Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b6 2.0 tdi 140 Bph-silnik nie ma mocy i ESP świeci

kurczakpl 27 Lis 2009 22:29 17972 23
  • #1 27 Lis 2009 22:29
    kurczakpl
    Poziom 8  

    Witam !Mam Passata B6 2.0 TDI jak jest zimny jest ok.Nagrzewa się do ok 80 stopni,odcina go nie ma czym jechać turbo chodzi na jałowym ale wkręca się tylko do 3 tys obrotów.Obroty są na 1200 cały czas nie niżej ,ciężko go się odpala trzeba chwilke pokręcić i łapie obroty jak stary diesel .Wcześnie migała mi kontrolka świec żarowych ale tylko jak odpalałem go na gorącym motorze,na zimnym było ok.Komputer z VW pokazał świece żarową na czwartym cylindze-wymieniłem ją bo była rzeczywiście spalona ale bez zmian-dalej to samo a potem nagle się zrobiło to co opisałem.A najlepsze że jak mu odcina moc i idą obr. w górę to się automatycznie zapala lamka ESP.Ktoś mi pomoże ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    teraz oczywiście też miga kontrolka świec żarowych ale jak odcina moc bo na zimnym motorze jest ok !

    0 23
  • Pomocny post
    #2 27 Lis 2009 22:34
    brandy-p
    Poziom 31  

    Kontrolka świec jest też odpowiednikiem "MIL"(Malfunction Indicator Light)
    Bez diagnozy komp. nikt nie zgadnie co jest przyczyną.

    1
  • #3 27 Lis 2009 22:52
    kurczakpl
    Poziom 8  

    diagnozowałem go i 1-szy błąd -engine coolant sensor-wymieniłem i bez zmian a 35 funtów poszło,2-gi błąd czujnik położenia wału na wałku korbowym,3-ci błąd czujnik położenia wałka rozrządu(tych nie ruszam jutro jade na kompa do skody ) pasek ok nie przeskoczył wszystko jest na znakach rozrząd ok wymieniałem pasek miasią temu osobiście

    Dodano po 44 [sekundy]:

    a co z ESP ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    jutro jade na kompa do kolesia ale on coś taki troszke niemrawy jest chce wymieniać wszystko co mu powie komputer a to kosztuje może uda mi się coś podpowiedzieć !

    0
  • #4 28 Lis 2009 00:04
    gvw
    Poziom 16  

    Migająca kontrolka świec żarowych sygnalizuje usterke mającą wpływ na prace silnika lub po prostu spaloną żarówke stopu. Co do świec to w dieslu nie wymienia się pojedynczo, jak juz to komplet, ponieważ wszystkie maja określoną żywotność więc niedługo padnie następna! Tak jakby co... Pełna diagnostyka vagiem, multimetr w ręke i pomiary, w ESP jakieś błedy?

    0
  • #5 28 Lis 2009 09:01
    Sztomel
    Poziom 34  

    Wymieniłeś czujnik temp. płynu chłodzącego a trzeba było najpierw sprawdzić stan pinów we wtyczce i kabelki - wymiana czujnika nie pomogła więc teraz już wiesz, że brak jest na kablach sygnału z jego 3 pinu i dlatego zwiększa obroty do tych 1200, najpierw spryskać wtyczkę kontakt spray'em, druga rzecz to taka, że jak już podajesz czego dotyczą błędy to przynajmniej podaj kod błędu - co mam wnioskować na podstawie stwierdzenia - "czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka" - i co ? - zwarcie, otwarty obwód czy też niezrozumiały sygnał, sporadyczny itp. itd.
    kontrolka ESP zazwyczaj zapala się wraz z kontrolką świec przy usterce G40 więc błędu z ESP nie musi być - tym bardziej, że nie wykazało błędu ABS.
    Co do spadku mocy i braku związanego z tym błędu to zrób logi dynamiczne - czyli, druga osoba z laptopem i fejsem do auta, wybiera 01 Engine, bloki wartości mierzonych i kolejno każda grupa osobno : 003, 008 i 011 - rozpędzasz auto na 3 lub 4 biegu od 1500 RPM - druga osoba z lapkiem w tym czasie wciska "log - start" a Ty ciśniesz do przodu z pedałem gazu całkowicie w podłodze aż silnik osiągnie 4200 RPM - w tym czasie obsługujący lapka wciska "log - stop" i tak każda grupa a potem logi wkleić na forum - tylko przekonwertowane aby były czytelne.

    0
  • #6 28 Lis 2009 09:18
    gvw
    Poziom 16  

    Cytat:
    Wymieniłeś czujnik temp. płynu chłodzącego a trzeba było najpierw sprawdzić stan pinów we wtyczce i kabelki - wymiana czujnika nie pomogła więc teraz już wiesz, że brak jest na kablach sygnału z jego 3 pinu


    Potwierdzam, kilka dni temu opisywałem tu na forum problem z identycznym passkiem, przez dwa dni robiłem pomiary i wszystko było w pożądku, autko tylko wyjezdzało na droge i za chwile pojawialy się błędy, okazało sie ze podczas wstrząsów albo gdy sie ruszyło wtyczke obok, robiło sie w niej zwarcie..ehhh. Pomiary przede wszystkim..

    0
  • #7 02 Gru 2009 19:48
    jkm73
    Poziom 21  

    wyglada na przetartą wiązke w komorze silnika (błędy od czujnikow połozenia wałków)

    0
  • #8 06 Gru 2009 18:34
    kurczakpl
    Poziom 8  

    wszystkie kostki są ok,piny czyste - wymieniłem "silnik zaworu klapowego kolektora dolotowego V157 i dalej bez zmian.Błędy na oryginalnym kompie z VW pokazują mi jeszcze 3 błędy tzn-"czujnik prędkości obrotowej silnika G28" dalej "czujnik halotronowy G40" i "masowy przepływomierz powietrza G70"
    Ktoś mi może powiedzieć co jest grane od czego taki pasztet z czujnikami ?
    Dzisiaj kupiłem czujnik G28 ktoś mi może powiedzieć jak go wymienić i czy się da bez ściągania skrzynki biegów ?przesyłam linka z fajnym schematem silnika

    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=912

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeżeli chodzi o te brudne piny i przetarte wiązki sorry nie jestem znawcą,jestem lakiernikiem ale jak auto jest zimne wszystko jest ok więc coś nie chce mi się wierzyć

    Dodano po 2 [minuty]:

    no ite inne opinie -pisałem auto nie wkręca się powyżej 3000 obr nawet z górki powyżej to hamuje silnikiem !

    Dodano po 4 [minuty]:

    aha no i VAG wyłapuje tylko 2 błędy czujnik G28 i czujnik G40

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Gru 2009 18:37
    boguś 20000
    Warunkowo odblokowany

    Witam trzeba koniecznie podłączyć vagcoma by dokąłdnie zdaignozować problem z pańskim passkiem u dobrego fachowcy. I pewnie będzie wymineć pozostałe świece

    0
  • #10 06 Gru 2009 18:47
    kurczakpl
    Poziom 8  

    o jakie świece chodzi ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    ja podłączam oryginalny komputer serwisowy i pokazuje mi to wszystko

    0
  • #12 06 Gru 2009 19:00
    kurczakpl
    Poziom 8  

    i problem zniknie ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    wiesz teraz mi nie pokazuje błędu ze świecami !

    Dodano po 3 [minuty]:

    te świece pokazywało mi dawno temu ale auto chodziło bez zarzutu tylko lamka mi migała od świec żarowych i pokazywało wtedy też ten czujnik V157

    0
  • #13 06 Gru 2009 19:09
    kurczakpl
    Poziom 8  

    a tak naprawde to nie piszcie mi o światłach stopu bo w passacie b6 pisze na zegarach że lampa stopu nie działa !
    Takie numery to w tych starszych autkach z tym stopem miałem teraz zabawe w cordobie mojej żony 1998r 1.9 tdi żarówka sie spaliła jakiż palant jej wymienił pod pracą ale zamiast dwu wółknowej wsadził jedno i jak się zapewne domyślacie jak włączałeś światła w samochodzie palił się jednocześnie stop !No i migała kontrolka świec żarowych .Wymieniłem żarówke i jest ok

    Dodano po 2 [minuty]:

    dobra a może ktoś mi powie jak wymienić ten czujnik g28 najtańszym kosztem i żeby się nie narobić jak osiołek !

    0
  • #14 06 Gru 2009 19:28
    jurekk55
    Poziom 35  

    kurczakpl napisał:


    dobra a może ktoś mi powie jak wymienić ten czujnik g28 najtańszym kosztem i żeby się nie narobić jak osiołek !

    Z r ó b o co prosił Sztomel,sprawdź czy masz zasilanie i masy czujników ,wymieniać będziesz sobie później

    0
  • Pomocny post
    #15 06 Gru 2009 19:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Kolega raczej ma marne pojęcie, taka masa czujników nie siada nagle, jest problem z zasilaniami czujników albo z wiązką, miernik sprawdzanie Koledze zalecam, auto wkręca się do 3000 obrotów bo wchodzi w tryb awaryjny. Przypuszczalnie wzrost temperatury powoduje utratę ciągłości zasilania stąd też na zimnym jest wszystko OK. Ale jak Kolega sobie życzy to oczywiście może wymieniać wszystko po kolei.

    0
  • #16 06 Gru 2009 19:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 06 Gru 2009 21:57
    kurczakpl
    Poziom 8  

    No dodra panowie spalił mi się bezpiecznik 10 odpowiedzalny za wentylator nagrzewnicy(nadmuch wewnątrz auta).Wsadziłem 15 też się spalił na 4 stopniu a teraz mam 20A i jakoś działa,ale nie włączam oczywiście nadmuchu teraz.Nie wiem ale w tej UK nie mam namiarów na porządnego fachowca ale może któremuś coś podpowiem .Poradźcie mi coś !

    Dodano po 27 [minuty]:

    jak powiem im jutro żeby zaczeli mierzyć instalace to mnie wyśmieją,przecież to anglicy !

    0
  • #19 07 Gru 2009 07:31
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Kolego, pod żadnym pozorem nie wstawia się "większych","mocniejszych" bezpieczników, zaraz uszkodzi się coś w innym miejscu. Zasada jak z łańcuchem, puszcza najsłabsze ogniwo. Pierwsza sprawa to sprawdzenie poboru prądu przez dmuchawę i/lub zobaczenie czy wirnik obraca się bez przeszkód. Jeśli wirnik obraca się swobodnie a pobór prądu jest za duży silnik należy wymienić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mam wrażenie Kolego, że ten bezpiecznik nie uszkadza się od dmuchawy... Podaj dokładnie który to bezpiecznik.

    0
  • #20 07 Gru 2009 20:05
    kurczakpl
    Poziom 8  

    bezpiecznik nr. 39 10A .
    Wszystko się zgadza co kolega mówi ale mam wrażenie że te wszyskie usterki są ze sobą jakoś powiązane .Tak jak poradził mi Sztomel,jutro przyjedzie do mnie popatrzeć w instalacje i zrobić pomiary niby bardzo dobry elektryk samochodowy z kompem i zobaczymy co tym razem się dowiem o moim nieszczęśliwym autku !

    Dodano po 7 [minuty]:

    Aha a ten bezpiecznik w aucie w środku, z boku w konsoli oczywiście !

    0
  • #21 10 Gru 2009 21:54
    kurczakpl
    Poziom 8  

    witam ponownie.
    no i diagnoza jest taka że jest tylko uszkodzony sensor G28-czujnik położenia wału.
    Chłopak postawił mi nowy program i nie pokazuje już trzech błędów jak poprzednio tylko ten sensor G28.Ktoś wie jak to wymienić ? Z tego co widziałem na schemacie jest do niego dojście przez wnęke od rozrusznika.Ktoś już może to wymieniał ?
    No a tymi bezpiecznikami coś pomieszali mi w serwisie skody,ktoś nie wiem dlaczego je pozamieniał a jednego to nie było wogóle !

    0
  • #22 25 Gru 2009 15:36
    kurczakpl
    Poziom 8  

    Sensor g28 wymienony i jest ok !

    0
  • #23 10 Kwi 2013 22:41
    lukiala
    Poziom 7  

    panowie mam podobny problem tylko tyle że czy zimny czy ciepły silnik kontrolka świec miga i traci moc po jakimś czasie gasnie i jest ok ale zaraz zaczyna migać i tak wkoło nie zapala się jak jadę ponad 120 km jest ok komp pokazuje tylko jeden błąd wentylator ciepłego powietrza na tył

    0
  • #24 10 Kwi 2013 22:58
    T5
    Admin grupy Samochody

    lukiala napisał:
    komp pokazuje tylko jeden błąd wentylator ciepłego powietrza na tył
    I pewnie odczytane z silnika.
    Ehh ta chińszczyzna powinna być droższa.
    Podłącz to auto kolego pod porządny tester.Będzie to tańsze od wymian części na pałę.

    0
  Szukaj w 5mln produktów