Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia 1.2 64 KM 12v HTP listwa wtryskowa

27 Lis 2009 13:08 11570 20
  • #1 27 Lis 2009 13:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 27 Lis 2009 16:53
    slodky
    Poziom 18  

    a jest inna fajna, praktyczna i estetyczna możliwość w tym silniku???

    0
  • Pomocny post
    #3 27 Lis 2009 17:55
    manio123
    Poziom 34  

    wtryskiwacze do góry wylotem gazu ? nie można gorzej.

    0
  • #4 28 Lis 2009 21:05
    slodky
    Poziom 18  

    to prawda ale lepiej też nie za bardzo można ponieważ trudno zmieścić wtryski by wężyki od wtrysków były równej długości, by wszystko było symetrycznie i równiutko, by wreszcie nie utrudniać dostępu do innych elementów itp... itd...

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Lis 2009 21:37
    manio123
    Poziom 34  

    można , można , tylko trzeba chcieć. To co na zdjęciu to druciarstwo . Tak zamocowane wtryskiwacze to pułapka na syf z gazu, życie ich będzie krótkie i skonaja w męczarniach. Wężyki dłuuuuuugie , wychodząc z założenia że nie można inaczej to mozna wtryski zainstalować pod siedzeniem , albo w bagażniku.

    0
  • #6 28 Lis 2009 22:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #7 28 Lis 2009 23:00
    manio123
    Poziom 34  

    wtryskiwacze pionowo w dół, wężyki za wtryskiwaczem jak najkrótsze, łatwiej to zrobic na pojedynczych wtryskiwaczach, ale od tego co jest każdy sposób będzie lepszy.

    0
  • #8 29 Lis 2009 11:36
    slodky
    Poziom 18  

    kolego manio123 opieramy się na tym konkretnym przykładzie więc tutaj nie da się pojedynczych wtrysków wrzucić. Montowanie wtrysków na ścianie grodziowej to również świetny pomysł z powody nasilonego hałasu wewnątrz pojazdu czego na pewno nie życzyłby sobie żaden użytkownik. Nie jest problemem nazywać czegoś druciarstwem siedząc zadowolonym przed laptopem i teoretyzując. Myślę że każdy wie jak powinno być montowane ale często budowa silnika, wielkość elementów instalacji oraz często wskazówki klienta który gdzieś tam wyczytał i wie; skutecznie uniemożliwiają ten najbardziej profesjonalny i porządny montaż. Pomijam w swej wypowiedzi tych którzy montują byle co i byle jak przekładając zyski ponad wszystko.

    0
  • #9 29 Lis 2009 13:47
    waluś
    Poziom 13  

    I tu popieram slodky-iego,a przy okazji,pozdrowienia dla Piotrka,od montera z Torunia...on wie od kogo:)

    0
  • #10 29 Lis 2009 14:29
    manio123
    Poziom 34  

    nic, żadna praktyka , nie usprawiedliwia druciarskiego montażu wtrysków "do góry nogami" , więc nie twórzcie Panowie teorii usprawiedliwiających takie działanie .
    Są gazownicy od lat montujący lpg , a nie ma w ich działaniu odrobiny fachowości ... i takimi już zostaną. Aż strach myśleć co się robi z naprawdę skomplikowanymi kolektorami.

    0
  • #12 29 Lis 2009 15:05
    art567
    Poziom 15  

    manio123, co ty pieprzysz chyba masz jakieś kompleksy ,wszystko to dla ciebie druciarstwo albo masz niewiele wspólnego z instalacji gazowymi albo pobierasz nauki z for o instalacjach gazowych ,jak byś widział i montował troche instalacji gazowych to miał byś rozeznanie co i jak da się zamontowac i w jakim samochodzie,wiele jest teorii o długości przewodów ,o sposobie montowania listw wtryskowych ,o miejscu nawiercenia kolektora i niestety teoria a praktyka nie zawsze idą w parze , możesz mi wierzyc jak byś zobaczył orginalne włoskie instalacje w samochodach sprowadzonych to twoje "druciarstwo " to za mało, a silniki pracują i to o wiele lepiej niż te same instalacje w tych samych silnikach założone zgodnie z teoriami montażu ,po za tym jeżeli jesteś monterem instalacji bardzo chętnie zobaczył bym zdjęcia chociaż by z takiej właśnie skody z takimi wtryskami założone nie w druciarski sposób

    0
  • #13 29 Lis 2009 19:45
    manio123
    Poziom 34  

    Proszę o stosowanie cywilizowanego języka i stosowanie merytorycznych argumentów. Bez czarowania wątpliwej jakości doświadczeniem. Co stoi na przeszkodzie aby zainstalować wtryski wylotem w dół ? Twierdzę , że zainstalowanie do góry prowadzi do szybkiego zanieczyszczenia wtryskiwaczy ciężkimi , zestalającymi sie frakcjami węglowodorów , jakimi zanieczyszczony jest gaz. Zjawisko to następuje zawsze i w każdej instalacji , szczególnie w początkowym, rozruchowym okresie jej pracy i żaden filtr nie wyeliminuje tego w całości. W pionowo w dół zainstalowanym wtryskiwaczu wygrzany gaz wygoni te zanieczyszczenia.
    Odwrotny sposób montażu to również nieprzewidywalna zmiania dynamiki pracy wtryskiwaczy, ryzyko ich rychłego niedomykania się i popuszczania gazu co objawi się trudnościami z rozruchem samochodu po postoju. Nagromadzony syf utrudni ruchy tłoczka zwiększając opory ruchu i prąd cewki a potem albo spali sie cewka albo uszkodzi sie mechanicznie.
    Nie , nie instalowałem nigdy w ten sposób wtrsykiwaczy, nie mam więc doświadczenia w takim ich katowaniu , a moje przypuszczenia wynikają jedynie z domysłów oraz stosowania się w praktyce do instrukcji holederskich czy włoskich producentów wtryskiwaczy nakazujących z tych właśnie powodów pionowe instalowanie wtryskiwaczy z tolerancją 15 stopni.
    Nie podoba mi się również zaproponowany sposób instalacji reduktora (choc to chyba najpowszechniejsze wykonanie), sprzeczny z wytycznymi montażu i zdrowym rozsądkiem dla każdego kto zna jego budowę .
    Instrukcje montażowe to nie papier do wypełnienia kosza, ale warta zachodu lektura , pod warunkiem, że posiadło się umiejętność czytania , czasem nie tylko w języku ojczystym. Nic nie zwalnia z myślenia i szacunku dla innych, a że auto pracuje , silnik nie pada a klient sie straszy sądem to jeszcze nie dowód ,że instalacji nie można lub nie warto wykonac lepiej, zgodnie założeniami dla jakich został zaprojektowany silnik, dolot, zawory , czy czasy wtrysku.
    Nie ma wielu teorii. Jest jedna , tak jak prawda.Takie luźnie podejście do instrukcji i zasad jest charakterystyczne dla bardzo szerokiej grupy instalatorów i stąd wynika czesto zła opinia o przydatności gazu do zasilania aut.

    0
  • #14 29 Lis 2009 21:13
    slodky
    Poziom 18  

    człowieku właśnie mnie uświadomiłeś że w twej głowie faktycznie nie ma nic prócz gołych danych zebranych z różnych forów i artykułów. Spróbujmy przeanalizować ten konkretny przypadek do końca opierając się o twe gołe dane:
    - wtryski wylotem w dół - oczywiście do zrobienia z tym że albo trzeba będzie je przykręcić do obudowy filtra powietrza albo przykręcić do ściany grodziowej. Jesteśmy zachwyceni że gaz nie zalepi wtryskiwaczy no ale jak klient wymieni filtr powietrza??? A może jeżdżąc na gazie nie ma sensu go wymieniać??? Tak czy siak pozostaje jeszcze kwestia wtrysków przykręconych do grodzi i mocno słyszalny stukot wewnątrz auta a to też jest niewskazane i nieprofesjonalne.

    - wtryski prawie poziomo lecz zamontowane z boku silnika - jest rewelacja; na pewno się nie zapchają no ale pojawił się problem długich wężyków. Wszystkie fora, szwagrowie,koledzy i przyjaciele mówią zgodnie że mają być najkrótsze i najlepiej równej długości. Jak to pogodzić???

    - wtryski wylotem w dół ale zamontowane w tym samym miejscu jak na zdjęciu - super sprawa; nie zakleją się, jest miejsce na wszystko tylko znów kształt i długość wężyka stwarza problem - dłuuugiiiieeee "S" = bez sensu; będzie szarpało przy przejściu a przecież przy profesjonalnym montażu nie powinno to mieć miejsca. Hmm - a może wzbogacić go trochę na wolnych bo to złagodzi szarpanie a to że trochę "rozjedziemy" mapę benzyny to nie nasza sprawa. Pewnie większość monterów teoretyków internetowych by tak zrobiła...

    Kolejny sposób montażu mimo że dość trudny i czasochłonny powinien zostać nazwany wzorcowym przy założeniu że cała robotę zlecimy zegarmistrzowi i poświęcimy powiedzmy 7 dni pracy:
    - montaż listwy wtryskowej wewnątrz obudowy filtra powietrza = rewelacja. Wtryski po skosie wylotem w dół, króciutkie wężyki,nie szarpie, nie widać że mamy instalację- pełna profeska... tylko jak tutaj dogrzać listwę którą schładza przepływające powietrze...

    - montaż w poziomie z dyszami pod kolektorem ssącym - prawie rewelacja tylko trzeba wyspawać konstrukcję do mocowania 10 razy cięższą niż sam kolektor ewentualnie zrobić to druciarsko na "Trytkach"

    - optimum - wywalamy obudowę filtra powietrza i zakładamy filtr stożkowy wraz z kawałkiem rury odpowiedniej średnicy - wszystko cacy: listwa pod skosem w dół wylotem, króciutkie wężyki, dostęp do świec a klientowi mówimy że teraz to ma sportową instalację gazową i około 10kM więcej przez stożek...

    Co do zaleceń producentów o pionowym montażu wtrysków z niewielką tolerancją odchyłki to uważam że jest śmieszna i wyssana z palca gdyż uniemożliwiła by montaż instalacji w 80% samochodów do których można zamontować wtrysk gazu.

    0
  • #15 29 Lis 2009 21:27
    manio123
    Poziom 34  

    zachwycająca argumentacja :D:D:D:D opierająca się głownie na dyskredytacji interlokutora. Ponieważ zabrakło merytorycznych argumentów poza "nie da się" uważam dyskusję za zakończoną.

    0
  • #16 29 Lis 2009 21:45
    slodky
    Poziom 18  

    "dla teoretyzującego nic trudnego..."

    Dodano po 12 [minuty]:

    nie napisałem nigdzie "że się nie da" - przybliżyłem sposoby montażu które są do zrealizowania ale niosą za sobą również skutki uboczne które będą miały wpływ na całkowity wizerunek zamontowanej instalacji Lpg...

    Dodano po 3 [minuty]:

    nie napisałem nigdzie "że się nie da" - przybliżyłem sposoby montażu które są do zrealizowania ale niosą za sobą również skutki uboczne które będą miały wpływ na całkowity wizerunek zamontowanej instalacji Lpg...

    0
  • #17 29 Lis 2009 22:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 29 Lis 2009 22:54
    manio123
    Poziom 34  

    To lepsze niż "uczona argumentacja". Sam wiesz najlepiej jakie są skutki takiego montażu, więc jestes w tej dziedzinie druciarstwa ekspertem .:D Skoda montuje fabrycznie instalacje landi renzo , podejrzyj jak tam są zainstalowane listwy i skopiuj u siebie, zapewniam że nie montują do góry nogami . Odwiedź salon skody i poproś, jako zainteresowany kupnem autka, o pokazanie jak wygląda instalacja lpg zamontowana fabrycznie , nie będzie pionowo , ale warto zobaczyć żeby miec własne zdanie.

    0
  • #19 29 Lis 2009 23:54
    art567
    Poziom 15  

    manio123 nie nadużywaj słowa druciarz bo jeżeli jesteś monterem instalacji gazowej to na pewno i tobie można by było to przylepic , owszem skoda montuje fabrycznie instalacje gazowe i tu się też możesz rozczarowac swoimi przekonaniami o sposobie montażu listw wtryskowych (są w poziomie ,a często też pochylone ) tak że jedyne co można w tej skodzie zrobic to wyprowadzic je do poziomu co i tak nie wiele zmieni ,inna sprawa że landi renzo ma wtryski gazu a nie jakieś tam elektro-zaworki mylone z wtryskami których i tak nic nie uratuje , a swoją drogą to najłatwiej wszystkich i wszystko krytykowac

    0
  • #20 30 Kwi 2010 19:08
    _bikerrr_
    Poziom 10  

    Panowie u mnie od początku był problem z tym ze szarpie przy przełączaniu na gaz ...... i jest ustawiony na 35*C - nie wiem czy to taki urok naszych 3 garnków ...? latem jest to mniej dokuczliwe zimą muszę grzać wnętrze żeby nie za szybko przełączała się na gaz bo inaczej gaśnie - może macie jakieś rady ?

    0
  • #21 13 Kwi 2011 22:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów