Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda fabia 1.2 64 KM 12v HTP listwa wtryskowa

27 Nov 2009 13:08 12857 20
  • #1
    User removed account
    User removed account  
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    slodky
    Level 18  
    a jest inna fajna, praktyczna i estetyczna możliwość w tym silniku???
  • Helpful post
    #3
    manio123
    Level 34  
    wtryskiwacze do góry wylotem gazu ? nie można gorzej.
  • #4
    slodky
    Level 18  
    to prawda ale lepiej też nie za bardzo można ponieważ trudno zmieścić wtryski by wężyki od wtrysków były równej długości, by wszystko było symetrycznie i równiutko, by wreszcie nie utrudniać dostępu do innych elementów itp... itd...
  • Helpful post
    #5
    manio123
    Level 34  
    można , można , tylko trzeba chcieć. To co na zdjęciu to druciarstwo . Tak zamocowane wtryskiwacze to pułapka na syf z gazu, życie ich będzie krótkie i skonaja w męczarniach. Wężyki dłuuuuuugie , wychodząc z założenia że nie można inaczej to mozna wtryski zainstalować pod siedzeniem , albo w bagażniku.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #7
    manio123
    Level 34  
    wtryskiwacze pionowo w dół, wężyki za wtryskiwaczem jak najkrótsze, łatwiej to zrobic na pojedynczych wtryskiwaczach, ale od tego co jest każdy sposób będzie lepszy.
  • #8
    slodky
    Level 18  
    kolego manio123 opieramy się na tym konkretnym przykładzie więc tutaj nie da się pojedynczych wtrysków wrzucić. Montowanie wtrysków na ścianie grodziowej to również świetny pomysł z powody nasilonego hałasu wewnątrz pojazdu czego na pewno nie życzyłby sobie żaden użytkownik. Nie jest problemem nazywać czegoś druciarstwem siedząc zadowolonym przed laptopem i teoretyzując. Myślę że każdy wie jak powinno być montowane ale często budowa silnika, wielkość elementów instalacji oraz często wskazówki klienta który gdzieś tam wyczytał i wie; skutecznie uniemożliwiają ten najbardziej profesjonalny i porządny montaż. Pomijam w swej wypowiedzi tych którzy montują byle co i byle jak przekładając zyski ponad wszystko.
  • #9
    waluś
    Level 14  
    I tu popieram slodky-iego,a przy okazji,pozdrowienia dla Piotrka,od montera z Torunia...on wie od kogo:)
  • #10
    manio123
    Level 34  
    nic, żadna praktyka , nie usprawiedliwia druciarskiego montażu wtrysków "do góry nogami" , więc nie twórzcie Panowie teorii usprawiedliwiających takie działanie .
    Są gazownicy od lat montujący lpg , a nie ma w ich działaniu odrobiny fachowości ... i takimi już zostaną. Aż strach myśleć co się robi z naprawdę skomplikowanymi kolektorami.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    art567
    Level 15  
    manio123, co ty pieprzysz chyba masz jakieś kompleksy ,wszystko to dla ciebie druciarstwo albo masz niewiele wspólnego z instalacji gazowymi albo pobierasz nauki z for o instalacjach gazowych ,jak byś widział i montował troche instalacji gazowych to miał byś rozeznanie co i jak da się zamontowac i w jakim samochodzie,wiele jest teorii o długości przewodów ,o sposobie montowania listw wtryskowych ,o miejscu nawiercenia kolektora i niestety teoria a praktyka nie zawsze idą w parze , możesz mi wierzyc jak byś zobaczył orginalne włoskie instalacje w samochodach sprowadzonych to twoje "druciarstwo " to za mało, a silniki pracują i to o wiele lepiej niż te same instalacje w tych samych silnikach założone zgodnie z teoriami montażu ,po za tym jeżeli jesteś monterem instalacji bardzo chętnie zobaczył bym zdjęcia chociaż by z takiej właśnie skody z takimi wtryskami założone nie w druciarski sposób
  • #13
    manio123
    Level 34  
    Proszę o stosowanie cywilizowanego języka i stosowanie merytorycznych argumentów. Bez czarowania wątpliwej jakości doświadczeniem. Co stoi na przeszkodzie aby zainstalować wtryski wylotem w dół ? Twierdzę , że zainstalowanie do góry prowadzi do szybkiego zanieczyszczenia wtryskiwaczy ciężkimi , zestalającymi sie frakcjami węglowodorów , jakimi zanieczyszczony jest gaz. Zjawisko to następuje zawsze i w każdej instalacji , szczególnie w początkowym, rozruchowym okresie jej pracy i żaden filtr nie wyeliminuje tego w całości. W pionowo w dół zainstalowanym wtryskiwaczu wygrzany gaz wygoni te zanieczyszczenia.
    Odwrotny sposób montażu to również nieprzewidywalna zmiania dynamiki pracy wtryskiwaczy, ryzyko ich rychłego niedomykania się i popuszczania gazu co objawi się trudnościami z rozruchem samochodu po postoju. Nagromadzony syf utrudni ruchy tłoczka zwiększając opory ruchu i prąd cewki a potem albo spali sie cewka albo uszkodzi sie mechanicznie.
    Nie , nie instalowałem nigdy w ten sposób wtrsykiwaczy, nie mam więc doświadczenia w takim ich katowaniu , a moje przypuszczenia wynikają jedynie z domysłów oraz stosowania się w praktyce do instrukcji holederskich czy włoskich producentów wtryskiwaczy nakazujących z tych właśnie powodów pionowe instalowanie wtryskiwaczy z tolerancją 15 stopni.
    Nie podoba mi się również zaproponowany sposób instalacji reduktora (choc to chyba najpowszechniejsze wykonanie), sprzeczny z wytycznymi montażu i zdrowym rozsądkiem dla każdego kto zna jego budowę .
    Instrukcje montażowe to nie papier do wypełnienia kosza, ale warta zachodu lektura , pod warunkiem, że posiadło się umiejętność czytania , czasem nie tylko w języku ojczystym. Nic nie zwalnia z myślenia i szacunku dla innych, a że auto pracuje , silnik nie pada a klient sie straszy sądem to jeszcze nie dowód ,że instalacji nie można lub nie warto wykonac lepiej, zgodnie założeniami dla jakich został zaprojektowany silnik, dolot, zawory , czy czasy wtrysku.
    Nie ma wielu teorii. Jest jedna , tak jak prawda.Takie luźnie podejście do instrukcji i zasad jest charakterystyczne dla bardzo szerokiej grupy instalatorów i stąd wynika czesto zła opinia o przydatności gazu do zasilania aut.
  • #14
    slodky
    Level 18  
    człowieku właśnie mnie uświadomiłeś że w twej głowie faktycznie nie ma nic prócz gołych danych zebranych z różnych forów i artykułów. Spróbujmy przeanalizować ten konkretny przypadek do końca opierając się o twe gołe dane:
    - wtryski wylotem w dół - oczywiście do zrobienia z tym że albo trzeba będzie je przykręcić do obudowy filtra powietrza albo przykręcić do ściany grodziowej. Jesteśmy zachwyceni że gaz nie zalepi wtryskiwaczy no ale jak klient wymieni filtr powietrza??? A może jeżdżąc na gazie nie ma sensu go wymieniać??? Tak czy siak pozostaje jeszcze kwestia wtrysków przykręconych do grodzi i mocno słyszalny stukot wewnątrz auta a to też jest niewskazane i nieprofesjonalne.

    - wtryski prawie poziomo lecz zamontowane z boku silnika - jest rewelacja; na pewno się nie zapchają no ale pojawił się problem długich wężyków. Wszystkie fora, szwagrowie,koledzy i przyjaciele mówią zgodnie że mają być najkrótsze i najlepiej równej długości. Jak to pogodzić???

    - wtryski wylotem w dół ale zamontowane w tym samym miejscu jak na zdjęciu - super sprawa; nie zakleją się, jest miejsce na wszystko tylko znów kształt i długość wężyka stwarza problem - dłuuugiiiieeee "S" = bez sensu; będzie szarpało przy przejściu a przecież przy profesjonalnym montażu nie powinno to mieć miejsca. Hmm - a może wzbogacić go trochę na wolnych bo to złagodzi szarpanie a to że trochę "rozjedziemy" mapę benzyny to nie nasza sprawa. Pewnie większość monterów teoretyków internetowych by tak zrobiła...

    Kolejny sposób montażu mimo że dość trudny i czasochłonny powinien zostać nazwany wzorcowym przy założeniu że cała robotę zlecimy zegarmistrzowi i poświęcimy powiedzmy 7 dni pracy:
    - montaż listwy wtryskowej wewnątrz obudowy filtra powietrza = rewelacja. Wtryski po skosie wylotem w dół, króciutkie wężyki,nie szarpie, nie widać że mamy instalację- pełna profeska... tylko jak tutaj dogrzać listwę którą schładza przepływające powietrze...

    - montaż w poziomie z dyszami pod kolektorem ssącym - prawie rewelacja tylko trzeba wyspawać konstrukcję do mocowania 10 razy cięższą niż sam kolektor ewentualnie zrobić to druciarsko na "Trytkach"

    - optimum - wywalamy obudowę filtra powietrza i zakładamy filtr stożkowy wraz z kawałkiem rury odpowiedniej średnicy - wszystko cacy: listwa pod skosem w dół wylotem, króciutkie wężyki, dostęp do świec a klientowi mówimy że teraz to ma sportową instalację gazową i około 10kM więcej przez stożek...

    Co do zaleceń producentów o pionowym montażu wtrysków z niewielką tolerancją odchyłki to uważam że jest śmieszna i wyssana z palca gdyż uniemożliwiła by montaż instalacji w 80% samochodów do których można zamontować wtrysk gazu.
  • #15
    manio123
    Level 34  
    zachwycająca argumentacja :D:D:D:D opierająca się głownie na dyskredytacji interlokutora. Ponieważ zabrakło merytorycznych argumentów poza "nie da się" uważam dyskusję za zakończoną.
  • #16
    slodky
    Level 18  
    "dla teoretyzującego nic trudnego..."

    Dodano po 12 [minuty]:

    nie napisałem nigdzie "że się nie da" - przybliżyłem sposoby montażu które są do zrealizowania ale niosą za sobą również skutki uboczne które będą miały wpływ na całkowity wizerunek zamontowanej instalacji Lpg...

    Dodano po 3 [minuty]:

    nie napisałem nigdzie "że się nie da" - przybliżyłem sposoby montażu które są do zrealizowania ale niosą za sobą również skutki uboczne które będą miały wpływ na całkowity wizerunek zamontowanej instalacji Lpg...
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    manio123
    Level 34  
    To lepsze niż "uczona argumentacja". Sam wiesz najlepiej jakie są skutki takiego montażu, więc jestes w tej dziedzinie druciarstwa ekspertem .:D Skoda montuje fabrycznie instalacje landi renzo , podejrzyj jak tam są zainstalowane listwy i skopiuj u siebie, zapewniam że nie montują do góry nogami . Odwiedź salon skody i poproś, jako zainteresowany kupnem autka, o pokazanie jak wygląda instalacja lpg zamontowana fabrycznie , nie będzie pionowo , ale warto zobaczyć żeby miec własne zdanie.
  • #19
    art567
    Level 15  
    manio123 nie nadużywaj słowa druciarz bo jeżeli jesteś monterem instalacji gazowej to na pewno i tobie można by było to przylepic , owszem skoda montuje fabrycznie instalacje gazowe i tu się też możesz rozczarowac swoimi przekonaniami o sposobie montażu listw wtryskowych (są w poziomie ,a często też pochylone ) tak że jedyne co można w tej skodzie zrobic to wyprowadzic je do poziomu co i tak nie wiele zmieni ,inna sprawa że landi renzo ma wtryski gazu a nie jakieś tam elektro-zaworki mylone z wtryskami których i tak nic nie uratuje , a swoją drogą to najłatwiej wszystkich i wszystko krytykowac
  • #20
    _bikerrr_
    Level 11  
    Panowie u mnie od początku był problem z tym ze szarpie przy przełączaniu na gaz ...... i jest ustawiony na 35*C - nie wiem czy to taki urok naszych 3 garnków ...? latem jest to mniej dokuczliwe zimą muszę grzać wnętrze żeby nie za szybko przełączała się na gaz bo inaczej gaśnie - może macie jakieś rady ?
  • #21
    User removed account
    User removed account