Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zaślepki na wale głównym omega b 2.0 16V

28 Lis 2009 21:24 2604 17
  • Poziom 16  
    witam,podpowie ktoś gdzie są te zaślepki ponieważ mam problem z późno gasnącą kontrolką oleju (pompa wymieniona,panewki ok)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Zadając pytanie sam sobie na nie odpowiedziałeś.A tak przy okazji to mam wrażenie że kombinujesz z tym ciśnieniem tak jakby od końca.Mierzyłeś je czy jak?
  • Poziom 18  
    W mojej wymieniałem popychacze hydrauliczne .Pomogło.Ale też bym zaczął od pomiaru ciśnienia oleju (ciepły/zimny)
  • Poziom 16  
    ciśnienie jest ok,tylko jak odpalę silnik to kontrolka gaśnie po około 10sek,czyżby mogła to być wina popychaczy hydraulicznych zaworów bo słychać jak parę klekocze
  • Poziom 18  
    Jeśli czujnik jest sprawny na100% to jest możliwe, spróbuj z olejem 15w40.Powodzenia.
  • Poziom 16  
    olej jest 15W40 i czujnik nowy
  • Poziom 39  
    odnośnie problemu to jako receptę wspomnę o swoich doświadczeniach
    Leję olej taki jak zawsze i po kolejnej wymianie rano też długo gasła mi kontrolka ciśnienia oleju. Wiadomo że powodem może być filtr oleju (w filtrze jest zawór zwrotny który zapobiega spływaniu oleju z filtra) więc go wymieniłem na inny i dalej było to samo. Że latam starym rumplem więc to olałem ale zauważyłem większe niż zwykle zużycie oleju przez silnik ale dojeździłem do kolejnej wymiany. Po wymianie (olej oczywiście taki sam ja zwykle) okazało się że kontrolka rano gaśnie niemalże od razu po zapaleniu silnika.
    wniosek jest taki że czasami zdarza się kupić najtańszy Superol zamiast np Castrola Magnatec czy Mobila
    odnośnie problemu to jesli wcześniej było ok to zalecam wymianę oleju na taki sam na który lejesz ale kup go w innym miejscu
  • Poziom 16  
    wcześniej miałem castrola magnateca 10w40 i myślałem że coś zmieni 15w40 ale lipa,filtr zakładam ori GM
    i dlatego sugerowałem się tym wałem że olej spływa po zgaszeniu silnika,ktoś mi napomknął o zaślepce czy kulce
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    rbiesiada napisał:
    Coś mi się wydaje że kolego ty masz bardziej jakieś "zaślepki" a nie ten wał. Gdyby to była wina zaślepki to by wcale nie gasła kontrolka cisnienia.


    Widzę że kolega nie spotkał się z "poluzowaną"zaślepką wału,która zdarza się "niestety" a raczej "stety"raz na 100 wałów a przyczynia się do międzyinnymi do 10-cio sekundowego braku ciśnienia oleju.Jeśli takowa całkiem wypadnie,święte słowa,ciśnienia nie będzie i już :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    owik napisał:
    Wystarczy go wyjąć, wzrok zwykle nie myli...

    Faktycznie,wzrok nie myli,tylko to kilkugodzinne słowo "wystarczy" :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    norek napisał:
    ciśnienie jest ok,tylko jak odpalę silnik to kontrolka gaśnie po około 10sek,czyżby mogła to być wina popychaczy hydraulicznych zaworów bo słychać jak parę klekocze


    Gdyby ciśnienie było OK.to by kontrolka gasła zaraz po uruchomieniu silnika,a klekotanie zaworów jest wynikiem jego braku,masło-maślane.

    Dodano po 14 [minuty]:

    kwok napisał:

    odnośnie problemu to jesli wcześniej było ok to zalecam wymianę oleju na taki sam na który lejesz ale kup go w innym miejscu


    No wreszcie profesjonalna odpowiedź :D Podejrzewam że przez takie zdanie byś był Kolego wyśmiany,poniżony i zbeszczeszczony przez niejednego uczestnika forum Elektroda który szczyci się setkami-tysiącami napisanych postów(w tym około setki z serii"pomógł") ale nie przeze mnie.
    Sam miałem w garażu dwie pięciolitrowe bańki oleju,jednego producenta,jednej firmy,w identycznych butelkach z jakimiś głupimi hologramami które po zmieszaniu ze sobą w jednym naczyniu poprostu się ze sobą "pogryzły"robiąc "pianę,kluski i podobne cuda".
    Wszystko się podrabia,nawet markowe oleje.
    :cry:
  • Poziom 39  
    poczytawszy posty powiem tak:
    nie wiem czy są zaślepki na ale w w/w aucie ale jedoznacznie cenna jest odpowiedź
    mówiaca o organoleptycznym stwierdzeniu czy owe zaślepki wogóle isnieją w twoim silniku czyli miska w dół i patrzysz
    równie cenna jest odpowiedź mówiaca i potwiezająca moją wypowiedź o podrabianych olejach. W tym przypadku jeśli problem pojawił się po wymianie oleju to raczej obstawiłbym na podrabiany olej tymbardziej że jak sądzę wymieniłeś filtr na inny. Jeszcze inna sprawa to czy masz to auto od dłuższego czasu czy kupiłeś i nie wiesz jaki był olej. Być może (jeśli kupiłeś) był olej mineralny a wlałes syntetyk albo półsynteyk i stąd problem.
    Kończąc moją wypowiedź prosże o więcej informacji odnośnie "historii choroby"

    pozatym chce podziękować za słowa poparcia koledze BRYS_ bo to na mojej własnej skórze doświadczona prawda (na PW mogę opisać szczegóły)
    pozdrowienia i życzę powodzenia kol BRYS_
  • Poziom 16  
    ok,autko jest brata od 2lat,świecenie kontrolki nasilało się z czasem użytkowania omegi,wymieniliśmy nową pompę oleju+czujnik+filtr i olej,żadnej zaślepki na wale nie widziałem gdy miska była zwalona,panewki główne i korbowodowe bialutkie,ciśnienie oleju sprawdził koleś bo nie posiadam manometru i było około 4 i problem jest jak pisałem
    hydrauliki klekoczą ale nie wszystkie podczas pracy silnika,na słuch to tak około 3
  • Moderator Samochody
    Panowie, zaślepki występowały tylko w 3 podporowym wale korbowym, np w polonezie, w pięciopodporowych silnikach nie występują, z każdej korby jest kanał do panewki głównej. Ponadto, w filtrze oleju (metalowym, a nie we wkładzie) znajduje się zawór przelewowy, który otwiera się tylko w przypadku zatkania ww
  • Poziom 39  
    Cytat:
    Ponadto, w filtrze oleju (metalowym, a nie we wkładzie) znajduje się zawór przelewowy, który otwiera się tylko w przypadku zatkania ww

    jak najbardziej jest to prawda ale jest jeszcze gumowy fartuch pod otworami zewnętrznymi filtra i on pełni funkcję zaworu zwrotnego - nie ma znaczenia jeśli filtr jest pionowo gwintem do góry
    odnośnie problemu to z historii choroby wynika że objawy się nasilały z czasem a więc wskazuje to na powstanie luzów w ukł smarowania (głównie panewki). Nie sugeruj się tym że panewki są białe ponieważ większość "zachodnich" panewk nie ma miedzianego podkładu pod kompozyt cierny (czy jak to się tam nazywa)
    Druga sprawa to że czujnik może się "odjechał" i nie gasi kontrolki przy właściwym ciśnieniu ale sprawdzenie tego wymaga wkręcenia manometru na wężyku tak aby był w kabinie i obserwacja po uruchomieniu zwłaszcza z rana albo po dłuższym postoju
    Następny temat to że olej jest z czasem rozrzedzany przez benę z powodu zbyt bogatego dawkowania beny przez wtrysk ale w tym przypadku natychmiastową poprawę przynosi wymiana oleju
    popychacze mogą klekotać z powodu zurzycia ale i tak należy je wymienić niemniej nie mają zbytniego wpływu na opisane objawy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    ok ok główny wątek o zaślepce został wyjaśniony
    dzięki wszystkim i pozdrawiam
    Mariusz