Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus 360 wyskakuje 5 bieg

lukasz131a 27 Lis 2009 20:49 29027 18
  • #1 27 Lis 2009 20:49
    lukasz131a
    Poziom 2  

    Witam.
    Podczas jazdy nawet bez obciążenia w ciągniku rolniczym Ursus c-360 wyskakuje piąty bieg. Z tego co wiem jest jeden wodzik do 4 i 5 biegu, a wyskakuje tylko 5. Wymieniłem jakiś wałek w skrzyni dokładnie już nie wiem,ale jakiś większy i kosztował ok 120 zł, ale problem nie ustąpił. Czy wystarczy wymienić wodzik?
    Z góry dziękuję za pomoc

    2 18
  • #2 28 Lis 2009 20:11
    Manioo
    Poziom 11  

    Pewnie masz wytarte wodziki, dlatego wyskakuje 5-tka. Doraźnie może, ale nie musi, pomóc wymiana zatrzasku na nowy, lub z mocniejszą sprężynką .

    -1
  • #4 29 Lis 2009 17:26
    lukasz131a
    Poziom 2  

    Witam ponownie.
    To nie żart, po prostu nie znam się dobrze na ciągnikach. Otóż znalazłem w katalogu ten wałek i nazywa się on wałek główny, na całej długości ma wieloklin i zakończony jest wieloklinem o większej średnicy. Proszę napisać co będzie trzeba wymienić, aby ten bieg nie wyskakiwał.
    Pozdrawiam

    1
  • #5 29 Lis 2009 17:30
    robokop
    Moderator Samochody

    Przesuwkę 4/5 biegu, do tego chyba wałek sprzęgłowy - nie pamiętam w tej chwili układu tej skrzyni. W "360" była chyba tulejka ślizgowa na łączeniu wałek sprzęgłowy/główny i to ona czasem powodowała takie objawy. Nie mam rysunków pod ręką, mechanik będzie wiedział. Profilaktycznie wcześniej możesz zamienić zatrzaski miejscami - może to coś pomoże.

    1
  • #6 29 Lis 2009 19:57
    lukasz131a
    Poziom 2  

    Robokop, mógłbyś wskazać na schemacie te części?

    Ursus 360 wyskakuje 5 bieg

    Ursus 360 wyskakuje 5 bieg

    6
  • #7 29 Lis 2009 21:39
    Manioo
    Poziom 11  

    robokop napisał:
    Przesuwkę 4/5 biegu, do tego chyba wałek sprzęgłowy - nie pamiętam w tej chwili układu tej skrzyni. W "360" była chyba tulejka ślizgowa na łączeniu wałek sprzęgłowy/główny i to ona czasem powodowała takie objawy. Nie mam rysunków pod ręką, mechanik będzie wiedział. Profilaktycznie wcześniej możesz zamienić zatrzaski miejscami - może to coś pomoże.

    Doradza kolega, a nie wie co?! A może całą skrzynię wymienić? To jakiś żart? I do tego mod.

    Moderowany przez robokop:

    Kolegi post wnosi coś nowego do tego wątku ? Ostrzeżenie, regulamin pkt. 10.2

    0
  • #8 29 Lis 2009 22:23
    robokop
    Moderator Samochody

    Do wymiany będzie najprawdopodobniej element oznaczony jako "1" na obrazku - sprzęgło 4/5 biegu Ursus 360 wyskakuje 5 bieg , dodatkowo w wałku sprzęgłowym oznaczonym jako "4" od strony trybu powinna siedzieć albo tulejka ślizgowa, albo łożysko igiełkowe - opiera się na nim wałek głowny (czyli ten górny) skrzyni biegów - czasami te łożysko/tulejka potrafi się rozpaść - stąd kłopoty z 5 biegiem. Czasem niestety do wymiany wałek sprzęgłowy - zużyta część uzębiona zazębiająca się z w/w sprzęgłem.

    0
  • #9 30 Lis 2009 14:44
    Sobus007
    Poziom 10  

    najpierw to wymien kolego zatrzask na deklu ten u gory wkrecany jest to 2 od prawej strony od reduktora chyba ze juz wymieniles pozdro.

    0
  • #10 03 Gru 2009 22:54
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Powód może być prozaiczny spójrzmy na górną fotkę wystarczy że śruby oznaczone nr.29 się wykręcą i obsada łożyska nr.11 odsunie w stronę sprzęgła i już piątka wyskakuje.

    3
  • #11 04 Gru 2009 08:32
    mczapski
    Poziom 38  

    Może jednak zacznijmy od początku, czyli oceny stanu mechanizmu przełączania biegów. A więc, czy zatrzask trzyma dobrze (może pękła sprężyna), czy widełki proste a tzw kamienie odpowiedniej grubości, czy odpowiedni luz między kamieniami widełek i rowkiem koła, czy widełki mocno osadzone na wodziku? I jeszcze stan luzu na łożysku między wałkiem sprzęgłowym i głównym (igłowe).

    1
  • #12 04 Gru 2009 22:54
    tom-716
    Poziom 10  

    Jakiś czas temu miałem ten sam problem, kilku mechaników nad tym się głowiło i nic nie zdziałali oprócz wymiany wodzików. Zabrałem się do tego sam. 5 wyskakiwała nawet gdy trzymałem dzwignię zmiany biegów. Wodziki były ok, zatrzask też, sprzęgiełko 4i5 biegu wyglądało wporządku. Tulejka między wałkiem sprzęgłowym a głównym ok. (fabrycznie jest tam zamontowane łożysko igłowe). Wymieniłem wałek sprzęgłowy i problem ustąpił. Stary wałek sprzęgłowy wyglądał dobrze, lecz mimo tego to była przyczyna problemów. Powodzenia.

    1
  • #13 23 Kwi 2010 11:52
    martin_s83
    Poziom 11  

    witam
    też mam tak sam problem właśnie jestem w trakcie rozbierania 5 wylatywała nawet jak sie ja trzymało ale ja podejżewam że to jest wina sprzengiełka i koła 4/5 biedu na rysunku sprzengiełko nr 1 a koło 4/5 nr 4 tylko mam pytanie czy żeby wymienić te elementu trzeba też odjechac mostem bo silnik już odstawiłem i ósemke odkręciłem ale doszłem do wniosku że chyba tyłem trzeba też odjechac proszę o pomoc

    3
  • #14 24 Kwi 2010 20:47
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Niestety czeka Cię wielkie rozbieranie .Pozdrawiam

    0
  • #15 22 Maj 2010 00:28
    skaza6
    Poziom 11  

    Dodam tylko, że miałem ten sam problem. Wyskakiwała 5-tka, blokowała się skrzynia na wstecznym i strasznie ciężko było wbić 4-kę...wymiana kompletu widzików na nowe załatwiła sprawę;)

    1
  • #16 18 Paź 2018 19:49
    Tomeczek13
    Poziom 6  

    Witam wszystkich . mam kłopot własnie z tym 5 biegiem u c 360 z góry jak jadę to bieg trzyma a do góry wyskakuję . wumienilem wodzik i nic nie pomogło co to moze byc ?

    0
  • #17 19 Paź 2018 22:22
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Wyżarte zęby na sprzęgle kłowym , do wymiany wałek sprzęgłowy i tuleja przesuwna IV i V biegu rozjechać i weryfikować .
    Tylko te paskudne wałeczki na łączeniu wałka sprzęgłowego z wałem głównym skrzyni się cholery wysypią trzeba zbierać szukać a potem układać na smar brrrrr.
    W sumie jak miałeś zdjęty dekiel ze skrzyni to trzeba było wszystkie wodziki wyjąć poświecić światełkiem i tam dokładnie polukać czy te niskie ząbki na wałku sprzęgłowym nie są na skos zużyte jak wygląda ta tuleja przesuwna coś tam byś zobaczył a i za wał skrzyni złapać jak będzie spory luz względem wałka sprzęgłowego to cała skrzynia do roboty a nie tylko smarowanie dupy smalcem a czasem może być głupota , u mojego znajomego w turze chyba ze dwa lata nie było czwórki i każdy myślał nie wiadomo co a okazało się że seger spadł z wałka udało się go założyć nie bez komplikacji bez rozbierania skrzyni i się czwórka znalazła :)

    0
  • #18 20 Paź 2018 20:11
    hevet2
    Poziom 23  

    Kolego Wpsowa za bardzo się rozpędziłeś, rozebrałem tego sporo i jeszcze nigdy ani wałek sprzęgłowy ani tuleja przesuwana nie była tak zużyta żeby powodować wyskakiwanie "piątki". Na 80 % odkręcona obudowa łożysk wałka sprzęgłowego (pozycja 11 na zdjęciu w katalogu jednym z postów powyżej) powoduje odsuwanie wałków i rozłączanie biegu. Co do tego, że jak było rozkręcone to trzeba było patrzeć - popieram na pewno widać co jest powodem.

    0
  • #19 20 Paź 2018 20:46
    wpsowa692
    Poziom 24  

    sorki więcej nie będę i tak tu rzadko bywam.

    0