Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus 360 wyskakuje 5 bieg

lukasz131a 27 Lis 2009 20:49 29027 18
  • #1 27 Lis 2009 20:49
    lukasz131a
    Poziom 2  

Witam.
    Podczas jazdy nawet bez obciążenia w ciągniku rolniczym Ursus c-360 wyskakuje piąty bieg. Z tego co wiem jest jeden wodzik do 4 i 5 biegu, a wyskakuje tylko 5. Wymieniłem jakiś wałek w skrzyni dokładnie już nie wiem,ale jakiś większy i kosztował ok 120 zł, ale problem nie ustąpił. Czy wystarczy wymienić wodzik?
    Z góry dziękuję za pomoc

2 18
  • #2 28 Lis 2009 20:11
    Manioo
    Poziom 11  

Pewnie masz wytarte wodziki, dlatego wyskakuje 5-tka. Doraźnie może, ale nie musi, pomóc wymiana zatrzasku na nowy, lub z mocniejszą sprężynką .

-1
  • #4 29 Lis 2009 17:26
    lukasz131a
    Poziom 2  

Witam ponownie.
    To nie żart, po prostu nie znam się dobrze na ciągnikach. Otóż znalazłem w katalogu ten wałek i nazywa się on wałek główny, na całej długości ma wieloklin i zakończony jest wieloklinem o większej średnicy. Proszę napisać co będzie trzeba wymienić, aby ten bieg nie wyskakiwał.
    Pozdrawiam

1
  • #5 29 Lis 2009 17:30
    robokop
    Moderator Samochody

Przesuwkę 4/5 biegu, do tego chyba wałek sprzęgłowy - nie pamiętam w tej chwili układu tej skrzyni. W "360" była chyba tulejka ślizgowa na łączeniu wałek sprzęgłowy/główny i to ona czasem powodowała takie objawy. Nie mam rysunków pod ręką, mechanik będzie wiedział. Profilaktycznie wcześniej możesz zamienić zatrzaski miejscami - może to coś pomoże.

1
  • #6 29 Lis 2009 19:57
    lukasz131a
    Poziom 2  

Robokop, mógłbyś wskazać na schemacie te części?

6
  • #7 29 Lis 2009 21:39
    Manioo
    Poziom 11  

robokop napisał: