Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oscyloskop 10MHz - czy wystarczy?

29 Lis 2009 19:31 3386 12
  • Poziom 21  
    Witam.

Czy oscyloskop 10MHz wystarczy do takich zwykłych, domowych napraw, pomiarów? Jestem jeszcze "początkującym" i nie miałem w ręku oscyloskopu, stąd tak głupie pytaniem :( Czy opłaca się za 150 zł oscyloskop C1-112A z sondą?
    I do czego służą te "MHz"?? To jest przenoszona maksymalna częstotliwość? Nie bardzo wiem, bo jak pisałem, jeszcze nie posługiwałem się oscyloskopem.
    Pozdrawiam
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 15  
    Witam!
    Nie doradzę koledze w tej konkretnej kwestii, ale mogę wskazać pewne źródło. W sierpniowym numerze Elektroniki Praktycznej jest artykuł na temat wyboru oscyloskopu, można go pobrać z http://www.elektronikapraktyczna.pl/?sect=czytelnia&pg=czytelnia&sygn=ep200908_054 ( 3 PLN + VAT ), artykuł ma 7 stron. Swoją drogą nie wiem czy nie lepiej było by zadać pytanie na dziale „Warsztat elektronika”.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    No tak wiem że czym więcej MHz tym lepiej ale ja mam bardzo ograniczone koszty :( Niestety Nie zarabiam sam i tyle co mi się uda coś nazbierać czyli jakieś 150zł więc kupie tylko jakiś ruski....
  • Poziom 43  
    Witam,
    Manio95 napisał:
    No tak wiem, że czym więcej MHz tym lepiej ale ja mam bardzo ograniczone koszty :( Niestety Nie zarabiam sam i tyle co mi się uda coś nazbierać czyli jakieś 150zł więc kupie tylko jakiś ruski....
    przede wszystkim, to napisz tu co chciałbyś na oscyloskopie oglądać - zakres częstotliwości, wartość, napięć, itp.

Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    No tak - oglądać wszystko- do 100MHz -albo lepiej.
    Najlepiej z pamięcią - zeby jednorazowe wyzwalanie też było.
    I przewijanie dla wolnych przebiegów.
    Ale nie za 150 zł.