Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Szkolenia SEP
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IBIZA 1.4 MPI AUD,128 tyś km- niskie ciśnienie 4 cyl.

witek1965 08 Gru 2009 20:17 20005 81
  • #61
    witek1965
    Poziom 14  
    Taki opis pomiaru tłoka znalazłem w sieci. W trakcie jak pisałeś swój tekst walczyłem z fotką i resztą odpowiedzi. Jeżeli faktycznie nie w tym miejscu mierzy się tłok jak na fotce i na zdjęciu wklejonym z sieci to już nie wiem jak.

    Z informacji na tej stronie korzystałem. http://www.naszehobby.riders.pl/takie_tam_pliki/szlif-cyl.html

    Niestety na dzień dzisiejszy nie posiadam mikrometru. Pomiar nad pierścieniami wykonałem z ciekawości, ile wynosi różnica pomiędzy najwyższym wymiarem, i na górze tłoka, skoro nie jest to walec idealny. Może nie powinienem tego po prostu podawac do wiadomości.
  • Szkolenia SEP
  • #62
    bandi21
    Poziom 29  
    Wiesz teraz gdzie zmierzyć tłok i wiesz co było warte wkładanie szczelinomierza między tłok a cylinder.Jeśli masz zamiar tymi mizernymi środkami coś sprawdzić to ja ci radzę wyjąć tłok z pierwszego cylindra i na zasadzie porównawczej doszukiwać się błędu.Jeśli nawet użyjesz suwmiarki do pomiarów porównawczych to być może coś wyjdzie na jaw bo teraz nie masz żadnego punktu odniesienia.
  • #63
    witek1965
    Poziom 14  
    Suwmiarka to jest lipa ( ta co ja mam przynajmniej) teraz na dole pokazała 76,65. 0,25 różnicy może być nieistotne, ale przy mierzeniu grubości blachy, a nie tłoka. Muszę zmierzyć to mikrometrem inaczej lipa. Tak samo cylinder. Nic mi nie da odniesienie tłoka 4 do tłoka 1, jeżeli cylinder 1 jest OK, a cylinder 4 do bani. Szczelinomierza nie wkładałem między tłok a cylinder. Jeśli tak napisałem, to musiałem źle napisać. Mierzyłem tylko odległość głębokościomierzem mikrometrycznym pomiędzy tłokiem 1 i powierzchnią bloku, oraz to samo z 4., za radą owika, co miało określic, czy korbowód jest OK, czy wykrzywiony.

    Dodano po 54 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. Skoro tłok jest inny, a pierścienie zakupione do tłoka pasującego do silnika AUD< AUB< AUA lub AHW, a on pochodzi jeszcze z innego typu, to może one wcale nie pasują do niego?
  • #64
    witek1965
    Poziom 14  
    wbrew pozorom zrobienie fotki cylindra, żeby coś na niej było widać jest dość trudne. Może z tego coś zobaczycie, zwłaszcza owy próg, lub jego brak

    IBIZA 1.4 MPI AUD,128 tyś km- niskie ciśnienie 4 cyl.

    IBIZA 1.4 MPI AUD,128 tyś km- niskie ciśnienie 4 cyl.

    ]
  • Szkolenia SEP
  • #65
    bandi21
    Poziom 29  
    Właśnie jak zmierzysz pierwszy tłok który jest dobry i porównasz z czwartym to może coś się dowiemy.Nie bój się wyjąć drugiego tłoka,to tylko dwie śruby.Za szczelinomierz przepraszam to było w innym wątku.
  • #66
    witek1965
    Poziom 14  
    Nie boję się wyjęcia tłoka, tylko, że jest on dopasowany do cylindra razem z pierścieniami. Ale i tak muszę najpierw mieć do dyspozycji mikrometr i średnicówkę. Nie wierzę tej suwmiarce. Tłok niby ma 76,40 (wymieniłem baterię na nowe w suwmiarce), ale z kolei cylinder u samej góry, gdzie nie dochodzi tłok podaje wartość 76,31 co jest raczej niemożliwe. Cylinder powinien byś szerszy o 0,1mm (tak wyczytałem w sieci) O dziwo, szukałem daleko, a znalazłem pod nosem(jak zwykle). Kolega z pracy, tokarz z zawodu jak się okazuje ma takowe urządzenia w domu i wpadnie do mnie dokonać pomiaru. Czy to jest możliwe, że nowy tłok (zamiennik zapewne kosztuje 25 zł-nie chcę mi się wierzyć (alle... 828253977)
  • #67
    witek1965
    Poziom 14  
    Moje najgorsze przeczucia się potwierdziły. Wynik pomiary tłok mikrometrem wyszły dość obiecująco: 76,47 w płaszczyźnie pomiarowej, 76,00 u samej góry, z tendencją u samej góry do owalu - 0,02

    Niestety cylindra wypadł fatalnie.
    1,2 i 3 76,50 - 76,53 - lekki owal
    4. 76,55 - 76,68 tj, 0,18-0,15 setnych milimetra więcej jak pozostałe cylindry.
    Najlepszy wymiar i praktycznie bez owalu jest na samym dole, gdzie tłok nie dochodzi. Najgorszy tuż przed GMP, gdzie cylinder nie ma żadnego podparcia z dwóch boków (płaszcz wodny). Po pomiarze 4 cylindra zrezygnowałem z wyjmowania dla porównania tłoka z innego cylindra. Nie ma co nawet porównywać. Tłok z 4 okazał się całkiem przyzwoity. Za to suwmiarka do takiego pomiaru, zwłaszcza elektroniczna raczej sie nie nadaje. Wynik pływa w granicach 0,05. W stosunku do mikrometru "oszukuje" również w zakresie 0,05.
    Co można z tym zrobić:?: roztaczanie i wprasowanie nowej tulei nominalnej:?: Czy jest sens to robić? Proszę o wypowiedź
  • Pomocny post
    #68
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #69
    witek1965
    Poziom 14  
    Nie ja tym razem dokonywałem pomiaru, tylko gość, tokarz z dwudziestoletnim stażem. Może na silnikach się nie znać, na pomiarach zapewne tak. Wstępnie ustawił wymiar na 76,00 przy pomocy mikrometru w średnicówce zegarowej. Wynik wyszedł jaki wyszedł. różnica wynosi 0,2 mm. Jak w osi wzdłuż silnika pomiar wynosił 76,55, a w osi prostopadłej 76,68 to chyba normalne nie jest. Pomiar dokonywany był na całej płaszczyźnie w której pracuje tłok. Przyglądałem się temu pomiarowi, jak strzałka zegara elegancko przechodził mocno na plus w 4 cylindrze, co nie miało miejsca w pozostałych trzech. demontować silnik i wieź go tylko po to, żeby w zakładzie szlifierskim potwierdzili pomiar. Już z nimi wcześniej rozmawiałem. Stwierdzili, że nie opłaca się naprawiać.Moje ostatnie pytanie brzmiało czy warto to robić, czy kupić silnik. Nie mam chyba uprawnień do zamknięcia tematu, ale w takim razie nie widzę przeciwwskazań do zamknięcia przez moderatora. Bez urazy owik, ale porada oddaj do zakładu jest żadną poradą. To mogłem zrobić nie zadając ani jednego pytania na forum i tak zrobiłem pierwszym razem. Facet w zakładzie profesjonalnie zajmującym się naprawą silników, wałów itp, robi pomiar tłoka suwmiarką, a powinien mikrometrem, nawet nie wspomniał, że powinienem zmierzyć cylinder.Może w to nie uwierzysz, ale mimo iż g...no wyjdzie z tego silnika( ja już postanowiłem kupić drugi-założenie tego tematu na forum miało na celu ewentualnie zdobycie informacji czy można go uratować, widać nie można-z informacji jakie znalazłem w necie wynika, że tolerancja miedzy tłokiem a cylindrem powinna wynosić 0,05mm, a wynosi dużo więcej i na dodatek w owalu, do którego tłok ani pierścienie się nie dotrą, nauczyliście mnie jednak kilku rzeczy, lub raczej zmusiliście do zdobycia tej wiedzy gdzie indziej w sieci. Np. jak mierzyć tłok, jak się mierzy cylinder, (również znalazłem bogato ilustrowany opis w sieci, co sprawiło, że wiedziałem co koleś robi), jak sprawdzić szczelność głowicy bez jej zdejmowania, że wszystkie tłoki muszę mieć taką samą wagę +-25 gr, i że nie robi się szlifu jednego cylindra, że można jednak wytoczyć stara tuleję i w to miejsce wcisnąć nową nominalną za co Wam wszystkim bardzo dziękuję. Jeśli czyta to moderator, to prosze o zamknięcie tematu

    Dodano po 7 [minuty]:

    owik napisał:
    Witek, weź Ty mi nie denerwuj kolegów, co? Nie wiesz gdzie się mierzy tłok, to przestań już pisać. To już degrengolada, to już jest nudne po prostu. Nie można pomóc komuś, kto chce zrobić surówkę. Tylko nie wie co to nóż, deska do krojenia i warzywa.


    A tak na marginesie pokaż któryś z postów, gdzie nakierowałeś mnie na cokolwiek? Nazywasz upadkiem moralnym chęć dowiedzenia się czegoś. Bardzo ciekawe podejście.
  • #70
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #71
    witek1965
    Poziom 14  
    Nadal nie wiem jak zamknąć temat,skąd wiem, że taka jest tolerancja- z sieci. Podobnie jak czym powinno się mierzyć. Przeczytałem tego "stosy" plus poradnik jaki dostałem w linku. Fakt, że opisywany był tłok i cylinder motocyklowy, ale silnik to silnik. Na podstawie objawów i wyników pomiarów sądziłem, że otrzymam jasną odpowiedź. Tak to się da naprawić, trzeba zrobić to i to, przewidywany koszt tyle i tyle. Albo daj sobie spokój, remont przekroczy koszt kupna nowej , używanej jednostki. Na allegro znalazłem ofertę z Rzeszowa tłoka za 25 zł(nowy-goły) ktoś inny podał mi cenę 368 z pierścieniami, więc skąd mam wiedzieć, jaki jest naprawdę możliwy koszt tej naprawy. Ktoś z Was napisał, że nie wymienia się samych pierścieni, a jeśli już to z tłokiem, a te cholerne pierścienie właśnie zalecili mi w zakładzie, stwierdzając, że tłok jest OK. A, że gówno z tego wyszło zwróciłem się do Was. Nikt, w zasadzie nie napisał, zawieź do szlifierni i każ zrobić to i to. Pomogłeś mi, ponieważ nauczyłeś mnie jak za pomocą głębokościomierza sprawdzić czy korbowód jest prosty. Jest to dla mnie cenna informacja,a klik pomógł mnie nic nie kosztuje, a jest ogólnie dostępną formą wyrażenia wdzięczności na forach. Nadal cholera nie wiem jak zamknąc ten temat, ot co

    Mnie te opracowanie sie raczej nie przyda, ale dla wielu z was zapewne tak.
    http://www.dbc.wroc.pl/Content/1010/kazmierczak.pdf

    http://www.iinte.edu.pl/TiAM/pdf/2002_03s64.pdf

    Niestety nie mogę odnaleźć tabeli z podanymi wymiarami nominalnym tłoka i cylindra, oraz odchyłek dopuszczalnych, jak również tabeli tłoków nad wymiarowych i średnic cylindrów To oczywiście był artykuł ogólnikowy, nie dotyczący konkretnego modelu, w każdym bądź razie różnica wynosiła 0,1mm,co daj 0,05 luzu pomiędzy tłokiem a cylindrem. Być może autorom chodziło o stworzenie ideału, ja nie wiem, ja czytam i przyjmuje do wiadomości.

    Pomiar cylindra wykonywany był na podstawie tego artykułu.

    http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Cylinder.htm

    Dziękuje wszystkmi raz jeszcze za chęci. Jeżeli ktoś jest w stanie na podstawie strzępów informacji zawartych w temacie napisać jednoznacznie, że jest opłacalna naprawa, to się jej podejmę,(czytaj oddam silnik do zakładu) jeżeli nie to kupuje silnik. Nie będę się woził z silnikiem do zakładu w celu dokonania kolejnych pomiarów, bo niby dlaczego nie maiłbym zaufać pomiarom wykonanym wczoraj.
  • #72
    bandi21
    Poziom 29  
    Ja z uporem maniaka pytam czy pomierzyłeś choćby jeden z pozostałych tłoków i cylindrów.Można przecież wytulejować ten felerny cylinder i koszt będzie niższy od wymiany silnika,który będzie i tak niewiadomego pochodzenia.
  • #73
    witek1965
    Poziom 14  
    zdecydowałem, że zawiozę cały silnik do Głogowa. Skoro mam zamiar wymienić silnik, to i tak muszę wyjąć obecny. jak zdecyduja, że opłaca się go robić, to robię, jak nie to wymiana. Zaspokoję Twoją ciekawość i wyjmę tłok z któregokolwiek, z tym że jak wcześniej zapewne zauważyłeś ten 4 jest inny i na oko, bez pomiarów ma większa komorę spalania, (nie wiem, czy ożyłem dobrego sformowania) ponieważ denko ma większe wyżłobienie od pozostałych trze, co oczywiście nie ma nic wspólnego z ucieczką kompresji. Niestety już nie mam mikrometru, więc pomiar będzie wykonany suwmiarką.
  • #74
    bandi21
    Poziom 29  
    Można by było zmierzyć też inny cylinder.
  • #75
    witek1965
    Poziom 14  
    wszystkie cylindry zostały zmierzone. 76,50 -76,53 każdy. Praktycznie bez owalu. tylko 4 76,55 - 76,68. 76,55 jest wzdłuż osi silnika, a 76,68 prostopadle do osi, jeżeli to ma jakiekolwiek znaczenie. Nie ma problemu, jutro wyjme jeden z "dobrych tłoków i zmierzę, ale suwmiarką.
  • #76
    bandi21
    Poziom 29  
    Wiem już wszystko!Nie wyciągaj innych tłoków!Moja upierdliwość wynika z tego że piszesz o czwartym tłoku że jest inny a jak do tej pory to widziałeś tylko denka pozostałych.Poza tym twierdzisz że czwarty cylinder się przegrzał bo jest blisko termostatu a ja myślę że jeśli czwarty to pozostałe też(może w mniejszym stopniu ale też).A co do kolegi owik to myślę że musisz trochę wyluzować bo twoja aktywność na tym forum ci nie służy.Piszę to bo ostatnio mam trochę więcej czasu i sporo tu czytam,uwierz mi nie znam cię osobiście ale w tym co tu zamieszczasz widać dużo negatywnych emocji.Świata nie zbawisz i tego forum nie naprawisz . Ja mam taką zasadę że jak mnie coś nie interesuje to nie pytam a jeśli chcę się czegoś dowiedzieć to jak najbardziej.
  • #77
    witek1965
    Poziom 14  
    owik napisał:
    Upierdliwy jak reklamy na Polsacie, wiedza chyba z Discovery Channel. Na ki ch*j wyciągać inne tłoki jak on ma jeden i dalej nie wie o co chodzi? Dupa tam nie problem ze sprężaniem tu był i jest. Problem jest w tym, że on się wziął za coś, czego kompletnie nie rozumie.


    Może i nie rozumiem, ale jedno wiem na pewno. Silnik benzynowy nie może chodzić jak diesel, a ciśnienie sprężania nie może wynosić 7 atm. Ponadto okresowo pojawiający się błąd w pracy silnika 16688 (brak zapłonu 4 cylinder, błąd sporadyczny) .

    Jeśli masz coś do napisania w temacie, to napisz. Na innym forum twoje wypowiedzi wywalone byłyby do kosza, jako sieczka nic nie wnosząca do tematu. Pisze po prostu żeby się na kimś wyżyć. Zakładasz z góry, że twoim przedmówcą jest półgłówek.
    Jeżeli dla ciebie nie jest problemem ponad 50% różnica w sprężaniu to gratuluję. Nawet jeżeli założyć, że masz racje i źle wykonałem pomiar, to cholernie ciekawe jest, że zawsze na 1-2-3 było 14 a na 4 było 7. Dlaczego nie akurat na na innych. problem zaczął sięod teko cholernego błędu, wiec szły po kolei do wymiany kable (słusznie bo kopały) i świece. Problem pozostał, więc zmierzono ciśnienie sprężania i powiedzmy, że stoimy w miejscu - jest 7 atm. Wiec okaż swój geniusz i skoro głowica jest OK, mimo, że nie Ty ją mierzyłeś, i zdradź mi i innym to co wiesz, a czego nie chcesz powiedzieć.

    Dodano po 5 [minuty]:

    bandi21 napisał:
    Wiem już wszystko!Nie wyciągaj innych tłoków!Moja upierdliwość wynika z tego że piszesz o czwartym tłoku że jest inny a jak do tej pory to widziałeś tylko denka pozostałych.Poza tym twierdzisz że czwarty cylinder się przegrzał bo jest blisko termostatu a ja myślę że jeśli czwarty to pozostałe też(może w mniejszym stopniu ale też).


    Pisząc inny mam na myśłi, że nie z tej samej serii na 100%, na denkach 3 jest data produkcji i cecha 75,475, na 4 inne dane inny sposób wybicia cechy. Zakończyłeś na tym, że 3 pozostałe w mniejszym stopniu również zostały przegrzane i więcej nic nie napisałeś. Dodaj pointę i zakończmy temat
  • #78
    bandi21
    Poziom 29  
    Silnik to całość .Przegrzanie ma wpływ na cały silnik i śmiem twierdzić że w twoim przypadku to nie zacięty termostat zawinił lecz cieknąca pompa wody.Myślałem że ten tłok jest naprawdę inny a tu okazuje się że inny jest tylko numerek na denku.Twoim błędem w tym wątku jest nadmiar nie sprawdzonych informacji oraz to że nie chcesz tego silnika naprawić całościowo.robisz robotę już drugi raz i obyś nie musiał tego robić po raz trzeci.Ja swego czasu zajmowałem się sprowadzaniem aut z Niemiec.Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak oni często dają dupy,a jeśli to nie oni to dupy dał ten co to auto sprowadził (z uszkodzonym silnikiem) i tanio naprawił.Coś o tym wiem i dlatego to piszę.Życzę ci skutecznej naprawy.
  • #79
    witek1965
    Poziom 14  
    Dzięki. Wszystko jasne. Koszt naprawy jest nieekonomiczny, przynajmniej tak powiedzieli w jednym z zakładów. Skupie się na kupnie drugiego silnika. mam dwa na oku, które siedzi jeszcze w aucie i można je odpalić, posłuchać pracy, sprawdzić sprężanie. Więcej nie da rady chyba sprawdzić. Zarówno jeden jak i drugi sprzedawca daje gwarancje rozruchowa. Wiem, że to jest zawsze totolotek. Zanim dokonam zakupu, zdemontuje blok i zawiozę do drugiego zakładu w Głogowie. W zależności od opinii podejmę decyzję. Co do tej pompy to możesz mieć rację. Wymieniona została w sierpniu 2008 razem z rozrządem, a potem w kwietniu tego roku raz jeszcze. W sierpniu auto zostało sprzedane, wiec coś w tym jest.

    Ostatnie pytanie dla pewności. Jakie ciśnienie sprężania powinno być w silniku, aby uznać, że jest OK. czy 16 atm jest wystarczające dla tego silnika? Niestety nie mogę znaleźć w sieci danych porównawczych, tylko ogólnikowe odnośnie silników benzynowych

    http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje37.htm
    Korzystając z podanego ogólnego wzoru P=0,125xstopień sprężania wychodzi ok. 12atm. Z 14-stu owik się wysmiał
  • #80
    witek1965
    Poziom 14  
    poprawka. stopień sprężania wynosi 10,7 więc wyjdzie 13,2 atm
  • #81
    Krzysiek534
    Poziom 16  
    Kolego Ty jesteś mechanikiem. Czy tylko tak sobie robisz ten silnik.
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Po pierwsze post nic nie wnosi, po drugie jest odpowiedź w tym temacie na Twoje pytanie czy stwierdzenie. Ostrzeżenie.

  • #82
    witek1965
    Poziom 14  
    chyba znalazłem przyczynę. Po lewej stronie cylindra ( na dolnym zdjęciu wygląda to jak cień-niestety aparat wyostrzył fragment wału) jakieś 2,5 cm od górnej krawędzi jest minimalna rysa i lekkie wybrzuszenie, jakby fragment cylindra się odspoił,, które powoduje prawdopodobnie, że pierścień uszczelniający w tym miejscu się wciska do środka i powstaje dziura, którą swobodnie ucieka kompresja. Wcześniej nie zwróciłem na to uwago, bo szukałem wyraźniejszego rantu dookoła cylindra.

    Dodano po 1 [godziny] 56 [minuty]:

    Silnik zaklepany. 87 tyś km przebieg, faktura, gwarancja. Drugi zakład szlifierski wycenił naprawę: tuleja 320 zł +tłok jeżeli ten się nie nada 275 zł , albo szlif 4 cylindrów + 4 tłoki + komplety pierścieni.