Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mio moov Spirit 555 -jak windows Vista :) latwe odblokowanie

Pontikos 27 Nov 2009 19:01 15583 6
  • #1
    Pontikos
    Level 38  
    Ostatnio stałem się użytkownikiem nawigacji Mio Spirit s555,
    w związku z tym chciałbym się podzielić z Forumowiczami swoimi wrażeniami i doświadczeniami! :)


    Specyfikacja techniczna: znajduje sie TUTAJ

    Oficjalne zdjecia i wyglad zobaczysz TUTAJ

    Mio moov Spirit 555 -jak windows Vista :) latwe odblokowanie

    Już przed zakupem sam kształt i jakość wykonania urządzenia sugerują, że jest to model z nieco wyższej półki niż popularne modele mio moov 200 czy 500. Płaska, nieco obła i delikatniejsza, estetyczna obudowa, bardziej nowoczesny i elitarny design zachęcają do zakupu i jednocześnie sugerują, że mamy do czynienia z urządzeniem klasy Nokii 500, Navigona 8100, Beckera z101.

    Samo włączenie urzadzenia zaskakuje pozytywnie - prosty i jasny Samouczek podpowiada jak używać nowego urządzenia, co przy nowym nabytku jest przydatne - oczywiście można go pominąć i przejść do głównego MENU. Szybki dostęp do MENU zapewnia też sensor dotykowy na obudowie - wystarczy go musnąć, już mamy menu główne!

    Dużą zaletą są na prawdę różne algorytmy planowania trasy - trasa najszybsza, mimo że czasem nadrabia nawet 20% odległości, planowana jest wyłącznie po drogach min. wojewódzkich (co śnieżną zimą jest DUŻĄ zaletą!) Trasa najkrótsza jest ekstremalna - zalecam raczej wybierać ją, znając drogę :) Trasa optymalna jest tu najbardziej sensowna - rozsądny kompromis pomiędzy prędkością a odległością - tu faktycznie programiści się przyłożyli!

    Sam nie wiem, dlaczego zostały rozdzielone funkcje MENU "Jedż" i "Znajdź" - Ci, ktorzy znają z konkurencyjnych produktów opcje "znajdż i prowadż do", czy "znajdż i ustaw jako cel" mogą być zdziwieni, jednak jak zauważyłem na moim starszym teściu, jest to wygodne i sensowne po kilku użyciach!

    Kolejną zaletą jest dokładność mapy - w miejscowościach w których miałem okazję ją testować (w promieniu ok. 80km od Łodzi), jest DOKŁADNIEJSZA od Automapy XL - pokazuje wszystkie ulice w takich miejscowosciach jak Chechło, Kolumna II, których próżno szukać w Automapie!!

    Funkcja "Eksploruj" ulatwia znalezienie w bazie punktow POI tych, ktore nas interesują w danej okolicy, np. supermarket, czy bankommat - baza o dziwo jest dosc aktualna! Na wypadzie do Pragi, którą znam dość dobrze, szukane miejsca były wskazywane dokładnie!
    Ddużym PLUSEM jest też możliwość przełączenia urzadzenia w tryb PIESZY, który prowadzi przez miejsca nieprzejezdne autem!

    Ikonka "moje miejsca" chyba nie wymaga tlumaczenia - prosto i latwo mozna tu dodac te miejsca, ktore sa dla nas szczegolnie uzyteczne - by pozniej mozna bylo wykorzystać je podczas nawigacji - pomysł który się sprawdza!

    "Muzyka", mimo że odtwarza MP3, WMA i kilka innych formatów, niestety nie działa podczas nawigowania - chociaż, do tego jest radio :)
    Funkcji "TMC" nie miałem okazji ani możliwości przetestować - działa wszędzie, tylko nie w Polsce :/



    Fajną funkcją jest "Przewodnik turystyczny" - mimo że w Polsce widzi tylko Warszawe , a w niej z hoteli tylko Royal i Sheraton, to juz w Pradze wskazuje hoteli kilkanaści, w tym mój ulubiony Bootel za symboliczną cenę w samym centrum miasta :) Przewodnik pokazuje też sporo atrakcji godnych zobaczenia, ot, w wolnej chwili, przejeżdżając przez miasto, lub majac czas po biznesowych negocjacjach! Brak tylko opcji "życie nocne" :S

    Opcje wyznaczania trasy, czyli krótka, najszybsza, optymalna, z tego co wiem, są standardem we wszystkich nawigacjach. Ten model miał wyróżniać się tym, że posiada tryb "trasa ekonomiczna", i to jest coś co na przykład nie było w ogóle dostępne w serii Moov i chyba niewiele nawigacji w ogóle to posiada (uwzględnia takie dane jak liczba zakrętów, świateł, skrzyżowań etc.)

    W przewodniku turustycznym rzeczywiście są tylko 2 hotele, ale jak się w wyszukiwarce wpisze „hotel warszawa”, to urządzenie wyszukuje nam kilkadziesiąt innych wyników. Można też wpisać hotel z nazwy, np. Marrriot, i też otrzymamy stosowny wynik. Generalnie wyszukiwarka ta działa podobnie jak wyszukiwarka internetowa i to chyba miało być istotną cechą serii S

    Lokalne wyszukiwanie oparte o bazę Google miało być innowacją, której na rynku polskim nie posiada żadna inna innowacja. Zatem to dość ważna ikona w home menu. Dodatkowo po użyciu BT i połączeniu się z internetem są takie opcje jak prognoza pogody czy road assistance.

    Reasumująć - nowe Mio Spirit s555 jest jak Windows Vista - nowi użytkownicy je pokochają za łatwość obsługi, mniej zaawansowani bez problemu przyzwyczają się do nowego interface urządzenia, a ci przyzwyczajeni do funkcjonalności iGo-8 lub Automapy.. odblokują je i będą nadal posiadać w nowej nawigacji to, co lubią ;)

    To wyniki moich przygód z nawigacją :)




    Teraz niestety kilka minusów

    - Nazwy miast i ulic o tych samych nazwach wyświetlane są na jednej liscie wyszukiwania, co bardzo utrudniaja wybor celu (np. Łódź i ul. Łódzka w kilkunastu miastach Polski)

    - przy wyszukiwaniu celu brak kodow pocztowych przy miastach o tej samej nazwie - co np. w miastach niemieckich może być problemem - podana odległość w km, jeśli do wyboru jest 1342km i 1321km, nie pomaga ;/

    - gdyby można było zmienić tą mało czytelną buro - pistacjową kolorystykę mapy na bardziej kontrastową, jak schematy barwne w iGO.. Nawet w iGO 2006 były chmurki nad drogą, drzewa, trawka.. Tu mam jedynie wygląd harcerskiej mapy rodem z PRL ;)

    - Zestaw głośnomówiacy BT - próba parowania połączenia bluetooth z LG Kuki kończy się zawieszeniem urządzenia, po zparowaniu z mio A701 i ustawieniu czułości mikrofonu na MAX rozmówca słyszał mnie na poziomie symbolicznym ;/

    - tak samo próba połączenia z internetem uslugi MIO-MORE, poprzez telefon Mio a701 skonfigurowany do udostępniania internetu via BT to jedno pasmo porazek - pomimo prawidlowego wyboru kraju oraz operatora GSM polaczenie z internetem nie jest inicjowane.

    - wtyczka samochodowej ładowarki USB po raz pierwszy jest zgięta - przydało by się to już we wszystkich ładowarkach samochodowych modeli MIO... prócz s555, gdzie wcześniejsze podłączenie zasilania uniemożliwia wręcz umieszczenie Nawigacji w uchwycie! TYLKO odwrotna kolejnosc czynności gwarantuje sukces - brak tak istitnej informacji w instrukcji obsługi jest dla mnie dużym minusem. Wylacznik on/off/reset jest dosc trudny do przełączania.
  • #2
    marek216

    Level 43  
    Dołożę się ze swoimi przemyśleniami.

    Dzięki uprzejmości firmy pracującej nad promocją nowych modeli mio dostaliśmy do testowania nowiutkie egzemplarze.

    Poniżej recenzja z zabaw mio S555 - nie jest to reklama, nie jest to test na zalecenie. Poproszono nas o sprawdzenie urządzenia i opisanie swoich wrażeń.

    Dane techniczne:

    [font=Verdana]
    procesor Samsung 400 MHz
    pamięć RAM 128.00 MB
    pamięć Flash ROM 2048.00 MB
    wyświetlacz 4.7 cale
    rozdzielczość w poziomie 480.00 piksele
    rozdzielczość w pionie 272.00 piksele
    wbudowany moduł GPS SiRF Star III (20 kanałów)
    czytnik kart flash microSD
    złącza

    * USB 2.0
    * Bluetooth

    wyposażenie

    * ładowarka samochodowa
    * kabel USB
    * uchwyt do montowania w samochodzie


    wysokość 85.00 mm
    szerokość 132.00 mm
    grubość 13.95 mm
    waga 160.00 g [/font]


    Wrażenia estetyczne:

    Mio przyłożyło się estetyki urządzenia. Model S555 to cieniutka konstrukcja z dużym czułym, płynnie działającym ekranem.
    O przedni panel wykonany z trwałego, czarnego polerowanego plastyku daje wrażenie trzymania urządzenia w wyższej półki, niestety pomimo ładnego wyglądu mamy obawy czy tylna cześć urządzenia nie będzie podatna na użytkowanie i nie będzie się zbyt szybko rysowała.

    Ikony menu na wyświetlaczu są duże i nie ma potrzeby stosowania dodatkowego stylusa. Nawet podczas pisywania adresu nie ma większych obaw o trafienie nie w tą literę co trzeba :)

    Kolory mapy nie są powalające ilością odcieni ale to chyba nawet lepiej. Mapa jest przejrzysta i nie dekoncentruje podczas jazdy. Kolory nocne są przyjemne i nie rażą po oczach.

    Funkcjonalność:

    Na szczególną pochwałę zasługuje moduł BT oraz GPS.

    Ciekawy dodatek coraz częściej dokładany do nawigacji, mocno poprawiający bezpieczeństwo.
    Bezproblemowa komunikacja i jakość połączenia podczas jazdy to cecha rzadko spotykana w urządzeniach PNA. Mio zrobiło na tym polu spory postęp. Bezproblemowa komunikacja z telefonami LG i nokia raczej nikogo nie dziwi natomiast poprawna współpraca terminalem BlackBerry zachwyca - przynajmniej mnie gdyż nie zamierzam używać innego sprzętu do telefonii komórkowej.


    Kolejna z rewelacji to moduł GPS. Szybkość łapania sygnału na poziomie kilkunastu sekund po uruchomieniu, błyskawiczna korekta po wyjeździe np z tunelu koło spodka. Co najbardziej zaskoczyło to złapanie sygnału w środku budynku ok 5m od okien. Takie zachowanie świadczy o dopracowaniu zastosowanego chipsetu.

    Ekranowi dotykowemu też nie można nic zarzucić. Pomimo wielkości dość poprawnie odbija światło i jest czytelny nawet w "ostrym" słońcu. Ekran reaguje pod umiarkowanym dociskiem, jest to pozytywna cecha. Nie jest wrażliwy na każde muśnięcie przechodząc gdzie chce i jak chce, ale nie trzeba mocno "stukać" aby wykonał żądaną operację.

    Dodatki

    Odtwarzacz muzyki nie powala ani wyglądem ani ilością funkcji -jednak cieszy że jest. Dobry dodatek dla zabicia czasu na parkingach dla osób bez radia z MP3, szkoda że ten model nie ma transmitera FM.


    Urządzenia posiada również przewodnik turystyczny po stolicach europejskich - zakładam ze kiedyś będzie bardziej rozbudowany, np o miejscowości historyczne ciekawe ( obecnie brak np. Krakowa )


    Mapa


    Doszliśmy do tego co najważniejsze. Mapy mio mają dobre pokrycie adresowe. Jeśli chodzi o miejscowości to jest porównywanie z konkurencją, jeśli chodzi o pokrycie nazwami ulic mio wyprzeda konkurencję. Jednak niestety mio nie jest wolne od wad. Brakuje aktualizacji na skrzyżowaniach i rondach. O ile pokrycie nowymi trasami przelotowymi jest aktualizowane to zmiany organizacji ruchu w miastach wyglądają słabiej. Jest to najprawdopodobniej kwestia cierpliwości w oczekiwaniu na nowe mapy ale w testowanym sprzęcie taka wada została zauważona i nie może zostać pominięta.

    TMC to funkcja niedziałająca w Polsce ale np w Czechach pozwalająca sprawnie unikać korków.
    Wyszukiwanie adresu jest bardzo intuicyjne - dodatkowo można korzystać z historii, punktów ulubionych, baz danych google ( wymaga połączenia z internetem ).


    Nawigowanie odbywa się za pomocą komend głosowych oraz obrazków manewr po manewrze. Wbudowany głośnik wydaje czyste dźwięki nawet przy najwyższym poziomie głośności.



    Podsumowanie:


    Pozytywne oceny za:
    - BT poprawnie współpracujący nawet z mało popularnymi urządzeniami
    - GPS szybko łapiący sygnał
    - estetykę wykonania
    - dobrze skalibrowaną czułość ekranu
    - poprawne wyliczanie tras przy różnych założeniach
    - obszerną bazę POI

    Negatywnie oceniamy jedynie tempo aktualizacji organizacji ruchu w miastach, mapa jest dokładna ale czasem brak ronda może nieźle kierowcą zakręcić :)

    Mio moov Spirit 555 -jak windows Vista :) latwe odblokowanie
  • #3
    100
    Level 14  
    Witam ma taką nawigację ale wogólę ni chce złapać sygnału gps czy coś trzeba odblokować czy to coś innego
  • #4
    Pontikos
    Level 38  
    Opisz dokladnie okolicznosci w jakich sprawdzasz "lapanie sygnalu".
  • #5
    100
    Level 14  
    Pontikos wrote:
    Opisz dokladnie okolicznosci w jakich sprawdzasz "lapanie sygnalu".
    Mam ją zainstalowaną w samochodzie ale w domu też sprawdzałem i nic.
  • #6
    Pontikos
    Level 38  
    1. Po pierwsze na tym Forum uzywamy interpunkcji - ona powoduje, ze mozesz byc LEPIEJ zrozumiany.

    2. po drugie - jesli chcesz, zeby Tobie ktokolwiek pomogl, nie zbywaj naszych pytan prostymi ogolnikami, ktorych kazdy jest w stanie sie domyslic bez pytania. Jesli oczekujesz od kogos pomocy, to musisz uwzglednic fakt, ze nikt nie siedzi w Twojej glowie i nie wie co masz na mysli lub co wiesz sam doskonale - wypada wypocic z pod palcow kilka zdan wyjasnienia.

    W przeciwnym wypadku nie dziw sie ze kazdy oleje Twoj list, lub odpowie podobnym ogolnikiem - np. "to musi byc cos nie tak z ta Nawigacja" ;)
  • #7
    Expert
    Level 10  
    Kiedyś sprawdzałem łapanie sygnału kilku modeli nawigacji różnych producentów w nietypowych warunkach :) Bardzo fajnie to wyszło ale nie wszystkie systemy sobie radziły...