Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze sprężarką dentystyczną - FOTO + Film

Palkerson 27 Lis 2009 17:53 3983 12
  • #1 27 Lis 2009 17:53
    Palkerson
    Poziom 9  

    Witam.... ostatnio dostałem od znajomego sprężarkę dentystyczną i postanowiłem ją po prostu przerobić na sprężarkę do pompowania kół..... sprężareczka ładnie wkręca się do 4,5 atmosfery ale jest jeden problem ..... często podczas jej włączenia słychać tak jak by silnik nie miał siły wystartować i trzeba mu pomóc.... wtedy ruszam silnikiem i dopiero rusza ..... co może być z tym nie tak ??? proszę o pomoc bo nie znam się kompletnie na elektryce :( aa i jeszcze dopowiem że są tam 3 kondensatory.... jak by ktoś miał jakiś pomysł co to może być to proszę o pomoc :) pozdrawiam :)

    0 12
  • #2 27 Lis 2009 19:03
    Ronin64
    Poziom 35  

    Kondensatory o pojemności mierzonej w mA? Coś nie bardzo ;) Trzeba je sprawdzić bo być może kondensator rozruchowy jest uszkodzony.

    0
  • #3 27 Lis 2009 20:30
    Palkerson
    Poziom 9  

    nie znam się i to co przeczytałem na nich od razu wyleciało mi z głowy więc możliwe ze się pomyliłem .. a jak sprawdzić czy kondensator jest sprawny czy też nie ???? jutro wstawię fotki tego kompresorka :)

    0
  • #4 27 Lis 2009 21:39
    pietas
    Poziom 14  

    Kolego, na 99% będzie walnięty kondensator rozruchowy. Wartości o których piszesz to zapewne uF, czyli mikrofarady. Jak sprawdzić? hm, wg mnie właśnie to zrobiłeś organoleptycznie :) Zapewne podczas załączania słychać charakterystyczne buczenie silnika. Pytanie jeszcze jak mocno musisz pokręcić wirnikiem aby ruszył? Jeśli robisz to dość swobodnie jedną ręką to łożyskowanie i inne opory mechaniczne można wykluczyć. Nowy kondensator dostaniesz w sklepie z częściami AGD (pralki) . W 40zł powinieneś się zmieścić.A tak wygląda kondensator rozruchowy

    Pamiętaj jednak o tym że zabawa z prądem bywa bardzo niebezpieczna i może się to źle skończyć dla osoby nie mającej pojęcia o elektryce.

    0
  • #5 27 Lis 2009 22:03
    Palkerson
    Poziom 9  

    dzięki wielkie za informacje :) u mnie są takie kondensatory

    nr aukcji allegro 757776485

    czy to mogą być rozruchowe ?? bo jest jeszcze jeden ale głębiej i nie wiem jaki to jest

    ale z tym kręceniem jedną ręką to jest właśnie problem ... jak silnik się ruszy i buczy to strasznie ciężko jest go ruszyć........ czasami trzeba go odłączyć by trochę pokręcić i po ponownym włączeniu już działa albo już lżej się pokręci :)

    Moderowany przez fortronik:

    Zgodnie z p. 10.11 Regulaminu usunąłem link do aukcji. W takich przypadkach umieszczamy wyłącznie nr. aukcji.

    0
  • #6 28 Lis 2009 15:07
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, sprawdź łożyska może wirnik ociera o stojan (będzie poobcierany).

    0
  • #8 29 Lis 2009 12:44
    pietas
    Poziom 14  

    stara olejówka Chiranowska :)

    Kondensatory Tesla btw jak dobrze pamiętam one mają w środku jakaś ciecz :)

    A czy przypadkiem sprzęgiełko nie jest walnięte?
    Coś za ciężko idzie ten wirnik, faktycznie może być problem z mechaniką (duże opory) Sprawdź czy przy wyłączonym kompresorze też tak ciężko się kręci, zrób kilka obrotów i zwróć uwagę czy w którymś momencie nie czuć większego oporu.

    0
  • #9 29 Lis 2009 13:23
    kamiljan1
    Poziom 24  

    Na 99,9 % włącznik odśrodkowy.Ciężko musi iść bo z drugiej strony masz koło zamachowe korbowód i tłok a obracając wymuszasz sprężanie.Kamil

    0
  • #10 29 Lis 2009 13:59
    Palkerson
    Poziom 9  

    Czyli wszystko wskazuje na włącznik :) jutro to sprawdzę :) bo przy wyłączonym silniku jest bardzo łatwo to obrócić :) .. a gdzie się ten włącznik znajduje ??? i co z nim zrobić coś przylutować czy nasmarować?? sorry za głupie pytania ale jestem prawie zielony :P

    Proszę stosować się do ogólnie przyjętych zasad pisowni. Dotyczy to wszystkich postów. Proszę poprawić - mod._fortronik_

    0
  • #11 29 Lis 2009 16:18
    Lisek64
    Poziom 22  

    Wyłącznik odśrodkowy to tzw "odrzutka". Znajduje się na ośce silnika. U ciebie na 4 zdjęciu .

    0
  • #12 29 Lis 2009 16:20
    Palkerson
    Poziom 9  

    aaa już czaje !!:) czyli te kabelki najlepiej po prostu odkręcić przeczyścić i tym wszystkim w około najlepiej się zająć :)??

    0
  • #13 29 Lis 2009 17:38
    kamiljan1
    Poziom 24  

    Oglądając to zdjęcie (powiększenie zamazane) wygląda mi że włącznik ma styk rozwarty a w stanie spoczynku styki musza być zwarte. Odlutować dwa jasne przewody włączyć kompresor do sieci musi być słychać buczenie zewrzeć te dwa przewody jak wystartuje silnik to rozewrzeć. Kamil

    1