Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alcatel OmniPCX Office ACE - czyli przekierowania na komórki

wind_energy 27 Lis 2009 11:33 2269 8
  • #1 27 Lis 2009 11:33
    wind_energy
    Poziom 14  

    Chciałbym podzielic się swoimi dotychczasowymi spostrzeżeniami oraz tym czego jeszcze nie udało mi się zrobić czy zrozumieć. Być może ktoś na

    tym forum ma na ten temat wiedzę i zechciałby podzielić się nią aby pomóc mi oraz pozostałym w uruchomieniu tejże ciekawej ale trudnej w moim

    odczuciu funkcji ACE.

    Funkcjia ta odpowiada za przekierowania połączeń przychodzących z zewnątrz na komórki w ściśle określonych godzinach lub warunkach (np. kiedy

    telefon lokalny z sieci wewnętrznej nie odpowiada, lub połączenie przychodzące jest po godzinach pracy i z automatu centrala kieruje rozmowe

    na telefon pracownika i tym samym uniemozliwia mu zjedzenie spokojnie obiadu lub wypicie browara:P, a dzwoniący nie ma pojęcia ze dodzwania

    się do pracownika w domu i tym samym zakłóca mu jego spokój)

    Może na początek troszkę pojęć które nie do końca da się przetłumaczyć ale trzeba je zrozuemieć z kontekstu:

    DDI number for remote substitution - numer zewnętrzny ( np. 022 123 45 67) skojarzony w centarli jako numer przypisany do lokalnego telefonu

    (np. do nr wew. 33) który bedzie kierowany dalej na komórkę (np. 611 22 33 44)

    DDI number for remote customization - numer na który dzwoniąc można pewne rzeczy ustawić bądź aktywować ( u nas niech to będzie 022 222 33

    44)

    Nomadic feature - USTAWIENIA odpowiadające kierowaniu ruchu (poł zew -> telefon lokalny -> komórka)

    Operator call number - tutaj nie wiem do czego to jest, w instrukcji jest napisane aby wpisac 9.

    Pozostałe słówka można sobie spokojnie pzetłumaczyć używajac prostego słownika.

    Mając świadomość o znaczeniu tych pojęć wydawałoby się, że funkcję ACE można bez problemu uruchomić posługując się instrukjcą krok po kroku.

    Jednak nadchodzi taki moment w użyciu tej instrukcji, ze czlowiek głupieje. (Instrukjca expert documentation z marca 2009r)

    Do rzeczy.

    Configuring DDI number for remote customization.

    Dialing plan > Dialing Plans > Public Numberig Plan // i możliwości wpiasania numeru brak!


    Jest notka pod spodem o tym, że ten numer odnosi się do grupy poszukiwawczej zawierającej porty poczty głosowej. Ale po co piszą, ze w

    opisanych zakładkach on się znajduje? Nie rozumiem jak powiązać to co przed chwilą napisałem z moim myśleniem a tym bardziej z tym co

    powienien zrozumiec, zrobić i ustawić?

    Wiem, że aby aktywować numer tlefonu komórkowego potrzebuje połączyć sie wlaśnie poprzez ten
    numer DDI customisation z centralą i całe połączenie ma być zrealizowane przez automatycznego operatora.

    Podstawowe pytanie jakie chciałbym zadać na forum brzmi nastepująco:

    W jaki sposób uruchomić DDI number for remote customization?

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedzi.

    0 8
  • #2 27 Lis 2009 11:55
    amfi_amf
    Poziom 16  

    Tak z ciekawosci, dla ACE nie potrzebujesz czasami licencji??

    0
  • #3 27 Lis 2009 12:02
    wind_energy
    Poziom 14  

    Tak, potrzebuję, mam wszystkie licencje łącznie z automatycznym operatorem, która nawet nie jest wymieniona w instrukcji jako wymagana do ACE.

    0
  • #4 07 Gru 2009 08:46
    wind_energy
    Poziom 14  

    Zastanawiam się czy ktokolwiek kiedykolwiek samodzielnie włączył i użytkował funkcję ACE na tutejszym forum? Udało nam się uzyskać pomoc z helpdesku z Francji i z gościem przez 4 godziny męczylismy włączenie owej funkcji. Podłączył się do nas poprzez zdalny pulpit i działał, jednocześnie mając połączenie telefoniczne z nami - spore pole do popisu ale bez rezultatu. Ostatecznie mój szef zasugerował aby samodzielnie przećwiczył to u siebie i wtedy spróbował u nas bo ile mozna siedzieć na połączeniu z Francja. Być może uda mu się włączyć to dzisiaj. Centrala kuloodporna nawet dla speców z alcatela.

    Mam taką sugestię do pozostałych, aby dobrze przemyśleć zakup centrali alcatela, dlaczego? A no dlatego, że to co gość z alcatela zaprezentował 2 dni temu nie ma nic wspólnego z instrukcją czy z czym kolwiek co nie nazywa się szkolenie. Po tym co gość ustawiał i gdzie ustawiał, expert dokumentation traktowałbym jako user dokumentation.

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 07 Gru 2009 17:52
    Jack14
    Poziom 37  

    Może kolega się podzielić "własnymi" doświadczeniami na tym forum na temat ACE czy nie?
    Jeśli nie na forum to proszę pisać na priva bo też jestem zainteresowany :?:.

    ps

    Po dwóch dniach szkolenia taka wiedza :cry: osobiście czuje się oszukany :idea:

    Pozdrawiam.

    0
  • #6 09 Gru 2009 09:56
    wind_energy
    Poziom 14  

    Mogę się podzielić ale w momencie jak zakończymy inicjalizację funkcji ACE. Jak na razie to Alcatel gra na zwłokę. Być może że ta funkcja nie jest jeszcze gotowa.
    Pozdrawiam,

    0
  • #7 09 Gru 2009 22:10
    krando
    Poziom 2  

    wind_energy napisał:

    DDI number for remote substitution - numer zewnętrzny ( np. 022 123 45 67) skojarzony w centarli jako numer przypisany do lokalnego telefonu

    (np. do nr wew. 33) który bedzie kierowany dalej na komórkę (np. 611 22 33 44)

    DDI number for remote customization - numer na który dzwoniąc można pewne rzeczy ustawić bądź aktywować ( u nas niech to będzie 022 222 33

    44)

    Nomadic feature - USTAWIENIA odpowiadające kierowaniu ruchu (poł zew -> telefon lokalny -> komórka)


    wind_energy napisał:


    Operator call number - tutaj nie wiem do czego to jest, w instrukcji jest napisane aby wpisac 9.


    Attendant number , np. "9" z bazą = 9

    wind_energy napisał:

    Pozostałe słówka można sobie spokojnie pzetłumaczyć używajac prostego słownika.

    Mając świadomość o znaczeniu tych pojęć wydawałoby się, że funkcję ACE można bez problemu uruchomić posługując się instrukjcą krok po kroku.

    Jednak nadchodzi taki moment w użyciu tej instrukcji, ze czlowiek głupieje. (Instrukjca expert documentation z marca 2009r)

    Do rzeczy.

    Configuring DDI number for remote customization.

    Dialing plan > Dialing Plans > Public Numberig Plan // i możliwości wpiasania numeru brak!


    Jest notka pod spodem o tym, że ten numer odnosi się do grupy poszukiwawczej zawierającej porty poczty głosowej. Ale po co piszą, ze w

    opisanych zakładkach on się znajduje? Nie rozumiem jak powiązać to co przed chwilą napisałem z moim myśleniem a tym bardziej z tym co

    powienien zrozumiec, zrobić i ustawić?

    Wiem, że aby aktywować numer tlefonu komórkowego potrzebuje połączyć sie wlaśnie poprzez ten
    numer DDI customisation z centralą i całe połączenie ma być zrealizowane przez automatycznego operatora.


    Aby zadziałał automatyczny operator to po to jest ta grupa z portami poczty - chyba nie ???

    wind_energy napisał:

    Podstawowe pytanie jakie chciałbym zadać na forum brzmi nastepująco:

    W jaki sposób uruchomić DDI number for remote customization?

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedzi.

    a to już tylko testy , próby , testy , próby ......

    0
  • #8 10 Gru 2009 12:09
    wind_energy
    Poziom 14  

    Kolego Krando, jeśli uruchamiałeś tą funkcję i wiesz jak to zrobić to proszę napisz coś co wniesie cokolwiek do tematu, co pomoże mi oraz pozostałym. Testy, próby, testy itd. to w chwili obecnej robią trzy osoby z alcatela we Francji. Aby działał operator są potrzebne porty poczty i to juz wcześniej było poruszane w tym temacie. Prosiłbym o konkrety, bo zaśmiecać forum każdy potrafi.

    DDI customization number może być jednym z wewnętrznych numerów i odnosić sie do konkretnego numeru poczty głosowej , ktory trzeba tak skonfigurować aby było możliwe uruchomienie menu wyboru aktywacji nomadic futures w momencie łaczenia się z tym numerem.

    Ten numer dodaje się w zakładce subscribers/ basestations list jako numer poczty glosowej. Jego konfiguracja jak i konfiguracja numeru edn to juz zupełnie inna historia, ale o tym pozniej. Jak tylko zostanie to uruchomione u nas przez speców z alcatela umieszcze kolejne informacje.

    0
  • #9 22 Gru 2009 10:30
    wind_energy
    Poziom 14  

    Konfiguracja ACE

    Wszystko po angielsku gdyż my pracujemy tylko w menu w takim języku, jest chyba lepiej zrozumiałe. Teraz zainteresowani posiadający polskie menu przełączają się na ang.:)


    1.hounting groups → add ( 58 ) → details → add wszystkie voic mail units
    2.trunk groups → pierwsza pozycja → (T0- N001) → line call → LC No z 2 na 1 obie pozycje
    3.Voice processing → ustawić sobie czasy
    4.Subsribers / basestation list → add → virtual terminal → name (edn np. 11)-> ok → details → mailbox → yes → ok; w liscie basestation list nasz numer 11 musi widnieć jako Virtual terminal jeżeli tak jest → features → v-external diversion → ok; central services → nomadic right → enable → ok
    5.Subsribers / basestation list → details użytkownika dla którego chcemy mieć nomadic mode (np. 35) → details → dynamic routing → Destination no w polu 1 i 2 ustawiamy na 58, odznaczamy Routing to gen. level oraz Diversion aplly → ok; features → zaznaczamy: external diversion, w part2 : join incoming and incoming, join incoming and outgoing, join outgoing and outgoing, Mf transparency → ok; w widoku no 35 wybieramy secondary sets i dodajemy numer w naszym przypadku 11.


    Ot cała filozofia w OMC,. Teraz czas na telefon, INNY niż ten co w naszym przypadku 35 czyli np. 32, i postepujemy zgodnie z instrukcja od naszego wspaniałego Alcatela (wybieramy 58 a następnie 11 → deafultowe haslo to 1111 lub 1515)
    W tym momencie na zwykła komórkę powinny być tylko przekierowania. Jeśli wgramy softa na np. Blackberry i go AKTYWUJEMY (hehehe) to mamy ACE done. Powodzenia!


    Jako, że sam rozwiązałem problem, temat uważam za zamknięty. Wszelkie pytania prsoszę kierować na prv lub na osobnego posta.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo