Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze sprężarką dentystyczną - FOTO + Film

Palkerson 27 Lis 2009 17:53 3983 12
  • #1 27 Lis 2009 17:53
    Palkerson
    Poziom 9  

Witam.... ostatnio dostałem od znajomego sprężarkę dentystyczną i postanowiłem ją po prostu przerobić na sprężarkę do pompowania kół..... sprężareczka ładnie wkręca się do 4,5 atmosfery ale jest jeden problem ..... często podczas jej włączenia słychać tak jak by silnik nie miał siły wystartować i trzeba mu pomóc.... wtedy ruszam silnikiem i dopiero rusza ..... co może być z tym nie tak ??? proszę o pomoc bo nie znam się kompletnie na elektryce :( aa i jeszcze dopowiem że są tam 3 kondensatory.... jak by ktoś miał jakiś pomysł co to może być to proszę o pomoc :) pozdrawiam :)

0 12
  • #2 27 Lis 2009 19:03
    Ronin64
    Poziom 35  

Kondensatory o pojemności mierzonej w mA? Coś nie bardzo ;) Trzeba je sprawdzić bo być może kondensator rozruchowy jest uszkodzony.

0
  • #3 27 Lis 2009 20:30
    Palkerson
    Poziom 9  

nie znam się i to co przeczytałem na nich od razu wyleciało mi z głowy więc możliwe ze się pomyliłem .. a jak sprawdzić czy kondensator jest sprawny czy też nie ???? jutro wstawię fotki tego kompresorka :)

0
  • #4 27 Lis 2009 21:39
    pietas
    Poziom 14  

Kolego, na 99% będzie walnięty kondensator rozruchowy. Wartości o których piszesz to zapewne uF, czyli mikrofarady. Jak sprawdzić? hm, wg mnie właśnie to zrobiłeś organoleptycznie :) Zapewne podczas załączania słychać charakterystyczne buczenie silnika. Pytanie jeszcze jak mocno musisz pokręcić wirnikiem aby ruszył? Jeśli robisz to dość swobodnie jedną ręką to łożyskowanie i inne opory mechaniczne można wykluczyć. Nowy kondensator dostaniesz w sklepie z częściami AGD (pralki) . W 40zł powinieneś się zmieścić.A tak wygląda kondensator rozruchowy