallotron) Ale ja musze wiedzieć kiedy następuje zapłon w poszczególnych cylindrach a o tym decyduje mechaniczny obrotowy rozdzielacz. Dysponując juz ta informacją mogę spokojnie dorobić pełną sekwencyjna instalację LPG.

    opis załączania pompy w linku: http://mb.auto.pl/index.php/Obwod-zasilania-paliwem/Pompa-paliwa.html

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME