Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uniwersalna sonda lambda, Opel Vectra B 96r 1.8 benz

zimnymar 28 Nov 2009 20:50 12006 8
  • #1
    zimnymar
    Level 2  
    Witam
    Wszystko dotyczy Opla Vectra B z 1996r 1.8 benzyna.
    Mam taki problem kupiłem uniwersalną sondę lambda Boscha i teraz za bardzo nie wiem jak to połączyć z kabelkami jakie mam w samochodzie. Chodzi o to że sonda jaką miałem w samochodzie miała kolory kabli: żółty, czarny, czerwony i jeszcze jeden jaki teraz nie pamiętam, natomiast nowa ma 2 x białe, czarny i szary. Jak to teraz połączyć żeby nie popsuć niczego. Niestety nie mogę znaleźć schematu nigdzie. Wiem tylko tyle że białe to grzałka, czarny to + a szary to masa w nowej. Nie wiem jak w starej.
    Proszę pomocy bo pali mi teraz 15l w mieście i 10l poza miastem a to masakra.
  • #2
    mariuszolkusz
    Level 18  
    To nie jest ta sonda!!!! Uniwersalna jest1-voltowa, a w OPLU 1,8 i 2,0 XEL i XEV masz 5-voltową .Inna bajka, wymień na oryginał (ok.280zł) powodzenia.
  • #3
    zimnymar
    Level 2  
    Wszystko co mam w moim oplu jest inne niż zwykłe. miałem też problem z czujnikiem obrotów wałka rozrządu i też na 4 rodzaje miałem ten naj mniej popularny i długo szukania było. Jeżeli chodzi o sondę komputer po podłączeniu się wywala błąd sondy miałe wyjętą starą na chwile i było na niej że jest 12V jak nic , Nie mam co prawda furki od nowego ale na początku to na trasie Gdańsk - Zakopane wyszło mi spalanie 6,3l/100km więc rewela na mniejszych też 7 nie przekraczałem a teraz to poniżej 10 nie mogę zejść. Byłem nawet w serwisie i powiedzieli że sonda do wymiany. Tylko to że na niej jest 12V?? Zamiennik w sklepie do mojego samochodu też wyskoczył 12V Boscha. Mam obawy więc proszę o więcej postów.
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Mariusz ma rację. Zasilanie grzałki sondy jest 12 V . Natomiast zasilanie czujnika tlenu jest 5 V. Jest to typowa sonda oporowa - zimna 100 kΩ, ciepła 10 kΩ.
  • #5
    mariuszolkusz
    Level 18  
    1-3 GRZAŁKA (4,5-5,5 Ω) 2-4 pomiar (0,6-4,7 V ) . +12v masz mieć po zapłonie na kablu czarnym/czerwono -niebieskim (3), masa jest taktowana przez kompa (1) kabel brązowo-czerwony
  • #6
    zimnymar
    Level 2  
    Dzięki wielkie za zainteresowanie sie postem
    Już chyba naprawdę ostatnie pytanie. Z jednej strony słyszę że sondy uniwersalne to badziewie i nie zakładać z innej to że uniwer. Bosch i NGK są OK i polecają je. To może nie jest bardzo duża różnica w cenie ale uniwersalną Boscha dostałem za 160zł. Tylko to podłączenie nie ma nigdzie gotowych schematów i widzę że bez miernika się nie obejdzie.
    Dostałem też info że może to tak wyglądać więc piszę schemat może ktoś potwierdzi będzie mniej szukania miernikiem.
    org kolory na sondzie uniwersalnej
    czerwony -> biały
    czarny -> czarny
    żółty -> szary
    brąz -> biały
    Chyba za bardzo kombinuję z innej strony ale wole 20 razy pytać niż 2 razy płacić.
    Jeszcze raz dziki za odzewy. O wyniku oczywiście dam znać :)
  • #7
    mariuszolkusz
    Level 18  
    Kolorami kabli można mieszć np.w TOYOTACH, HYUNDAYACH,CHRYSLERACH ITD. jeśli masz ten silnik (1,8 XEL, XEV) to nie ma co kombinować (sprawdzone!!!) Ma być SIEMENS lub NTK (z tymi samymi kolorami kabli).

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kable w oryginale masz :czerwony,żółty ,czarny,SZARY.
  • #8
    JACU626

    Level 27  
    Tylko orginał przerabiałem już to simyec p..... jest i wredny
  • #9
    zimnymar
    Level 2  
    Już teraz wiem wszystko
    Zamykam temat dzięki za info oddam uniwersalną i kupie orginał

    Pozdrawiam i dziękuję za udział