Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik wstecznego w citroenie ZX ??

02 Lip 2004 12:23 2013 3
  • Poziom 17  
    Gdzie się mieści czujnik wstecznego w citroenie ZX 1,4 benzyna ?? Jestem kompletnym laikiem mechanicznym. To mój pierwszy samochód i dopiero uczę się mechaniki. Zgasł mi wsteczny jakiś czas temu i nie chce się zapalić. Czy dostęp do tego czujnika wymaga rozierania jakiegoś elementu np: skrzyni biegów ?? czy jest dostępny jakoś tylko potrzebuję kanał?? mile widziany schemacik albo porady krok po kroku :-)
  • Poziom 17  
    Nie wiem jak sprawa wygląda w 1.4 Ale w 1.0, 1.1, 1.4D i 1.5D czujnik znajduje się na górze skrzyni zaraz koło odprężnika (taki trzpień z plastikowym ruchomym korkiem) czujnik poznać go po kosce z dwoma kablami (nie trzy) wcisnąć sprężynkę i wyciągnąć kostkę, z mostkować kostkę i powinno świecić ( w Dieslu świeci po odpaleniu a w benzynie nie wiem)
  • Poziom 17  
    Dzięki za konkretną odpowiedź. Takich ludzi jak ty lubię :-) Jak tylko dorwe kanał to sprawdze. W tym citroenie fabryczny silnik był właśnie 1,1 ale został wsadzony 1,4. Wydaje mi się w taim razie że skrzynia powinna być ta sama :-) . Sprawdze i dam znać. Jedna myśl mi się narzuca. Jak zmostkuje kostke to mam rozumieć że w tym momencie będzie się świeciło wsteczne ?? Czy mam przekręcić do tego zapłon ?? jeżeli się okaże że to jednak czujnik kucnoł to jak go wymienić ??
  • Poziom 17  
    Właśnie byłem zobaczyć i sprawa wygląda następująco. Do czujnika nie trzeba kanału gdyż znajduje się centralnie na górze skrzyni biegów, do demontażu potrzebny będzie klucz 19 lub 22. Wsteczny świeci po zapłonie w drugim położeniu po zwarciu styków ma świecić.
    :D Jak podnosiłem klapę żeby sprawdzić był ze mną mój 1.5 letni syn i już tam rączki wkładał, pewnie by to wymontował. Musiałem rozbójnika trzymać tak, więc myślę, że dasz sobie radę. :D