Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria sprężarki- silnik czasem się nie załącza- FILM + FOTO

27 Lis 2009 18:03 1880 7
  • Poziom 9  
    Witam. Ostatnio dostałem od znajomego sprężarkę dentystyczną i postanowiłem ją po prostu przerobić na sprężarkę do pompowania kół. Sprężareczka ładnie wkręca się do 4,5 atmosfery ale jest jeden problem -często podczas jej włączenia słychać tak jak by silnik nie miał siły wystartować i trzeba mu pomóc, wtedy ruszam silnikiem i dopiero rusza . Co może być z tym nie tak ? Proszę o pomoc bo nie znam się kompletnie na elektryce :( aa i jeszcze dopowiem że są tam 3 kondensatory, jak by ktoś miał jakiś pomysł co to może być to proszę o pomoc :) Pozdrawiam :)
  • Poziom 13  
    Silnik nie ma na tyle siły, żeby ruszyć pod obciążeniem jakim jest wysokie ciśnienie w zbiorniku jeżeli taki posiada lub kole. Włączaj go bez obciążenia. Ja do pompowania kół osobiście używam sprężarki ze starej lodówki, których na złomie pełno, trzeba zwrócić uwagę żeby miała olej w środku, nie przewracać jej, żeby się nie wylał.
  • Poziom 9  
    właśnie też tak myślałem na początku ale jak sprężarka jest pusta to też jest ten sam problem więc myślę że to wina czegoś elektrycznego może ??, bo sprężarka posiada zabezpieczenie że jak do pewnego ciśnienia pompuje to w pewnym momęcie się wyłącza po spuszczeniu powietrza silnik się włącza albo i nie włącza :P i co to może być ??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli ma kondensator rozruchowy to należy od niego zacząć.
  • Poziom 21  
    To na pewno kondensator rozruchowy. Ważne , trzeba dobrać odpowiedni do silnika.
  • Poziom 21  
    Witam
    Silnik wyposażony jest w odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego.
    Możliwą przyczyną usterki może być zły styk, lub brak styku na tym wyłączniku. Inną przyczyną może być także skorodowanie wyłącznika.