Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mio moov Spirit 555 -jak windows Vista :) latwe odblokowanie

Pontikos 27 Lis 2009 19:01 15184 6
  • #1 27 Lis 2009 19:01
    Pontikos
    Poziom 38  

    Ostatnio stałem się użytkownikiem nawigacji Mio Spirit s555,
    w związku z tym chciałbym się podzielić z Forumowiczami swoimi wrażeniami i doświadczeniami! :)


    Specyfikacja techniczna: znajduje sie TUTAJ

    Oficjalne zdjecia i wyglad zobaczysz TUTAJ

    Mio moov Spirit 555 -jak windows Vista :) latwe odblokowanie

    Już przed zakupem sam kształt i jakość wykonania urządzenia sugerują, że jest to model z nieco wyższej półki niż popularne modele mio moov 200 czy 500. Płaska, nieco obła i delikatniejsza, estetyczna obudowa, bardziej nowoczesny i elitarny design zachęcają do zakupu i jednocześnie sugerują, że mamy do czynienia z urządzeniem klasy Nokii 500, Navigona 8100, Beckera z101.

    Samo włączenie urzadzenia zaskakuje pozytywnie - prosty i jasny Samouczek podpowiada jak używać nowego urządzenia, co przy nowym nabytku jest przydatne - oczywiście można go pominąć i przejść do głównego MENU. Szybki dostęp do MENU zapewnia też sensor dotykowy na obudowie - wystarczy go musnąć, już mamy menu główne!

    Dużą zaletą są na prawdę różne algorytmy planowania trasy - trasa najszybsza, mimo że czasem nadrabia nawet 20% odległości, planowana jest wyłącznie po drogach min. wojewódzkich (co śnieżną zimą jest DUŻĄ zaletą!) Trasa najkrótsza jest ekstremalna - zalecam raczej wybierać ją, znając drogę :) Trasa optymalna jest tu najbardziej sensowna - rozsądny kompromis pomiędzy prędkością a odległością - tu faktycznie programiści się przyłożyli!

    Sam nie wiem, dlaczego zostały rozdzielone funkcje MENU "Jedż" i "Znajdź" - Ci, ktorzy znają z konkurencyjnych produktów opcje "znajdż i prowadż do", czy "znajdż i ustaw jako cel" mogą być zdziwieni, jednak jak zauważyłem na moim starszym teściu, jest to wygodne i sensowne po kilku użyciach!

    Kolejną zaletą jest dokładność mapy - w miejscowościach w których miałem okazję ją testować (w promieniu ok. 80km od Łodzi), jest DOKŁADNIEJSZA od Automapy XL - pokazuje wszystkie ulice w takich miejscowosciach jak Chechło, Kolumna II, których próżno szukać w Automapie!!





    Funkcja "Eksploruj" ulatwia znalezienie w bazie punktow POI tych, ktore nas interesują w danej okolicy, np. supermarket, czy bankommat - baza o dziwo jest dosc aktualna! Na wypadzie do Pragi, którą znam dość dobrze, szukane miejsca były wskazywane dokładnie!
    Ddużym PLUSEM jest też możliwość przełączenia urzadzenia w tryb PIESZY, który prowadzi przez miejsca nieprzejezdne autem!

    Ikonka "moje miejsca" chyba nie wymaga tlumaczenia - prosto i latwo mozna tu dodac te miejsca, ktore sa dla nas szczegolnie uzyteczne - by pozniej mozna bylo wykorzystać je podczas nawigacji - pomysł który się sprawdza!

    "Muzyka", mimo że odtwarza MP3, WMA i kilka innych formatów, niestety nie działa podczas nawigowania - chociaż, do tego jest radio :)
    Funkcji "TMC" nie miałem okazji ani możliwości przetestować - działa wszędzie, tylko nie w Polsce :/

    Fajną funkcją jest "Przewodnik turystyczny" - mimo że w Polsce widzi tylko Warszawe , a w niej z hoteli tylko Royal i Sheraton, to juz w Pradze wskazuje hoteli kilkanaści, w tym mój ulubiony Bootel za symboliczną cenę w samym centrum miasta :) Przewodnik pokazuje też sporo atrakcji godnych zobaczenia, ot, w wolnej chwili, przejeżdżając przez miasto, lub majac czas po biznesowych negocjacjach! Brak tylko opcji "życie nocne" :S

    Opcje wyznaczania trasy, czyli krótka, najszybsza, optymalna, z tego co wiem, są standardem we wszystkich nawigacjach. Ten model miał wyróżniać się tym, że posiada tryb "trasa ekonomiczna", i to jest coś co na przykład nie było w ogóle dostępne w serii Moov i chyba niewiele nawigacji w ogóle to posiada (uwzględnia takie dane jak liczba zakrętów, świateł, skrzyżowań etc.)

    W przewodniku turustycznym rzeczywiście są tylko 2 hotele, ale jak się w wyszukiwarce wpisze „hotel warszawa”, to urządzenie wyszukuje nam kilkadziesiąt innych wyników. Można też wpisać hotel z nazwy, np. Marrriot, i też otrzymamy stosowny wynik. Generalnie wyszukiwarka ta działa podobnie jak wyszukiwarka internetowa i to chyba miało być istotną cechą serii S

    Lokalne wyszukiwanie oparte o bazę Google miało być innowacją, której na rynku polskim nie posiada żadna inna innowacja. Zatem to dość ważna ikona w home menu. Dodatkowo po użyciu BT i połączeniu się z internetem są takie opcje jak prognoza pogody czy road assistance.

    Reasumująć - nowe Mio Spirit s555 jest jak Windows Vista - nowi użytkownicy je pokochają za łatwość obsługi, mniej zaawansowani bez problemu przyzwyczają się do nowego interface urządzenia, a ci przyzwyczajeni do funkcjonalności iGo-8 lub Automapy.. odblokują je i będą nadal posiadać w nowej nawigacji to, co lubią ;)

    To wyniki moich przygód z nawigacją :)




    Teraz niestety kilka minusów

    - Nazwy miast i ulic o tych samych nazwach wyświetlane są na jednej liscie wyszukiwania, co bardzo utrudniaja wybor celu (np. Łódź i ul. Łódzka w kilkunastu miastach Polski)

    - przy wyszukiwaniu celu brak kodow pocztowych przy miastach o tej samej nazwie - co np. w miastach niemieckich może być problemem - podana odległość w km, jeśli do wyboru jest 1342km i 1321km, nie pomaga ;/

    - gdyby można było zmienić tą mało czytelną buro - pistacjową kolorystykę mapy na bardziej kontrastową, jak schematy barwne w iGO.. Nawet w iGO 2006 były chmurki nad drogą, drzewa, trawka.. Tu mam jedynie wygląd harcerskiej mapy rodem z PRL ;)

    - Zestaw głośnomówiacy BT - próba parowania połączenia bluetooth z LG Kuki kończy się zawieszeniem urządzenia, po zparowaniu z mio A701 i ustawieniu czułości mikrofonu na MAX rozmówca słyszał mnie na poziomie symbolicznym ;/

    - tak samo próba połączenia z internetem uslugi MIO-MORE, poprzez telefon Mio a701 skonfigurowany do udostępniania internetu via BT to jedno pasmo porazek - pomimo prawidlowego wyboru kraju oraz operatora GSM polaczenie z internetem nie jest inicjowane.

    - wtyczka samochodowej ładowarki USB po raz pierwszy jest zgięta - przydało by się to już we wszystkich ładowarkach samochodowych modeli MIO... prócz s555, gdzie wcześniejsze podłączenie zasilania uniemożliwia wręcz umieszczenie Nawigacji w uchwycie! TYLKO odwrotna kolejnosc czynności gwarantuje sukces - brak tak istitnej informacji w instrukcji obsługi jest dla mnie dużym minusem. Wylacznik on/off/reset jest dosc trudny do przełączania.

    0 6
  • #2 29 Lis 2009 12:21
    marek216

    Poziom 43  

    Dołożę się ze swoimi przemyśleniami.

    Dzięki uprzejmości firmy pracującej nad promocją nowych modeli mio dostaliśmy do testowania nowiutkie egzemplarze.

    Poniżej recenzja z zabaw mio S555 - nie jest to reklama, nie jest to test na zalecenie. Poproszono nas o sprawdzenie urządzenia i opisanie swoich wrażeń.

    Dane techniczne:

    [font=Verdana]
    procesor Samsung 400 MHz
    pamięć RAM 128.00 MB
    pamięć Flash ROM 2048.00 MB
    wyświetlacz 4.7 cale
    rozdzielczość w poziomie 480.00 piksele
    rozdzielczość w pionie 272.00 piksele
    wbudowany moduł GPS SiRF Star III (20 kanałów)
    czytnik kart flash microSD
    złącza

    * USB 2.0
    * Bluetooth

    wyposażenie

    * ładowarka samochodowa
    * kabel USB
    * uchwyt do montowania w samochodzie


    wysokość 85.00 mm
    szerokość 132.00 mm
    grubość 13.95 mm
    waga 160.00 g [/font]


    Wrażenia estetyczne:

    Mio przyłożyło się estetyki urządzenia. Model S555 to cieniutka konstrukcja z dużym czułym, płynnie działającym ekranem.
    O przedni panel wykonany z trwałego, czarnego polerowanego plastyku daje wrażenie trzymania urządzenia w wyższej półki, niestety pomimo ładnego wyglądu mamy obawy czy tylna cześć urządzenia nie będzie podatna na użytkowanie i nie będzie się zbyt szybko rysowała.

    Ikony menu na wyświetlaczu są duże i nie ma potrzeby stosowania dodatkowego stylusa. Nawet podczas pisywania adresu nie ma większych obaw o trafienie nie w tą literę co trzeba :)

    Kolory mapy nie są powalające ilością odcieni ale to chyba nawet lepiej. Mapa jest przejrzysta i nie dekoncentruje podczas jazdy. Kolory nocne są przyjemne i nie rażą po oczach.

    Funkcjonalność:

    Na szczególną pochwałę zasługuje moduł BT oraz GPS.

    Ciekawy dodatek coraz częściej dokładany do nawigacji, mocno poprawiający bezpieczeństwo.
    Bezproblemowa komunikacja i jakość połączenia podczas jazdy to cecha rzadko spotykana w urządzeniach PNA. Mio zrobiło na tym polu spory postęp. Bezproblemowa komunikacja z telefonami LG i nokia raczej nikogo nie dziwi natomiast poprawna współpraca terminalem BlackBerry zachwyca - przynajmniej mnie gdyż nie zamierzam używać innego sprzętu do telefonii komórkowej.


    Kolejna z rewelacji to moduł GPS. Szybkość łapania sygnału na poziomie kilkunastu sekund po uruchomieniu, błyskawiczna korekta po wyjeździe np z tunelu koło spodka. Co najbardziej zaskoczyło to złapanie sygnału w środku budynku ok 5m od okien. Takie zachowanie świadczy o dopracowaniu zastosowanego chipsetu.

    Ekranowi dotykowemu też nie można nic zarzucić. Pomimo wielkości dość poprawnie odbija światło i jest czytelny nawet w "ostrym" słońcu. Ekran reaguje pod umiarkowanym dociskiem, jest to pozytywna cecha. Nie jest wrażliwy na każde muśnięcie przechodząc gdzie chce i jak chce, ale nie trzeba mocno "stukać" aby wykonał żądaną operację.

    Dodatki

    Odtwarzacz muzyki nie powala ani wyglądem ani ilością funkcji -jednak cieszy że jest. Dobry dodatek dla zabicia czasu na parkingach dla osób bez radia z MP3, szkoda że ten model nie ma transmitera FM.


    Urządzenia posiada również przewodnik turystyczny po stolicach europejskich - zakładam ze kiedyś będzie bardziej rozbudowany, np o miejscowości historyczne ciekawe ( obecnie brak np. Krakowa )


    Mapa


    Doszliśmy do tego co najważniejsze. Mapy mio mają dobre pokrycie adresowe. Jeśli chodzi o miejscowości to jest porównywanie z konkurencją, jeśli chodzi o pokrycie nazwami ulic mio wyprzeda konkurencję. Jednak niestety mio nie jest wolne od wad. Brakuje aktualizacji na skrzyżowaniach i rondach. O ile pokrycie nowymi trasami przelotowymi jest aktualizowane to zmiany organizacji ruchu w miastach wyglądają słabiej. Jest to najprawdopodobniej kwestia cierpliwości w oczekiwaniu na nowe mapy ale w testowanym sprzęcie taka wada została zauważona i nie może zostać pominięta.

    TMC to funkcja niedziałająca w Polsce ale np w Czechach pozwalająca sprawnie unikać korków.
    Wyszukiwanie adresu jest bardzo intuicyjne - dodatkowo można korzystać z historii, punktów ulubionych, baz danych google ( wymaga połączenia z internetem ).


    Nawigowanie odbywa się za pomocą komend głosowych oraz obrazków manewr po manewrze. Wbudowany głośnik wydaje czyste dźwięki nawet przy najwyższym poziomie głośności.



    Podsumowanie:


    Pozytywne oceny za:
    - BT poprawnie współpracujący nawet z mało popularnymi urządzeniami
    - GPS szybko łapiący sygnał
    - estetykę wykonania
    - dobrze skalibrowaną czułość ekranu
    - poprawne wyliczanie tras przy różnych założeniach
    - obszerną bazę POI

    Negatywnie oceniamy jedynie tempo aktualizacji organizacji ruchu w miastach, mapa jest dokładna ale czasem brak ronda może nieźle kierowcą zakręcić :)

    Mio moov Spirit 555 -jak windows Vista :) latwe odblokowanie

    0
  • #3 25 Gru 2009 11:45
    100
    Poziom 14  

    Witam ma taką nawigację ale wogólę ni chce złapać sygnału gps czy coś trzeba odblokować czy to coś innego

    0
  • #4 25 Gru 2009 12:47
    Pontikos
    Poziom 38  

    Opisz dokladnie okolicznosci w jakich sprawdzasz "lapanie sygnalu".

    0
  • #5 25 Gru 2009 14:41
    100
    Poziom 14  

    Pontikos napisał:
    Opisz dokladnie okolicznosci w jakich sprawdzasz "lapanie sygnalu".
    Mam ją zainstalowaną w samochodzie ale w domu też sprawdzałem i nic.

    0
  • #6 25 Gru 2009 17:48
    Pontikos
    Poziom 38  

    1. Po pierwsze na tym Forum uzywamy interpunkcji - ona powoduje, ze mozesz byc LEPIEJ zrozumiany.

    2. po drugie - jesli chcesz, zeby Tobie ktokolwiek pomogl, nie zbywaj naszych pytan prostymi ogolnikami, ktorych kazdy jest w stanie sie domyslic bez pytania. Jesli oczekujesz od kogos pomocy, to musisz uwzglednic fakt, ze nikt nie siedzi w Twojej glowie i nie wie co masz na mysli lub co wiesz sam doskonale - wypada wypocic z pod palcow kilka zdan wyjasnienia.

    W przeciwnym wypadku nie dziw sie ze kazdy oleje Twoj list, lub odpowie podobnym ogolnikiem - np. "to musi byc cos nie tak z ta Nawigacja" ;)

    0
  • #7 11 Sty 2010 18:56
    Expert
    Poziom 9  

    Kiedyś sprawdzałem łapanie sygnału kilku modeli nawigacji różnych producentów w nietypowych warunkach :) Bardzo fajnie to wyszło ale nie wszystkie systemy sobie radziły...

    0