Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nie działa zamykanie centralnego zamka

Pica 28 Lis 2009 16:49 3375 13
  • Poziom 9  
    Witam, posiadam Chevroleta aveo z oryginalnym zamkiem centralnym zamykanym z kluczyka. Postanowiłem założyć pilota i w tym celu zakupiłem autoalarm wraz ze sterownikiem centalnego zamka ( na stig.pl - autoalarm stig45). Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją i teraz problem... nie zamyka się i nie otwiera central z pilota, po naciśnięciu przycisku w pilocie słychać dźwięk w zamkach w drzwiach ale się nie ryglują (jakby nie miały siły). Ustawiałem zamek na 0,5 i 3,5 sek i nic.
  • Poziom 12  
    Sprawdź czy zamkniesz auto kluczem?
  • Poziom 9  
    Kluczem zamykam bez problemu
  • Poziom 24  
    Pod co podłączony? Pod sterownik zamka centralnego?
    Zamykanie szary, otwieranie jasnozielony?
  • Poziom 9  
    kable wychodzące z autoalarmu (jest tam zintegrowany sterownik c.z.) połączone są z szarym i jasnozielonym w wiązce w słupku od kierowcy,sprawdzałem miernikiem i pojawia się tam masa w trakcie otwierania i zamykania.
  • Poziom 24  
    A po podaniu masy ręcznie na te przewody? Oczywiście zamki w dzwiach pozamykane maja być.
  • Poziom 9  
    tego nie sprawdzałem, zobaczę dopiero jutro

    Dodano po 2 [godziny] 15 [minuty]:

    sprawdziłem, działa na "krótko" i przez alarm ale nie tak jak trzeba, zamek w drzwiach kierowcy wogóle nie reaguje.Zamki w pozostałych drzwiach działają ale zależnie od położenia zamka w drzwiach kierowcy np: zamykam bolcem drzwi kierowcy (automatycznie zamykają się wszystkie drzwi) pilotem ich nie otworzę , ale jak wyciągnę bolec w drzwiach pasażera to zamknę je pilotem, i odwrotnie jak otworze wszystkie drzwi bolcem u kierowcy to ich nie zamkne z pilota ale jak zamknę bolcem drzwi pasażera to otworzę z pilota. Zaznaczę , że w drzwiach kierowcy nic nie słychać (hałas siłownika) gdy wciskam przyciski w pilocie (w odróżnieniu do reszty drzwi). Według mnie problem leży w zamku w drzwiach kierowcy ale co dalej nie wiem.

    I jeszcze jedno: tak było od początku w tym aucie (nie wiem czy to normalne) zamykałem centrala kluczem w zamku drzwi kierowcy i zamykały się automatycznie wszystkie drzwi ale gdy zamykałem zamkiem w drzwiach pasażera to zamykały się tylko te jedne drzwi (central nie działał)
  • Poziom 43  
    Dołożyć siłownik w zamek drzwi kierowcy bo Koreany to chytrusy
  • Poziom 9  
    Poszukałem na innych forach i rzeczywiście w drzwiach kierowcy nie ma siłownika :cry:
    Dzięki za pomoc, a przy okazji nie wiesz jaki tam powinien być siłownik?
  • Poziom 43  
    Najzwyklejszy slave,montaż banał.
  • Poziom 9  
    A czy może być master? Rozumiem , że różnica jest taka
    - jak będzie slave to przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy otwieram tylko te drzwi,
    - jak będzie master to przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy otworzą się wszystkie zamki.
    Dobrze rozumuję :?:
  • Poziom 43  
    Zle,wystarczy slave bo sterowanie z drzwi kierowcy już jest.Potrzebny ci tylko siłownik do napędzenia zamka,nic nie stoi jednak na przeszkodzie,żeby wsadzić mastera,nie podłączasz tylko kabli sterowania bo nie potrzeba.Slave,a zasilasz np. z kabli siłownika tylnych drzwi(nie pamiętam czy są poprowadzone do drzwi kierowcy) i już wszystko bangla jak trzeba:D
  • Poziom 9  
    Dziękuję, wszystko jasne.
  • Poziom 1  
    Potwierdzam, że w drzwiach kierowcy nie ma siłownika. Mam sedana 2007 rok mod 2008.
    Ale z tym niestety się nie zgadzam:
    milejow napisał:
    Zle,wystarczy slave bo sterowanie z drzwi kierowcy już jest.Potrzebny ci tylko siłownik do napędzenia zamka,nic nie stoi jednak na przeszkodzie,żeby wsadzić mastera,nie podłączasz tylko kabli sterowania bo nie potrzeba.Slave,a zasilasz np. z kabli siłownika tylnych drzwi(nie pamiętam czy są poprowadzone do drzwi kierowcy) i już wszystko bangla jak trzeba:D

    Jeśli chcemy sterować pozostałymi siłownikami potrzebny jest siłownik master! Przełącznik w zamku kierowcy zwiera na stałe minusy i jeśli się zamknie z klucza (lub od wewnątrz) to nie otworzy z pilota (lub otworzy a nie zamknie). Potrzebny jest siłownik master.
    Kabelki z zamka kierowcy wpinamy i podłączamy do mastera. Pozostały dwa przewody, trzeba je poprowadzić w drzwiach. Wystarczy jednak pociągnąć je tylko przez drzwi (ok 60-80cm) i przejść (przez gumę) do kostki w słupku drzwi. Tam w kostce są już podprowadzone kabelki którymi są podawane plusy i minusy do sterowania mastera.

    Pozdrawiam