Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Wytrawianie bloku wodnego

koniu031 28 Nov 2009 15:48 1308 8
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    koniu031
    Level 11  
    Witam robię sobie blok wodny na procesor mam już pociętą miedź i ogólna koncepcje ale niestety brak dostępu do frezarek itp. Więc moje pytanie czy będę wstanie wytrawić (tak jak wytrawia się ścieżki na płytkach drukowanych) na głębokość tak ok 2mm kanaliki w tym bloku?? Próbował już ktoś tego
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Altium Designer Computer Controls
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    koniu031
    Level 11  
    Niestety nie mam dostępu do tego kwasu. Jedynie co posiadam to nadsiarczan sodowy (wytrawiacz B327) Czasochłonne to to jest ale co zrobić gdy nie ma się odpowiedniego sprzętu! Myślę ze w tym tygodniu co będzie jakieś testy przeprowadzę a wynikami podzielę się na forum!
  • #5
    koniu031
    Level 11  
    To ma być w kształcie litery U: szerokość 15mm a głębokość od 2-4mm w podstawie bloku i w górnej części po złączeniu i zlutowaniu ma to tworzyć kanał do przepływu płynu!!!
  • #6
    mitusm
    Level 20  
    Taki wzór możesz zrobić wiertarką stołową z założonym frezem, proponuję zrobić literę S będzie lepiej działało.
    Zerknij na bloki wodne na allegro, myślę że któryś na pewno Cię zainspiruje :)
    A może blok wiercony, w miarę łatwy do zrobienia na początek.
  • #7
    koniu031
    Level 11  
    Mam wiertarkę w uchwycie! Tylko oczywiście frezu nie mam:) Nie wiercony raczej nie coś konkretniejszego chcę zrobić! A tak z ciekawości jak to wygląda ze sprawnością w takim wierconym bloku? Coś wymyślę najpierw spróbuję z wytrawianiem na jakimś kawałku miedzi i zobaczymy co to wyjdzie! Jeszcze jedna sprawa tak przy okazji jaką średnice rurki stosuje się w blokach?
  • #8
    mitusm
    Level 20  
    6-10mm w zupełności wystarczy, blok w literę U nie będzie na pewno wydajniejszy od dobrego wierconego.
    Miałem u siebie swoim czasem chyba wszystkie rodzaje, zaczynając od CPC przez wiercone, orbitale, 3-kroćcowe, frezowane i nie ma żadnej szokującej różnicy w wydajności (no może cpc trochę odstają do tyłu).
    Może zacznij od:
    http://images.google.pl/images?hl=pl&lr=&um=1...dny&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&aq=f&oq=&start=0
    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić wytrawiania bloku wodnego.
  • #9
    koniu031
    Level 11  
    Porzuciłem ten pomysł