Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak zasilania ABS Golf IV

pisior1987 28 Lis 2009 09:33 8994 14
  • #1 28 Lis 2009 09:33
    pisior1987
    Poziom 21  

    Witam

    Golf IV 1.9 TDI 90km ALH Sterownik i pompa ATE.

    Traci się zasilanie sterownika choć na kostce ze sterownika wszystkie zasilania pasują.Tak jakby w sterowniku go nie było. Od czasu do czasu zasilanie się pojawia i wyświetla takie błędy:

    00810 - Czujnik 1/2 ciœnienia w uk³adzie hamulcowym
    27-10 - Niezrozumia³y sygna³ - Sporadyczny
    00814 - Cewka elektromagnetyczna ciœnienia w uk³adzie hamulcowym (N247)
    35-10 - - - Sporadyczny

    Cewka N247 znajduje się chyba w servie jak sie nie mylę. Niekiedy udaje się skasować błędy i autko chodzi parę dni bez zarzutu. Instalacja dokładnie przejrzana. Czy to może wskazywać na sterownik ABS?? Dodam jeszcze że pedał hamulca jest niski i niekiedy ucieka aż do podłogi (hamulce dobrze odpowietrzone). I "zasilanie" się traci po przekroczeniu 20km/h. pozd

    0 14
  • #2 28 Lis 2009 09:48
    brandy-p
    Poziom 31  

    Powyżej 20 km/h rozłączana jest komunikacja ze sterownikiem abs. Względy bezpieczeństwa. Gdybyś miał brak zasilania zapalałaby się kontrolka na desce.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Powiem Ci, że jakieś dwa tygodnie temu miałem A6 (c5), zlałem 0.5L płynu z każdego koła i nadal było powietrze. Dopiero vag, aktywacja pompy abs i luzowanie przewodów na pompie pomogły.

    0
  • #3 28 Lis 2009 12:32
    pisior1987
    Poziom 21  

    I kontrolki się zaświecają i to wszystkie 3. To biorę sie za odpowietrzanie jeszcze. pozdro

    0
  • #4 28 Lis 2009 12:50
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 28 Lis 2009 14:52
    pisior1987
    Poziom 21  

    No te bezpieczniki były bardzo zaśniedziałe. Wyczyszczone i wymienione na nowe. Też musiałem luzować przewody hamulcowe na pompie i odpowietrzać vagiem. Pedał jest zrobił się wyższy i nie ucieka. Na razie jest dobrze. Zobaczymy jak autko pojeździ i co się będzie działo. pozd

    1
  • #6 28 Lis 2009 16:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 28 Lis 2009 17:01
    brandy-p
    Poziom 31  

    Owik, kilka naprawionych sterowników mam już na koncie, więc i odpowietrzonych układów też. ...Ale to A6 o którym pisałem zajęło mi ze cztery godziny. I ciśnienie podłączone do zbiorniczka i pompowanie, po 0,5L z każdego koła. Już miałem pompę hamulcową rwac (myślę sobie: qrwa, powietrze jakoś się musi dostawac). Dopiero pedał wciśnięty pompa abs aktywowana i luzowanie przewodów na pompie(abs), piana poszła i po sprawie. Czemu była taka długa droga? Nie mam pojęcia. I pewnie gdyby ktoś wcześniej pytał o problemy z odpowietrzaniem nazwał bym go lamerem.

    0
  • #8 28 Lis 2009 17:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 28 Lis 2009 19:38
    brandy-p
    Poziom 31  

    owik napisał:
    Nie wiem, sama się nie zapowietrzyła. Pompa ABS, żeby była jasność...


    Jasne, że nie, to powietrze tam było i za cholerę nie chciało wyleź przez odpowietrzniki tradycyjnymi metodami. Klient twierdził, że taki "dziwny" pedał zrobił mu się po wymianie hamulcy (4 tarcz+klocki). Miałem chwilę zwątpienia, już miałem temat na elce zakładac :-).
    Pozdro

    1
  • #10 29 Lis 2009 04:29
    pisior1987
    Poziom 21  

    Właśnie miałem to samo brandy-p zawalony był tylni zacisk. Po wymianie reperaturek w zacisku odpowietrzanie standardowe nic nie dało dopiero luzowanie przewodów na pompie i odpowietrzanie VAG dało efekt. Dlatego pedał był bardzo niski i uciekał aż do podłogi. Teraz jest ok jak pisałem. pozd

    0
  • #11 20 Kwi 2010 17:16
    pisior1987
    Poziom 21  

    Temat muszę odnowić. Odpowietrzanie załatwiło sprawę aż do teraz. Pojawił się błąd:

    00814 - Cewka elektromagnetyczna ciśnienia w układzie hamulcowym (N247)

    Ponoć ta cewka miała się znajdować w servie. Wymieniłem servo i nic to nie dało. Instalacja sprawdzona. Czy nie znajduję się ona w pompie ABS?? Pali sie kontrolka od ESP. Czego jeszcze szukać??

    0
  • #12 20 Kwi 2010 18:05
    invector
    Poziom 18  

    Więc nie pozostało Ci nic innego jak tylko otworzyć sterownik i sprawdzić jego wewnętrzne połączenia. Na bank któreś przerwane.

    0
  • #13 20 Kwi 2010 20:40
    pisior1987
    Poziom 21  

    A ta cewka N247 to gdzie się w końcu znajduje??

    1
  • #14 20 Kwi 2010 21:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 20 Kwi 2010 21:32
    pisior1987
    Poziom 21  

    Czyli jeśli instalacja jest ok to sterownik :|

    0