Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralka dla szkoły: Platan Micra czy Slican CXS-0424?

damian_g 27 Nov 2009 12:18 5422 23
  • #1
    damian_g
    Level 11  
    Witam.
    W szkole mamy aktualnie centralkę Slican NCT-1248 podłączona jest analogowo (przez NT) do dwóch różnych linii ISDN BRA 2B+D.
    Ostatnio pojawiła się potrzeba by była dostępna identyfikacja numeru
    na wszystkich aparatach (CLIP) oraz zapowiedź słowna z wyborem numeru
    wewnętrznego (DISA) oraz bezpośrednie wybieranie numerów wewnętrznych DDI.
    Ponieważ modernizacja NCT szacowana jest na jakieś 2.800zł, szukam centralki:
    * 2xBRA
    * 8 linii wew. analogowych (w tym fax) plus 1 telefon systemowy. ciągu paru miesięcy dołożone będą jeszcze 2 linie wew. analogowe.
    * DISA
    * DDI

    O VOIP nie myślimy w najbliższym czasie (szkoła ma 2 Neostrady, zapchane ruchem z pracowni komputerowych).



    Dostałem oferty na Platan Micra i Slican CXS-0424 - prawie identyczne cenowo (ok.3.300zł, różnica 50 zł). Która centralkę lepiej wybrać?

    Mamy też problem z budżetem (budżetówka :cry:) - w tym roku będzie jakieś 2000-2500 zł brutto, reszta w przyszłym, ale niekoniecznie zaraz w styczniu.

    Dlatego zastanawiam się czy da się tą inwestycję jakoś podzielić na etapy. Jedyne co mi przychodzi do głowy (oprócz płatności w ratach) to tymczasowe zrezygnowanie z aparatu systemowego (skoro będzie DISA i DDI to nie trzeba będzie już tak często łączyć rozmów) i późniejsza instalacja karty i aparatu (wada: pewnie drugie koszty instalacji). Ale może jest jakiś inny sposób?

    Z góry dziękuję za sugestie.
    Damian
  • Helpful post
    #2
    merrimac
    Level 11  
    Znając życie, forumowicze podzielą się na dwa obozy - Slicanowcy i Platanowcy :). Jak dla mnie CXS jest bardziej przyjazną centralką (instalowałem tak CXS-y jak i Micry). Jak na warunki przedstawione przez Ciebie obydwie te centralki pewnie spełnią swoje funkcje. Jeśli chodzi o CTS, to zależy czy wolisz Panasonica (Micra) czy Slicana (CXS). Slican na pewno ma lepszy i ładniejszy interfejs monitorujący ruch, to samo jeśli chodzi o konfigurację. Możliwości jednej i drugiej centralki są porównywalne.
    Wygląd również podobny. Ja osobiście wybrałbym CXS-a, ale to tylko mój subiektywny pogląd. :)
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    nixau
    Level 17  
    Ja proponuję Panasonic KX-TDA30 (12 analogowych, 8 cyfrowych, identyfikacja, DISA, ISDN) i będzie to najlepszy wybór. Dodatkowo zawsze można porozumieć się z firmą odnośnie sposobu płatności np raty lub jakiś inny podział płatność.
  • #5
    Tracer2
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Czy do tego KX-TDA30 trzeba dokupić taryfikację i czy można rozliczać darmowe minuty od róznych operatorów??
    skoro jest taki najlepszy ??
    Przy potrzebie identyfikacji przyda sie zapis numerów przychodzących , który jest w polskich centralach w standarcie a w obcych jest przemilaczane to ,ze trzeba to dokupic o ile wogóle jest....
  • #6
    nixau
    Level 17  
    Taryfikacja jest w standardzie, zaś sama centrala zapisuje kompletnie cały ruch telefoniczny, więc nie wymyślajcie, że tylko polscy producenci mają zapis numerów przychodzących.
  • #7
    macmm
    Level 24  
    A mnie się wydaje że KX-TD 30 nie ma taryfikacji tylko rejestrację połączeń na SMDR. A od rejestracji do taryfikacji to jeszcze kawałek drogi. Ile Contec kosztuje?
  • #8
    nixau
    Level 17  
    Proszę Państwa! Tak to jest jak ktoś kto nie ma pojęcia o zawartości i możliwościach danego sprzętu, opisuje głupoty i wprowadza w błąd użytkowników. Powtarzam raz jeszcze! Panasonic ma autorski program taryfikacyjny wyświetlający szczegółowe dane na temat wszystkich połączeń - całego ruchu w centrali, ich kosztach (stawki, przeliczanie ogólne, dla konkretnego wewnętrznego), drukowanie, analiza, raporty, itd.. Tak więc proszę najpierw zapoznać się dokładnie z zawartością danego produktu, a później komentować.
  • #9
    abr33
    Level 12  
    Panasonic to dla szkoły ogromny wydatek. Szkoda kasy wysyłać Japończykom - niepatriotyczne. W tej dyskusji należy też uwzględnić jeszcze jednego producenta tj. firmę Elektronix i ich centrale IP-PBX. Oni jak na razie jako jedyni na rynku maja rzeczywista taryfikację przed połączeniową z podaniem kosztu połączenia w zł. Po wybraniu dowolnego numeru a jeszcze przed połączeniem się z nim, centrala pokazuje jaki będzie koszt tej rozmowy za 1 minutę połączenia i czy to będzie naliczanie sekundowe czy inne. Po rozmowie centrala wyliczy od razu pełny koszt tego połączenia w odniesieniu do czasu trwania rozmowy. Jest to koszt rzeczywisty jaki operator wystawi za tą rozmowę w fakturze !
    I to jest Panowie pełna rzeczywista taryfikacja. Nawet Contec tego nie ma i nie będzie miał! Ogrom możliwości i prostota programowania (np. graficzny interface Infolinii) centralki Elektronix a do tego rozsądna cena to warta rozważanie propozycja dla szkoły, dobra alternatywa dla Slicana i Platana. Panasonica nie należy brać pod uwagę za drogi.
    Więcej na www.elektronix.pl.
  • #10
    damian_g
    Level 11  
    Dziękuje wszystkim za dotychczasowe sugestie.
    Na razie Slican wygrywa. Ciekawe że nikt nie poparł Platana...

    Jak już pisałem VOIP nie jest priorytetem, za to istotny jest ISDN i DDI a nie znalazłem żeby hokiwa czy elnix to obsługiwały.
  • #11
    macmm
    Level 24  
    nixau wrote:
    Powtarzam raz jeszcze! Panasonic ma autorski program taryfikacyjny wyświetlający szczegółowe dane na temat wszystkich połączeń - całego ruchu w centrali, ich kosztach (stawki, przeliczanie ogólne, dla konkretnego wewnętrznego), drukowanie, analiza, raporty, itd.. Tak więc proszę najpierw zapoznać się dokładnie z zawartością danego produktu, a później komentować.

    Pozwolę sobie jednak trochę podrążyć ten temat. W końcu po to jest forum żeby się czegoś dowiedzieć. Bo na http://www.panasonic.pl/oferta.php?sub=372 czyli stronie oficjalnej podane jest że rekomendowanym systemem taryfikacji jest Telebaza.Gdzie więc lepiej zapoznać się ze specyfikacją produktu jak nie na stronie producenta czy dystrybutora.
    Wygooglałem sobie jeszcze R3AT firmy Zet-Kom. Byłbym zainteresowany co jeszcze da się do tego zaprząc. Mam w opiece kilka Panasłoików, co prawda większość z nich to poczciwe 616 Ale i jedna TD się trafiła. Na razie nikt o taryfikacji nie mówi ale kto wie.
  • #12
    Tracer2
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    To ciekawe jak Telebaza rozlicza darmowe minuty i daje sygnał do centrali o ich wyczerpaniu w danym miesiącu i przełączeniu operatora ??
    No jak ??
    A moze ten tajemniczy autorski program to potrafi??
  • #13
    nixau
    Level 17  
    Powtarzam raz jeszcze, że w centralach Panasonic jest dołączany program realizujący cały zakres funkcji związany z taryfikacją połączeń i obliczaniem kosztów. Jeżeli ktoś kto instaluje sprzęt nie ma najmniejszego pojęcia o jego funkcjonalności, tudzież nie ma nawet aktualnego certyfikatu Autoryzowanego Instalatora, to nie wie o programie do taryfikacji oraz nie będzie potrafił uruchomić i skonfigurować funkcji odpowiadających za taryfikację.


    Autorowi tematu proponuję poszukać informacji na oficjalnych stronach Panasonic odnośnie pakietu centrala KX-TDA30, bądź zaglądnąć na strony aktualnych Autoryzowanych Instalatorów central Panasonic, którzy również wprowadzają rozbudowane pakiety w promocyjnych cenach.
  • #14
    macmm
    Level 24  
    Ech chyba szkoda czasu. Dalej nie wiem jaki program powinien otrzymać klient jeśli kupił centrale w pakiecie, czy może dostawca go oszukał, albo może nie załapał się na pakiet, ale co oprócz Telebazy może sobie dokupić dalej nie wiem. Mogę wysłać go do autoryzowanego sprzedawcy żeby znów go naciągnął, jak za pierwszym razem, znów go oleje serwisowo, i biedak nie będący autoryzowanym instalatorem znów będzie mu ustawiał centralę, bo co bardziej skomplikowane to u autoryzowanego się nie da. Ale może dla świętego spokoju i ja wyślę klienta do Telebazy
  • #15
    Tracer2
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    A po co kupować w promocyjnych cenach, jak polska firma daje to razem z centralą w cenie, a funkcjonalność bije innych na głowę.
    Po za tym dalej się nie dowiedziałem czy Panasonic rozlicza te darmowe minuty i przełącza translacje lub prefix w centrali po wyczerpanu darmowych minut??
    Bo Telbaza to tylko w jedną stronę działa za ok 1 kPLN.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    bolo2
    Level 19  
    Do szkoły poleciłbym Platana. Ma układ sterowania dzwonkami szkolnymi. Bardzo przydatny system, stosowałem. Ale warunek: zegar centrali musi być aktualizowany po linii ISDN, gdyż ten w centrali jest bardzo niestabilny.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    bolo2
    Level 19  
    R-MIK, najkrótszy czas działania przekaźnika w terminarzu sterowania to 1 minuta, a to za długo na dzwonek szkolny. Stosuję od 6 do 8 sek.
  • #21
    Keplak
    Level 17  
    Jeżeli po instalacji będziesz musiał lub chciał centralą się zajmować instaluj Micrę jest czytelniejsza dla początkującego administratora. Będzie również tańsza co niewątpliwie jest istotne dla szkoły. Co do możliwości i funkcji przyjaznych dla zwykłego śmiertelnika to wyglądają tak samo. Jak mówię Klientowi o dodatkach np. "poczta głosowa ", darmowe minuty , itp. to w 99% - Panie a po co mi to !!!! A jeżeli z tego skorzystają to na krótko , po miesiącu nie ma komu się tym zajmować , analizować, brak pieniędzy na serwisanta z zewnątrz itp.
    Swego czasu dużo sprzętu instalowałem właśnie w szkołach , przedszkolach, przerost formy nad treścią, po dwóch miesiącach panienki z sekretariatów ledwo pamiętały cyfrę wyjścia na " miasto" lub jak przełączyć do dyra.
  • #22
    macmm
    Level 24  
    Święta racja. Ale sterowanie dzwonka pozostawiam dedykowanym do tego celu urządzeniom. Mają takie funkcje że centrala jest przy tym prostym urządzeniem. No i jak będzie trzeba schemat dzwonienia zmieniać to nikt nie musi w centrali grzebać. Zwłaszcza woźny. Więc o tym jaka centralka ma być decydują funkcje telefoniczne.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    bolo2
    Level 19  
    Masz rację R-MIK, nie dopatrzyłem.